SleepyHead of ander merk babynestje?

09-05-2020 17:45 39 berichten
Hoi,

Wie heeft er een Sleepyhead babynestje?

Ik wil een babynestje en de Sleepyhead ziet er goed uit (ademend materiaal, geen touwtjes, wasbare hoes e.d.) maar is erg duur.

Als je een Sleepyhead hebt ben ik wel benieuwd of het je goed bevalt, of je je ook nog in andere merken verdiept had en dit merk er voor jou het beste uit kwam of dat je direct deze gekocht had.

Als ie echt beter/veiliger is dan andere merken dan wil ik voor deze gaan.

Er staat bij dat tot 8 maanden gebruikt kan worden, hangt natuurlijk van lengte van je kindje af, maar hopelijk niet veel korter dan 8 maanden bruikbaar.

BW
Geen ervaring met babynestjes. Maar ook de sleepyhead is alleen veilig als je hem onder toezicht gebruikt. Dus niet als je zelf slaapt of in de keuken bezig bent bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het merk niet maar wij hebben een babynestje met een soort extra kussentjes bij het middeltje waardoor de baby niet naar de zijkant kan rollen. Dit vonden wij erg prettig toen ze nog klein was en onze baby ook. Zoiets als dit:

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/b ... gID9PD_BwE

Verder denk ik dat het merk niet zo veel uitmaakt.... ze zijn er uitgegroeid voor je het weet:) zolang het onder toezicht gebruikt is de een niet veiliger dan de ander. Zie het niet als vervanging voor een wiegje. Verder hadden wij een grote hydrofiele doek erin. Die ging om de paar dagen in de was. Ding zelf alleen gewassen toen we hem gingen opbergen, gewoon in Z’n geheel.
Hmm okay. Ik had gehoopt dat het wel gekund had om naast je te leggen en op die manier veilig te kunnen slapen. Had ergens gelezen dat dat kon omdat het materiaal van de SleepyHead ademend is.

Maar als dat niet kan en het alleen voor de momenten met toezicht is, dan vind ik het zonde om zo'n 150,- ervoor te betalen en kan idd waarschijnlijk net zo goed een andere/goedkopere...
Babynestjes zijn nooit veilig. Ook niet met ademende stof etc. Er is grote kans op rebreathing en/of warmtestuwing:

https://samenslapen.nl/veiligheid/rebre ... testuwing/

Op bovengenoemde link kan je ook ve informatie vinden over veilig samen slapen met een baby.
Als het gaat om het naast je leggen ga dan voor een cosleeper. Ik heb er een via marktplaats voor 50 euro nieuw zijn ze rond de 100 euro. Dan kan je wel veilig je baby naast je hebben in bed:).

Dochter is met babynestje eerlijk gezegd ook weleens bij ons in bed beland. Door die stootkussen lag ze klem. Toch sliep ik niet gerust. Bang dat we toch de deken zouden optrekken oid. Dus alleen bij de dramanachten kwam dat voor.
Saartjepoes2 schreef:
09-05-2020 18:41
Als het gaat om het naast je leggen ga dan voor een cosleeper. Ik heb er een via marktplaats voor 50 euro nieuw zijn ze rond de 100 euro. Dan kan je wel veilig je baby naast je hebben in bed:).

Dochter is met babynestje eerlijk gezegd ook weleens bij ons in bed beland. Door die stootkussen lag ze klem. Toch sliep ik niet gerust. Bang dat we toch de deken zouden optrekken oid. Dus alleen bij de dramanachten kwam dat voor.
Ik heb nu het wiegje (spijlenwiegje) direct naast mijn bed staan. Heb een boxspring en weet niet of dat zo handig/veilig is met een co-sleeper. En ja dan heb ik het wiegje ook weer voor niks :p

Mijn baby begint steeds hard te huilen als ik hem na het voeden in de nacht weer terug wil doen in wiegje. Daarom zat/zit ik te zoeken naar mogelijkheden voor bij ons in bed slapen.

Heb al 2 eenpersoonsdekbedden voor mij en mijn man, zodat er geen risico is dat ons tweepersoonsdeken over de baby gaat.
Maar eenpersoonsdeken is dan alsnog ook een risico.
Volgens mij is het toch juist het gevaarlijkst dat de baby tegen die rand aan kan rollen en dan niet goed kan ademhalen.
@bleekwater veilig samen slapen iets voor jullie?
Ik twijfel wel weer als ik dit lees op hun website. Dan denk ik van zijn de adviezen van niet laten slapen zonder toezicht van een wakkere ouder niet voor slaapnestjes in het algemeen en is Sleepyhead misschien toch een uitzondering..?

'Is Sleepyhead™ ademend voor de baby?
Het Deluxe-nestje is ontworpen met luchtdoorlaatbaarheid als belangrijkste item, zodat het baby’s gezichtje (mond en neus) relatief hoog is in verhouding tot de randen. De randen zijn laag en rond. Wanneer de baby in de juiste positie in het nestje ligt, i.e. op zijn/haar rug, ademt hij/zij zogezegd in de open lucht. Het ontwerp is zo gemaakt dat rekening is gehouden dat de gebruikte lucht (adem, kooldioxide) niet kan worden vastgehouden. In tegenstelling tot andere wiegjes of mandjes, is de binnenkant van het Sleepyhead™-nestje zodanig ontworpen dat de maximale luchtdoorlaatbaarheid wordt bereikt.

Wanneer juist gebruikt is de Sleepyhead™ juist veilig om samen te slapen.

Neem daarbij wél de volgende instructies in acht:
De Sleepyhead™ moet altijd in het midden van het bed geplaatst worden (niet aan de zijkanten) en bovenin het bed tijdens het samen slapen.

De Sleepyhead™ en zijn beschermende, dempende zijkanten maken een correcte rugligging makkelijk, en tegelijkertijd voorkomt het dat de baby uit het bed kan rollen, zijn/haar hoofdje kan stoten aan het hoofdeinde, tussen het bed en de muur terechtkomt, of onder de lakens en dekens/dekbed verstrikt raakt. De zijkanten voorkomen ook dat de ouder(s) per ongeluk op hun kindje rollen. De zijkanten zijn ook comfortabel genoeg voor de ouder om haar/zijn arm over te leggen om de baby te strelen en op haar/zijn gemak te stellen.

Is de Sleepyhead™ veilig wanneer mijn baby omrolt en kruipt?
Ja, de Sleepyhead™ is getest op luchtdoorlaatbaarheid is 100% ademend. Baby’s zullen in hun slaap bewegen en wanneer ze ouder worden, zullen sommigen liever op hun buik slapen. Terwijl we een sterke voorkeur hebben voor slapen op de rug, is de Sleepyhead™ zodanig 100% ademend ontwikkeld, zodat alle babies een comfortabele houding kunnen aannemen.'
bleekwater schreef:
09-05-2020 18:27
Hmm okay. Ik had gehoopt dat het wel gekund had om naast je te leggen en op die manier veilig te kunnen slapen. Had ergens gelezen dat dat kon omdat het materiaal van de SleepyHead ademend is.

Maar als dat niet kan en het alleen voor de momenten met toezicht is, dan vind ik het zonde om zo'n 150,- ervoor te betalen en kan idd waarschijnlijk net zo goed een andere/goedkopere...
Met toezicht is het ook niet veilig. Je kunt een cosleeper overwegen of dus veilig samen slapen in het grote bed (er is ook een Facebookgroep van :)).
Bij gevulde stof is er altijd kans pp rebreathing ook bij sleepyhead.

Dusdanige claims op websites zijn daarmee ook erg gevaarlijk. Het wekt veel vertrouwen en gaat vast heel vaak goed. Maar je wilt echt niet de gene zijn bij wie het fout gaat.
Ik gebruikte een bednestje alleen overdag als ik er bij was.

Wist je dat ze in een aantal landen verboden zijn ivm een aantal overlijdens? In Canada zijn ze verboden.

Heb je een idee waarom je baby huilt als je hem weglegt? Mijn zoon had erg last van de voeding, dus we hebben zijn bedje omhoog gezet. In het bednestje heeft hij amper 2 keer in gelegen, omdat hij daar dus plat in moest liggen. Ik vind het zonde van mijn geld geweest.

Van de kraamzorg mocht hij er de eerste weken ook niet in liggen omdat ze het niet warm genoeg vond.

Ik vind 8 maanden trouwens heel lang. Mijn zoon is nu 3 maanden en die vind ik al te groot.
Fiorah schreef:
09-05-2020 19:17
Met toezicht is het ook niet veilig. Je kunt een cosleeper overwegen of dus veilig samen slapen in het grote bed (er is ook een Facebookgroep van :)).
Ah ok, ga ik daar eens kijken, thanks.
Hoe mooi verschillende fabrikanten er ook omheen kletsen, ze zijn nooit veilig.
Verdiep je in een Co-sleeper (of huur er een om te proberen) of kijk of veilig samen slapen wat voor je is.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Cat1985 schreef:
09-05-2020 19:21
Bij gevulde stof is er altijd kans pp rebreathing ook bij sleepyhead.

Dusdanige claims op websites zijn daarmee ook erg gevaarlijk. Het wekt veel vertrouwen en gaat vast heel vaak goed. Maar je wilt echt niet de gene zijn bij wie het fout gaat.
Idd...
Caretaker schreef:
09-05-2020 20:06
Hoe mooi verschillende fabrikanten er ook omheen kletsen, ze zijn nooit veilig.
Verdiep je in een Co-sleeper (of huur er een om te proberen) of kijk of veilig samen slapen wat voor je is.
Ik ga me verdiepen in het veilig samen slapen.
Tinkeltje33 schreef:
09-05-2020 19:28
Ik gebruikte een bednestje alleen overdag als ik er bij was.

Wist je dat ze in een aantal landen verboden zijn ivm een aantal overlijdens? In Canada zijn ze verboden.

Heb je een idee waarom je baby huilt als je hem weglegt? Mijn zoon had erg last van de voeding, dus we hebben zijn bedje omhoog gezet. In het bednestje heeft hij amper 2 keer in gelegen, omdat hij daar dus plat in moest liggen. Ik vind het zonde van mijn geld geweest.

Van de kraamzorg mocht hij er de eerste weken ook niet in liggen omdat ze het niet warm genoeg vond.

Ik vind 8 maanden trouwens heel lang. Mijn zoon is nu 3 maanden en die vind ik al te groot.
Nee, dat wist ik niet.
Nee, weet nog niet waarom. Het is ook niet elke keer, dan is er overdag niks aan de hand en s nachts wel of andersom.
Als wij hem eruit halen dan is ie gelijk stil. Lijkt meer alsof het is dat hij dichter bij ons wil zijn.

Ja 8 maanden lijkt mij idd ook lang... Ik las wel dat de Sleepyhead wat langer mee kan qua lengte dan sommige andere merken, maar dan nog.
Ik hield mijn baby's altijd na een nachtvoeding tegen me aan (ik zat dan redelijk rechtop tegen het hoofdbord van mjjn boxspring aan) en zat zo zeker 20-30 minuten tot ze goed sliepen én de voeding goed gezakt was. Daarna kon ik ze voorzichtig in de cosleeper leggen. Bij een wiegje kan dit ook natuurlijk, maar is het wat onhandiger omdat je over de bovenkant heen moet rijken.
Brucedehond schreef:
09-05-2020 20:16
Ik hield mijn baby's altijd na een nachtvoeding tegen me aan (ik zat dan redelijk rechtop tegen het hoofdbord van mjjn boxspring aan) en zat zo zeker 20-30 minuten tot ze goed sliepen én de voeding goed gezakt was. Daarna kon ik ze voorzichtig in de cosleeper leggen. Bij een wiegje kan dit ook natuurlijk, maar is het wat onhandiger omdat je over de bovenkant heen moet rijken.
Ah ok. Probleem bij mij is dat ik dan zelf in slaap val.
bleekwater schreef:
09-05-2020 18:27

Wij hebben op aanraden van het consultatiebureau een paar weken met baby in een baby nestje tussen ons in geslapen.
Geen speciaal duur exemplaar (al vind ik ze sowieso wel prijzig).
Ging heel goed.
Met 8 maanden al dikke kans dat ie vrolijk rond gaat kruipen en blijft echt niet liggen hoor. Moet je vastbinden?

Wat ik deed was een voedingskussen en dan daaromheen een verschoonkussenhoes zodat het mooi bij elkaar gehouden werd. En dan had ik een kuiltje in het midden waar ze heerlijk in ging slapen en lag dan naast mij op bed. Zodra ze goed sliep legde ik haar weer over in haar ledikantje die bij mij op de slaapkamer stond.
Blijf in jezelf geloven !
Mijn kinderen zijn al heel wat jaren uit de luiers. Ik ken het hele concept van babynestjes dus ook niet.

Google aangeslingerd: Dit zijn toch dezelfde soort mandjes waar mijn kat altijd in lag. En wat een geld zeg!

Verschil zal wel in het ‘ademende’ materiaal zitten. Maar 150 euro? Mozeskriebel. Dit lijkt me echt weer zoiets wat inspeelt op het sentiment van de jonge, onervaren en onzekere ouder die kosten nog moeite spaart waar het om het pasgeboren kind gaat.

Edit: waarmee ik niet wil zeggen dat TO in dit geval een onzekere ouder is oid.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wij hebben ook een boxspring en een co-sleeper van Petit Amelie. Dat was de enige die hoog genoeg was voor ons bed. De co-sleeper staat klem tussen de muur en het bed en ik heb het gat tussen de matrassen gevuld met een tocht-rol :roll: Ik heb ook zo'n bednestje, maar de co-sleeper is me echt heilig. Het bednestje heb ik een paar maanden gebruikt 's avonds naast me op de bank.

Dochter heeft ook met periodes tegen mij aan in bed geslapen, omdat ik tijdens de voeding in slaap viel of omdat ik haar niet over kon leggen zonder dat ze wakker werd. Toen ze nog echt mini was vond ik dat wel spannend, maar het was al snel oké. Nu is ze 9 maanden en ligt ze sinds kort in haar eigen bed. Ook heel fijn moet ik zeggen!
bleekwater schreef:
09-05-2020 20:25
Ah ok. Probleem bij mij is dat ik dan zelf in slaap val.

Met een co sleeper schuif je zo je kind naar zijn veilige plek als je voelt dat je in slaap valt.
Ik snap niet zo goed wat je argumenten zijn tegen een co sleeper. Je zegt dat je de wieg dan voor niks hebt gekocht. Nou en?

Of je nou 100,- uitgeeft aan een bednestje of aan een co sleeper, wat maakt dat nou uit? Het blijft 100,- en die wieg zet je gewoon op zolder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven