Geen neefjes en nichtjes

10-05-2020 17:30 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi. Ik ben moeder van 2 kinderen. Mijn man is enig kind en mijn broer vrijgezel en geen echte kinderwens. Gelukkig hebben mijn kinderen betrokken opa's en oma's. Toch merk ik hoe ouder mijn kinderen worden, hoe meer er een gemis ontstaat van neefjes en nichtjes. En familie voelt toch anders dan vrienden.
Wie herkent dit?
madelief_84 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 08:47
Reden: Vervelende reacties
11.85% gewijzigd
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:40
Nee, mn kinderen merken zelf ook dat andere kinderen wel neefjes en nichtjes hebben. De jongste vroeg laatst ook wat neefjes zijn, omdat die bij een vriendinnetje op bezoek waren.
Ik voel me niet schuldig dat ik kinderen heb, maar wel dat mijn partner enig kind is (had ik een andere partner moeten zoeken?)

En wat is er nou echt aan de hand? Het kan toch niet anders dan dat onder dit vreemde schuldgevoel en deze vrij wereldvreemde gedachtengang een (heel) ander probleem schuilt? Waar komt dit vandaan?
Echt.

Je zal maar geen problemen hebben .. maar er wel van houden. Dan bedenk je er gewoon een. :facepalm:
Doe effe gewoon joh. Echt.
Mijn kinderen hebben wel neefjes en nichtjes maar hebben er weinig band mee hoor. Een stel woont heel ver weg in het buitenland en een ander stel woont binnen Nederland ver weg. We zien ze dus allemaal niet heel vaak. Als ze elkaar zien is het leuk en gezellig maar tussendoor talen ze niet naar elkaar. Mij lijkt het niet hebben van neefjes en nichtjes geen enorm gemis voor jouw kinderen.
Koekoek
:rofl:

Leuk topic
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:40

Ik voel me niet schuldig dat ik kinderen heb, maar wel dat mijn partner enig kind is (had ik een andere partner moeten zoeken?)
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn kinderen hebben een hele leuke oom, mijn broer heeft zelf geen kinderen :idee:
Alles sal reg kom
Grappig, mijn ouders hadden ook meer contact met een kinderloos gebleven oom/tante. Dáár ging ik graag logeren i.t.t. familie met kinderen.
dubbel
anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 16:04
97.67% gewijzigd
Hoeveel mensen ken je die contact hebben met neven en nichten? Of die daar als kind veel mee speelden? Ik niemand. Ik heb wel neven en nichten maar die wonen door het hele land en zag ik eens per jaar op de verjaardagen van opa en oma en er zaten leeftijdsverschillen tussen van -5 tot +10 jaar. Nu als volwassenen zie ik ze helemaal nooit meer.

Volgens mij speelt dat alleen in bepaalde kringen van mensen die met de hele familie in hetzelfde dorp wonen en nogal familieziek zijn.
Wat een bizar topic.. Een andere vriend hadden moeten uitzoeken omdat je huidige geen siblings heeft... :facepalm:

Ik heb iets van 20 neven en nichten. De oudste is 2 jaar jonger dan mijn moeder, de jongste net zo oud als mijn middelste zusje. Met twee neven en een nichtje hadden we iets meer contact, want die woonden min of meer in de buurt en waren van onze leeftijd. Ik ben er nooit dikke vrienden mee geworden, mijn zelfgekozen vriendinnetjes waren veel leuker. Familie is imho zwaar overrated, je hebt ze niet voor het uitkiezen. En ja, ik heb leuke neven en nichten, maar ook een paar ongelofelijke kwezels. Geen van allen zie ik vaker dan eens in de paar jaar.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven