Beestjes in bed

09-05-2020 19:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit je dan, je baby van een paar dagen oud, te voeden in bed. En dan loopt er plots een klein beestje over je arm, inmiddels er al meerdere gezien (en vermoord :twisted: ). Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn. De kenmerken:
-Een speldenprik groot, ik denk nog geen millimeter.
-Donker bruin of zwart van kleur.
-Lopen over mijn huid/dekbed, van springen is nog geen bewijs.
-Lijken een voorkeur te hebben voor het vrouwelijke geslacht (of man voelt/ziet ze niet)

Wie heeft er een idee wat het zijn zodat ik uit kan zoeken hoe ik ze eg krijg...? Bedwantsen zijn uitgesloten, die zijn veel groter (aldus google).
flip-flop wijzigde dit bericht op 09-05-2020 20:07
4.96% gewijzigd
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Hahaha, nee geen schaamluis!

Ik heb ze inmiddels ook op andere plekken in huis gespot. O.a. beneden (tijdens het voeden) en op de babykamer. We hebben idd wel een nestje van het één of ander in de dakgoot zitten (maar hebben hoorbaar nog jongen), dan lijkt het toch vogelmijt te zijn.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Dan is het vast vogelmijt. Heel vervelend, maar in principe onschuldig. Als het nestje leeg is, haal het weg. Het duurt dan een paar weken voordat de vogelmijten zelf ook weg zijn, ze kunnen niet op mensenbloed overleven.
Wat Fiona zegt! Je kan proberen (hielp hier goed) om de looproutes van de mijten te vinden en daar meerdere keren per dag goed te stofzuigen. Daarmee waren ze hier binnen een paar dagen weg. En proberen de plek van het nest zo achter te laten dat er volgend jaar niet weer een nestje gemaakt wordt, dan komt het probleem ook niet terug
Oh help. Voor t eerst sinds de bevalling op zolder geweest en de vloer ziet zwart van de beestjes!!! De trap en de paal waar de treden aan vast zitten hebben allemaal plekken met hoopjes beestjes :cry:
Het zullen vast ook de hormonen zijn maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Er hing allemaal 'schone' was op zolder die man net had opgevouwe , waaromder de luiers van de kleine. Beddengoed en handdoeken kan allemaal opnieuw. Man heeft net gedweild en na 5min krioelde het alweer O_O
Bestrijder bellen is denk ik de enige optie.
Snap trouwens niet dat man en kraamzorg dit niet hebben gezien op zolder. Je kunt er niet omheen daar!!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Wat verschrikkelijk, krijg al jeuk bij de gedachte. Op onderstaande site kun je misschien het beestje herkennen, deze site heeft ook een chatfunctie waar je misschien vragen kunt stellen. Succes!

https://www.meldpuntongedierte.nl/
flip-flop schreef:
11-05-2020 14:22
Oh help. Voor t eerst sinds de bevalling op zolder geweest en de vloer ziet zwart van de beestjes!!! De trap en de paal waar de treden aan vast zitten hebben allemaal plekken met hoopjes beestjes :cry:
Het zullen vast ook de hormonen zijn maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Er hing allemaal 'schone' was op zolder die man net had opgevouwe , waaromder de luiers van de kleine. Beddengoed en handdoeken kan allemaal opnieuw. Man heeft net gedweild en na 5min krioelde het alweer O_O
Bestrijder bellen is denk ik de enige optie.
Snap trouwens niet dat man en kraamzorg dit niet hebben gezien op zolder. Je kunt er niet omheen daar!!
Oh getver :'( Onze dochter was net iets ouder toen wij het hadden maar mijn hormonale ik vond het ook vreselijk! Ik zou vandaag nog de ongediertebestrijding inschakelen
Ongediertebestrijding komt dus niet....
Stofzuigen en heet wassen is t advies :@@:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
11-05-2020 15:58
Ongediertebestrijding komt dus niet....
Stofzuigen en heet wassen is t advies :@@:
Raar dat ze niet komen, blijkbaar zitten de meeste op zolder dus dan kan je uit de buurt van elkaar blijven.
Weet je al wat voor beestjes het zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven