Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Hai meiden,

Iew Roos die extr bijvoeding vind ik zo vies (ja alle gangbare smaken destijds in het verzorgingshuis verplicht geproefd en de sapbasis bij oma ook *bwurk* ) Ik hoop echt dat er iets tussen zit wat je wel acceptabel vindt. Binnenkort weer eens bellen, trouwens?

Dream ik kan me best voorstellen dat dit moeilijk is, kiezen voor jezelf op dit moment! Wel goed van je hoor! Balen dat leidinggevende eerst met P&O wil overleggen.

Roque welcome back! FF foto;s gluren
Gheh volgens mij heb ik Dream gespot Ik herken volgens mij de naam van de hyves van Jas en Lisa
Dromende, das heel simpel hoor. Een van de drie stopt een leuke incentive toe, schuift een rokje strategisch omhoog of past een week op beoordelers koters. Hatsjee, plaats 1 is binnen.

Het had makkelijker geweest als men bij begin speurtocht al wist dat je minder wilde gaan werken maar laten we terug gaan in de tijd. Wist je toen zelf al dat je minder wilde gaan werken (lees; de energie niet permanent hebt om huidige aantal uren te draaien)? Niet alleen weten-weten, maar ook voelen-weten? Waarschijnlijk niet, dus verwijs jezelf daar niets in. Je kunt nu sowieso alleen met de huidige situatie uit de voeten, dus focus je voor nu daar even op. Van de situatie leren komt straks wel weer.

Ik denk dat Roque wel een belangrijk punt heeft met het argument omtrent behoeden voor ergere uitval door uitputting. Mijn werkgever was ook niet het type dat zou staan te juigen om personeel dat minder inzetbaar is, was nogal prototype vooroordeel VVD-stemmende jood, om maar een 'aardig' beeld te schetsen. En zelfs die kwam op een gegeven moment melden dat hij liever had dat ik nu gedeeltelijk ziek gemeld zou zijn dan nu doorgaan en later helemaal uitvallen. Ha, wat had die man voorspellende gaven. Ik hoop voor je dat jullie er makkelijk uit zullen komen. Ik denk wel dat je zelf niet meer kunt doen dan pro-actief met werkgever meedenken hoe je dit in een vorm kan gieten waarbij aan de randvoorwaarden van jóuw belastbaarheid wordt voldaan.
vandaag ga ik van alles kunnen
He kijk nou, Cay leeft. Hoe durf je, de voeding van oma jatten. Tsk. Bellen is goed.

Oh, doen we weer aan gezichten spotten? Begin ik niet eens aan, ben toch hopeloos in onthouden van dat soort dingen.
Roos zegt een waar ding Dream. In mijn baan die ik had toen ik reuma kreeg had ik nooit mijn 28 uur volgehouden. In mijn huidige baan kan ik 40 uur prima aan (ok ik word er forummoe van, maar dat heeft dan meer te maken met grotendeels veel pcwerk )

Jij had destijds niet in kunnen schatten hoe het nu zou zijn nu je wat toe laat, moet laten.

Roos kan wat dat betreft goed de vinger op de zere plek leggen, zij is de dierbare vriendin die voor mij klankbord heeft gespeeld en ik heb haar regelmatig door het beeldscherm willen trekken vanwege vinger op zere plek en niet toe willen geven
quote:roosvrouw schreef op 24 april 2009 @ 23:04:

He kijk nou, Cay leeft. SSsssst dat wil ik graag stil houden
Ow Roos, nieuwe collega is een zegen, wat een ontzettend leuk mens is het zeg! Past qua karakter, humor en werkspirit prima in het team. Is zelfs nog blij met wat ik haar bij breng aan werkzaamheden
quote:Caylinn schreef op 24 april 2009 @ 23:08:Roos kan wat dat betreft goed de vinger op de zere plek leggen, zij is de dierbare vriendin die voor mij klankbord heeft gespeeld en ik heb haar regelmatig door het beeldscherm willen trekken vanwege vinger op zere plek en niet toe willen geven

Dank je voor het compliment. Had overigens eigenlijk nooit door dat je me wel wat aan kon doen. Heb overigens bij jou min of meer hetzelfde, je bent een hele goede spiegel voor me. Je zegt vaak dingen die ik of eigenlijk al weet en niet wil weten of waarvan het in ene gaat. Beeldscherm-vernielende neigingen roep je niet snel op, ik ben tegenwoordig meer van het kop-in-zand.

Jammer van collega. Leuk voor jou hoor, daar niet van. Maar potverdorrie, dat was toch wel leuk vermaak voor mij om de verhalen te mogen aanhoren over vorige tuthola.
Hahahaha ik ben nogal blij om niet meer op tenen te hoeven lopen vanwege tuthola Die overigens lekker collegiaal haar ladenblok maar niet had opgeruimd, beloofd had om laatste troep vast weg te werken voor nieuwe collega begon, maar nee hoor. Dus collega 1, laat haar voor het gemak maar Mara noemen (collega twee wordt Mora) heeft alles in 2 enveloppen gemikt en per interne post opgestuurd Toen was mij al wel duidelijk wat Mara van tuthola vond
Ow en dat compliment verdien je hoor! Je hebt er veel toe bijgedragen dat ik er toch wat makkelijker mee om kan gaan. Door de herkenning, het spiegelen, de vinger op de zere plek enzo
Mora en Mara. Dat klinkt als een heerlijke vermakende soap in den wording!

Ben blij dat ik dat voor je heb kunnen betekenen. Doe het met liefde, ook al ben ik er me niet bewust van.

Verhip, zie nu pas dat zoons prinses op vakantie is. Ben ik gewend aan een nieuwe avatar, doe je dit weer. Tsk.
Gheh de nieuwe is naar aanleiding van de recente 'discussie' hier, voor mij eigenlijk wel heel representatief voor hoe ik in het leven sta

Ow en dat soort dingen doe ik speciaal om je te pesten, dat weet je toch Ik zit alweer te denken aan een nieuwe avatar hoor

quote:roosvrouw schreef op 24 april 2009 @ 23:45:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
Slijmjurk.
Maar je wel inspraak in de volgende hoor dan stuur ik je wat plaatjes toe waaruit je mag kiezen
Laat me raden; 3 keer hetzelfde plaatje en dan mag ik zeggen of het 1, 2 of 3 wordt?
Shit ze heeft me door........
Moet je maar niet zo voorspelbaar zijn.
hmm je kent me gewoon te goed

Ow zoon heeft prachtige schoolfoto trouwens, zien? (waarschuwing ik heb digitaal alleen formaat reuzegroot)

En nee ik ben niet vullief op eigen kind hoor

Ow kan 'm ook gewoon op hyves zetten scheelt anderen laadtijd
Haha, je gaat op het latere tijdstip wel al sneller oplossingsgericht denken. Hyves lijkt me idd handig. Ben benieuwd!

Ga voor nu uitloggen, morgen loopt de wekker weer vroeg af. Slaap lekker straks!
Slaap lekker mop, tot bels, ( hoop snel, maar iig anders later deze week, ben ik vrij nl)

Caylinn had me inderdaad gespot op hyves.. ik haar nu ook

Ja, het stomme is, ik had bij teamleider aangegeven dat ik ná m'n stage, als ik terugmoest naar oude werkplek, graag tijdelijk minder zou werken, maar dat ik tijdens de stage even door wilde bikkelen. Nu is m'n stage met een maand verlengd, en verwacht hij dus eigenlijk dat ik ineens niet minder wil gaan werken? Sja. en dan zou het nog kunnen ook, met al die vrije dagen.

Wat ik uiteraard wel merk qua werk.. ik heb het af en toe erg rustig en dan kak ik enorm in. Als ik wat meer te doen heb, vliegt de dag om en vind ik een lange dag niet erg. Nadeel is dan weer het 'spoorboekje' ná het werk, waardoor de hele week gewoon te druk is. Als mijn voorstel niet haalbaar is, wil ik proberen om 4x 6 uur te gaan werken, en dan nog 4 uur in de ziektewet. Hiermee doe ik ook een stapje hun richting op, want dan ga ik op m'n halve dag meer werken. Enige nadeel daarvan vind ik gewoon dat ik alleen op woensdag nog met de kinderen lunch...

Enjahoor.. hebik weer een heel verhaal. Ik kwam hier eigenlijk alleen om Livre te feliciteren!

HARTELIJK GEFELICITEERD LIVRE!!
Later is nu
Wow, wat zijn wij alweer gezakt!

Livre, het is te laat maar toch nog gefeliciteerd!

Roque, al een beetje over de jetlag heen? Of waarschijnlijk is het vooral; is wurm al over de jetlag heen?

Cay, wat zijn de laatste ontwikkelingen van Mora en Mara?

Dromende, maar is dat niet een denkfout van leidinggevende? Jij ging uit van een stage van x-tijd. Na x wilde je minder gaan werken, heb je al aangegeven. Nu heb je openheid gegeven dat jouw belastbaarheid niet optimaal is. Dan zou het toch niet geheel onlogisch zijn dat je x+maand misschien niet (behoorlijk) haalt omdat je voor x al op je reserves aan het draaien was? Of denk ik dan weer te simpel?

Zelf heb ik van de week even te vroeg gejuigd. Huisarts wilde inderdaad faxconsult doen. Sterker nog, toen ik net belde om te overleggen of ik de James-Bond riemhanger mocht inleveren i.v.m. 4 opnames hebben wist de assistente me te vertellen dat hij die vorige week al gedaan had! Oh, en dat er een afspraak voor me gemaakt zou worden de komende maand. Zou ik vanzelf een oproep van krijgen, maar huisdok wilde ook weten wanneer dat zou zijn. En laat ik daar nou niet van houden. Ik houd het er maar op dat mijn huisarts bij dit soort dingen een beetje controle-freakerig is, maar ik keek net toch even raar op dat ze me dit alles vertelde.

Eerst zo maar eens zien hoe mijn nieuwe buddha eruit ziet. Ouders zijn weer terug uit Thailand, en zoals altijd nemen ze dan een buddha voor me mee. Ben benieuwd! Ze zijn in elk geval weer helemaal enthousiast terug gekomen. Zo erg, dat ze met het idee spelen om wellicht een huis te laten bouwen ginder. Eerst 'even' het huis van opa verkopen natuurlijk, maar soit. Het zou natuurlijk wel een goede investering zijn. Gun het ze in elk geval dubbel en dwars.
Roos, over mijn leidinggevende heb je denk ik wel gelijk, maar ik denk dat het in het (bekende) verkeerde keelgat schoot, dat ik dit 'eventjes' via de email leek te willen regelen. Dat vindt hij nooit zo fijn. En terecht, eigenlijk. Maar ik denk dan ook weer in "ijzer smeden als het heet is" oftewel, zoiets regelen op het moment dat ik het echt nodig heb. Anders schiet ik weer in de 'ach, het valt wel mee' modus. En net toen ik dat wilde regelen, was teamleider dus met vakantie. Sja. Moet ik maar rekening mee gaan houden, ofzo. Ik heb trouwens wél aangegeven e.e.a. te willen bespreken bij werkoverleg, morgenvroeg (dat al gepland stond)

Leuk, een buddha.. Zou ik ook wel willen hebben, maar ondanks grote woonkamer hebben we niet echt een rustige plek om 'm neer te zetten en dan vind ik het toch zonde.

En een vakantiehuisje in Thailand? Nou.. lékker!

Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven