Gaat dit te ver?
woensdag 13 mei 2020 om 13:35
Ik zet met iets in m'n maag. Heb sinds een jaar een relatie met m'n vriend. Ik ben begin 20, hij eind 20. Hij kan jammer genoeg niet zo goed tegen alcohol. Is in het begin een paar keer vervelend geweest. Heeft geen schokkende dingen gezegd, maar heb toen wel gezegd dat ie er mee moest oppassen. In de maanden daarna lette hij er inderdaad op en ging alles goed.
Tot 1,5 week terug. We zaten bij vrienden. Deden een drankspelletje. Hij drinkt normaal alleen bier, maar heb er niet bij stilgestaan dat hij hiervan zo erg van de kaart zou kunnen raken. Was heel gezellig in ieder geval. Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.
Thuis barstte de bom en moest ik maar "godverdomme ophouden met zeuren, oprotten naar huis (wonen niet samen), een jongere vent zoeken die wel lang wil blijven en ook nog even de tering krijgen". Ik ben toen idd boos naar huis gegaan.
Volgende dagen is ie wel diep door het stof gegaan. Hij zegt zich niks ervan te herinneren en schaamt zich kapot. Hij is ook een superlieve jongen die verder geen vlieg kwaad doet. Hij is ook erg onzeker geworden door dit incident. Hij wil zelfs in therapie omdat ie zo'n piekeraar is, dus de wil om aan zichzelf te werken is er wel.
Toch blijf ik er mee zitten. Heb al moeite met vertrouwen en dit is wel een barst. Ben wel bang om weer gekwetst te worden. Ben sowieso wel een twijfelaar dus ik zie nu steeds meer de mindere kanten van hem. Zou dit voor jullie al een incident zijn om de relatie te verbreken?
Tot 1,5 week terug. We zaten bij vrienden. Deden een drankspelletje. Hij drinkt normaal alleen bier, maar heb er niet bij stilgestaan dat hij hiervan zo erg van de kaart zou kunnen raken. Was heel gezellig in ieder geval. Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.
Thuis barstte de bom en moest ik maar "godverdomme ophouden met zeuren, oprotten naar huis (wonen niet samen), een jongere vent zoeken die wel lang wil blijven en ook nog even de tering krijgen". Ik ben toen idd boos naar huis gegaan.
Volgende dagen is ie wel diep door het stof gegaan. Hij zegt zich niks ervan te herinneren en schaamt zich kapot. Hij is ook een superlieve jongen die verder geen vlieg kwaad doet. Hij is ook erg onzeker geworden door dit incident. Hij wil zelfs in therapie omdat ie zo'n piekeraar is, dus de wil om aan zichzelf te werken is er wel.
Toch blijf ik er mee zitten. Heb al moeite met vertrouwen en dit is wel een barst. Ben wel bang om weer gekwetst te worden. Ben sowieso wel een twijfelaar dus ik zie nu steeds meer de mindere kanten van hem. Zou dit voor jullie al een incident zijn om de relatie te verbreken?
woensdag 13 mei 2020 om 14:47
woensdag 13 mei 2020 om 14:49
woensdag 13 mei 2020 om 14:51
Hij zegt dat hij enorm van zichzelf baalt en trapt zichzelf de grond in. Gaat me ook een beetje ver. Hij heeft ook veel positieve kanten. Maar dat gepieker heeft ie wel meer met als er iets negatiefs gebeurt in zijn leven.vivautrecht85 schreef: ↑13-05-2020 14:46Maar wat heeft therapie voor piekeren te maken met dit incident?
woensdag 13 mei 2020 om 14:51
Dat staat nergens geschreven.Luci_Morgenster schreef: ↑13-05-2020 14:50Och, ja de man is een kleuter en TO heeft de drank in zijn keel gegoten natuurlijk.
woensdag 13 mei 2020 om 14:52
woensdag 13 mei 2020 om 14:52
Hij heeft dus een vervelende dronk. Voor mij persoonlijk een no-go, want ik houd van een drankje (of twee) op zijn tijd en ik vind het leuk als mijn partner mee kan doen met een flesje wijn of dat we samen eens doorzakken. Als ik dan vervolgens op mijn tenen moet lopen omdat hij een slechte dronk heeft en me uit gaat schelden dan ben ik er snel klaar mee.
Dus of hij moet gewoon niet meer drinken of jullie kappen ermee.
Wat die therapeut ermee van doen heeft is me een raadsel. 'Aan zichzelf werken' vind ik zo'n nietszeggende term, hij moet gewoon normaal doen. Raar dat je zou moeten werken (aan jezelf) om te voorkomen dat je je geliefde uitscheldt.
Dus of hij moet gewoon niet meer drinken of jullie kappen ermee.
Wat die therapeut ermee van doen heeft is me een raadsel. 'Aan zichzelf werken' vind ik zo'n nietszeggende term, hij moet gewoon normaal doen. Raar dat je zou moeten werken (aan jezelf) om te voorkomen dat je je geliefde uitscheldt.
woensdag 13 mei 2020 om 14:54
Uber/taxi.
En hij had ook gewoon minder kunnen drinken.
Echt hoor.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 14:54
9.42% gewijzigd
woensdag 13 mei 2020 om 14:55
Dat negatieve heeft hij zelf veroorzaakt. En dan moet een therapeut het oplossen? Dat is geen verantwoordelijkheid nemen voor je daden he? En dat zichzelf de grond in trappen is gewoon slachtoffergedrag, heel onaantrekkelijk.