Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
dinsdag 28 april 2020 om 19:49
Oh leuk! Zoiets staat hier voor het raam, dus kunnen ze ook vogeltjes kijken. Ik had 'm eerst in een hoekje van de kamer staan en gebruikte ze 'm nauwelijks om op te liggen, maar sinds ie voor het raam staat is het een favoriet plekje!
En ik merk dat het slecht weer is buiten. Kleine poes gaat, wat voor weer dan ook, graag naar buiten. Vandaag kwam ze tot 3 maal toe zeiknat en met modderpoten/buik binnen

Vrouwtje droogt je wel weer af hoor!

"I love not Man the less, but Nature more..."
woensdag 29 april 2020 om 13:06
Oh goed idee voor het raam. Eens kijken of dat hier ook past ergens. Jongste kat speelt vooral met de onderste twee "gaten" maar de dikke straatkat negeert het helemaal. Ik heb een voerbestelling onderweg en daar heb ik catnip-spray bij gedaan, dus als dat binnen is zal ik die toren lekker volsprayen.
En inmiddels is de tuinafzetting weer weggehaald hier, dat was een dikke vette FAIL. Ik was vooral bang dat ex-straatkat nooit meer terug zou komen maar gelukkig doet ze dat wel, dus we laten ze nu maar.
Momenteel is het hier ook slecht weer maar gelukkig blijven onze twee nu liever binnen, dus geen modderpoten hier!
En inmiddels is de tuinafzetting weer weggehaald hier, dat was een dikke vette FAIL. Ik was vooral bang dat ex-straatkat nooit meer terug zou komen maar gelukkig doet ze dat wel, dus we laten ze nu maar.
Momenteel is het hier ook slecht weer maar gelukkig blijven onze twee nu liever binnen, dus geen modderpoten hier!

zondag 3 mei 2020 om 11:33
Lieve mensen, ik kom weer eens even binnen waaien....hoop dat het allemaal goed met jullie gaat.
Ik heb geen aandelen, maar ik kwam toevallig een bedrijf tegen dat echt gave dingen maakt voor een klimmuur en zelfs allemaal hangbruggen e.d. voor een plafond (dit laatste zou ik op zolder wel willen). Echt mooi gemaakt en in allerlei kleuren te bestellen.
Ik heb zelf gisteren een aantal dingen voor een muur besteld (een hangbrug, ligplank en loopplanken). Ik zal jullie over een tijdje wel laten weten hoe de kwaliteit en service is, als jullie dat leuk vinden.
Zoek maar even op Goldtatze (ze hebben ook een Facebook met veel foto’s).
Als je zo je hele zolder vol kunt bouwen heb je wel echt happy cats
Ik heb geen aandelen, maar ik kwam toevallig een bedrijf tegen dat echt gave dingen maakt voor een klimmuur en zelfs allemaal hangbruggen e.d. voor een plafond (dit laatste zou ik op zolder wel willen). Echt mooi gemaakt en in allerlei kleuren te bestellen.
Ik heb zelf gisteren een aantal dingen voor een muur besteld (een hangbrug, ligplank en loopplanken). Ik zal jullie over een tijdje wel laten weten hoe de kwaliteit en service is, als jullie dat leuk vinden.
Als je zo je hele zolder vol kunt bouwen heb je wel echt happy cats

dinsdag 5 mei 2020 om 09:22
Ik ben nieuw hier (meelezer) en zou graag jullie advies willen. Na lang wikken en wegen heb ik een tweede kat erbij genomen. Ik heb altijd twee katten gehad maar heb er een in december moeten laten inslapen.
Mijn overgebleven kater was heel onrustig en steeds aan het zoeken. Ik heb het een tijdje aangekeken hoe het alleen ging maar hij werd sloom en wilde niet meer spelen, enkel op schoot liggen en knuffelen.
Hij is pas vijf jaar en om zijn spelinstinct weer te activeren heb ik er een kitten bijgenomen.
Hij wil echter niks van haar weten en gromt en blaast alleen maar. Ik ben zo bang dat hij nu doodongelukkig gaat worden. De kitten is een super vrolijk beestje en blijft ook steeds toenadering zoeken maar krijgt klappen van kater.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.
Ik heb kitten nu een week maar het lukt mij ook nog niet om echt een band met haar op te bouwen omdat ik zo bang ben dat kater jaloers gaat worden. Hij zwiept vervaarlijk met zijn staart en ligt alleen nog maar op een stoel onder de tafel.
Hij ziet er verder gewoon goed uit en een mooi glanzend vachtje.
Raden jullie aan om het nog een paar weekjes aan te kijken of zou het verstandiger en beter voor de kitten zijn om met een leeftijdsgenootje op te groeien?
Ik wil geen van beide tekort doen.
Mijn overgebleven kater was heel onrustig en steeds aan het zoeken. Ik heb het een tijdje aangekeken hoe het alleen ging maar hij werd sloom en wilde niet meer spelen, enkel op schoot liggen en knuffelen.
Hij is pas vijf jaar en om zijn spelinstinct weer te activeren heb ik er een kitten bijgenomen.
Hij wil echter niks van haar weten en gromt en blaast alleen maar. Ik ben zo bang dat hij nu doodongelukkig gaat worden. De kitten is een super vrolijk beestje en blijft ook steeds toenadering zoeken maar krijgt klappen van kater.
Ik heb kitten nu een week maar het lukt mij ook nog niet om echt een band met haar op te bouwen omdat ik zo bang ben dat kater jaloers gaat worden. Hij zwiept vervaarlijk met zijn staart en ligt alleen nog maar op een stoel onder de tafel.
Raden jullie aan om het nog een paar weekjes aan te kijken of zou het verstandiger en beter voor de kitten zijn om met een leeftijdsgenootje op te groeien?

dinsdag 5 mei 2020 om 10:45
Je kan nog wel wat uitproberen want een week is kort. De meeste volwassen katten reageren zo op een kitten, in elk geval de eerste maanden. Het betekent wel dat jij aan de bak moet.Daniqueet schreef: ↑05-05-2020 09:22Ik ben nieuw hier (meelezer) en zou graag jullie advies willen. Na lang wikken en wegen heb ik een tweede kat erbij genomen. Ik heb altijd twee katten gehad maar heb er een in december moeten laten inslapen.
Probeer het eens met spelen, zoals een stok met een touwtje er aan. Zo kun je kat vertrouwd maken met de aanwezigheid van kitten. Om en om.
Kijk ook naar andere spelletjes. Ik heb de Catsmeow. Is voor hen ook een geschikt spel. Kitten moet zijn energie kwijt en zich niet bovenop kater storten, dat vinden ze afschuwelijk.
Meestal komt het wel goed.
dinsdag 5 mei 2020 om 10:46
Miss-Pippilotta schreef: ↑03-05-2020 11:33Lieve mensen, ik kom weer eens even binnen waaien....hoop dat het allemaal goed met jullie gaat.
Als je zo je hele zolder vol kunt bouwen heb je wel echt happy cats![]()
Wat leuk zeg! Ga je het zelf op zolder bouwen of ergens anders in het huis?
dinsdag 5 mei 2020 om 10:55
Ik ben ook druk met haar aan het spelen. Ze rent de hele kamer door en is voor niks bang. Ik heb een heel arsenaal aan speeltjes, krabtorens, lampjes etc.miekemv schreef: ↑05-05-2020 10:45Je kan nog wel wat uitproberen want een week is kort. De meeste volwassen katten reageren zo op een kitten, in elk geval de eerste maanden. Het betekent wel dat jij aan de bak moet.
Probeer het eens met spelen, zoals een stok met een touwtje er aan. Zo kun je kat vertrouwd maken met de aanwezigheid van kitten. Om en om.
Kijk ook naar andere spelletjes. Ik heb de Catsmeow. Is voor hen ook een geschikt spel. Kitten moet zijn energie kwijt en zich niet bovenop kater storten, dat vinden ze afschuwelijk.
Meestal komt het wel goed.
Ik ben vooral een beetje angstig om mijn kater. Z'n broer ben ik verloren doordat ie stopte met eten en daardoor leververvetting kreeg (opname, infuus, dwangvoeren maar allemaal tevergeefs). Kater eet nu ook een stuk minder en is ook niet te verleiden met natvoer.

dinsdag 5 mei 2020 om 11:02
Kater moet wennen aan de situatie en hij is niet gestopt met eten. Ik begon met kittens dan met het ijs te breken door kitten en volwasen kat om en om het touw te laten vangen.Daniqueet schreef: ↑05-05-2020 10:55Ik ben ook druk met haar aan het spelen. Ze rent de hele kamer door en is voor niks bang. Ik heb een heel arsenaal aan speeltjes, krabtorens, lampjes etc.
Ik ben vooral een beetje angstig om mijn kater. Z'n broer ben ik verloren doordat ie stopte met eten en daardoor leververvetting kreeg (opname, infuus, dwangvoeren maar allemaal tevergeefs). Kater eet nu ook een stuk minder en is ook niet te verleiden met natvoer.
Broer was ziek neem ik aan?
dinsdag 5 mei 2020 om 11:10
Nee, er was geen lichamelijke aanleiding. Hij was helemaal binnenstebuiten gekeerd. De dierenarts dacht dat het door stress gekomen was. Uit de autopsie is ook niks gebleken. Hij reageerde heel erg op mijn gemoedstoestand. Daarom dat ik met eten ook nogal voorzichtig ben.
Hij kijkt overigens wel toe van een afstand als ik aan het spelen ben.
Ik ben vooral onzeker denk ik omdat dit de eerste keer introductie is.
dinsdag 5 mei 2020 om 11:19
Ik zou even een paar stappen terug doen en ze van elkaar scheiden, want na een week al bij elkaar valt niet zo goed bij je oudere katDaniqueet schreef: ↑05-05-2020 09:22Ik ben nieuw hier (meelezer) en zou graag jullie advies willen. Na lang wikken en wegen heb ik een tweede kat erbij genomen. Ik heb altijd twee katten gehad maar heb er een in december moeten laten inslapen.

Het gaat erom dat je rustig introduceert en ze niet zomaar bij elkaar zet om ze het zelf uit te laten zoeken. Je hebt dat vast met de beste bedoelingen gedaan omdat je een vriendje voor je oudste kat wil....dat kan werken bij sommige katten, maar andere katten hebben meer tijd nodig.
Deze video heeft mij goed geholpen: https://www.youtube.com/watch?v=tsYT7yIOdqQ Van Jackson Galaxy.
Toen ik kleine poes met 12 weken in huis kreeg, was grote poes (toen 7 jaar) ook totaal niet gecharmeerd en zat grommend bij de deur van de kamer waar kleine poes zat. Ik heb ook sterk getwijfeld (met tranen aan toe), nog best wat weken, of ik kleine poes niet een beter huisje kon geven. Maar ik zag dat, ondanks het gegrom en geblaas van grote poes, ze niet echt agressief was richting kleine poes. En ja, een tik heeft ze ook wel eens gekregen, met een kras op haar neus. Zo geleerd dat ze grote poes de ruimte moet geven en zichzelf niet moet opdringen.
Nu, na 1,5 jaar, zijn het nog niet beste vriendinnen, al zou kleine poes dat graag willen, maar er wordt niet gevochten.
Regelmatig geeft kleine poes een kopje aan grote poes tijdens het eten en krijgt dan een likje terug, dus het zit wel goed.
Geef het tijd

dinsdag 5 mei 2020 om 11:25
Eerste keer dat ik er van hoor, ook bij een slechte bui van mijn kant zeuren ze hier gewoon door om eten.Daniqueet schreef: ↑05-05-2020 11:10Nee, er was geen lichamelijke aanleiding. Hij was helemaal binnenstebuiten gekeerd. De dierenarts dacht dat het door stress gekomen was. Uit de autopsie is ook niks gebleken. Hij reageerde heel erg op mijn gemoedstoestand. Daarom dat ik met eten ook nogal voorzichtig ben.
Hij kijkt overigens wel toe van een afstand als ik aan het spelen ben.
Ik ben vooral onzeker denk ik omdat dit de eerste keer introductie is.
In vrijwel alle gevallen moeten katten wennen aan een nieuwe huisgenoot. En ik heb boze katten gehad hoor, ze hadden en hebben wel de ruimte om buiten hun eigen plan te trekken.
Ik heb nog nooit gehad dat het niet goed kwam.

donderdag 14 mei 2020 om 11:08
Onze zwarte kanjer plast sinds een paar weken op de welkomsmat bij de deur. We hebben nu al 3 matten weggedaan.
Wel steeds plan van aanpak gemaakt:
- mat verwijderd
- bakken geopend ipv gesloten
- besproeid met citroen geur
- schoongemaakt met groene biotex (elke dag)
- kattenbakje met eten bij de mat/het beton neergelegd (katten zouden niet plassen bij de plek waar ze eten)
- meer en vaker gaan spelen met de zwarte kanjer
We hebben sowieso al 2 hoge krabpalen waar hij veel gebruik van maakt en speelgoed. Krijgt goed merk eten. Hij heeft licht overgewicht maar volgens de dierenarts niet iets waar we wat aan moeten doen hij mag alleen niet aankomen.
Wel lazen we dat het ook kan komen als hij te weinig drinkt hij drinkt idd minder dan de rode dame. Hebben nu ook maar de brokjes en het waterfonteintje uit elkaar gezet las dat dat al kan schelen.
In overleg met dierenarts zit hij nu heel zielig opgesloten in de badkamer met een kattenbak waar speciale korrels in zitten die niet absorberen die we bij de dierenarts gehaald hebben. Hebben een pipetje en kokertje om zijn urine op te vangen en dat dan zsm naar de dierenarts brengen voor onderzoek. Hopelijk plast hij snel en mag hij er weer uit vind het zo zielig.
De rode dame was er niet weg te slaan en zat te krabbelen aan de badkamerdeur dus die hebben we maar naar beneden gehaald en deuren dicht zodat de zwarte kanjer in alle rust even kan plassen.
Nu dus kijken of het iets medisch is (blaasgruis wellicht) en zo niet dan gaan we kijken naar een kattenpsycholoog/deskundige.
- mat verwijderd
- kattenbakje met eten bij de mat/het beton neergelegd (katten zouden niet plassen bij de plek waar ze eten)
We hebben sowieso al 2 hoge krabpalen waar hij veel gebruik van maakt en speelgoed. Krijgt goed merk eten. Hij heeft licht overgewicht maar volgens de dierenarts niet iets waar we wat aan moeten doen hij mag alleen niet aankomen.
Wel lazen we dat het ook kan komen als hij te weinig drinkt hij drinkt idd minder dan de rode dame. Hebben nu ook maar de brokjes en het waterfonteintje uit elkaar gezet las dat dat al kan schelen.
In overleg met dierenarts zit hij nu heel zielig opgesloten in de badkamer met een kattenbak waar speciale korrels in zitten die niet absorberen die we bij de dierenarts gehaald hebben. Hebben een pipetje en kokertje om zijn urine op te vangen en dat dan zsm naar de dierenarts brengen voor onderzoek. Hopelijk plast hij snel en mag hij er weer uit vind het zo zielig.
De rode dame was er niet weg te slaan en zat te krabbelen aan de badkamerdeur dus die hebben we maar naar beneden gehaald en deuren dicht zodat de zwarte kanjer in alle rust even kan plassen.
Nu dus kijken of het iets medisch is (blaasgruis wellicht) en zo niet dan gaan we kijken naar een kattenpsycholoog/deskundige.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

donderdag 14 mei 2020 om 12:00
Herkenbaar hoor. Ik had een kater die dat deed en zijn nieren waren zeker niet optimaal. Heeft ook een keer een verstopping gehad. Deurmatten waren de klos en ook als er wat op de grond lag, kledingstuk of een washandje. Nu heb ik een oude kat in huis en zij plast ook op mijn deurmat. In de kattenopvang krijgen ze nadien structureel pijnstillers.IBIopviva schreef: ↑14-05-2020 11:08Onze zwarte kanjer plast sinds een paar weken op de welkomsmat bij de deur. We hebben nu al 3 matten weggedaan.
- mat verwijderd
Dus ja, veroudering en/of medische problemen. Kattebak met lage instap kan nog een optie zijn.
donderdag 14 mei 2020 om 19:12
Nou het was duidelijk dat hij niet ging plassen in de badkamer dus nieuw plan van aanpak. Hij plast dus steeds op het beton waar de welkomsmat hoort. Dus de gewone kattenbakken weggehaald, rode dame in de woonkamer, het beton goed stofzuigen en hopen dat hij daar gaat plassen.
En inderdaad na een korte tijd geplast. Heel klein beetje in pipet kunnen doen en naar de dierenarts. Het was wel erg weinig maar ze ging kijken. Man is naar binnen gegaan en kwam met volle handen terug.
Onze arme zwarte kanjer heeft een blaasontsteking! En ik voel me zo'n slecht kattenbaasje omdat ik dat niet gezien heb.
Hij gedraagt zich, op het plassen na, niet anders. Hij speelt, slaapt, poept, knuffelt als gewoon. Wat kunnen katten toch pijn en ongemak verbergen he. Ik vind het erg heel erg en zielig.
Nu moet hij 2 keer per dag een antibioticum binnen krijgen maar dat is een pil die je mag verpulveren dus we hebben hem gelijk door een vloeibaar snoepje gedaan en dat ging er goed in. Verder 1 keer per dag pijnstilling en dat is vloeibaar dus net even in zijn bekkie gedaan dat ging ok.
Volgende week terug met urine als de kristallen er dan nog zitten nieuw plan van aanpak maar iig dan over op speciaal dieetvoer.
Kan echt wel janken omdat hij hier dus al een tijdje mee rondloopt. Nou ja in ieder geval staat dit nu in zijn dossier als we de komende dagen merken dat hij minder of niet plast kunnen we met spoed terecht.
En inderdaad na een korte tijd geplast. Heel klein beetje in pipet kunnen doen en naar de dierenarts. Het was wel erg weinig maar ze ging kijken. Man is naar binnen gegaan en kwam met volle handen terug.
Onze arme zwarte kanjer heeft een blaasontsteking! En ik voel me zo'n slecht kattenbaasje omdat ik dat niet gezien heb.

Hij gedraagt zich, op het plassen na, niet anders. Hij speelt, slaapt, poept, knuffelt als gewoon. Wat kunnen katten toch pijn en ongemak verbergen he. Ik vind het erg heel erg en zielig.
Nu moet hij 2 keer per dag een antibioticum binnen krijgen maar dat is een pil die je mag verpulveren dus we hebben hem gelijk door een vloeibaar snoepje gedaan en dat ging er goed in. Verder 1 keer per dag pijnstilling en dat is vloeibaar dus net even in zijn bekkie gedaan dat ging ok.
Volgende week terug met urine als de kristallen er dan nog zitten nieuw plan van aanpak maar iig dan over op speciaal dieetvoer.
Kan echt wel janken omdat hij hier dus al een tijdje mee rondloopt. Nou ja in ieder geval staat dit nu in zijn dossier als we de komende dagen merken dat hij minder of niet plast kunnen we met spoed terecht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 14 mei 2020 om 20:35
IBI, blaasontsteking of blaasgruis was inderdaad ook mijn eerste gedachte toen ik je berichtje las. Plassen buiten de bak heeft vaak een medische oorzaak en anders ligt het meestal aan de kattenbak of is het stress gerelateerd. Heel fijn dat jullie nu in ieder geval weten wat het is en dat hij geholpen wordt. Hopelijk gaat het snel weer een stuk beter met hem
Hier gaat alles goed. De tuin is redelijk af en klaar voor de zomer. De buitenkrabpaal wordt elke dag gebruikt - super fijn dat dat dus geen weggegooid geld blijkt te zijn!

Hier gaat alles goed. De tuin is redelijk af en klaar voor de zomer. De buitenkrabpaal wordt elke dag gebruikt - super fijn dat dat dus geen weggegooid geld blijkt te zijn!

vrijdag 15 mei 2020 om 15:59
IBI goed om te lezen dat je een diagnose hebt. Zielig voor het beestje dat ie blaasontsteking heeft, maar hopelijk knapt hij wel snel op. Lastig he, dat ze niet kunnen praten. Hoe gaat het vandaag?
Mijn kater heeft de afgelopen maand toch wat vaker overgegeven. Meestal doet hij dat buiten in het gras (hij komt alleen buiten in de achtertuin). Ik heb de laatste keren zijn braaksel bekeken. Er zat geen bloed in. Vooral bruine prut (ik denk gekauwde brokjes) en soms een paar haren, maar geen haarbal. Kat is verder wel levendig en oogt niet ziek. Ik heb maandag de dierenarts gebeld, omdat ik het toch wel gek vindt dat hij braakt maar er geen haarbal uitkomt. Tot maart had hij nog nooit overgegeven.
Volgens dierenarts zit hem mogelijk toch een haarbal dwars. Ik heb nu Lax a past gekregen. Ik geef hem elke avond ongeveer 1 cm (advies dierenarts). Ik merk wel dat zijn ontlasting wat zachter is geworden (nog steeds wel vast, maar niet keihard). Maar in zijn ontlasting zie ik nog geen haarbal.
Vanochtend zag ik hem een kokhalsbeweging maken, maar hij braakte niet. Hij zit de afgelopen dagen ook veel gras te eten in de tuin. Mijn gevoel zegt dat hij dus nog last heeft van misselijkheid en door het eten van gras probeert het braken op te wekken. Nu twijfel ik of ik hem nog iets meer Lax a past moet geven (op de verpakking staat de eerste 3 dagen 25 mm, ik heb 10 mm gedaan op advies dierenarts). Of is het normaal dat het een aantal dagen/weken duurt voordat de kat van zijn klachten/haarbal af is? Ik ben maandag begonnen met de Lax a past. Hebben jullie hier ervaring mee?
Mijn kater heeft de afgelopen maand toch wat vaker overgegeven. Meestal doet hij dat buiten in het gras (hij komt alleen buiten in de achtertuin). Ik heb de laatste keren zijn braaksel bekeken. Er zat geen bloed in. Vooral bruine prut (ik denk gekauwde brokjes) en soms een paar haren, maar geen haarbal. Kat is verder wel levendig en oogt niet ziek. Ik heb maandag de dierenarts gebeld, omdat ik het toch wel gek vindt dat hij braakt maar er geen haarbal uitkomt. Tot maart had hij nog nooit overgegeven.
Volgens dierenarts zit hem mogelijk toch een haarbal dwars. Ik heb nu Lax a past gekregen. Ik geef hem elke avond ongeveer 1 cm (advies dierenarts). Ik merk wel dat zijn ontlasting wat zachter is geworden (nog steeds wel vast, maar niet keihard). Maar in zijn ontlasting zie ik nog geen haarbal.
Vanochtend zag ik hem een kokhalsbeweging maken, maar hij braakte niet. Hij zit de afgelopen dagen ook veel gras te eten in de tuin. Mijn gevoel zegt dat hij dus nog last heeft van misselijkheid en door het eten van gras probeert het braken op te wekken. Nu twijfel ik of ik hem nog iets meer Lax a past moet geven (op de verpakking staat de eerste 3 dagen 25 mm, ik heb 10 mm gedaan op advies dierenarts). Of is het normaal dat het een aantal dagen/weken duurt voordat de kat van zijn klachten/haarbal af is? Ik ben maandag begonnen met de Lax a past. Hebben jullie hier ervaring mee?
vrijdag 15 mei 2020 om 18:53
Bedankt voor de reacties.
Onze zwarte kanjer zat gisterenavond opeens onder de bank alsof hij aanvoelde: ze weten het nu toch dus mag ik me eraan over geven.
Maar toen ik vanmorgen wakker werd lag hij rustig aan het einde van mijn bed samen met de rode dame en ineens bedacht ik me: hmmm dat heeft hij ook al een paar dagen niet gedaan.
En ik zag hem naar de kattenbak gaan, even gekeken en geplast en hij heeft (nog) niet op het beton bij de mat geplast dus misschien doet de medicatie zijn werk dat hoop ik voor hem.
Nu ligt hij heel ontspannen in de armen van mijn man.
Zizo,
Ik ben er niet mee bekend om eerlijk te zijn. Ik zou denk ik wel wat meer geven en eventueel maandag de dierenarts weer bellen.
Succes ermee!
Onze zwarte kanjer zat gisterenavond opeens onder de bank alsof hij aanvoelde: ze weten het nu toch dus mag ik me eraan over geven.
Maar toen ik vanmorgen wakker werd lag hij rustig aan het einde van mijn bed samen met de rode dame en ineens bedacht ik me: hmmm dat heeft hij ook al een paar dagen niet gedaan.
En ik zag hem naar de kattenbak gaan, even gekeken en geplast en hij heeft (nog) niet op het beton bij de mat geplast dus misschien doet de medicatie zijn werk dat hoop ik voor hem.
Nu ligt hij heel ontspannen in de armen van mijn man.

Zizo,
Ik ben er niet mee bekend om eerlijk te zijn. Ik zou denk ik wel wat meer geven en eventueel maandag de dierenarts weer bellen.
Succes ermee!

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 16 mei 2020 om 12:14
Beterschap voor jullie katten IBIopviva en Zizo!
Als ze ons toch konden vertellen wanneer er iets aan de hand was
@Miss-Pippilotta: al succes met de klimmuur? Ik ga, vanwege blijvend thuiswerken, een werkplek creëren. Alleen moet daarvoor een kast plaatsmaken voor een bureau. Die kast wordt nu als opstap gebruik door kleine poes om op de kledingkast (slaapplaats) te komen. Ze slaapt daar best vaak, dus zo een klimmuur idee zou ervoor kunnen zorgen dat ze toch op de kledingkast kan komen...en niet de computer gaat gebruiken als opstap
@Daniqueet: hoe gaat het nu tussen de twee katten? Zijn de gemoederen een beetje bedaard?
Als ze ons toch konden vertellen wanneer er iets aan de hand was

@Miss-Pippilotta: al succes met de klimmuur? Ik ga, vanwege blijvend thuiswerken, een werkplek creëren. Alleen moet daarvoor een kast plaatsmaken voor een bureau. Die kast wordt nu als opstap gebruik door kleine poes om op de kledingkast (slaapplaats) te komen. Ze slaapt daar best vaak, dus zo een klimmuur idee zou ervoor kunnen zorgen dat ze toch op de kledingkast kan komen...en niet de computer gaat gebruiken als opstap

@Daniqueet: hoe gaat het nu tussen de twee katten? Zijn de gemoederen een beetje bedaard?
zaterdag 16 mei 2020 om 12:53
Net een teek verwijdert bij grote poes
Nog nooit eerder bij haar één teek gezien/gevoeld, maar dat kan ook toeval zijn omdat ze maar een paar plekken heeft met aai tolerantie.
Gelukkig heb ik wel een tekentangetje in huis, maar moest even opzoeken hoe die te gebruiken. Teek met pootjes/lijf/kop en al eruit gekregen.
Ik was zeer verbaast hoe rustig grote poes bleef zitten met mijn gepiel en geduw aan haar koppie, normaal is ze zeg maar niet zo tolerant

Nog nooit eerder bij haar één teek gezien/gevoeld, maar dat kan ook toeval zijn omdat ze maar een paar plekken heeft met aai tolerantie.
Gelukkig heb ik wel een tekentangetje in huis, maar moest even opzoeken hoe die te gebruiken. Teek met pootjes/lijf/kop en al eruit gekregen.
Ik was zeer verbaast hoe rustig grote poes bleef zitten met mijn gepiel en geduw aan haar koppie, normaal is ze zeg maar niet zo tolerant