Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
@ainne het zijn Corona achtige klachten ontstaan na een rare heftige griep maar wel aan de vroege kant. Ik heb nog even teruggekeken en ik zag dat ik mij op 3 februari heb ziekgemeld, ik had bijna 40 graden koorts. Half februari ontstonden dan longklachten vastzitten en steken. Van alles uitgeprobeerd tegen taai slijm en aan het eind van februari een puffer gekregen zonder succes en daarna is de praktijk niet meer bereikbaar. Daarna begon het met mijn moeder en moest ik mij daar op richten. Nu is er nog weinig veranderd en komen er bijzondere dingen bij zoals spierpijn. De hond uitlaten is een uitputtingsslag. Dus ik hang op de bank of buiten op een stoel en hang rond op het forum.

Lang verhaal.
Ik heb zojuist een stevige antibioticakuur gekregen waarmee er morgen al verbetering zichtbaar moet zijn. Zoniet dan moet er wat anders.

Ik heb gelukkig nog niet gezien dat de katten ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn, hopelijk helpt het je :rose:
ainne schreef:
06-04-2020 17:06
Oh fijn, hopelijk helpt het je :rose:
Ik hoop het ook.
parachutes schreef:
05-04-2020 16:10
Herkenbaar wat je zegt over al die corona topics, Madrid. Ik zie ze wel, maar lees ze niet. Hopelijk lukt het met je WW aanvraag, ik heb ook altijd moeite met dat soort dingen.

Ik ben niet van plan vissen te nemen, ik bedoel echt een mini vijvertje in bijvoorbeeld een ton of een bak met alleen wat zuurstofrijke plantjes erin. Zag het ergens voorbij komen en vond het zo leuk. Het staat schattig en poes kan er ook uit drinken als ze wil! Even kijken of ik een plaatje kan plakken van een voorbeeld (mag het eindelijk ;-D)

Afbeelding

Ik heb ondertussen de hele dag in de tuin gezeten, was zeker 20/21 graden op het terras, heerlijk! Poes genoot er ook van en ligt af en aan lekker in de zon te slapen of door het zand te rollen, vind ik zo fijn om te zien :heart:


Edit: niet gelukt dus, zo wel misschien: https://ibb.co/fDQHvv1
Ja ik vind sowieso dat er veel negativiteit hangt op dit forum de laatste tijd. Mensen hebben een kort lontje en echt gezellig vind ik het vaak niet meer. Dus ben maar lekker in mijn huis bezig geweest met schoonmaken en opruimen. Dat was ook fijn. Ik richt me liever op leuke dingen.
Ik vind het ook fijn dat dit topic in elk geval wel altijd gezellig blijft. :)

Dat klinkt ook leuk, jouw vijvertje. Bij mijn oom en tante gingen er vanzelf kikkers enzo in wonen dus wie weet.

Mijn kat heeft me getackled gisteren. Heel suf. We waren aan het wandelen en hij schiet soms dan weg als een pijl uit een boog en hij knalde vol op mijn enkels waardoor ik mijn evenwicht verloor en zo op het gras donderde. Ik schrok me kapot maar moest er ook erg om lachen. Ik vind het vooral knap dat hij me omver kreeg met mijn 84 kilo. :P :rofl:
Was vast leuk voor de buren om te zien. Mijn teen lag een beetje open maar verder niets aan de hand gelukkig, maar ik had echt lelijk kunnen vallen. Ik heb hem voor straf maar even niet geaaid ( nou ja dat hou ik dan ook vijf minuten vol :P ).
Verder is hij weer erg vroeg wakker helaas en ik dus ook. Lekker bonken op de deur dus rond 6 uur ben ik dagelijks op. Nu met de zomertijd en dus niet eerder naar bed kunnen is dat wel weer even wennen. Maar goed dat overleef ik ook wel weer.
Ik ben het gewend dat hij elk voorjaar en zomer loopt te spoken.
Een kattenluik zou de uitvinding van de eeuw zijn hier, maar dat gaat helaas niet ivm de gezamelijk voordeur en het kleine hondje van de buren. En we gaan toch binnen een jaar verhuizen dus dat heeft nu ook weinig zin meer.
Ik neem er zeker een in mijn volgende huis ( als dat mogelijk is ).

WW aanvraag is bijna rond, het meeste is ingevuld ( samen met mijn moeder gedaan ) maar ik mis nog wat informatie van mijn werkgever over het aantal contracten dat ik gehad heb ( ik heb geen idee ). Ik heb recht op 15 maanden WW dus dat is fijn.
Ik kan met dat soort termen gewoon niet begrijpend lezen, zelfde me de belastingaanvraag invullen en dergelijke. Ik registreer gewoon niet wat er staat en begrijp niet wat ze van me vragen. Ik vul formulieren ook standaard met mijn moeder in. Met dit soort dingen kom ik echt uit een ei.

Hoe is het nou met je Mieke? ik hoop dat de antibiotica aanslaat. :redrose:
Was het een tackel of een botsing Madrid? Wij hadden vroeger een rooie kater thuis die op de loer ging liggen en je dan besprong. Erg geestig maar niet altijd, in je panty bijvoorbeeld niet grappig.

Gister hadden ze de tijd van hun leven in de warme lentezon. De deur heeft nog lang opengestaan en in de avond was het nog steeds 20 graden in huis. Helaas had ik te laat door dat het daarna ging regenen en waren oa de kussens nat. De katten kwamen ineens vrijwillig en als een speer naar binnen.

Mijn longen kraken en ik heb nog steeds een ziek gevoel al lijken de venijnige steken af te nemen. De huisarts wil als er geen verbetering komt langskomen in pak. Daar voel ik niet zoveel voor dus vroeg opgestaan om snel de ab in te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Madrid, moet wel lachen om die tackel van je kat, moest echt even teruglezen of je het niet over een hond had!
Nova is ook helemaal gestoord momenteel, ik moet echt even googlen wanneer die puberteit voorbij is, ze is nu ongeveer 1. Raced het hele huis door als een idioot en sinds we haar af en toe naar buiten doen (stom stom) heeft ze het helemaal in haar bol, zit letterlijk te schreeuwen bij de achterdeur.
en ik werk momenteel thuis, en mijn bureau staat vlakbij die achterdeur. Leuk joh, als je net in een conference call zit.....

Ben het trouwens helemaal met je eens qua negativiteit op dit forum. Ik kom hier al dik 20 jaar en tegenwoordig kan ik heel goed op mijn handen zitten en om mensen heen forummen, maar ik zit me regelmatig af te vragen waarom er zo onaardig gereageerd moet worden her en der.

Oh Mieke, ik kan me voorstellen dat je geen in hebt in de dokter in pak bij je huis, maar het klinkt echt niet fijn zo voor je, gets! Hopelijk heel snel verbetering voor je.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel beterschap Mieke! Hopen dat de ab snel aanslaat.

En een conference call met een kat die naar buiten wil: check! Alleen gaat die van mij (nu bijna 2), in de gordijnen hangen. Ik probeerde dus heel serieus te blijven op de call terwijl ik iets van een papieren propje zocht om poes bezig te houden :facepalm:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom, oh, wat klinkt jouw mini vijvertje ontzettend leuk! Je brengt me ook meteen op meer ideeën wbt de inrichting ervan :$ Het zou inderdaad ook heel erg tof zijn als er uiteindelijk beestjes in komen wonen!

ainne, wat jammer dat je tuinafzetting is mislukt. Hier heeft het ook aardig lang geduurd voordat ik echt elk stukje tuin zo had afgesloten dat ze er niet meer doorheen/overheen/onderdoor kon (hier ook een echte Houdini). Ik weet niet of zo'n mini vijvertje nu echt veel onderhoud vergt. Ik lees op internet dat veel mensen er een pompje/fonteintje in doen, maar anderen zeggen weer dat de natuur zelf zijn werk doet als je er maar zuurstofrijke planten in plaatst. Ik heb sowieso geen stroom buiten, dus dat eerste gaat al niet lukken. Ik denk dat ik maar gewoon wat ga proberen en dan maar zien of het goed gaat ;-D

Madrid, haha, ik moest wel even lachen om je tackel verhaal :hihi: heel herkenbaar ook, mijne schiet heel graag langs mijn voeten of stopt ineens met lopen/rennen als ik achter haar loop, waardoor ik me altijd nog maar net ergens aan kan vasthouden voordat ik onderuit ga. Gelukkig maar dat alleen je teen wat schade heeft opgelopen ;-D Fijn dat je moeder je heeft geholpen met je WW aanvraag en dat hij nu bijna rond is! Hoef je daar ook niet meer naar om te kijken.

Mieke, jakkes, wat naar dat je je nog steeds niet 100% voelt. Heel veel beterschap en hopelijk slaat de antibiotica snel aan! :heart:
Tja tackel of botsing? Geen idee, het ging zo snel dus ik weet niet of het bewust was of niet, mijn kat is zo lief dat ik vermoed dat het een ongelukje was. Ik dacht nog, dat zal hem ook wel pijn gedaan hebben maar hij leek nergens last van te hebben.
Denk gewoon een foutje. Maar ja, het doet er ook niet toe, ik heb niets gebroken verder. Behalve mijn ego dan. :P

En ja, het was echt een kat, geen hond haha, die heb ik niet.
Ainne, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik geen jonge kat heb haha, ik blijf toch zeggen dat ik na Jaime echt geen kittens wil hebben. Ze zijn zo druk als ik dit topic mag geloven. Wel super schattig natuurlijk maar mij teveel werk. Ik ga lekker weer voor oudere en rustige katten.
Al moet Jaime natuurlijk nog gewoon 10 jaar mee, daarom krijgt hij ook het beste voer en de beste zorg om hem zo lang mogelijk bij me te houden. :heart:

Ik lees ook al minstens 12 jaar mee hier en het valt mij echt op, hoeveel harder de sfeer is geworden, hij was altijd al wel scherp maar ik vind dat een hoop nieuwe TO's toch echt keihard aangepakt worden voor niets. Ik bedoel, iemand stort zijn hart en ziel uit, waarom moet er dan zo snoeihard op gereageerd worden onder het mom van de spiegel voorhouden. Beetje empathie mag best.
Ik ben zelf groot fan van de wat meer gematigde forummers, die ook vaak gewoon super lief zijn. Ik heb niets tegen realisme of een spiegel voorhouden maar ik vind dat het soms wel erg hard gaat allemaal.

Haha lastig die katten die naar buiten willen tijdens een confrencecall, ik zie het helemaal voor me, :rofl:
Kunnen de mensen er wel om lachen?
Alle reacties Link kopieren
Mooi om te horen dat de meesten hier lekker kunnen genieten van het weer. Sinds mijn vorige post hier heb ik nog niet echt terug gelezen (zijn toch bijna 90 pagina's...), dus dat wil ik nog doen voordat ik inhoudelijk reageer op anderen :)
Maar wat ik graag wilde zeggen is dat ik het mooi vind om te zien dat hier wel heel vriendelijk wordt gedaan tegen elkaar, want het was me op andere plekken ook al opgevallen dat soms mensen echt gemeen reageren of anderen direct aanvallen. Vond ik zelf wat minder qua sfeer en het is niet hoe ik voor ogen had hoe het hier zou gaan.
Verder lees ik dat veel mensen een tuin hebben en gezien dit het kattentopic is, zijn er vast mensen die ervaring hebben met het katproof maken van hun tuin? We zijn naar een nieuw huis aan het kijken en ik wil graag een tuin erbij (heb ik nu niet) zodat de katten naar buiten kunnen, maar ik zou ze wel graag in de tuin houden... Iemand die hierin succesvol is (geweest)?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 'gewoon' schuttingen van 1.80 hoog, met de planken verticaal. Bovenop de schutting hebben wij draden gespannen. Het is een systeem voor schrikdraad maar we zetten er natuurlijk geen stroom op. De katten zien die draden en denken dan toch al: daar kan ik niet overheen.
Het werkt hier al 10 jaar goed want ze mogen de tuin niet uit. Voordeel is ook dat we in al die jaren maar 2 keer een kat ín de tuin hebben gehad.
Onze huisvuilbak staat natuurlijk ook zo opgesteld dat ze die niet als springplank kunnen gebruiken. Een van onze 2 katten kan heel goed springen. De ander is een lomperikje, die haalt je schoot vaak nog niet eens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja daar zat ik ook aan te denken. De katten komen nu weinig buiten (willen ze wel, maar kan helaas niet goed), dus ik weet nog niet hoe goed ze zijn in springen ed. Zelf dacht ik aan een draad plus misschien een PVC buis eromheen, wordt wel best lelijk gok ik ;) Als ze dan erop proberen te grijpen, rolt de buis om de draad en hebben ze dus geen houvast. Maar wel goed om te horen dat alleen een draad misschien ook al voldoet.
Natuurlijk zou het ook kunnen dat we geen schutting hebben, dus als daar ervaringen mee zijn hoor ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Skittelkat, leuk dat je naar een nieuwe woning aan het kijken bent en daar graag een tuin bij wil voor je katten! Daar gaan ze sowieso super blij mee zijn :)

Ik heb wat foto's voor je als voorbeelden, misschien heb je daar wat aan. Als je een tuin met een schutting krijgt of zelf een schutting kan laten plaatsen, is dit denk ik een goed idee https://ibb.co/GCspYyW Dit kan je laten doen door een bedrijf, maar je kan de benodigdheden ook zelf aanschaffen en het zelf doen.

Als je bijvoorbeeld alleen heggen (of niks) hebt kan je dit doen (zo heb ik mijn tuin gedaan) https://ibb.co/dBHZdPB Dit is met houten palen en kattennet, maar je kunt ook gaaspanelen aanschaffen - deze zijn wel makkelijker te beklimmen dan net, dat is wat wiebeliger. Mijn kat kan bijvoorbeeld niet in het net klimmen omdat ze geen houvast heeft.

Wat ook nog altijd een optie is, is dit https://ibb.co/5krmqNg Dit kan je alleen als je een schutting of een muur oid hebt. Omdat het rond draait, hebben ze ook minder grip. Echte Houdini's gaan er trouwens wel overheen komen, heb ik vaker gezien.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Hoi allemaal

@Miekje ik ben benieuwd of de antibiotica iets z’n werking heeft gedaan..

Mijn kater van 2die loopt en speelt buiten sochtends fornuis z’n luikje open en Sabines rond 18:30 roep ik hem en dan komt hij wel aanlopen.. maar soms heb ik van die dagen ik kan roepen wat ik wil ik weet dat hij me hoort (gps halsband) hij negeert mij volledig echt heel raar waar het aan ligt op dat moment ik weet het niet.

Ik heb trouwens een vraag aan de ervaringsdeskundige hier: ik wil graag voor de teken weer een pipet in z’n nekje doen en heb de arts gebeld, ze hebben vandaag een middeltje bezorgd. Deze moet 3maanden werken voor teken,vlooien en worden Ik heb op internet gekeken ik schrok me dood!! Er staat epileptische aanvallen en vele nare dingen. De naam is bravecto plus voor kat
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag een van de krabtonnen naar het balkon gesleept zodat kater daar op kon gaan liggen in het zonnetje. Hij wil erg graag over de rand van het balkonhek uit kunnen kijken, en dat kan vanaf die ton (is net iets hoger dan de reling). Dan hoef ik niet bang te zijn dat hij erop springt en er wellicht overheen buitelt.

Vond het af en toe wel eng, omdat hij op z'n rug heen en weer ging liggen rollen, helemaal happy, maar ik zag hem al de afgrond in rollen. Gebeurde gelukkig niet. :proud:

Ik wilde ooit een net spannen maar de woningbouw begon alweer meteen te mekkeren dat dat niet paste bij de esthetiek van dit grauwe Sovjet-Unie betonblok.

Even kijken of we van de week nog een rondje kunnen lopen buiten. :)
Hoi Alaynee,

De druppels van Bravecto heb ik nog nooit gebruikt, wel allerlei andere. Ik ben alleen overgevoeligheid tegengekomen als bijwerking, dan kregen ze een kale plek met irritatie. Misschien is het een idee om wat bijsluiters te lezen van andere vlooienmiddelen, ik denk dat zulke bijwerkingen ook daarin voorkomen.
De tabletten van Bravecto staan niet goed bekend maar mijn hond heeft nu vanwege omstandigheden eentje gehad in januari. Gelukkig geen bijwerkingen gezien.

Vlooiendruppels van Bolfo Gold staan goed bekend, worden gebruikt in een mij bekende kattenopvang en zijn relatief goedkoop in de dierenwinkel als je wat anders wil proberen.

Die antibiotica slaat niet echt aan. Ibuprofen helpt op zich beter. De huisarts heeft nu elke dag gebeld om te vragen hoe het gaat. Corona is niet helemaal uitgesloten begrijp ik van hen maar dan zou het heel vroeg zijn, nog voor 9 februari. En ik wil van hen graag weten hoe verder, want twee maanden is wel errug lang hoor. What to do.
miekemv schreef:
08-04-2020 23:53
Hoi Alaynee,

De druppels van Bravecto heb ik nog nooit gebruikt, wel allerlei andere. Ik ben alleen overgevoeligheid tegengekomen als bijwerking, dan kregen ze een kale plek met irritatie. Misschien is het een idee om wat bijsluiters te lezen van andere vlooienmiddelen, ik denk dat zulke bijwerkingen ook daarin voorkomen.
De tabletten van Bravecto staan niet goed bekend maar mijn hond heeft nu vanwege omstandigheden eentje gehad in januari. Gelukkig geen bijwerkingen gezien.

Vlooiendruppels van Bolfo Gold staan goed bekend, worden gebruikt in een mij bekende kattenopvang en zijn relatief goedkoop in de dierenwinkel als je wat anders wil proberen.

Die antibiotica slaat niet echt aan. Ibuprofen helpt op zich beter. De huisarts heeft nu elke dag gebeld om te vragen hoe het gaat. Corona is niet helemaal uitgesloten begrijp ik van hen maar dan zou het heel vroeg zijn, nog voor 9 februari. En ik wil van hen graag weten hoe verder, want twee maanden is wel errug lang hoor. What to do.
Bedankt voor je reactie miekje ik ga de producten goed doorlezen.

Meestal heeft antibiotica 2dagen nodig en hoop dat het z’n werk nog gaat doenz ik vind het ook wel erg lang 2maanden. Heb je ook koorts of dat niet meer? De klachten zijn wel heel vervelend pas goed op jezelf en probeer lekker veel te rusten
Vandaag met kat naar de arts om de pipet te laten zetten. Ben bang dat ik het verkeerd doe. Bij thuiskomen gezien dat het helemaal op de rugje is gelekt en hij likte er constant aan hoewel hij het vies vond (zichtbaar) kan dit kwaad?? Ik heb hem proberen af te leiden (uren) en Savonds maar gewoon dat vachtje afgeknipt en gewassen plaatselijk.
Ben heeel boos geworden op de assistent eigenlijk Moest het echt even kwijt sorry
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
11-04-2020 01:37
Vandaag met kat naar de arts om de pipet te laten zetten. Ben bang dat ik het verkeerd doe. Bij thuiskomen gezien dat het helemaal op de rugje is gelekt en hij likte er constant aan hoewel hij het vies vond (zichtbaar) kan dit kwaad?? Ik heb hem proberen af te leiden (uren) en Savonds maar gewoon dat vachtje afgeknipt en gewassen plaatselijk.
Ben heeel boos geworden op de assistent eigenlijk Moest het echt even kwijt sorry
Ik gebruik de pipetten van Advantage voor mijn kat en het is ook wel eens voorgekomen dat het iets lekte en dat ze eraan is gaan likken. Is inderdaad vies en bitter spul, maar het kan, geloof ik, geen kwaad. Ze kunnen er hooguit extra speeksel door aanmaken en wat gaan kwijlen, maar ook dat gaat vanzelf weer weg.
Alaynee schreef:
11-04-2020 01:37
Vandaag met kat naar de arts om de pipet te laten zetten. Ben bang dat ik het verkeerd doe. Bij thuiskomen gezien dat het helemaal op de rugje is gelekt en hij likte er constant aan hoewel hij het vies vond (zichtbaar) kan dit kwaad?? Ik heb hem proberen af te leiden (uren) en Savonds maar gewoon dat vachtje afgeknipt en gewassen plaatselijk.
Ben heeel boos geworden op de assistent eigenlijk Moest het echt even kwijt sorry
Het overkomt me vaak, meestal de druppels voor vier kilo een flink vol pipet. En net als jij maak ik me dan zorgen maar gelukkig altijd een goede afloop.
Bedankt voor de reacties dames ik heb mijzelf zo gepaniekeerd en boos gemaakt mijn katje is mijn levenslust werkelijk.
En nog even de mededeling dat ik eindelijk aan het opknappen ben. Hopelijk zet die trend zich door.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen, @mieke. Hoop het ook!
miekemv schreef:
11-04-2020 20:26
En nog even de mededeling dat ik eindelijk aan het opknappen ben. Hopelijk zet die trend zich door.
Wat goed eindelijk na een hele lange tijd! De antibiotica heeft dan misschien een zetje gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven