Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Volgens mij irriteert een teek dusdanig dat ze dolblij zijn als je ze weghaalt.
Onze kat was (volgens mij) ook wel blij verlost te zijn van een teek.
Ik meld me hier aan! Kon op 1 of andere manier dit topic niet direct vinden en ik had dus een paar topic geopend , maar nu het er toch is...

Hier een trotse eigenaar van twee Britse kortharen. De kater is een ‘volle’ en de poes is half scottish fold. Alle pagina’s lezen is wat veel, maar vanaf nu klets ik graag mee.

Ben helemaal gek op mijn monsters.
Hoi allemaal, ik ben nieuw in dit topic.
Aankomende vrijdag halen wij onze kitten op. Dit was de laatste kitten uit een nestje (gewone huis tuin en keuken kat). Nu lees ik overal op internet dat een kitten het beste samen opgroeit. Ik ben nu een beetje bang dat ons katje heel ongelukkig wordt. Ik heb allerlei speelgoed gehaald, krabpalen en matten en verschillende soorten 'chillplekjes' voor hem gemaakt en door corona werken mijn vriend en ik de hele dag thuis. Maar ik ben natuurlijk geen kitten.

Mijn vriend denkt dat het wel goed zal komen, hij heeft ook altijd maar 1 kat gehad en dat ging prima. Maar ik merk dat ik er niet helemaal gerust op ben. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met kittens. Zijn er mensen die ook maar 1 kitten tegelijk in huis kregen? Hoe is dat gegaan? Is de kat nu nog steeds alleen of hebben jullie er toch een tweede kat bijgenomen?
CoucherduSoleil schreef:
23-05-2020 21:32
Aankomende vrijdag halen wij onze kitten op. Dit was de laatste kitten uit een nestje (gewone huis tuin en keuken kat). Nu lees ik overal op internet dat een kitten het beste samen opgroeit. Ik ben nu een beetje bang dat ons katje heel ongelukkig wordt. Ik heb allerlei speelgoed gehaald, krabpalen en matten en verschillende soorten 'chillplekjes' voor hem gemaakt en door corona werken mijn vriend en ik de hele dag thuis. Maar ik ben natuurlijk geen kitten.

Mijn vriend denkt dat het wel goed zal komen, hij heeft ook altijd maar 1 kat gehad en dat ging prima. Maar ik merk dat ik er niet helemaal gerust op ben. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met kittens. Zijn er mensen die ook maar 1 kitten tegelijk in huis kregen? Hoe is dat gegaan? Is de kat nu nog steeds alleen of hebben jullie er toch een tweede kat bijgenomen?
Hoi! Ik ben ook nieuw, dus ik klets gelijk lekker met je mee. Wat leuk dat je een kitten krijgt!

En om je vraag te beantwoorden, wij hebben er destijds voor gekozen om na 4 maanden een kat erbij te kopen. Maar wij hebben dan ook binnenkatten en ik had het idee dat het toch leuker voor onze kater was als er een tweede bij kwam. Hij zat veel alleen thuis. Niet zonder risico, omdat ze een tweede kat soms niet eens accepteren (dit is natuurlijk wel anders als ze samen opgroeien). En zoals ik het lees, heeft je kitten genoeg te doen straks. Is het de bedoeling dat je kat in de toekomst naar buiten gaat? En is er heel bewust voor gekozen (dus met een bepaalde reden) om maar 1 kat te nemen?
Hierbij 3 afbeeldingen van de prins en prinses in huis.

1. Kater, 2 jaar, Brits Korthaar
Volgt je overal (zelfs de wc in). Belemmert me op dit moment om dit te typen, omdat hij kopjes blijft geven tegen mijn handen. Het is een luie doch speelse goedzak. We hebben hem nu een jaar.

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EED7681

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EED4004

2. Poes, 1 jaar, Brits Korthaar + Schotse Vouwoor
Doodsbang toen ze kwam. Zat overal. Achter de gordijnen, in het kastenhuisje, in de kattenbak. Dit heeft zeker 2 maanden geduurd. Toen begon ze minder bang te worden, nam ze bijvoorbeeld snoepjes aan. En nu is het een enorme knuffelbeer! Ze spint als je naar haar kijkt.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EEEBD4A
CoucherduSoleil schreef:
23-05-2020 21:32

Ik ook nieuw! Ik heb een kitten in huis genomen drie jaar geleden en toen toch na een jaar een kat erbij gehaald uit het asiel om samen te spelen. Ik vind het jammer dat ik dat niet meteen heb gedaan want ze hebben nu een haat liefde verhouding omdat ze niet samen zijn opgegroeid. Kunnen erg leuk spelen en lief samen liggen maar soms vliegen de nesten haren en de vazen door de woonkamer. Ik wordt soms echt jaloers als ik twee katten samen innig zie slapen. Dus mijn advies zou zijn: weet je al zeker dat je liefde en tijd genoeg hebt voor een tweede? Dan zou ik dat doen wanneer het kitten zo jong mogelijk is.
- Fight for your right to party -
Welkom nieuwe schrijfsters.

Nou ik maak me wel een beetje zorgen om onze zwarte kanjer. Eigenlijk hadden we vrijdag zijn urine nogmaals moeten laten controleren maar wat we ook deden hij plaste niet.
Pas vanmorgen heeft hij geplast maar nu ineens weer buiten de bak in plaats van erin.
Heb contact opgenomen met dierenarts en het is hopen dat we maandag op kunnen vangen. Ik denk echt dat hij nog steeds blaasontsteking heeft.
Hij slaapt ook niet meer op mijn bed maar beneden in zijn mandje. :'(
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
23-05-2020 22:48

Nou ik maak me wel een beetje zorgen om onze zwarte kanjer. Eigenlijk hadden we vrijdag zijn urine nogmaals moeten laten controleren maar wat we ook deden hij plaste niet.
Pas vanmorgen heeft hij geplast maar nu ineens weer buiten de bak in plaats van erin.
Heb contact opgenomen met dierenarts en het is hopen dat we maandag op kunnen vangen. Ik denk echt dat hij nog steeds blaasontsteking heeft.
Wat vervelend, kan erg hardnekkig zijn.
Britskorthaartje schreef:
23-05-2020 21:47
Hoi! Ik ben ook nieuw, dus ik klets gelijk lekker met je mee. Wat leuk dat je een kitten krijgt!

En om je vraag te beantwoorden, wij hebben er destijds voor gekozen om na 4 maanden een kat erbij te kopen. Maar wij hebben dan ook binnenkatten en ik had het idee dat het toch leuker voor onze kater was als er een tweede bij kwam. Hij zat veel alleen thuis. Niet zonder risico, omdat ze een tweede kat soms niet eens accepteren (dit is natuurlijk wel anders als ze samen opgroeien). En zoals ik het lees, heeft je kitten genoeg te doen straks. Is het de bedoeling dat je kat in de toekomst naar buiten gaat? En is er heel bewust voor gekozen (dus met een bepaalde reden) om maar 1 kat te nemen?
Ja de reden is eigenlijk heel simpel omdat er nog maar 1 kitten 'over' was in het nestje. En heel eerlijk gezegd wil mijn vriend volgens mij ook liever geen 2 kittens. Hij denkt dat dat te druk zal zijn in ons appartement. Ik denk dat dat prima zal gaan, dus probeer hem nu wel een beetje te bewerken richting misschien nog een kat erbij.
Als we besluiten om nog een kat erbij te nemen dan zou ik daar inderdaad niet al te lang mee willen wachten in verband met acceptatie van elkaar.
In principe wil ik liever niet dat de kat naar buiten gaat, want aan de achterkant loopt een drukke weg. Ik heb wel een tuigje + lange lijn voor hem gekocht zodat we op het grasveldje voor ons huis kunnen spelen. Hier zit ik vaak in de ochtend.

Ik vind het lastig hoor!
23-05-2020 21:52
Hierbij 3 afbeeldingen van de prins en prinses in huis.

1. Kater, 2 jaar, Brits Korthaar
Volgt je overal (zelfs de wc in). Belemmert me op dit moment om dit te typen, omdat hij kopjes blijft geven tegen mijn handen. Het is een luie doch speelse goedzak. We hebben hem nu een jaar.

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EED7681

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EED4004

2. Poes, 1 jaar, Brits Korthaar + Schotse Vouwoor
Doodsbang toen ze kwam. Zat overal. Achter de gordijnen, in het kastenhuisje, in de kattenbak. Dit heeft zeker 2 maanden geduurd. Toen begon ze minder bang te worden, nam ze bijvoorbeeld snoepjes aan. En nu is het een enorme knuffelbeer! Ze spint als je naar haar kijkt.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EEEBD4A
Wat een leukerds!
ZonnedauwRegenboog schreef:
23-05-2020 22:29
Ik ook nieuw! Ik heb een kitten in huis genomen drie jaar geleden en toen toch na een jaar een kat erbij gehaald uit het asiel om samen te spelen. Ik vind het jammer dat ik dat niet meteen heb gedaan want ze hebben nu een haat liefde verhouding omdat ze niet samen zijn opgegroeid. Kunnen erg leuk spelen en lief samen liggen maar soms vliegen de nesten haren en de vazen door de woonkamer. Ik wordt soms echt jaloers als ik twee katten samen innig zie slapen. Dus mijn advies zou zijn: weet je al zeker dat je liefde en tijd genoeg hebt voor een tweede? Dan zou ik dat doen wanneer het kitten zo jong mogelijk is.
Ah ja ik snap dat je jaloers wordt van katten die dan wel beste vriendjes zijn. Ik ben inderdaad ook bang dat dit zou gebeuren als onze kitten te lang alleen is. Ik heb zelf sowieso genoeg liefde en tijd voor een tweede, moet alleen mijn vriend nog overtuigen. En natuurlijk op zoek naar een andere kat/kitten als we er nog een bij willen.
IBIopviva schreef:

Ach dit klinkt heel vervelend :( Sterkte ermee!
23-05-2020 21:23
Ik meld me hier aan! Kon op 1 of andere manier dit topic niet direct vinden en ik had dus een paar topic geopend , maar nu het er toch is...

Hier een trotse eigenaar van twee Britse kortharen. De kater is een ‘volle’ en de poes is half scottish fold. Alle pagina’s lezen is wat veel, maar vanaf nu klets ik graag mee.

Ben helemaal gek op mijn monsters.
Leuke katten, heb zelf 1 BK en 3 EK.
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EF10E9C

Las een ander topic over je ziek voelen/zijn en dat het misschien corona kan zijn. Let je wel op met je katten, het kan van mens op dier overgedragen worden.
Heeft u klachten passend bij COVID-19 (neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, hoesten, benauwdheid en/of koorts), vermijd dan knuffelen en intensief contact met uw dier. Laat als het mogelijk is een niet zieke huisgenoot voor uw kat of hond zorgen.
https://www.anicura.nl/nieuws/coronavir ... en-katten/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Och Ibi, wat een zorgen toch weer om je zwarte :hug: Hoop dat het snel lukt om urine op te vangen zodat het gecheckt kan worden.

Welkom nieuwe meeschrijvers.
CoucherduSoleil, als het je lukt je vriend over te halen zou ik zeker voor een tweede kitten gaan. Beter deze dan niet van Marktplaats halen (dat houdt 'oeps' nestjes in stand en dus broodfokkers) maar bijvoorbeeld via de site van de dierenbescherming: www.ikzoekbaas.nl. Er staan nu nog niet heel veel kittens op maar dat gaat binnenkort echt gebeuren.

Britskorthaartje, mooie katten heb je hoor! Gaat het weer helemaal oké met de prins?

Ben al veel te lang niet hier geweest, meeste tijd wordt nu opgeslokt door de tuin waarin ik veel aan het werk ben.
Mieke, hoe gaat het met je gezondheid?
Dierproeven.
Wat een leuke foto Tickel :D
Dierproeven.
ZonnedauwRegenboog schreef:
23-05-2020 22:29
Echt niet leuk als het regelmatig bonje in huis is :(
Toch wil ik de andere kant belichten, het kan ook goed gaan namelijk. Hier al dik 25 jaar allerlei combinaties gehad, poezen en katers (maximaal 4, nu 3) van verschillende leeftijden. Een kitten geïntroduceerd bij een 19-jarige kater, dat ging ook prima. Kater heeft de kitten echt veel geleerd. Nu dus 3 katten, een poes van 16, een kater van 11 en een kater van 7 en die gaan heel goed samen. De poes en de kater van 7 zijn hier vanaf kitten, de kater van 11 kwam uit het asiel (nu 5 jaar geleden) met de belofte dat hij heel goed samen kon zijn met andere katten, en dat klopte ook.
Vandaag in de tuin :)
Afbeelding
Dierproeven.
Calamitycat schreef:
23-05-2020 23:30
Och Ibi, wat een zorgen toch weer om je zwarte :hug: Hoop dat het snel lukt om urine op te vangen zodat het gecheckt kan worden.

CoucherduSoleil, als het je lukt je vriend over te halen zou ik zeker voor een tweede kitten gaan. Beter deze dan niet van Marktplaats halen (dat houdt 'oeps' nestjes in stand en dus broodfokkers) maar bijvoorbeeld via de site van de dierenbescherming: www.ikzoekbaas.nl. Er staan nu nog niet heel veel kittens op maar dat gaat binnenkort echt gebeuren.

Britskorthaartje, mooie katten heb je hoor! Gaat het weer helemaal oké met de prins?

Ben al veel te lang niet hier geweest, meeste tijd wordt nu opgeslokt door de tuin waarin ik veel aan het werk ben.
Goeie tip, dankjewel!
Calamitycat schreef:
23-05-2020 23:30

De prins is weer helemaal de oude. Betrapte hem er vandaag ineens op dat ik hem zag knagen aan een plant. Krijg dus een donkerbruin vermoeden dat hij gewoon van de bos bloemen heeft zitten eten en er ziek van geworden is. Heb dus maar een bosje kunstbloemen gekocht. Hij is sneaky, want als hij ziet dat wij het zien, dan stopt hij gelijk.

Wat een ontzettend leuke beesten zo bij elkaar! Lekker chillen in het zonnetje, leuk om te zien.
Fijn om te lezen dat het weer helemaal goed gaat met de prins BK! Zou heel goed kunnen dat hij ziek is geworden van de bloemen. Pas daar inderdaad maar erg mee op, vooral met lelies want die zijn ontzettend giftig voor katten (ook als het stuifmeel op hun vacht komt bijvoorbeeld en ze dit eraf likken).

Ja, het is een lekker stel bij elkaar he zo (op mijn dode gras ;-D ). Ik ben helemaal gek op ze.
Dierproeven.
IBIopviva schreef:

Heb je nog pijnstilling in huis dan zou ik dat blijven geven tot de urine is gecontroleerd
Mooie foto cc :heart: De poezen zien er goed uit.

Met mijn gezondheid gaat het beter sinds ik weer een andere puffer heb. Ik had telkens een enorm ziek gevoel en gelukkig is dat volledig weg. Er zit dus progressie in. Ik moet nog de uitslag hebben van een longfoto of er nog iets van ontsteking zit.

De poezen hier hebben het naar hun zin met het mooie weer. In de straat heerst blijkbaar een virus want er zijn meerdere katten ziek geweest met koorts. Ook een van de witjes is naar de dierenarts geweest wegens lamlendigheid maar rent inmiddels weer rond.

De oude buurpoes woont nog steeds bij mij zoals ik verwacht had, geen actie van 144 maar dan heb ik het afgedekt.
Vanmorgen nog eens met mijn vriend erover gepraat. Hij lijkt er al wat meer voor open te staan! Denk dat ik hem wel kan overtuigen van nog een kitten erbij. Enige waar ik nog mee zit: ik lees overal minimaal aantal katten bakken 1 voor ieder + 1 extra. Ik kan er alleen echt geen 3 kwijt ivm klein appartement. Wat denken jullie hiervan? Is dit echte een ‘harde’ eis?
@ Coucherdusoleil: een kitten moet eigenlijk wel echt kunnen opgroeien en spelen met een soortgenoot. De meeste asiels plaatsen kittens ook niet alleen (of er moet thuis al een andere kat zijn).
Dat doen ze natuurlijk niet voor niks zo.
Ik zou dus of voor twee kittens gaan of voor een iets oudere poes uit het asiel (of via kattenherplaatsing) die alleen wil zijn.
Op www.dierenasiels.com staan ook veel kittens en katten (binnenkort staan er veel kittens op, nu nog niet zoveel). Bij de eerste kittens moet je er snel bij zijn, want die zijn vaak snel al gereserveerd of geplaatst.
Miss-Pippilotta schreef:
24-05-2020 10:06
@ Coucherdusoleil: een kitten moet eigenlijk wel echt kunnen opgroeien en spelen met een soortgenoot. De meeste asiels plaatsen kittens ook niet alleen (of er moet thuis al een andere kat zijn).
Dat doen ze natuurlijk niet voor niks zo.
Ik zou dus of voor twee kittens gaan of voor een iets oudere poes uit het asiel (of via kattenherplaatsing) die alleen wil zijn.
Op www.dierenasiels.com staan ook veel kittens en katten (binnenkort staan er veel kittens op, nu nog niet zoveel). Bij de eerste kittens moet je er snel bij zijn, want die zijn vaak snel al gereserveerd of geplaatst.

Ja precies, daarom wil ik er ook graag een bij :) Heb zojuist een mail gestuurd naar het plaatselijke dierenasiel. Zij hebben een wachtlijst voor kittens die vanaf deze week weer is geopend. Heb ook aangegeven dat een oudere kat die bij een kitten kan ook welkom is, nu dus even afwachten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven