!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Ik had de difrax S fles met s speen en nu de m speen omdat er nutriton doorheen gaat. Welke medicijnen hebben jullie?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedendag!

Iew bokito wat vies doet je schoonmoeder, ieuw, ieuw, ieuw. Durf je daar wel koffie te drinken? Gatsie, nee dank je.

Mijn schoonouders ken ik sinds mijn 18e en omdat mijn eigen ouders ziekelijk zijn hebben ze mij overal meegeholpen. Studiekeuzes en als ik geldproblemen had hoefde ik maar te bellen. Niet dat ik het vaak deed maar als het nodig was, waren ze er voor me. Ze zijn heel makkelijk. Ik ben hier van mijn 18e tot mijn 25e bijna ieder weekend en iedere vakantie geweest. Had altijd een sleutel en mag ook in hun auto rijden zonder te vragen. Het is jammer dat ze niet dichtbij wonen maar we redden ons ermee. We slapen hier nu ongeveer 1x per maand een nacht.

Zij zijn nu op vakantie naar Frankrijk en ik pas op het huis en op hun dieren. Mijn eigen katten lopen hier ook lekker los en weten ook niet anders dan dat dit hun tweede thuis is.

Het weer is lekker, ik ga zo lekker de tuin in met boek. Freek slaapt. VVannacht wederom van 20 uur tot 6:15 uur. Heerlijk, ik slaap zelf van 22 tot 6 in een ruk! Daarna weer in bed gegaan tot 8 uur want de huishoudster kwam. Die heb ik thuis niet maar hier dus wel, heel gezellig, ze komt hier ook al 15 jaar en we kennen elkaar goed. Ze had nog een cadeautje mee voor freek, een muziekboekje met cd met dierenliedjes!

DN fijn dat T nu zo goed dronk! Ik hoop echt dat de kleintjes snel weer helemaal op gewicht en heel vrolijk zijn.

Ik had bij prenatal een leuk zomerbroekje en t-shirtje gekocht! Er waren mazzeldagen, altijd fijn! Het staat hem echt super!

En ik heb een zwembroekje besteld en nog 5 luiers erbij. Ze bevallen enorm goed en dat heb ik er een paar die bij de gastouder kunnen blijven. Dat wordt morgen bezorgd, dat vind ik altijd enorm leuk. Pakketjes krijgen!

Nou, ik duik de tuin in, doei doei
Wij hebben Nexium. Smaakt lekker zoet, ze drinkt het goed, uit een spuitje. En jullie?
Oh Floor heerlijk zulke schoonouders!

Wat voor luiers gebruik jij? Ik wil op zich best katoenen luiers gebruiken maar er is zóveel keus en ben bang dat ik alsnog de verkeerde koop. En ze zijn niet goedkoop!

Ga ook nog een kwartiertje van de zon genieten, daarna de jongens uit bed plukken en naar een verjaardag!
De luiers die ik gebruik zijn niet van katoen. Katoen heeft naast de voordelen ook een aantal nadelen. Wij hebben de Bumgenius van Kaatje Katoen. Wij zijn via de site van KK bij iemand op bezoek geweest die alle luiers thuis had en deze zelf ook gebruikte. Die heeft aan ons gevraagd wat wij belangrijk vonden en toen kwamen we bij deze luiers uit.

Ze lijken op wegwerpluiers om om te doen. Heel eenvoudig, het is een geheel en geen geouwehoer met overbroekjes ofzo.

De buitenkant is redelijk waterdicht en goed ademend. De binnenkant is van fleece, lekker zacht. Daarin stoppen we een inlegger die het vocht opneemt. Afhankelijk van de leeftijd van je kind is de grootte van de inlegger. Er zijn twee maten inleggers maar als je de luier koopt zitten de beide maten erbij. Ik was eens in de drie dagen en soms om de dag. Ik kan nog wel meer voordelen opnoemen maar ik weet dat de meeste strandden op de prijs, 525 euro voor een pakket waarmee je toe kan tot je baby zindelijk is en ook nog wel een volgend kindje. Niets vergeleken bij wegwerpluiers maar dat hoef je niet in 1 keer te betalen.

Er huilt er hier 1 keihard, ik ga
We hebben duidelijk te vroeg gejuicht. Een beetje een raar dagje, moesten wat dingen doen, dus kwam niet echt aan een goed ritme voor Thomas, af en toe een hazenslaapje in de auto of de wagen en weer kleine beetjes drinken helaas. Nu in bed, hopelijk een lange tuk en dan een volle fles. We zetten vol goede moed door :-)

Wat heb jij een geweldige schoonouders zeg! Ik mag niet mopperen met schoonma, maar dat is niks vergeleken met de jouwe. Ik vind trouwens weggooiluiers ook niet goedkoop, er gaan er nogal wat doorheen en die betaal je idd niet in 1 keer.

Oh ja Mara nog bedankt voor je relativerende stukje. Fijn dat jouw meisje ook wat meer doorslaapt.

Hoera voor Merle en Bojan, wat een bikkels met hun doorslapen.

Ringel, hoest nu, weet je al wat meer over wat je wil??

Lein, wat een gore kl**tzak, die baas van jou. Ik heb ook cognitieve gesprekken met psych gehad en vond die erg fijn, had ze in een groep, was ik niet de enige met "problemen" :-)

Hopelijk kun je snel terecht.

Wat heb je een heerlijk meisje trouwens, wat een lachebekje en zo stoer met haar gipsbroek.

Nu ff genieten van 2 kindjes slapend
DN, tja een rommelig dagje daar reageert zoon ook op. Of door wat onrustiger te zijn of door 's avonds niet makkelijk in slaap te vallen. Heb je morgen wel een rustige dag waarin je weer wat meer aan het ritme kun werken?

Floor, jij hebt inderdaad hele lieve schoonouders. Ik vind de mijne ook hele lieve mensen maar als ik langer dan 2 dagen bij ze zou blijven dan zou ik me gaan irriteren. Heb ik trouwens ook met mijn eigen ouders

Zoon heeft hier ook heerlijk geslapen en kwam pas om 5 uur. Verder was hij vanochtend nog wat van slag en huilde wat meer. Misschien nog wat naweeen van de prikken. Vanmiddag was het weer lekker lachen dus het leed zal nu wel geleden zijn.

Getsie die pisdoek!! Dieren vind ik hartstikke lief maar niet op het aanrecht, in mijn bed, aan mijn eten of met een pisdoek.

Morgen naar Belgie. Wordt een hele volksverhuizing maar heb er veel zin in. Veel vaders en moeders om op te passen dus kom maar op met de terrasjes, tennisbanen, abseilen enzo. Eindelijk weer eens wat meer dan moeder-zijn.

Ik ga nog maar even een pot venkelthee zetten. Begin het al helemaal lekker te vinden
Bluester: ja, morgen meer tijd voor ritme. Veel plezier in Belgie, klinkt heel goed ff niet alleen meer moeder zijn. Zit te denken om 5 mei naar bevrijdingsfestival in Utrecht te gaan met vriendinnen in het kader van ff mezelf zijn.
Zou ik zeker doen als ik jou was DN. Hopelijk is het mooi weer en dan lekker relaxed bandjes kijken...heerlijk.
quote:draakjenoah schreef op 24 april 2009 @ 20:51:

Bluester: ja, morgen meer tijd voor ritme. Veel plezier in Belgie, klinkt heel goed ff niet alleen meer moeder zijn. Zit te denken om 5 mei naar bevrijdingsfestival in Utrecht te gaan met vriendinnen in het kader van ff mezelf zijn.niet aan denken maarre zeker....DOEN!
Bluester, wist je dat venkelthee zorgt voor een hogere melkproductie? Als je al veel melk hebt moet je er niet teveel van drinken, max 2 koppen per dag.

Leuk, bevrijdingsfestival, lijkt me een goed idee Draakje, even lekker dansen.

Ik ben gisteravond even de stad ingesjeesd. Ik had precies een uur en een kwartier vanaf de laatste voeding totdat de winkels dichtgingen. Ik vind het zo lekker dat ik Mila nu een beetje ken en weet wanneer ze wil drinken en wanneer ik dus even weg kan.

Skoempie, hoe was je weekendje weg? Had je genoeg spullen meegenomen?
Ik denk dat skoempie verdwaald is tussen al haar spullen

gna gna
Hahaha Barrel, dat briefje! Ik zal 't voorstellen aan m'n vriend!!

Barrel / Frans / Floor, even een vraagje. Jullie kindjes gaan allemaal rond 19 / 20 uur slapen. Hoeveel voedingen geven jullie overdag? Veerle wordt om 6.30 uur ongeveer wakker en om 21 de laatste fles. En ik moet al om de 3,5 uur geven wil ik om 21 uur uitkomen met 5 flessen. Het liefst wil ik haar rond 20 uur op bed hebben (want dan is ze echt moe) maar om tussen 6/7 uur en 20 uur 's avonds 5 flessen te geven..... Dan heeft ze echt nog geen honger maar voor 4 flessen is ze volgens cb nog te klein. Ben benieuwd hoe laat jullie de voedingen geven.
Hihi, moest even testen of ik dikke letters kon maken. Nu nog uitvogelen hoe ik van die poppetjes kan gebruiken (hug, lachend gezichtje enzo...).

Laatste weekendje, maandag werken. En wordt vriend net gebeld dat hij moet komen werken, snik snik. Is om 10 uur vertrokken en verwacht vanavond pas weer thuis te komen. Hoop niet te laat, heb ik wel zin in een gezellig avondje samen.

Oh ja, vriend kwam van de week thuis, zegt tie "zo, ik heb een weekendje weg voor ons geboekt". Gaan we volgend weekend (1 mei) 4 dagen weg. Leuk he!!! Soms (en met nadruk op sóms) is het toch zo'n schatje he.... Nee hoor, ik bof echt met die vent.

Nu weer strijken.
Konela, Mila's drinkschem": 7 uur, 10 uur, 13 uur, 16 uur, halfzeven, acht uur.

Lekker hoor, een weekendje weg.

Zo, ik ga met de kinders naar Utrecht, vivameet met de novembermoeders, Nelis bewonderen!
Dank je Ibbel, dus ook veel korter dan om de 4 uur...

Heel veel plezier in Utrecht en ben benieuwd hoe het is geweest!

Draakje, heb vanochtend de Difrax fes geprobeerd met de S-speen, maar er kwam niets uit. Woest werd ze toen er ondanks het harde zuigen helemaal niets uit kwam. Zo grappig om te zien. Raar dat het bij jullie wel lukte...

Heb ook een M-speen, maar in zo'n kersenvorm en daar verslikte ze zich steeds in. Dus ga nu maar de andere M-speen halen. Ik heb zo vreselijk de balen van al die spenen.... GRRR

Kan wel merken dat het buiten heerlijk weer is, want het is zo rustig hier! Iedereen is natuurlijk lekker buiten of leuke dingen aan het doen. Veel plezier allemaal en geniet er van.
War raar konela, want jij geeft toch alleen nutramigen zonder nutriton erdoor? Alleen nutramigen ging prima met s speen, idd verslikken met m speen. Met de nutriton erdoor hebben we wel de m speen nodig. Je moet wel goed mengen, want soms ontstaan er klontjes en die zitten dan vast in speen. Irritant he, al die spenen en flessen, heb echt alles al geprobeerd. Ik vond de 123 speen van bibi ook erg fijn, kun je kiezen welke snelheid je kindje fijn vind. Je moet de dop trouwens niet te vast doen, anders zuigt ze vacuum.
Konela: waar is de nexium voor?
Hoi,

Vannacht hadden we weer een nachtvoeding hoor . Maakt ook niet uit. Slapen is fijn, maar het heerlijke lachende snuitje van mijn zoontje is ook hartstikke lief

Wij komen uit op 5/6 voedingen per dag. 1 keer heeft ie 4 voedingen gehad. meestal is het 4/5/6 uur, 9/10 uur 12/1 uur, 3/4 uur, 6/7 uur. Het zijn nog geen hele strakke tijden. De laatste voeding krijgt ie gekolfde melk en dan kolf ik daarna mijn borsten leeg. Als ie tussen door honger heeft (of honger lijkt te hebben), krijgt hij ook.

Haha Skoempie verdwaald tussen haar eigen spullen

Leuk bevrijdingsfestival in Utrecht!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Effe voor Konela: zoon krijgt hier tussen 6/7 en 20.00/21.00 uur vijf flessen van 180cc. Van die flessen drinkt hij er altijd eentje matig. Nu spuugt hij wel veel. Bij een boer komen soms hele golven mee, we zijn ook erg dankbaar dat we plavuizen hebben.

(dus die 10 hydrofielen die Skoempie meenam voor haar weekendje, gaan er hier per dag doorheen: minimaal 5 voor de voedingen en zeker 3 voor het afdrogen na het badje).
Konela: ik verwachtte deze vraag al! Ik zat er vandaag ook over te dubben. (De smileys kun je kiezen nadat je op bekijk bericht hebt geklinkt en dan staat er bij de vakjes een smiley. Daar op klikken en tadaa)

Ik geef hem dus iedere drie uur de fles, behalve op de ochtend. Dus om 6, 10, 13, 16 en 19 uur. Hte is een redelijk strak schema. Ik wil ook graag naar 4 flessen maar hoe groot moet hij dan zijn voordat het wel mag? Hij is nu 5,3 kg.

Hij drinkt nu 5 maal 180 ml leeg.

Manlief schiet nog niet zo erg op daar en baalt steeds meer. Verder is het hier nog zonnig en slaapt zoon goed. Hij heeft alleen de dag van aannkomst moeten wennen en daarna was het oke. We doen ook niet veel hoor, vanmorgen wel even boodschappen doen maar hij sliep al in de auto en bleef slapen toen ik hem over deed in de wagen. De andere dagen alleen even wandelen of gewoon lekker Freek zijn ding doen. Voor hem is het echt ideaal, een moeder die alle tijd voor hem heeft en nergens anders mee bezig is!

Bagheera: wat veel! Wat zeiden ze daarover bij het CB?

Frans: dat lachje hier is ook zo geweldig!!

Raar he dat je weer aan het werk moet konela!

Weekendje weg, superlief!

DN: als het kan, zeker doen.

Ik verheug me ook al zo enorm op Lowlands!! Er gaan steeds meer vrienden mee, het wordt super! Echte floortijd!
Floortje, je bedoelt het spugen? Ik heb er niets over gezegd. Zoon groeit goed (1 kilo en 4cm in een maand), het is geen projectielbraken, er komt geen bloed mee, hij huilt er niet bij, dus ik ga er niet vanuit dat er iets mis is. Het is een heel slordige drinker, ik moet ook altijd een hydrofiel strak om zijn gezicht vouwen en met mijn pink van de hand die de fles vasthoudt, druk ik in ieder geval onder zijn kinnetje de hydrofiel tegen de huid. Ik heb heel leuke slabjes, heel veel zelfs, maar dat hebben we echt opgegeven, hij kreeg rode bultjes in zijn nekje van de gelekte melk.

Wat heb jij een fijne band met je schoonouders, zeg. Ben daar wel een beetje jaloers op. Wij hebben net schoonvader aan de telefoon gehad (die woont uit eigen keuze -hij is na de scheiding van schoonmoeder uit vrije wil 3 kwartier rijden bij ons vandaan gaan wonen) en het eerste waar hij vijf minuten over begint te emmeren is dat wij nooit bereikbaar zijn en dat hij al 2 dagen zit te bellen (dat is niet waar, want ik ben nu nog best veel thuis), vervolgens 5 minuten dat we nooit komen (man is 2,5 week geleden nog geweest), etc. etc. etc. Het is een heel negatieve man die nooit eens iets leuks zal zeggen en ontzettend kan klagen en als we daar zijn nooit es vraagt hoe het met ons gaat enzo.

Vind je het niet af en toe eenzaam, alleen met Freek? Want je schoonouders zijn nu toch op vakantie?
Jeetje bagheera, wat vervelend zo'n "zeur". Ik heb niets aan mijn ouders en die lijken heel oud. Gelukkig zeuren ze niet maar ze begrijpen ons helaas niet en wij hen ook niet.

Ik zou doodongerust zijn als zoon zoveel zou spugen, vandaar mijn vraag.

Het is heel erg eenzaam en ik hoop ook dat deze twee weken heel snel voorbij zijn. Maar helaas is het niet anders. Daarom ben ik zo vaak hier te vinden, hihi.

Het went wel hoor maar ik zou blij zijn als dit project van manlief voorbij is en hij weer gewoon bij ons in de buurt naar kantoor gaat. Hij is iig vanaf 9 mei 3 weken in NL en dan 1 dag in de week vrij. Vanaf 2 juni moet hij weer naar Oekraine. man zei wel dat dat max twee weken zou worden. Het werk is dan hopelijk wel verder af en hij wil niet nog eens zo lang weg want hij mist mij en freek te erg. AAHH.
Bagheera heb je al een andere fles/speen geprobeerd? Pff ik ben gelukkig weer gezegend met een baby die niet spuugt!

Maar idd als hij goed groeit zou ik me ook geen zorgen maken!

Floor ik vind het echt ervelend voor jullie hoor! Lief is in het weekend ook altijd druk en dan vind ik mezelf (en de kids) al zielig.. En jullie zijn echt een eeuwigheid uit elkaar! Dikke knuffel van mij!

Ibbel wat gezellig dat jullie elkaar opzoeken! Kon ook iedereen komen?

Engel is ook al een tijd niet meer geweest he, ben benieuwd of ze nog steeds bv geeft.

Ik voel me niet lekker en jemig zeg wat hebben de kinderen dat goed in de gaten zeg! Zoontje is onrustig en zoon.. allemachtig wat zit hij te klieren!

Nou ik ga er weet vandoor, even afleiding voor de mannetjes zoeken! (patatjes halen ;-p)
Patatjes helpen meestal goed :-)

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven