Zomercursus oid voor een bijna-kleuter?

15-05-2020 10:50 137 berichten
We zijn aan het kijken naar alternatieven voor onze vakantie. We zouden ver weg gaan vliegen maar ik verwacht dat dit best wel eens niet door kan gaan. En als het wel kan weet ik niet of ik dit wil.

Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?

Iemand leuke ideeën?
In Nederland dus. Locatie geen probleem, dat kan wel geregeld worden. Man en ik zijn zelf watersporters dus als we zelf dat ook kunnen doen is dat een plus!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje... Een peuter op cursus doen... Ik vind dat best heftig eigenlijk! Voor zwemles is hij nog te jong. Waarom voldoet in en rondom huis spelen niet? Je kan het zelf zo uitdagend maken als je zelf wil. En ga gewoon een stuk fietsen met hem. Beetje langs de weilanden koeien kijken...
Als uitdaging voor je kleuter je doel is en de geplande vliegvakantie niet doorgaat, lijkt het me, met jullie watersportkennis, toch heel makkelijk in elkaar gezet?

Kan volledig met de ene ouder, zodat er één uitleg is van één persoon.
Of als het wat vrijblijvender is, wissel je als ouders af en geniet je elk van die drie ochtenden per week die je met je kind exclusief op pad/water bent.
Hips, hopsakee en pierlala.
Redballoon schreef:
15-05-2020 10:54
Jeetje... Een peuter op cursus doen... Ik vind dat best heftig eigenlijk! Voor zwemles is hij nog te jong. Waarom voldoet in en rondom huis spelen niet? Je kan het zelf zo uitdagend maken als je zelf wil. En ga gewoon een stuk fietsen met hem. Beetje langs de weilanden koeien kijken...
Dit had ik al wel verwacht. Maar dat doen we natuurlijk al wel.
Ik ken mn kind en mn inschatting is dat hij iets leren heel leuk zal vinden.

Er zijn toch ook legio peuters die in zo'n skiklasje zitten? Alleen dat is in de zomer wat lastig. Zoiets bedoel ik.
In sommige regio's heb je een kinder speelweek of soms zijn er sportverenigingen die activiteiten organiseren. Ik weet niet of dat geschikt is voor zo'n jong kind overigens. Op die leeftijd waren mijn kinderen vaak al blij met water en zand, een hut bouwen etc. Nog eens een rondje fietsen, picknicken en de dag is weer vol. En als je zelf van watersport houdt, kun je toch gaan varen met je kind?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Merl0t schreef:
15-05-2020 10:57
Als uitdaging voor je kleuter je doel is en de geplande vliegvakantie niet doorgaat, lijkt het me, met jullie watersportkennis, toch heel makkelijk in elkaar gezet?

Kan volledig met de ene ouder, zodat er één uitleg is van één persoon.
Of als het wat vrijblijvender is, wissel je als ouders af en geniet je elk van die drie ochtenden per week die je met je kind exclusief op pad/water bent.
Dat kan ook, alleen hebben we niet per se de spullen voor onze watersport met kinderen. We suppen en kano'en bijvoorbeeld met ze. Dat vinden ze heel leuk. Maar we zijn daar geen professionele instructeurs in. Dus ik dacht wie weet is daar wel een cursus voor.
Hoe had je ze dan met vakantie beziggehouden? Skiklasjes zijn in de winterperiode .
Met bergbeklimmen of zo?
Ik vind zeilscholen waar ze vanaf 5 jaar terecht kunnen, is dat wat?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
captain_hindsight schreef:
15-05-2020 10:57
Dit had ik al wel verwacht. Maar dat doen we natuurlijk al wel.
Ik ken mn kind en mn inschatting is dat hij iets leren heel leuk zal vinden.

Er zijn toch ook legio peuters die in zo'n skiklasje zitten? Alleen dat is in de zomer wat lastig. Zoiets bedoel ik.
Ahh zo! Ik dacht meer zo'n Amerikaans zomerkamp😁

Hier in de buurthuizen worden dat soort dingen georganiseerd. Ik keek voor de corona crisis eens op hun agenda en daar stonden echt leuke cursussen ook voor jongere kinderen.
Maar ik vermoed dat dat allemaal niet meer door zal gaan. Ik vrees dat je deze zomer niets zal vinden...
Belle73 schreef:
15-05-2020 10:58
In sommige regio's heb je een kinder speelweek of soms zijn er sportverenigingen die activiteiten organiseren. Ik weet niet of dat geschikt is voor zo'n jong kind overigens. Op die leeftijd waren mijn kinderen vaak al blij met water en zand, een hut bouwen etc. Nog eens een rondje fietsen, picknicken en de dag is weer vol. En als je zelf van watersport houdt, kun je toch gaan varen met je kind?
Tuurlijk, dat doen we ook wel, maar dit is een kind dat dat dan de hele dag wil doen. Elke dag. Hij zoekt constant fysieke uitdaging. En daar kunnen we nu eenmaal niet de hele dag aan voldoen.

Normaal gaan we dan boodschappen doen etc met hem maar dat zit er nu niet in.
Redballoon schreef:
15-05-2020 11:00
Ahh zo! Ik dacht meer zo'n Amerikaans zomerkamp😁

Hier in de buurthuizen worden dat soort dingen georganiseerd. Ik keek voor de corona crisis eens op hun agenda en daar stonden echt leuke cursussen ook voor jongere kinderen.
Maar ik vermoed dat dat allemaal niet meer door zal gaan. Ik vrees dat je deze zomer niets zal vinden...
Nee, ik was niet van plan hem op kamp te sturen :mrgreen: daar is ie echt nog te klein voor. Oudste ook niet trouwens. Meer 1 a 2 uur cursus per dag zoals bij skiklasjes (of wat ik me daarbij voorstel).

Ik zie wel zeilcursussen die doorgaan maar dat is vanaf zes en ik kan niet echt een peutervariant daarvan bedenken (misschien is dat er ook niet).
Dan huur je een actieve oppas die opstap gaat en ze goed bezig kan houden.
Er zijn skischolen in Nederland ook in de zomer open.... (als het nu tenminste met Corona kan, het is nu natuurlijk allemaal iets anders) :)
Maar misschien iets van tennis of squash ander buiten sport. Golf leren spelen.
Een bijna kleuter als in een 3 jarige?
Trampoline kopen.
Padvinderij?
Ik weet niet of dat nog bestaat.
En of dat er nu is met corona.
Tiana_76 schreef:
15-05-2020 11:12
Trampoline kopen.

Oorzaak nmr 1 van gebroken ledematen bij kinderen. De trampoline!
Als ik mijn zwager mag geloven (werkt op de eerste hulp).
Ik vond het al enge ondingen.
Sorry voor het off topic gaan. :biggrin:
Yep, trampoline! Mijn drie-jarige was er dolgelukkig mee. Inmiddels is hij bijna 13 en hij zit er nog regelmatig op.
Pindakaasjes schreef:
15-05-2020 11:18
Oorzaak nmr 1 van gebroken ledematen bij kinderen. De trampoline!
Als ik mijn zwager mag geloven (werkt op de eerste hulp).
Ik vond het al enge ondingen.
Sorry voor het off topic gaan. :biggrin:
Hier zit er een net omheen. Nog nooit iets gebeurd. Kinderen zijn wel meer dan eens flink gevallen met de fiets en step.
Jillian76 schreef:
15-05-2020 11:18
Yep, trampoline! Mijn drie-jarige was er dolgelukkig mee. Inmiddels is hij bijna 13 en hij zit er nog regelmatig op.

Mijn kinderen hebben zo'n beetje alles bij me voor elkaar gekregen.. behalve een skateboard en een trampoline.
Brrrr.. nekkebrekers noem ik ze :-D
PadvinderijScouting kan vanaf 5 jaar (Bevers) of 7 (Welpen) en daarna zijn er nog meer speltakken tot en met 18+. Scouting heeft offline een tijd stil gelegen maar kan nu weer opstarten. In hoeverre er zomerkamp/zomeractiviteiten plaats zullen vinden is onbekend, kan per groep verschillen. https://www.scouting.nl/lid-worden/zoek ... utinggroep
Zomercursus voor je kinderen? Wat is er mis mee om ze gewoon zelf op te voeden/bezig te houden, of zeg ik nu iets heel geks?
*2020* schreef:
15-05-2020 11:02
Dan huur je een actieve oppas die opstap gaat en ze goed bezig kan houden.

Dat is wel een goed idee!
Een student van een sportopleiding die je betaalt voor die dagdelen.
Vaak win-win voor beide partijen ivm praktijkervaring en stages e.d.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven