Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
raindance schreef:
19-05-2020 01:28
Ik kan me wel inleven in jouw vriend. Ik zou het zelf ook apart vinden om zoiets duurs te ontvangen van een expartner 'uit naam van de kinderen'. Het was meer toepasselijk geweest als je ex en de kinderen iets hadden bedacht wat een gebaar toont ipv een duur cadeau. Doet je ex dit ook als je bijv jarig bent? Ik vind dat je ex hier fout zit. Hij had best een grens kunnen aangeven bij de kinderen. Leuk dat hij genoeg geld heeft, maar er wordt dus geen grens aangegeven bij de kinderen dat het wel even leuk moet blijven qua cadeau en ze beter iets anders leuks kunnen verzinnen. Dat een leuk cadeau niet duurt hoeft te zijn. Puntje bij paaltje koopt je ex het natuurlijk en kreeg je het van hem. Het is alleen bedacht door de kinderen, maar gekocht door de vader.

Maar, een week boos zijn en ruzie erom is wel echt overdreven, want jij kan er niks aan doen dat je dat ontvangt. Daar vind ik je vriend wel onredelijk in.

Voor nu is het wat het is, maar als dit vaker gebeurt, zou ik toch wel met ex even overleggen dat dure cadeaus niet nodig zijn. Ik zou me ook erg ongemakkelijk voelen om het aan te nemen eerlijk gezegd.
Hoe weet jij nu dat die ex geen grens aangeeft? Dat zijn grens ergens anders ligt dan de jouwe wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn. Ex vond het een prima en gepast cadeau. De kinderen hebben het met heel veel liefde gegeven aan hun moeder. De enige grens die overschreden wordt is de grens van die vriend. Maar die is hier geen partij in.
Alle reacties Link kopieren
Niet teruggeven, het is van je kinderen en die hebben zich enorm verheugd. En je vriend mag hierover ook geen enkele opmerking maken in bijzijn van de kinderen of dat zij iets zouden kunnen merken, dat zou ik niet accepteren. Ik hoop dat je je oprechte blijdschap gewoon naar hen hebt kunnen tonen ook al wist je dat vriend het niet leuk vond.

Je vriend is aan het vechten voor een plekje, maar de plek van de vader van de kinderen zal hij nooit kunnen innemen, die zal altijd belangrijk blijven. Ze hebben allebei een eigen plek, dat moet hij zich gaan beseffen. Ik zou ervoor waken dat de goede band met de vader verstoord wordt, daar mag je vriend niet tussen gaan staan. En ik zou dus helemaal niks benoemen naar ex, het is top dat het zo ongecompliceerd en fijn gaat en dat zou ik willen behouden.

Tegelijkertijd kan ik me best voorstellen dat het slikken is voor vriend en dat hij het even lastig heeft. Hem zou ik duidelijkheid en zekerheid bieden en hem helpen beseffen dat je bij hém bent. Zoals ik het lees pakte je dat proactief aan door hem dat te zeggen en een knuffel te geven. Het is jammer dat het is geëscaleerd, we hebben maar weinig info over wat er heen en weer gezegd is, maar het komt buitenproportioneel en vooral niet helpend over. Uit zo'n opstelling kan je er bijna niet uitkomen samen.
Is dit de eerste keer dat zoiets speelt? Kunnen jullie normaal wel ruzie maken?
Hebben jullje elkaar nog gesproken inmiddels?

Ik zou nog proberen om in gesprek te komen door te erkennen dat het wellicht geen alledaagse situatie is en voor hem dus best even schrikken (of wat je precies ook snapt aan zijn gevoel) en zo een opening te creëren.
Het is aan hem om dat aan te pakken en niet te blijven hangen
Wat goed dat jij zo stevig in je schoenen staat en gewoon zegt tegen je vriend dat je het horloge houdt.

Wisten de kinderen dat je graag zo’n smartwatch wilde hebben? Het is toch juist lief dat je ex dit met de kinderen is gaan halen. En zeker als hij goed in de slappe was zit is dit echt niet een idioot cadeau. Dat was het misschien als ze met een rolex van 15.000 euro aan kwamen zetten.
Ik snap dat 300 euro veel geld is, maar je moet het wel plaatsen in het financiële plaatje. En als de kinderen graag dit horloge aan moeder wilde geven en daarvoor bij paps hebben aangeklopt, ze zullen het geld immers niet zelf gehad hebben gok ik, dan is het toch allemaal alleen maar leuk en lief bedoeld.

Ik vind het verontrustend dat je huidige vriend je nu wil laten kiezen tussen een horloge en een relatie.
Ongeacht of ik snap dat iets steekt.
Als je wolwassen in je emoties staat dan benoem je dat. Kan het zijn dat hij aan het sparen was voor zo’n horloge voor bijvoorbeeld je verjaardag en dat dit feestje nu niet doorgaat? Dan had hij dat moeten benoemen. Maar niet de mannelijkheid kaart trekken. Dat vind ik echt voor droeftoeters.

Verder denk ik ook dat dit nog lange tijd tussen jullie in kan staan. Elke keer als hij het horloge om jouw pols ziet zitten. En dat is echt alleen zijn probleem. Niet dat van jou en de kinderen.
Ano-niem2020 schreef:
18-05-2020 22:15
Ik kan er ook helemaal inkomen dat hij zich er niet fijn bij voelt dat ik zo'n cadeau krijg.
Andersom zou ik ook even moeten slikken als hij zo'n cadeau krijgt die ik had willen geven maar niet kan geven, en dan zou ik ook begrepen willen worden. Ik was hem notabene voor door in de keuken te zeggen (icm een knuffel) dat ik zag dat hij het niet fijn vond dat ik dit cadeau kreeg. Maar hij hoeft geen week lang zijn onzekerheid op mij te projecteren.

Het gaat dus niet om moederdag en ook niet om het cadeau.

Het gaat er om dat jouw vriend geen vertrouwen heeft in zichzelf, niet in jou en niet in de relatie. En dat wordt niet veroorzaakt door moederdag en ook niet door dat cadeau. Dat los je dus ook niet op door het cadeau weg te doen. Dat los je op door je vriend weg te doen.
Mijn ex en mijn vriend zijn beide goede mensen. Dat weet ik zeker. Alleen zo verschillend. Mijn ex toont graag zijn waardering in spullen of geld. Hij stopt mij ook wel eens iets extra's toe.
Mijn vriend houd eind van de maand niets over maar toont zijn liefde door aandacht en aanrakingen. En die roos is super prachtig.

Om nog even inhoudelijk terug te komen op hoe het is gegaan en wat er is gezegd. Toen ik met mijn vriend in de keuken stond en het een knuffel gaf en hem zei dat ik zag dat hij niet blij was reageerde hij een beetje in zich zelf gekeerd en zei vriend dat hij het echt niet vond kunnen zo'n cadeau. Hij is daarna nog even gebleven, hebben koffie gedronken en hij is daarna naar huis gegaan.
S middags toen mijn kinderen naar hun vader gingen heb ik vriend geappt hoe het ging en of we elkaar nog gingen zien die dag. Hij vertelde dat hij het niet wist en dat hij zich niet fijn voelde over dat horloge en dat ik maar moest kijken of ik nog kwam. Eigenlijk kwam er niks positiefs uit.
S avonds belde hij en eigenlijk was dat al helemaal niet gezellig. Alles wat ik zei (want ik heb best wat uitleg gegeven) werd van tafel geveegd. Hij had het er met andere over gehad en dit cadeau was idioot, had ik niet moeten aannemen en uiteindelijk kon in kiezen tussen hem en horloge. Ik kwam er niet echt tussen.
De rest van de week heb ik vooral afzijdig gereageerd en heeft hij veel steken en denigerende opmerkingen gemaakt en vooral zijn mening en denkwijze proberen door te drukken.
Ik houd daar niet van. Als er geen ruimte voor mij is en alles wat ik zeg in twijfel getrokken word dan houd het gesprek gauw op.
Zoals vanmorgen het eerste appje die ik van vriend kreeg, "zo, moest je je ex zo laat nog appen" terwijl ik mijn dochter had geappt omdat ze een logeetje had. Dan is de toon alweer gezet toch?
raindance schreef:
19-05-2020 01:28
Ik kan me wel inleven in jouw vriend. Ik zou het zelf ook apart vinden om zoiets duurs te ontvangen van een expartner 'uit naam van de kinderen'. Het was meer toepasselijk geweest als je ex en de kinderen iets hadden bedacht wat een gebaar toont ipv een duur cadeau. Doet je ex dit ook als je bijv jarig bent?

Ik begrijp vriend nou juist niet. Het cruciale verschil is nou juist dat het niet om een verjaardagscadeau gaat maar om een moederdagcadeau. TO is niet vriends moeder en niet de moeder van zijn kinderen. Waarom zou hij haar een cadeau moeten geven? TO is wel de moeder van de kinderen van haar ex, logisch dus dat de kinderen aan hun vader hulp vragen bij het cadeau. En dat hij als vader van deze kinderen de waardering voor de moeder laat blijken.

Afgelopen zondag was hier een topic van iemand die erg teleurgesteld was dat ze van haar vriend (die niet de vader van haar kinderen was) niets had gekregen voor moederdag. Die TO werd erop gewezen dat ze niets van haar vriend had moeten verwachten. Waarom zou de vriend van deze TO wel moeten uitpakken? Waarom vindt hij dat hij iets groters zou moeten geven dan de kinderen (met hun vader)? (of eigenlijk: waarom vindt hij dat de kinderen met hun vader iets kleiners moeten geven dan met hem samen)
Banba schreef:
19-05-2020 00:19
Ik denk dat iedereen er zich wel iets bij voor kan stellen dat zoiets kan steken. Ik denk dat ik dat ook wel zou hebben gevoeld. De vraag is; hoe ga je vervolgens met dat gevoel om.
Blijkbaar heeft hij zich helemaal zitten opvreten en er van alles aangehangen, zijn mannelijkheid, zijn ‘waarde’ als partner in vergelijking met je ex enz. enz. Het lijkt erop dat het steeds maar groter wordt, hoe meer hij erover maalt.
Dit wijst voor mij op een emotionele onvolwassenheid, die ìk iig niet zou trekken in een partner.
Juist.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 08:18
Mijn ex en mijn vriend zijn beide goede mensen. Dat weet ik zeker. Alleen zo verschillend. Mijn ex toont graag zijn waardering in spullen of geld. Hij stopt mij ook wel eens iets extra's toe.
Mijn vriend houd eind van de maand niets over maar toont zijn liefde door aandacht en aanrakingen. En die roos is super prachtig.

Om nog even inhoudelijk terug te komen op hoe het is gegaan en wat er is gezegd. Toen ik met mijn vriend in de keuken stond en het een knuffel gaf en hem zei dat ik zag dat hij niet blij was reageerde hij een beetje in zich zelf gekeerd en zei vriend dat hij het echt niet vond kunnen zo'n cadeau. Hij is daarna nog even gebleven, hebben koffie gedronken en hij is daarna naar huis gegaan.
S middags toen mijn kinderen naar hun vader gingen heb ik vriend geappt hoe het ging en of we elkaar nog gingen zien die dag. Hij vertelde dat hij het niet wist en dat hij zich niet fijn voelde over dat horloge en dat ik maar moest kijken of ik nog kwam. Eigenlijk kwam er niks positiefs uit.
S avonds belde hij en eigenlijk was dat al helemaal niet gezellig. Alles wat ik zei (want ik heb best wat uitleg gegeven) werd van tafel geveegd. Hij had het er met andere over gehad en dit cadeau was idioot, had ik niet moeten aannemen en uiteindelijk kon in kiezen tussen hem en horloge. Ik kwam er niet echt tussen.
De rest van de week heb ik vooral afzijdig gereageerd en heeft hij veel steken en denigerende opmerkingen gemaakt en vooral zijn mening en denkwijze proberen door te drukken.
Ik houd daar niet van. Als er geen ruimte voor mij is en alles wat ik zeg in twijfel getrokken word dan houd het gesprek gauw op.
Zoals vanmorgen het eerste appje die ik van vriend kreeg, "zo, moest je je ex zo laat nog appen" terwijl ik mijn dochter had geappt omdat ze een logeetje had. Dan is de toon alweer gezet toch?
je hoeft niet hier je gelijk te halen hoor, wij vinden hem al een lul :)
Het is aan jou, of je zo met je laat omgaan, of dat je beter af bent zonder hem
God wat kinderachtig van jouw vriend, dat hij 's ochtends vroeg meteen zo'n appje gaat sturen. Ik zou er ook niet op reageren en duidelijk aangeven dat je nou wel klaar bent met z'n gedrag, dus hij kan of normaal doen of jullie praten niet meer. Jezus. Dat je hier geduld voor hebt.
Banba schreef:
19-05-2020 00:19
Ik denk dat iedereen er zich wel iets bij voor kan stellen dat zoiets kan steken. Ik denk dat ik dat ook wel zou hebben gevoeld. De vraag is; hoe ga je vervolgens met dat gevoel om.

Nee. Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.

Als mijn partner een cadeau krijgt waar hij erg blij mee is, en wat ik hem niet kan geven, dan vind ik het heel erg leuk dat mijn partner zo blij is. En ga ik niet jaloers zitten doen omdat ik dat cadeau niet kan geven. Belachelijk en kinderachtig gedrag van TO's vriend.
Ano-niem2020 schreef:

:-? :facepalm:

Ik denk niet dat dit nog een leuke vriend gaat zijn. Zoveel drama over een horloge...
Oh man. Dit soort kerels wil je toch niet in de buurt van je kinderen als lichtend voorbeeld?
Ano-niem2020 schreef:

Dit vind ik een enorme red flag. Gaat hij je nou ook nog bespioneren? Mag jij even zelf bepalen wie jij op welk tijdstip appt?
Hij laat nu zijn ware aard zien en ik zou hier helemaal klaar mee zijn. En vooral niet gaan samenwonen. Wat een engerd.

Hij heeft je voor een keuze gesteld, ik zou voor het horloge kiezen.
Is vriend wellicht ontevreden over zijn eigen financiële situatie? Jaloers op die van ex? En probeert vriend zijn eigen situatie te verbeteren? Of is er sprake van blijven zwelgen zonder verdere actie (studie/andere baan)?

Er zijn mensen die vinden dat ze meer verdienen dan ze krijgen/hebben en geven dan af op mensen die het financieel beter hebben.

Tuurlijk kun je je in zo’n situatie als op moederdag even rot voelen maar na een dag zou je i.mo. wel moeten kunnen relativeren. Vriend lijkt wel erg te blijven hangen in zijn onvrede/jaloezie. Voor een volwassen man is dat niet aantrekkelijk.

Vriend maakt de situatie en zichzelf wel erg lastig zo en laat een kant van zichzelf zien die je wellicht doet twijfelen aan jullie relatie. Er zullen namelijk nog wel vaker situaties komen waarin hij financieel niet meekan op een manier die hij zou willen.

Geniet van je horloge! :)
Echt dat appje vanmorgen! Zo onzeker en hij uit die onzekerheid zo passief agressief. Klinkt niet heel emotioneel volwassen... Hij kan blijkbaar wel lief gedrag laten zien, maar goed, dat kan iedereen uiteindelijk wel. Het gaat er toch juist om hoe je samen kunt praten en om kunt gaan met moeilijke dingen, juist tussen jullie. Dit klinkt echt naar. Puberaal.
Ano-niem2020 schreef:

Ja. Zou dit voor jou een reden kunnen zijn om de relatie te beëindigen?

Voor mij, en velen hier, wel.
Th∅rdis schreef:
19-05-2020 08:23
Oh man. Dit soort kerels wil je toch niet in de buurt van je kinderen als lichtend voorbeeld?

Dit dus. Het probleem zit niet in het horloge maar in haar vriend. Dit is geen incident maar kenmerkend voor hoe hij in de relatie staat. Het wegdoen van het horloge zou dit ook niet oplossen maar zelfs verergeren omdat ze daarmee zijn kinderachtige en manipulatieve gedrag zou valideren.
Ano-niem2020 schreef:

Denk je dat dergelijk jaloers gedrag of zal veranderen? Nee he? Ik denk het ook niet.

Wil je met zo'n iemand oud worden? Want dit gedrag verdwijnt niet, integendeel.
anoniem_6399a3532c0e7 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 08:36
Reden: Bloody autocorrect!
0.07% gewijzigd
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:56
Als je het eens andersom bekijkt, hoe zou dat zijn? Stel, jij doet je stinkende best om op vaderdag iets leuks te organiseren met de kinderen van je vriend, omdat je op dat moment daar bent. Jullie zijn al een weekje aan het gniffelen daarover en het is een warm, harmonieus geheel. Je bent trots op hoe jullie het rooien in jullie samengestelde gezin en geniet van de warmte die jij en de kinderen van je vriend hebben. Je hebt een mooi ontbijt gemaakt en je vriend is verrast en blij. Genieten geblazen. Dan komt ineens een aap uit de mouw: de kinderen hebben met mama óók iets bedacht. Daar zijn ze nog langer mee bezig geweest. Oh en kijk eens hoe opgewonden ze het zijn om het vriend te geven. "Kijk eens papa, van mama en ons. Mooi hè!!" En daar komt ineens dat mooie Rolex-horloge. Het horloge dat jij hem ook wilde geven, maar wat voor jou te duur was. Ex van vriend heeft het voor de kinderen gekocht.

Even los van dat je dat rationeel ok moet vinden en dat het van de kinderen is en al die zinnige dingen die worden gezegd. Hoe zou jij je op dat moment voelen? Wat zou dat met je doen? En hoe zou je dan willen dat je vriend reageert als je aangeeft dat het misschien wat moeilijk voor je is? Wil je dan: "Mens, stel je niet aan." Of wil je: "Jeetje, ja, dat wist ik niet. Ik snap wel dat dit voor jou echt heel rauw op je dak komt."

Kijk, je mag mijn aanpak te soft vinden, of geneuzel, of (hoe noemde iemand het) zoetsappig. Helemaal ok. Volgens mij was je vraag: "ik zit vast, ik wil het graag oplossen, hoe doe ik dat." Nou ja, als je het wil oplossen, moet je je muurtje naar beneden doen en het gesprek aan gaan. Dus echt een gesprek, niet 'ik vind dat jij je zus-en-zo moet gedragen'.

Maar je hoeft het natuurlijk niet op te lossen. Je kunt ook met de vuist op tafel, aangeven dat je er klaar mee bent, et cetera. Maar maak het dan ook uit, want daarmee zeg je dat je dit gedrag niet tolereert in jouw relatie en dan kun je de relatie dus ook niet voortzetten. Als je niet in gesprek gaat, en je maakt het niet uit, dan blijft dit gebeuren. Tot het uiteindelijk wel een keer uitgaat, of je bij de relatietherapeut belandt. Het mooie van die laatste optie is dat die je precies gaat leren wat ik probeer uit te leggen.
Het gaat erom dat vriend zich zo negatief blijft gedragen. TO waardeert hun cadeau en heeft dit meerdere malen benoemd. TO heeft ook begrip getoond naar vriend en begrijpt dat dit op verschillende vlakken niet leuk voor hem is. Maar zij kan er niets aan doen dat haar ex-man en kinderen dit gekocht hebben.

Dat je na een week nog ruzie hebt en dingen gaat zeggen: heb jij je horloge om of maak een keuze, mij of je horloge, dat is toch van de zotte.
Ladida1981 schreef:
19-05-2020 08:26
Dit vind ik een enorme red flag. Gaat hij je nou ook nog bespioneren? Mag jij even zelf bepalen wie jij op welk tijdstip appt?
Hij laat nu zijn ware aard zien en ik zou hier helemaal klaar mee zijn. En vooral niet gaan samenwonen. Wat een engerd.

Hij heeft je voor een keuze gesteld, ik zou voor het horloge kiezen.
Dit. 100%.
-Shifty- schreef:
19-05-2020 08:31
Dit dus. Het probleem zit niet in het horloge maar in haar vriend. Dit is geen incident maar kenmerkend voor hoe hij in de relatie staat. Het wegdoen van het horloge zou dit ook niet oplossen maar zelfs verergeren omdat ze daarmee zijn kinderachtige en manipulatieve gedrag zou valideren.
Dit. Ik zeg het nog maar eens: wat een dweil...
Ano-niem2020 schreef:

Ah, jaloezie en afgunst. Altijd goede voeding voor een gezonde relatie.

En, niets menselijks is mij vreemd. Wellicht zou ik ook een steek voelen als mijn man zo'n cadeau van zijn ex zou krijgen. Maar in dit geval is het niet van de ex, het is van de kinderen en de ex. En dat zou voor mij dan die steek wegnemen.
Oh boy dat hij door blijft gaan en de mening van anderen erbij betrekt om zijn zin door te drukken. Wat verdrietig voor je. :cry:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ano-niem2020 schreef:
Dat iemand zich in dergelijke situatie ongemakkelijk of onzeker voelt, soit. Financiële verschillen kunnen mensen een soort minderwaardig gevoel geven, en dat is best begrijpelijk op emotioneel niveau. Daar kunnen ons we allemaal best wat bij voorstellen, en daar valt over te praten, zoals je hebt gedaan. Zoals al eerder is benoemd probeert jouw vriend zijn plek in jouw leven te bezetten en daarin voelt hij zich bedreigt door je ex, omdat dat de vader is van je kinderen en hij heeft ook nog eens geld. Je vriend zal nooit die positie in kunnen nemen, die is permanent bezet igv je kids. Ook daar valt over te praten, over die gevoelens. Maar wat je vriend doet is zich als een boze kleuter opstellen met z'n 'mannelijkheid' (zíjn probleem, trouwens) en dan van jou verwachten dat je het gaat goedmaken - of in ieder geval dat jij dan degene bent die toenadering moet zoeken. Doordat hij het bij jou laat of je dan op een avond nog langskomt of niet, vervolgens boos gaat bellen als je dat niet doet en je dan ook nog in de gaten gaat houden wat je doet, te merken aan die laatste opmerking. En het je vooral nog even wil laten horen en voelen, door er nog over te appen ook. "Ik heb je wel in de gaten ;) " betekent dat. "Bewijs jij maar eens dat je van me houdt" betekent dat ook. Zulke mensen zijn niet emotioneel volwassen.
Ano-niem2020 schreef:
heeft hij veel steken en denigerende opmerkingen gemaakt en vooral zijn mening en denkwijze proberen door te drukken. Ik houd daar niet van. Als er geen ruimte voor mij is en alles wat ik zeg in twijfel getrokken word dan houd het gesprek gauw op.
Terecht en goed dat je zo stevig in je schoenen staat
Ano-niem2020 schreef:
Wow dat is heel kinderachtig.
Je hebt je afzijdig gehouden, maar maak hem duidelijk dat de steken en denigrerende opmerkingen per direct moeten stoppen. Dat gaat veel te ver.

Sowieso, deze ruzie duurt toch veel en veel te lang. Gek dat er zo in blijft hangen of denkt hij je zo te kunnen bewegen om te doen wat hij wil? Kun je hem tot een gesprek bewegen of staat hij daar nog steeds niet voor open? Je kan niet eeuwig blijven trekken, er moet ook wat goede wil van zijn kant komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven