Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat jouw vriend veel materialistischer is dan je ex. Hij loopt acht dagen te griepen over een horloge, wat is dat nou? Spullen zijn toch niet belangrijker dan gevoelens?
Wat eten we vanavond?
KatKaatje

Je bedoelt het goed, dat zie ik. De methoden die je gebruikt zijn echter achterhaald.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Je kunt de instellingen van je whatsapp veranderen en dan kan niemand meer zien hoe laat je online bent geweest
makreel schreef:
19-05-2020 09:42
Ik krijg het idee dat jouw vriend veel materialistischer is dan je ex. Hij loopt acht dagen te griepen over een horloge, wat is dat nou? Spullen zijn toch niet belangrijker dan gevoelens?

Nou inderdaad. Hij ontleent zijn eigen waarde en de waarde van de relatie aan het cadeau van een ander. Hij hecht er blijkbaar wel veel meer waarde aan, alleen in tegenstelling tot haar ex betrekt vriend het meer op zichzelf. Dus in tegenstelling tot haar ex is de vriend materialistisch én egoïstisch (en een jankerd en een klein kind en manipulatief en destructief en een drama-wentelteefje).
Ellerlilalinne schreef:
19-05-2020 09:46
KatKaatje

Je bedoelt het goed, dat zie ik. De methoden die je gebruikt zijn echter achterhaald.
Hoezo?
vivaratje schreef:
19-05-2020 09:51
Je kunt de instellingen van je whatsapp veranderen en dan kan niemand meer zien hoe laat je online bent geweest
in een normale relatie is dat niet nodig hoor
dat is een schijnoplossing
appelientjex schreef:
19-05-2020 09:52
Hoezo?

De helft niet lezen, allerlei aannames doen en vervolgens de verkeerde open deuren intrappen, terwijl je TO ook nog de les leest dat ze goed moet communiceren, is achterhaald

:sarcastic:
vivaratje schreef:
19-05-2020 09:51

Hier ben ik niet zo van. Ik heb geen geheimen of iets te verbergen
Hey TO, heb je laatste post net gelezen over die opmerking die hij je appt. Zoals ik eerder aangaf, ik vind het niet eerlijk dat jij hier nu zolang de dupe van bent. Je kan er niks aan doen dat je dat hebt ontvangen.

Heb je al aan je vriend gevraagd wat hij nou eigenlijk wil dat je doet? Heeft hij dat aangegeven? Of is hij alleen maar aan het bashen op jou en hoe slecht het wel niet is?

Zo'n steek onder water van zo, moest je ex nog ff appen? Zou voor mij wel echt een rode vlag zijn. Ik kan me enigszins inleven in je vriend, maar dit gaat mij ook gewoon veel te ver. Kinderachtig.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 10:05
Hier ben ik niet zo van. Ik heb geen geheimen of iets te verbergen

Ik zou nu wel een grens aangeven To. Het is nu wel klaar.

Je wordt al 7 dagen gestraft door hem.
raindance schreef:
19-05-2020 10:18
Hey TO, heb je laatste post net gelezen over die opmerking die hij je appt. Zoals ik eerder aangaf, ik vind het niet eerlijk dat jij hier nu zolang de dupe van bent. Je kan er niks aan doen dat je dat hebt ontvangen.

Heb je al aan je vriend gevraagd wat hij nou eigenlijk wil dat je doet? Heeft hij dat aangegeven? Of is hij alleen maar aan het bashen op jou en hoe slecht het wel niet is?

Zo'n steek onder water van zo, moest je ex nog ff appen? Zou voor mij wel echt een rode vlag zijn. Ik kan me enigszins inleven in je vriend, maar dit gaat mij ook gewoon veel te ver. Kinderachtig.
Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima. Dat gaat mij te ver, hij gaat dat niet voor mij bepalen.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 10:36
Hij wil dat ik er voor zorg dat ik niet meer zulke cadeaus krijg. Zodat hij zich niet meer zo voelt. Iets van 20 euro vind hij prima. Dat gaat mij te ver, hij gaat dat niet voor mij bepalen.
en, is het nu uit??
Ano-niem2020 schreef:
Gelijk heb je.
katkaatje schreef:
18-05-2020 22:06
Maar het blijft allemaal een beetje speculeren.
Jij speculeert inderdaad wat af.
Met iedere inzichtloze (re)actie vanuit hem zou mijn trek in deze relatie verminderen. Zijn ego staat hem in de weg om te relativeren. Vriend stelt zijn ego dus boven jullie relatie. Ga je hierin mee dan bevestig je dat zijn ego belangrijker is.

Wat is dan het volgende? Dat je niet meer blij mag zijn wanneer kids iets moois krijgen van hun vader? Mag je nog een vriendelijk gesprek voeren met ex? Een max aan appjes die je ex mag sturen? Een felicitatie op de verjaardag van ex nog ‘geoorloofd’?

Ik zou vriend vragen om goed na te denken over het werkelijke probleem. En dat je daarover het gesprek wil aangaan, mocht je hier überhaupt nog trek in hebben.
Ano-niem2020 schreef:
:thumbsup:
Je vriend gedraagt zich echt als een kleuter, bah.
Ook nog bij gaan houden hoelaat je nog op whatsapp zat.

Zou hem zeggen dat hij weer welkom is als hij normaal kan doen en anders maar niet.

Je krijgt een cadeau van je kinderen wat betaald is door hun vader. En ja, jouw ex. Nou en man. Als hij daar last van heeft, ligt dat aan HEM. En aan HEM om daar wel of niet iets aan te doen. Maar dit is geenszins jouw probleem. Dikke doei zeg.
Ano-niem2020 schreef:
Wat wil je dat er nu gaat gebeuren?
Poe, wat een kleutergedrag.
Hij is overduidelijk bang voor je ex in de zin dat het een kaper op de kust is. Maar hij is niet voor niets je ex toch? En beiden doorgegaan met een nieuw leven. Maar goed, als je hem dat al moet vertellen is het al te ver.

Voor wat betreft het horloge: man man, hoe oud is hij zeg?
En dan zo lang blijven mokken. Heb je hem al een 'ultimatum' teruggesteld: Als je nu niet normaal gaat doen en blijft miepen over dat horloge dan is het wat mij betreft klaar?

Hoelang zijn jullie al samen?
lilalinda schreef:
19-05-2020 08:55
ze is dus niet duidelijk
ze geeft hem nog steeds ruimte om te etteren
Dat vind ik ook. Waarom zeg je niet: ok het wordt tijd dat we rond de tafel gaan zitten voor een goed gesprek, want dit gaat helemaal de verkeerde kant op zo.
Ellerlilalinne schreef:
19-05-2020 08:53
TO is toch hartstikke duidelijk, hij accepteert het alleen niet. Gaat nu treiteren. Hij heeft issues. Het komt na zoveel dagen ook niet meer bij zijn volle verstand. Belooft niet veel goeds.

Hoe lang zijn jullie samen?
Ze is niet duidelijk, ze zegt dat ze zich afzijdig houdt sinds vorig weekend. Lijkt me niet verstandig. Benoem waar je mee zit en dat je het niet trekt op deze manier. Zeg dat je een goed gesprek met hem wil over dit hele gebeuren.
En hoe wist vriend trouwens dat jij je ex had geappt gisteravond?
Ano-niem2020 schreef:
Daar gaat hij inderdaad niet over.
Ano-niem2020 schreef:
Heel goed! Dat besef. Want dat bepaalt hij zeker niet. Hij moet leren omgaan met deze emoties, niet jou dwingen ervoor te zorgen dat hij nooit meer jaloezie hoeft te voelen.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 08:18
Mijn ex en mijn vriend zijn beide goede mensen. Dat weet ik zeker. Alleen zo verschillend. Mijn ex toont graag zijn waardering in spullen of geld. Hij stopt mij ook wel eens iets extra's toe.
Mijn vriend houd eind van de maand niets over maar toont zijn liefde door aandacht en aanrakingen. En die roos is super prachtig.

Om nog even inhoudelijk terug te komen op hoe het is gegaan en wat er is gezegd. Toen ik met mijn vriend in de keuken stond en het een knuffel gaf en hem zei dat ik zag dat hij niet blij was reageerde hij een beetje in zich zelf gekeerd en zei vriend dat hij het echt niet vond kunnen zo'n cadeau. Hij is daarna nog even gebleven, hebben koffie gedronken en hij is daarna naar huis gegaan.
S middags toen mijn kinderen naar hun vader gingen heb ik vriend geappt hoe het ging en of we elkaar nog gingen zien die dag. Hij vertelde dat hij het niet wist en dat hij zich niet fijn voelde over dat horloge en dat ik maar moest kijken of ik nog kwam. Eigenlijk kwam er niks positiefs uit.
S avonds belde hij en eigenlijk was dat al helemaal niet gezellig. Alles wat ik zei (want ik heb best wat uitleg gegeven) werd van tafel geveegd. Hij had het er met andere over gehad en dit cadeau was idioot, had ik niet moeten aannemen en uiteindelijk kon in kiezen tussen hem en horloge. Ik kwam er niet echt tussen.
De rest van de week heb ik vooral afzijdig gereageerd en heeft hij veel steken en denigerende opmerkingen gemaakt en vooral zijn mening en denkwijze proberen door te drukken.
Ik houd daar niet van. Als er geen ruimte voor mij is en alles wat ik zeg in twijfel getrokken word dan houd het gesprek gauw op.
Zoals vanmorgen het eerste appje die ik van vriend kreeg, "zo, moest je je ex zo laat nog appen" terwijl ik mijn dochter had geappt omdat ze een logeetje had. Dan is de toon alweer gezet toch?

Wat. Een. Kleuter.

Waarom, WAAAAAROM laat je je zo meezuigen in dit soort onzin-drama? Je hebt nota bene kinderen. Geef het goede voorbeeld. In hemelsnaam.
Ano-niem2020 schreef:

Dan zeg je toch: toedeledokie. Daar is de deur.

Waarom is dit zo moeilijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven