Speelgoed voor in de auto

19-05-2020 13:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik met mijn dochters van 2,5 en 1,5 een autorit van ruim 600 km voor de boeg. Nu wil ik ze graag zo lang mogelijk bezig houden met zo min mogelijk gehuil. Op de heenweg gaan we al zo vroeg mogelijk rijden maar op de terugweg is dit helaas niet mogelijk.

Ik neem voor allebei hun favoriete knuffel mee en een magnetisch tekenbord. Vandaag komt er een hoofdsteunhouder voor de iPad zodat ze een filmpje kunnen kijken maar hun aandachtsspanne is maximaal zo'n 30 minuten.

Nu ben ik op zoek naar leuk speelgoed voor in de auto zonder al te veel kleine onderdelen om het voor hun zo fijn en ontspannen mogelijk te maken.
Iemand tips? Ik vind geloof ik de juiste zoektermen niet.
"Nee" is ook een antwoord.
Tiana_76 schreef:
19-05-2020 14:55
Dit deed het bij ons ook goed, wie weet is het nog verkrijgbaar.

Afbeelding

Afbeelding

En als valbescherming: de ruimte onder de voeten opvullen met bijvoorbeeld een weekendtas, dekbedden of tas met linnengoed onder de voetjes zetten. Niet te hoog natuurlijk, maar wel zo dat ze dingen eventueel kunnen oprapen als ze vallen.
Ze kunnen toch niet echt naar voren leunen in een kinderstoel? Ik herinner me dat ik alles op moest rapen. Maar ik zat er naast, daarom leek het me nog irritanter als je er voor zat.
Speelgoed werkte hier nooit. Veel altijd en dan was er weer paniek omdat het speeltje op de grond lag.
Enige wat op die leeftijd werkte (filmpjes kijken hielden ze toen ook maximaal 10 min vol) waren CD's met kinderliedjes. Die hebben we echt grijs gedraaid toen.
Met zulke topics merk ik weer dat ik echt in Australië woon en 600km niet ver is...
Wij reizen zeer regelmatig wel groter afstanden en speelgoed is niet echt ideaal (omdat het op de grond valt en kind het niet zelf kan oprapen).

Wat wel helpt is een speen, genoeg eten en drinken en eventueel 1 speelgoed auto om vast te houden. Er staat altijd muziek op in de auto maar dat is geen speciale kinder muziek. Verder kijkt mijn zoontje vooral uit het raam, doet een slaapje of kletst gezellig mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven