Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Nou wil ik met Vaderdag ook een smartwatch.
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
20-05-2020 16:38
Nou ik denk dat vriend van TO dit alles met wat lede ogen aanziet de hele tijd.

Door de ogen van vriend van TO: Die l*l van een ex, steenrijk, scheept zijn exvrouw af met een kutflatje want ja hij moet natuurlijk wel de grote baas blijven en macht kunnen blijven uitoefenen op TO. En zo nu en dan wordt TO zoetgehouden met een extraatje of een duur kado. Waar ze eigenlijk geen reet aan heeft want ondertussen wordt de huur maandelijks weggegooid omdat ze niet kan kopen. In plaats dat die l*l haar daar nou eens mee helpt....ik zou, als ik de middelen maar had, dat iig wel doen! En het frustreert me gvd dat TO genoegen neemt, nee, zelfs blij is met die kruimeltjes die hij haar af en toe toegooit.

Zoiets....en dat rechtvaardigt zijn gedrag mbt het horloge natuurlijk niet want dat blijft...raar. Maar toch. vraag ik mij af hoe vaak dergelijke dingen al voorgekomen zijn de afgelopen jaren en hoe hoog de frustratie inmiddels zit bij vriend.
Daar moet paal en perk aan gesteld worden! Nieuw-vriend heeft het masterplan al helemaal uit gedacht:
De helft van het geld van het horloge bij hem door de brievenbus duwen! Dat zal hem leren.
-jolijn- schreef:
20-05-2020 16:19
We weten natuurlijk niet wat de situatie is hè. Misschien waren ze niet getrouwd. Misschien is hij na de relatie een stuk rijker geworden.
en misschien wil TO helemaal niet dat ex voor haar huisvesting zorgt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Blankepit schreef:
20-05-2020 17:15
Nou wil ik met Vaderdag ook een smartwatch.
ben jij een man???
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat een aannames weer. Als jullie goed lezen is dit de eerste keer dat ik zo'n prijzig cadeau heb gekregen. Ze wilde een ouder en goedkoper model kopen maar die was uitverkocht. Verder krijg ik nooit grote cadeaus van ex/kinderen. Niet voor moederdag en niet voor mijn verjaardag.
Ex maakt wel eens extra geld over als extra. Als we een weekendje weg gaan, vakantie of met kerst oid.
Mijn ex woont nu pas sinds een paar maanden in het nieuwe huis hiervoor woonde wij in een eengezinswoning in een vinex wijk. Ik zie ook niet waarom hij een woning voor mij zou moeten kopen?
Ik ben tevreden met mijn huisje. Ook al is het een flatje. Ik zou helemaal niet gelukkig worden in een villa. Maar ik gun het mijn ex wel.

Vriend is gelukkig wel weer een beetje gekalmeerd.
Ano-niem2020 schreef:
20-05-2020 18:10
Wat een aannames weer. Als jullie goed lezen is dit de eerste keer dat ik zo'n prijzig cadeau heb gekregen. Ze wilde een ouder en goedkoper model kopen maar die was uitverkocht. Verder krijg ik nooit grote cadeaus van ex/kinderen. Niet voor moederdag en niet voor mijn verjaardag.
Ex maakt wel eens extra geld over als extra. Als we een weekendje weg gaan, vakantie of met kerst oid.
Mijn ex woont nu pas sinds een paar maanden in het nieuwe huis hiervoor woonde wij in een eengezinswoning in een vinex wijk. Ik zie ook niet waarom hij een woning voor mij zou moeten kopen?
Ik ben tevreden met mijn huisje. Ook al is het een flatje. Ik zou helemaal niet gelukkig worden in een villa. Maar ik gun het mijn ex wel.

Hey, al die afspraken zijn tussen jouw ex man en jou hè. Als jullie er tevreden mee zijn, geniet er dan van. Jouw vriend is er geen partij in. En wij ook niet.
anoniem_220327 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 18:44
0.85% gewijzigd
Een beetje maar? Dus jullie hebben weer contact?
YagaBaba schreef:
20-05-2020 18:41
Hey, al die afspraken zijn tussen jouw ex man en jou hè. Als jullie er tevreden mee zijn, geniet er dan van. Jouw vriend is er geen partij in. En wij ook niet.
+1
YagaBaba schreef:

+ 10
Wat is nu de status met jou en je vriend? En hoe staat hij nu tegenover je horloge?
Wauw, echt fijn voor je kinderen dat jij en je ex zo goed met elkaar omgaan.
Het is dan weer minder fijn voor die kinderen dat hun moeder een relatie heeft met een stampvoetende kleuter die ruzie zoekt over hún moederdagcadeau...
trotter wijzigde dit bericht op 20-05-2020 21:19
1.66% gewijzigd
Abundance-of-Freedom schreef:
Een beetje maar? Dus jullie hebben weer contact?
Dat is toch gewoon hoe je zoiets formuleert. Ik zou het ook zo zeggen. Was je ziek, danben je weer een beetje opgeknapt. Was je onredelijk, blij dat je weer een beetje redelijk doet enzovoort.

Fijn toch dat ze weer contact hebben. Hopelijk praten ze het nu goed uit samen.
Doreia* schreef:
20-05-2020 19:00
Wat is nu de status met jou en je vriend? En hoe staat hij nu tegenover je horloge?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar
sneeuwwitje80 schreef:
20-05-2020 19:32
Dat is toch gewoon hoe je zoiets formuleert. Ik zou het ook zo zeggen. Was je ziek, danben je weer een beetje opgeknapt. Was je onredelijk, blij dat je weer een beetje redelijk doet enzovoort.

Fijn toch dat ze weer contact hebben. Hopelijk praten ze het nu goed uit samen.

Ik vroeg dit omdat To aangaf een week rust te willen. Maar nu is er toch weer contact, is dat omdat hij haar grenzen niet respecteert of heeft To zelf weer contact gezocht, als dat zo is is zij ook niet duidelijk in haar communicatie.

Ook is hij nog niet volledig gekalmeerd, To geeft hem die ruimte nog terwijl ze rust wou.

To wil assertiever worden dan is dit haar kans.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 20:03
Reden: Toevoeging
4.55% gewijzigd
YagaBaba schreef:
+1
Ano-niem2020 schreef:

En is dit ook de eerste keer dat je vriend dit soort gedrag vertoont? Het kwam als een volslagen verassing? Je wist niet wat je overkwam? Dit had je niet zien aankomen? Dit zou in een andere situatie nooit kunnen gebeuren? Anders is hij wel altijd heel volwassen en constructief en totaal niet manulatief?
Ano-niem2020 schreef:

Het is net waar jullie je prettig bij voelen. Het wekt mij alleen de indruk dat ex nog steeds aan zojn carrière kan werken omdat jij hem ‘ontlast’ in de zorg voor de kinderen.
En je schreef net dat je zelf geen huis kan kopen en dus afhankelijk bent van de woningbouw.

Met dit alles is niks mis. Maar het is wel bijzonder dat je ex je niet kan helpen met een andere woning als hij zelf zo rijk is. Dit kan op verschillende manieren. Door zelf een tweede woning te kopen en deze aan jou te verhuren onder de toeslaggrens. Door een extra huis te kopen dat jij mag bewonen. Of door simpelweg garant te staan voor een x bedrag.

Ik woonde ook op een flatje (inmiddels na jaaaren inschrijving een een beetje geluk een nieuw huis kunnen huren.) Maar ik kan me niet voorstellen, dat mijn huidige vriend mij weer terug zou laten verhuizen naar een flatje mochten wij ooit samen kinderen krijgen. Niet om mij maar om de kinderen.

En dat vind ik dus wel bijzonder aan jouw verhaal. Het gaat niet om de tevredenheid en of je in een vila moet willen wonen. Maar de bereidheid om de kinderen in een enigszins gelijke situatie op te laten groeien.

Verser fijn dat je vriend weer wat tot bedaren is. En hopelijk ook die strijdbijl begraaft.
Trien30 schreef:
20-05-2020 21:32
Het is net waar jullie je prettig bij voelen. Het wekt mij alleen de indruk dat ex nog steeds aan zojn carrière kan werken omdat jij hem ‘ontlast’ in de zorg voor de kinderen.
En je schreef net dat je zelf geen huis kan kopen en dus afhankelijk bent van de woningbouw.

Met dit alles is niks mis. Maar het is wel bijzonder dat je ex je niet kan helpen met een andere woning als hij zelf zo rijk is. Dit kan op verschillende manieren. Door zelf een tweede woning te kopen en deze aan jou te verhuren onder de toeslaggrens. Door een extra huis te kopen dat jij mag bewonen. Of door simpelweg garant te staan voor een x bedrag.

Ik woonde ook op een flatje (inmiddels na jaaaren inschrijving een een beetje geluk een nieuw huis kunnen huren.) Maar ik kan me niet voorstellen, dat mijn huidige vriend mij weer terug zou laten verhuizen naar een flatje mochten wij ooit samen kinderen krijgen. Niet om mij maar om de kinderen.

En dat vind ik dus wel bijzonder aan jouw verhaal. Het gaat niet om de tevredenheid en of je in een vila moet willen wonen. Maar de bereidheid om de kinderen in een enigszins gelijke situatie op te laten groeien.

Verser fijn dat je vriend weer wat tot bedaren is. En hopelijk ook die strijdbijl begraaft.
Hmmm dus als ex een huis van een miljoen kan kopen dan moet en kan hij ook wel een huis voor mij kopen van 300.000/350.000 🤔🤔 want dat kost een beetje instapklare eensgezinswoning hier.
Vreemde gedachte.

En als zou hij dat willen en of kunnen dan weet ik niet of ik dat zou willen of doen.
Wat ze bedoelen te zeggen TO is dat je eigenlijk gewoon recht hebt op compensatie voor geleden inkomsten en pensioen omdat jij destijds minder bent gaan werken voor de kids. En hij dus vol inkomen heeft kunnen generen plus cariere opkrikken.

Dat jij dat njet wil is aan jou. Maar uiteraard zou je daar aanspraak op kunnen doen, lijkt mij.
-Shifty- schreef:
20-05-2020 21:06
En is dit ook de eerste keer dat je vriend dit soort gedrag vertoont? Het kwam als een volslagen verassing? Je wist niet wat je overkwam? Dit had je niet zien aankomen? Dit zou in een andere situatie nooit kunnen gebeuren? Anders is hij wel altijd heel volwassen en constructief en totaal niet manulatief?
Zo'n extreme reactie heb ik nog niet eerder gehad. Wel deed hij wel eerder moeilijk.
Bijvoorbeeld bij een reis die ik wilde gaan maken, en ook gemaakt heb. Hij heeft het gekd er niet voor en ik heb dat toen wel kunnen doen van een financieel voordeeltje.

Hij was vanmorgen wat milder aan de telefoon. Verder hebben we wat oppervlakkig contact gehad. Er moet nog wel serieus gepraat worden. Ik ga eerst voor mijzelf alles op een rijtje zetten en bedenken of dit het wel is en of de verschillen niet te groot zijn.
mabelle schreef:
20-05-2020 21:53
Wat ze bedoelen te zeggen TO is dat je eigenlijk gewoon recht hebt op compensatie voor geleden inkomsten en pensioen omdat jij destijds minder bent gaan werken voor de kids. En hij dus vol inkomen heeft kunnen generen plus cariere opkrikken.

Dat jij dat njet wil is aan jou. Maar uiteraard zou je daar aanspraak op kunnen doen, lijkt mij.
Zo las ik hem niet. Ik ben het hier ook wel mee eens zoals jij hem uitlegt en daar heb ik wel eens over nagedacht.
Ano-niem2020 schreef:
Zo'n extreme reactie heb ik nog niet eerder gehad. Wel deed hij wel eerder moeilijk.
Bijvoorbeeld bij een reis die ik wilde gaan maken, en ook gemaakt heb. Hij heeft het gekd er niet voor en ik heb dat toen wel kunnen doen van een financieel voordeeltje.

Hij was vanmorgen wat milder aan de telefoon. Verder hebben we wat oppervlakkig contact gehad. Er moet nog wel serieus gepraat worden. Ik ga eerst voor mijzelf alles op een rijtje zetten en bedenken of dit het wel is en of de verschillen niet te groot zijn.
Dat had dus niet met ex te maken, maar dat jij ergens veel geld aan kon uitgeven en hij niet?

Wat een nare man. Als hij niet kan, dan niemand.
Ik las het al eerder: misschien is je vriend materialistischer dan hij zich wil voordoen... zo klinkt het namelijk wel.
Jaloezie en iemand iets niet gunnen passen daar wel bij hoor.
Ano-niem2020 schreef:

Vraagje: waarom heb je van dat financiële voordeeltje niet samen een reisje gemaakt? Het klinkt inderdaad alsof het geld wel vaker tussen jullie in staat.

In mijn relatie ben ik de meest-verdienende maar no way dat ik daar meer van wil genieten dan hij. Als ik een financieel voordeel heb, genieten we daar samen van. Maar daar kunnen natuurlijk goede redenen voor zijn dat jullie dat anders hebben gedaan destijds.

Als je besluit om met hem verder te gaan, is het misschien goed om eens om de tafel te gaan en samen te kijken hoe jullie beiden financieel in het leven (willen) staan. En welk effect geld, of het gebrek daaraan, heeft op jullie relatie.

En natuurlijk hoe jullie met ex willen omgaan.

Het dus even loskoppelen van het cadeau, maar over de onderliggende thema’s praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven