Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
20-05-2020 12:15
TO is z'n moeder niet.
Nee, en wel de moeder van de kinderen van de ex. Die dus, zoals het een aardige en leuke man betaamt, de vrouw die hem vader heeft gemaakt waardeert met iets waar ze blij van wordt.
Am Yisrael Chai!
Nemain• schreef:
20-05-2020 12:19
Dat kan nooit veel zijn. Kinderopvangtoeslag is extra hoog als je een alleenstaande werkende ouder bent.
hij werkt fulltime en heeft een mooi inkomen
daardoor vangt zij de kinderen veel op, want dan hebben ze geen opvang nodig
lilalinda schreef:
20-05-2020 12:20
hij werkt fulltime en heeft een mooi inkomen
daardoor vangt zij de kinderen veel op, want dan hebben ze geen opvang nodig
Precies, dus dat hij dat waardeert met hier en daar een wat groter cadeau of wat extra geld is niet meer dan normaal.
Am Yisrael Chai!
Ano-niem2020 schreef:
20-05-2020 12:10
Ik kom helaas niet in aanmerking voor een andere woning in deze woonplaats. En kopen kan ik niet.
Ik werk partime omdat ik meer dagen de zorg voor de kinderen op mij neem. Wij willen beide niet dat de kinderen of alleen thuis zijn of de helft van de week op de opvang zitten.

Mijn vriend is vanaf het begin al niet dol op mijn ex. Hij vind hem patserig etc, ik weet beter, ik ken hem goed.
Verder is denk ik dat het bij vriend ook jarloezie en omzekerheid is en hij heeft een aantal financiële tegenslagen gehad. De verschillen tussen beiden mannen is best groot. Ik zit daar tussenin. Ik vind het niet erg dat vriend het niet breed heeft en vind het heel fijn hoe hij wel zijn liefde toont. Op een manier die ik van ex niet ken (Alleen dit gedrag even niet) maar ik vind het ook fijn dat ik altijd op ex kan rekenen en dat we vrienden zijn en op één lijn zitten qua opvoeding.
Maar hoe gul is jouw ex dan echt als jij net rond kan komen?

Doet mij een beetje denken aan een vriend van mij die in de scheiding een hele lage alimentatie voor elkaar kreeg met creatief boekhouden en vervolgens af en toe wat extra’s toestopt omdat zijn ex anders echt niet voldoende heeft. Ik vind dat niet gul en er ontstaat zo een enge afhankelijkheid (in die situatie, ik ken jouw situatie niet).

En als je geld hebt zijn er altijd mensen die je een patser vinden. ;)
Ano-niem2020 schreef:
Ik kom helaas niet in aanmerking voor een andere woning in deze woonplaats. En kopen kan ik niet.
Ik werk partime omdat ik meer dagen de zorg voor de kinderen op mij neem. Wij willen beide niet dat de kinderen of alleen thuis zijn of de helft van de week op de opvang zitten.
Jullie hebben een soort co-ouderschap? Goed hoor.
Dat jij minder verdient is van invloed op het (partner&kinder) alimentatiebedrag (nog excl. alle eventuele toeslagen). Jouw inkomen, zijn inkomen. Kom je met die alimentatie niet boven de inkomensgrens voor sociale huur uit?
Met andere woorden, zijn zijn hoge inkomsten juist geen probleem voor jou?
Wacht even. Dus jij werkt parttime zodat je de kinderen bij jou op 6 hoog achter vaker kan hebben terwijl je ex, in zijn villa van een miljoen, wil dat jullie het goed hebben?
Als dat echt oprecht onbaatzuchtig zo was dan had hij er toch wel voor gezorgd dat jij ook ietsje anders kon wonen?
Mijn vriend heeft jarenlang de volledige huur betaald voor zijn ex zodat zij in dezelfde wijk konden blijven wonen en de kinderen dus niet zo ver heen en weer hoefden steeds. Dat zou ik dan toch liever hebben dan een horloge van 300 euro.
fashionvictim schreef:
20-05-2020 12:13
Zelfs dat kon er bij vriend niet vanaf.
Hij stak tijd en moeite in moederdag. Is dat echt minder waard dan wat centen?
DS1971 schreef:
20-05-2020 12:23
Hij stak tijd en moeite in moederdag. Is dat echt minder waard dan wat centen?
Persoonlijk vind ik het vooral ongepast als de ouder van de kinderen gewoon in beeld is.
Am Yisrael Chai!
Blankepit schreef:
20-05-2020 12:22
Jullie hebben een soort co-ouderschap? Goed hoor.
Dat jij minder verdient is van invloed op het (partner&kinder) alimentatiebedrag (nog excl. alle eventuele toeslagen). Jouw inkomen, zijn inkomen. Kom je met die alimentatie niet boven de inkomensgrens voor sociale huur uit?
Met andere woorden, zijn zijn hoge inkomsten juist geen probleem voor jou?
Misschien, maar hij wil dat zij het goed heeft. Nou kom maar op dan zou ik zeggen.
Sorry maar ik begin hier toch wel iets anders tegen dit verhaal aan te kijken hoor..... Ex wordt op een voetstuk geplaatst door TO. Onterecht imo.
Vriend reageert absoluut kinderachtig, maar ja, ach, vanaf de zijlijn zou ik er ook het mijne van denken.
Plopper schreef:
20-05-2020 12:18
Dit. Mijn ex ziet alimentatie als aalmoes voor de duivelse ex en klaagt daar regelmatig over bij zoonlief. Want zijn geld gaat op aan mijn sushi.

Iets extra's zal ik nooit krijgen en Ex heeft nu al gezegd dat ik de kosten voor Zoon zijn mbo zelf mag voldoen.
Mijn ex wenst ook geen cent te betalen voor de kinderen.

Even voor de goede orde, woont bepaald niet 6 hoog achter en kan zeker niet slechts nauwelijks rondkomen.

Het gaat mij nog niet eens om het geld per sé, maar het idee alleen al. En dan nog pissig zijn dat ik een advocaat ingeschakeld heb. Grrr.
Suy schreef:
20-05-2020 12:25
Misschien, maar hij wil dat zij het goed heeft. Nou kom maar op dan zou ik zeggen.
Sorry maar ik begin hier toch wel iets anders tegen dit verhaal aan te kijken hoor..... Ex wordt op een voetstuk geplaatst door TO. Onterecht imo.
Vriend reageert absoluut kinderachtig, maar ja, ach, vanaf de zijlijn zou ik er ook het mijne van denken.
Waar plaatst ze hem op een voetstuk? Ze heeft echt niks abnormaals gezegd, alleen dat ze blij is dat ze nog vrienden zijn en op een lijn liggen vwb de opvoeding van hun kinderen.

Als dat ook al niet meer mag.. djiezus, het lijkt wel alsof mensen hier vinden dat alleen een vechtscheiding en elkaar naar het leven staan mag.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
20-05-2020 12:25
Persoonlijk vind ik het vooral ongepast als de ouder van de kinderen gewoon in beeld is.
Dat vind ik een bijzondere opvatting. Ik vind het juist wel mooi.

Maar dan is het extra raar dat jij vindt dat hij toch meer had moeten geven in financiële zin.
Ano-niem2020 schreef:

Mijn vriend is vanaf het begin al niet dol op mijn ex. Hij vind hem patserig etc, ik weet beter, ik ken hem goed. Ik denk dat mijn vriend dat toch wel ergens een graatmeter vind dat ex een hoop geld heeft. Alleen is dat gewoonweg niet voldoende om een liefdesrelatie te onderhouden.
Verder is denk ik dat het bij vriend ook afgunst, jaloezie en omzekerheid is, en hij heeft zelf een aantal financiële tegenslagen gehad. De verschillen tussen beiden mannen is best groot. Ik zit daar tussenin. Ik vind het niet erg dat vriend het niet breed heeft en vind het heel fijn hoe hij wel zijn liefde toont. Op een manier die ik van ex niet ken (Alleen dit gedrag even niet) maar ik vind het ook fijn dat ik altijd op ex kan rekenen en dat we vrienden zijn en op één lijn zitten qua opvoeding.

Dat hij een week lang als een klein kind kan dreinen kan je wel waarderen? Dat hij jaloers is en je niet vertrouwt bevalt je wel? Afgunst is ook best een mooie eigenschap? Dat hij je tussen hem en je ex in plaatst heeft ook wel iets? Dat hij niet een volwassen gesprek kan aan gaan is ook best schattig? Dat hij je manipuleert en onder druk zet heeft ook leuke kanten?

:wtf:
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 12:30
0.26% gewijzigd
DS1971 schreef:
20-05-2020 12:26

Even voor de goede orde, woont bepaald niet 6 hoog achter en kan zeker niet slechts nauwelijks rondkomen.

Het gaat mij nog niet eens om het geld per sé, maar het idee alleen al. En dan nog pissig zijn dat ik een advocaat ingeschakeld heb. Grrr.
Het is inderdaad het idee erachter. Betalen voor je kind omdat het moet, niet omdat je verantwoordelijkheid wil nemen.

Ex hier heeft het financieel ook prima voor elkaar. Afgezien van de alimentatie natuurlijk.

Ik heb er voor gekozen om er geen strijd meer van te maken. Zijn geld compenseert mijn stress niet.
Oh nee zeker niet FV, ik ben heel erg pro goed met elkaar omgaan na de scheiding. Zo doen ik en ex het zelf ook en de kinderen hebben daar echt veel baat bij.
Maar ik zou het alleen niet zo leuk vinden als ik 6 hoog achter moest en mijn ex in een villa van een miljoen zit terwijl hij roept dat wij het ook goed moeten hebben en daarom een horloge van 300 euro geeft.
Help me dan een huisje voor mezelf kopen als geld echt geen rol speelt.
DS1971 schreef:
20-05-2020 12:26
Moet toch gewoon van de rechter?

Wel enorm klote die exen die zich zo opstellen als ik dat hier zo lees.
Wonen je kinderen volledig bij jou?
Met dan voetstuk bedoel ik dan dus dat ze dolblij is met het horloge van 300 euro terwijl het allemaal zo....ja.... dubbel is.
Maar dat vind ik.
DS1971 schreef:
20-05-2020 12:29
Dat vind ik een bijzondere opvatting. Ik vind het juist wel mooi.

Maar dan is het extra raar dat jij vindt dat hij toch meer had moeten geven in financiële zin.
Nee, ik vind eigenlijk vooral dat hij zich er helemaal buiten had moeten houden want TO is zijn moeder niet en ook niet de moeder van zijn kinderen. Dus ik vind dat hij zich opdringt in een situatie waar hij helemaal niet bijhoort, en dan ook nog eens het plezier van de 4 mensen die er wél bij horen probeert te vergallen. Dat zou ik hem persoonlijk erg kwalijk nemen.

Daarnaast vind ik, dat nu hij zichzelf toch al ongewenst heeft opgedrongen, hij dat ook nog eens als een gierige krent doet met zijn lullige roos.

Maar dat is bijzaak, primair vind ik dat hij er überhaupt niet eens had moeten zijn.
Am Yisrael Chai!
Suy schreef:
20-05-2020 12:30
Oh nee zeker niet FV, ik ben heel erg pro goed met elkaar omgaan na de scheiding. Zo doen ik en ex het zelf ook en de kinderen hebben daar echt veel baat bij.
Maar ik zou het alleen niet zo leuk vinden als ik 6 hoog achter moest en mijn ex in een villa van een miljoen zit terwijl hij roept dat wij het ook goed moeten hebben en daarom een horloge van 300 euro geeft.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Dan krijg je ook een beetje het idee dat zijn extra's meer waarde hebben en niet onder verantwoordelijkheid vallen.
Suy schreef:
Dat zijn dan duizend horloges. ;)
Ik plaats mijn ex zeker niet op een voetstuk. Soms kan ik hem ook wel eens schieten en weet ik weer precies waarom wij uit elkaar zijn. Ik ben alleen heel blij dat wij het als ouders goed doen en het beste voor elkaar en de kinderen willen.
Met net rondkomen bedoel ik dat ik eind van de maand niet heel veel overhoud voor iets groots/extras of om goed te kunnen sparen.
anoniem_63e3fa928478a wijzigde dit bericht op 20-05-2020 12:38
10.17% gewijzigd
-Shifty- schreef:
20-05-2020 12:29
Dat hij een week lang als een klein kind kan dreinen kan je wel waarderen? Dat hij jaloers is en je niet vertrouwt bevalt je wel? Afgunst is ook best een mooie eigenschap? Dat hij je tussen hem en je ex in plaatst heeft ook wel iets? Dat hij niet een volwassen gesprek kan aan gaan is ook best schattig? Dat hij je manipuleert en onder druk zet heeft ook leuke kanten?

:wtf:

Sommige vrouwen verwarren jaloezie met liefde, of zien jaloezie zelfs als bewijs van echte liefde...
Suy schreef:
Daar zou ik zelf ook voor gekozen hebben inderdaad, dan zou ik zelf in een huis van 750K zijn gaan zitten en had ik die 250K wel bijgelegd aan het huis waar mijn kinderen met hun moeder wonen. Maar goed, waarom dat hier niet is gebeurd weten we niet en gaat ons ook niks aan. De relatie tussen TO en haar ex klinkt gewoon vriendschappelijk en respectvol dus ik neem niet aan dat hij haar bewust een poot heeft uitgedraaid.
Am Yisrael Chai!
Suusje666 schreef:
20-05-2020 09:29
Vriend zegt dat hij boos is omdat het zo'n duur cadeau was dat hij TO niet kan geven, maar volgens mij is dat echt quatsch - hij is bang dat ex iets van TO wil en voelt zich bedreigd.
Babette2017 schreef:
20-05-2020 09:33
Tsja, misschien moet je nieuwe vriend dan een betere baan zoeken of gaan sparen zodat hij ook gewoon een leuk cadeau voor je kan kopen.
Dat geld door de brievenbus gooien (te genant voor woorden, echt), lijkt erop te wijzen dat het hem echt om het geld gaat.
Als de ex van TO Ronaldo was geweest, vond de NieuweVriend het misschien nodig om te laten zien dat hij óók goed kan voetballen.
Dat is het probleem: Die NieuweVriend voelt zich in zijn hemd gezet door de Ex. Maar daardoor dwingt hij zichzelf om het spelletje van de Ex te spelen - strooien met geld. Maar dat kan hij helemaal niet winnen en het ziet er onaantrekkelijk en kansloos uit.

TO; wat wil je hier mee?
Als jij NieuweVriend kan laten inzien dat hij probeert een ander te verslaan op zijn eigen terrein, kan hij het misschien loslaten. Daar ben je vrienden voor, om elkaar zoiets te laten inzien.
Het helpt misschien om dingen bij jezelf te houden want men gaat vrij snel projecteren.

- het horloge of geld teruggeven is nu een loos gebaar. Het is nu afgedwongen, vernederend, en het heeft als gebaar geen betekenis.

- Sowieso: een paar euros teruggeven aan iemand die een miljoen heeft, dat gaat toch helemaal nergens over. Je maakt geld heel groot bij iemand voor wie het niks betekent. Je speelt een spel met verschillende regels en je maakt jezelf een beetje belachelijk.

- Je nieuwe vriend heeft hier eigenlijk niks mee te maken.
A geeft een cadeau aan B. Nu heeft buitenstaander C daar een probleem mee; C vindt dat B dat moet oplossen én ook nog eens op een voorgeschreven manier. Wacht, wat?? Ten eerste: Niks mee te maken. Ten tweede: Een probleem moet worden opgelost waar het ontstaat; bij C dus.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Ano-niem2020 schreef:
20-05-2020 12:36
Ik plaats mijn ex zeker niet op een voetstuk. Soms kan ik hem ook wel eens schieten en weet ik weer precies waarom wij uit elkaar zijn. Ik ben alleen heel blij dat wij het als ouders goed doen en het beste voor elkaar en de kinderen willen.
Met net rondkomen bedoel ik dat ik eind van de maand niet heel veel overhoud voor iets groots/extras of om goed te kunnen sparen.
Ben je nog wel blij met je horloge?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven