Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Het horloge blijft de komende weken 24 uur per dag om haar pols denk ik.
Fijne seks, NieuweVriend.
Alle reacties Link kopieren
Is vriendlief nog steeds boos?
Pergamon schreef:
18-05-2020 20:44
Wat fantastisch dat jij en je ex zo goed samen gaan nog. Fijn ook voor jullie kinderen! Meen ik echt. Top! Compliment voor jullie ouderschap, dat hij je voor moederdag een mooi cadeau geeft. Wat een geweldig voorbeeld geeft hij daarmee als vader.

Je huidige vriend is daarentegen een kinderachtige, jaloerse zeiksnor.
Dit. Wat een kneus zeg! Ik snap best wel dat hij het moeilijk vindt maar om er nu al een week boos over te zijn en te eisen dat je het teruggeeft is echt te zot voor woorden. Voor mij zou dit echt exit vriend zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Plopper schreef:
20-05-2020 12:30
Het is inderdaad het idee erachter. Betalen voor je kind omdat het moet, niet omdat je verantwoordelijkheid wil nemen.

Ex hier heeft het financieel ook prima voor elkaar. Afgezien van de alimentatie natuurlijk.

Ik heb er voor gekozen om er geen strijd meer van te maken. Zijn geld compenseert mijn stress niet.
Nou, het is voor mij een principe en we moeten toch naar de rechter, want ze heeft ook nog een groot geldbedrag wat op haar rekening is binnengekomen verzwegen en wil dat niet terugbetalen omdat ze nu dat alweer een jaar geleden is ze er nu eenmaal op rekent.

Ik vind het al heel wat dat ik haar niet aangevlogen ben.
Blankepit schreef:
20-05-2020 12:32
Moet toch gewoon van de rechter?

Wel enorm klote die exen die zich zo opstellen als ik dat hier zo lees.
Wonen je kinderen volledig bij jou?
5 dagen om 2.

En we hadden een afspraak die liep tot recent en daarna zouden we om tafel gaan. En nu vindt ze dat zij te weinig heeft om rond te komen als ze ook nog steeds mee moet delen in de kosten van de kinderen. Ik heb haar al fijntjes uitgelegd dat als ze in een woning gaat wonen die de helft kost van waar ze nu woont dat ze dan nog steeds veel luxer dan gemiddeld woont. Of ze kan de boot verkopen. Of een van de fun auto's.

Maar zij kan niet zo goed tegen verandering en ze vindt het heel naar van mij dat ik daar geen rekening mee houd.

En zo'n gesprek moet je dan aangaan zonder het te laten escaleren, want ja... je hebt samen kinderen.

Wat dat betreft ook mooi dat to en haar ex wel op een normale manier met elkaar om kunnen gaan. En eens temeer roept dat bij mij de vraag op waar de irritatie van de huidige vriend zit, want anders snap ik toch echt zijn reactie niet.
DS1971 schreef:
20-05-2020 13:04
5 dagen om 2.

En we hadden een afspraak die liep tot recent en daarna zouden we om tafel gaan. En nu vindt ze dat zij te weinig heeft om rond te komen als ze ook nog steeds mee moet delen in de kosten van de kinderen. Ik heb haar al fijntjes uitgelegd dat als ze in een woning gaat wonen die de helft kost van waar ze nu woont dat ze dan nog steeds veel luxer dan gemiddeld woont. Of ze kan de boot verkopen. Of een van de fun auto's.

Maar zij kan niet zo goed tegen verandering en ze vindt het heel naar van mij dat ik daar geen rekening mee houd.

En zo'n gesprek moet je dan aangaan zonder het te laten escaleren, want ja... je hebt samen kinderen.

Wat dat betreft ook mooi dat to en haar ex wel op een normale manier met elkaar om kunnen gaan. En eens temeer roept dat bij mij de vraag op waar de irritatie van de huidige vriend zit, want anders snap ik toch echt zijn reactie niet.
Gewoon gekrenkt is ie denk ik. Moeten opboksen tegen een ex die veel meer geld heeft. Niet dat ik me zoiets zelf kan voorstellen, want boeit mij het wat een ex heeft maar goed, jaloezie is een emotie die moeilijk te onderdrukken is.

Over je ex: Heel herkenbaar maar gewoon proberen zakelijk te zien, niet meer in discussie gaan over geld en dat (desnoods regelmatig) door een rechter of onafhankelijke instantie laten bepalen. Dan kan je je samen met je ex richten op het wel en wee van de kids.
Blankepit schreef:
20-05-2020 13:19
Gewoon gekrenkt is ie denk ik. Moeten opboksen tegen een ex die veel meer geld heeft. Niet dat ik me zoiets zelf kan voorstellen, want boeit mij het wat een ex heeft maar goed, jaloezie is een emotie die moeilijk te onderdrukken is.

of hij ziet, dat de ex goed leeft van de goedheid van TO en haar nu afkoopt met een aalmoes
rechtvaardigt zijn stampvoeten niet hoor, nooit, maar als mijn man een ex had, die misbruik maakte van zijn goedheid, zou ik het ook geen leuke ex vinden. Met hoeveel dure auto's mijn man ook omgekocht werd
lilalinda schreef:
20-05-2020 13:22
of hij ziet, dat de ex goed leeft van de goedheid van TO en haar nu afkoopt met een aalmoes
rechtvaardigt zijn stampvoeten niet hoor, nooit, maar als mijn man een ex had, die misbruik maakte van zijn goedheid, zou ik het ook geen leuke ex vinden. Met hoeveel dure auto's mijn man ook omgekocht werd
We kunnen natuurlijk niet in de portemonnee kijken van TO.
We mogen wel aannemen dat de bijdrage van ex voor de kinderen van TO zeer ruim is. Komen de eventuele toeslagen nog bij.
Dan hoeft TO alleen nog voor zichzelf te zorgen. Iets dat best moet kunnen als je 6 hoog achter woont en dus verder weinig kosten hebt.

Dat af en toe geld toestoppen van ex aan TO is wel een beetje triest. Als hij partneralimentatie betaalt, verhoog dat dan en als hij niets structureels betaalt, stel dat dan in.

Blijft dat de reactie van NieuweVriend bizar is. Ondanks dat ik het cadeau van een ex niet passend vind, zou ik nu lekker 24 per dag omhouden.
Blankepit schreef:
20-05-2020 13:33

Dat af en toe geld toestoppen van ex aan TO is wel een beetje triest. Als hij partneralimentatie betaalt, verhoog dat dan en als hij niets structureels betaalt, stel dat dan in.
inderdaad, helemaal na een scheiding is alles netjes zakelijk regelen, en niet af&toe kadootjes, de beste oplossing
Nou, ik kan me idd ook best voorstellen dat Vriendlief misschien zich al wat langer ergert aan de verhouding die ex en TO hebben. Dat dit de druppel was. Misschien heeft hij in de afgelopen 2 van de 3 jaar wel héél regelmatig met onzichtbaar gefronste wenkbrauwen gezeten, over het feit dat ex nog steeds regelmatig 'met iets toestoppen' komt. Zich intern opvretend, maar voor de goede lieve vrede (en zich bewust van zijn rol als nieuweling en het feit dat ex vader is van de kinderen) niks van gezegd.

Kijk, TO accepteert het ook allemaal hè. Zij geeft aan 'heel blij' te zijn met het cadeau van ex, en het gebaar van vriend 'te waarderen'. Het kan natuurlijk dat vriend zich dus al 2 jaar een beetje gedenigreerd voelt door de machtspositie die ex, bewust of onbewust, nog in het leven heeft van TO. Het gebeurt kennelijk vaker. En dat zal vaker slikken zijn geweest voor vriend. Probeert hij iets leuks te regelen, fietst ex er weer doorheen met zijn dure cadeaus. En TO die het allemaal wel fijn vindt.

En misschien zit hij ook wel op dezelfde lijn als sommigen hier: "Waarom heb je geen betere alimentatieregeling waardoor er niet zon belachelijk groot verschil tussen levensstandaard bij moeder en bij vader zit." Dat zo'n cadeau dan helemaal verkeerd schiet en het feit dat TO er helemaal blij mee rond loopt te paraderen nog meer.

Overigens nog steeds geen excuus voor het gedrag hoor. Maar aangezien het verder een lieve man lijkt, die betrokken is bij TO en bij de kinderen (dat is ook echt wat waard), is dit misschien zo excessief, omdat al zijn opgebouwde frustratie over de relatie tussen TO en ex er nu uitkomt.

Nogmaals, dat praat het gedrag niet goed. Hij moet inderdaad gewoon volwassen gesprek aangaan met TO hierover.
DS1971 schreef:
20-05-2020 13:04
5 dagen om 2.

Dat zeg ik ook altijd aan mijn vrouw en ik ben niet eens gescheiden
katkaatje schreef:
20-05-2020 14:07
Nou, ik kan me idd ook best voorstellen dat Vriendlief misschien zich al wat langer ergert aan de verhouding die ex en TO hebben. Dat dit de druppel was. Misschien heeft hij in de afgelopen 2 van de 3 jaar wel héél regelmatig met onzichtbaar gefronste wenkbrauwen gezeten, over het feit dat ex nog steeds regelmatig 'met iets toestoppen' komt. Zich intern opvretend, maar voor de goede lieve vrede (en zich bewust van zijn rol als nieuweling en het feit dat ex vader is van de kinderen) niks van gezegd.

Kijk, TO accepteert het ook allemaal hè. Zij geeft aan 'heel blij' te zijn met het cadeau van ex, en het gebaar van vriend 'te waarderen'. Het kan natuurlijk dat vriend zich dus al 2 jaar een beetje gedenigreerd voelt door de machtspositie die ex, bewust of onbewust, nog in het leven heeft van TO. Het gebeurt kennelijk vaker. En dat zal vaker slikken zijn geweest voor vriend. Probeert hij iets leuks te regelen, fietst ex er weer doorheen met zijn dure cadeaus. En TO die het allemaal wel fijn vindt.

En misschien zit hij ook wel op dezelfde lijn als sommigen hier: "Waarom heb je geen betere alimentatieregeling waardoor er niet zon belachelijk groot verschil tussen levensstandaard bij moeder en bij vader zit." Dat zo'n cadeau dan helemaal verkeerd schiet en het feit dat TO er helemaal blij mee rond loopt te paraderen nog meer.

Overigens nog steeds geen excuus voor het gedrag hoor. Maar aangezien het verder een lieve man lijkt, die betrokken is bij TO en bij de kinderen (dat is ook echt wat waard), is dit misschien zo excessief, omdat al zijn opgebouwde frustratie over de relatie tussen TO en ex er nu uitkomt.

Nogmaals, dat praat het gedrag niet goed. Hij moet inderdaad gewoon volwassen gesprek aangaan met TO hierover.
Ja. Dit.
babbeleo schreef:
20-05-2020 14:11
Dat zeg ik ook altijd aan mijn vrouw en ik ben niet eens gescheiden
De twee mooiste dagen in het leven van een booteigenaar: de dag van aankoop en de dag van verkoop. ;)
katkaatje schreef:
20-05-2020 14:07

Dan kan ie dat zeggen inderdaad, toch? Kunnen ze erover praten. Daar schiet je wat mee op. In tegenstelling tot wat vriend momenteel doet.
Suusje666 schreef:
20-05-2020 14:38
Dan kan ie dat zeggen inderdaad, toch? Kunnen ze erover praten. Daar schiet je wat mee op. In tegenstelling tot wat vriend momenteel doet.

Eens, zou inderdaad veel beter zijn. Hij lijkt écht heel stom bezig.

Ik weet wel dat er meerdere kanten aan het verhaal zitten. Wij horen nu TO’s kant. Die is beperkt, eenzijdig en gekleurd (zoals altijd op een forum hoor).

Ik weet nog wel eens dat ik tijdens ruzies een heel betoog hield tegen mijn ex, en dat hij dan viel over 1 ding wat ik had gezegd. Vaak het voorbeeld of de bijzin. En dat ik dan dacht: serieus, dát is wat je uit mijn relaas haalt??

Zo werkt het natuurlijk vaker. Dus we horen nu de dingen waar TO over valt. Maar we hebben geen idee hoe vriend zich verder heeft opgesteld. Misschien heeft hij nog wel ergere dingen gezegd, misschien zijn de dingen waar TO over valt niet zo bedoeld. En alles daartussen.

Dat is inherent aan buitenstaander zijn en alleen op basis van een paar posts op een forum iets roepen. We vullen allemaal vanuit ons eigen referentiekader heel veel in (ik ook).

Daarom probeer ik voorzichtig te zijn met hele boute uitspraken, maar alleen verschilde mogelijkheden te laten zien. In zijn algemeenheid vind ik het altijd heel heftig hoe veel mensen op het VF op basis van summiere informatie ‘de ander’ uitmaakt voor allerlei scheldwoorden en TO’s pushen op dumpen. En als een TO dat niet binnen 1,5 dag na openen van het topic doet, berichtjes plaatst met: “Heb je hem nou al gedumpt”. Of: “Jij bent codependent en hij is een narcist”.

Wel eens dat vriend echt totaal niet handig/aardig bezig is hoor. En het is aan TO en aan TO alleen om te besluiten hoe ze daarmee om wil gaan.
TO bedankt voor de update!

Gelukkig maar en heel fijn dat het met jou en je ex-man echt goed zit, klinkt als een fijne vriendschap, dat is zo waardevol voor jullie kinderen en jullie. Ik snap niks van vechtscheidingen en al dat soort ellende.

Wat je vriend betreft. Veel wijsheid en sterkte!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Hmm ik begin toch ook wel wat meer te begrijpen van de frustratie die je vriend heeft nu ik lees dat jouw ex-man je zo laat leven met de kinderen en dat wel af en toe een duur cadeau koopt.

Ik krijg al 350 euro alimentatie voor mijn kind en die komt niet eens uit wen echte relatie en mijn ex is echt niet zo rijk dat hij een grote vila kan kopen. Verdient wel een paar keer modaal maar toch.

Mijn huidige partner, ondernemer, rijk en een vila. Ik kan me niet voostellen dat als wij kinderen zouden hebben en uit elkaar gaan. Waarbij we ervoor kiezen dat ik meer thuis ook bij de kids dat hij niet op zn minst een huis voor ons zou kopen. Desnoods met een huur. Die zou helemaal niet willen dat zijn kinderen op drie hoog achter moeten wonen.

Dus als je ex echt zo goed in de slappen was zit dan koopt hij een huis dat jij kan huren van hem of kan bewonen zo lang de kinderen thuis wonen. Zodat de kinderen niet opgroeien in een flatje maar gewoon in een huis met een tuin. In een fijne buurt met leuke buurtkindjes.
We weten natuurlijk niet wat de situatie is hè. Misschien waren ze niet getrouwd. Misschien is hij na de relatie een stuk rijker geworden.
Exact mijn punt inderdaad Trien!
Ik krijg zo langzamerhand een beeld van Ex-man.
Iemand die enkel kadootjes en extra's geeft als hij er zelf op wat voor manier dan ook beter van wordt.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat jullie getrouwd geweest zijn en dat hij nu in een villa woont en jij op 6 hoog achter TO. Onbegrijpelijk.
Toen ex en ik gingen scheiden heb ik een huis in dezelfde wijk gekocht. Hij bleef in ons oude huis wonen want die kon ik in mijn eentje net niet betalen. Echter als dit op deze manier niet gelukt was dan hadden we linksom rechtsom iets anders bedacht. Maar geenszins de optie dan ik met de kinderen op 6 hoog achter zou gaan wonen. Wij hebben co-ouderschap, maar de kinderen zijn iets vaker bij mij. Ik ontvang de toeslagen maar heb nee gezegd tegen alimentatie aangezien zijn en mijn inkomen ongeveer evenredig lopen als ik alle toeslagen ontvang.
Trien30 schreef:
20-05-2020 16:00
Hmm ik begin toch ook wel wat meer te begrijpen van de frustratie die je vriend heeft nu ik lees dat jouw ex-man je zo laat leven met de kinderen en dat wel af en toe een duur cadeau koopt.

Ik krijg al 350 euro alimentatie voor mijn kind en die komt niet eens uit wen echte relatie en mijn ex is echt niet zo rijk dat hij een grote vila kan kopen. Verdient wel een paar keer modaal maar toch.

Mijn huidige partner, ondernemer, rijk en een vila. Ik kan me niet voostellen dat als wij kinderen zouden hebben en uit elkaar gaan. Waarbij we ervoor kiezen dat ik meer thuis ook bij de kids dat hij niet op zn minst een huis voor ons zou kopen. Desnoods met een huur. Die zou helemaal niet willen dat zijn kinderen op drie hoog achter moeten wonen.

Dus als je ex echt zo goed in de slappen was zit dan koopt hij een huis dat jij kan huren van hem of kan bewonen zo lang de kinderen thuis wonen. Zodat de kinderen niet opgroeien in een flatje maar gewoon in een huis met een tuin. In een fijne buurt met leuke buurtkindjes.
Maar je weet niet of daar de frustratie in zit. Sterker nog: door het verhaal van TS lijkt het erop dat hij er vooral mee zit dat ex dit wel kan bekostigen.
-jolijn- schreef:
20-05-2020 16:19
We weten natuurlijk niet wat de situatie is hè. Misschien waren ze niet getrouwd. Misschien is hij na de relatie een stuk rijker geworden.
Dat zou inderdaad nog kunnen. Dat ze eerst beiden op 6 hoog achter woonden en ex een hele rijke nieuwe vrouw gevonden heeft ofzo...;-)
Nou ik denk dat vriend van TO dit alles met wat lede ogen aanziet de hele tijd.

Door de ogen van vriend van TO: Die l*l van een ex, steenrijk, scheept zijn exvrouw af met een kutflatje want ja hij moet natuurlijk wel de grote baas blijven en macht kunnen blijven uitoefenen op TO. En zo nu en dan wordt TO zoetgehouden met een extraatje of een duur kado. Waar ze eigenlijk geen reet aan heeft want ondertussen wordt de huur maandelijks weggegooid omdat ze niet kan kopen. In plaats dat die l*l haar daar nou eens mee helpt....ik zou, als ik de middelen maar had, dat iig wel doen! En het frustreert me gvd dat TO genoegen neemt, nee, zelfs blij is met die kruimeltjes die hij haar af en toe toegooit.

Zoiets....en dat rechtvaardigt zijn gedrag mbt het horloge natuurlijk niet want dat blijft...raar. Maar toch. vraag ik mij af hoe vaak dergelijke dingen al voorgekomen zijn de afgelopen jaren en hoe hoog de frustratie inmiddels zit bij vriend.
Als dát vriend dwars zit dan zou hij kunnen zeggen dat hij het belachelijk vindt dat TO 6 hoog zit en dan zo'n duur cadeau krijgt.

In plaats daarvan zegt hij dat hij zoiets nooit iets voor haar zou kunnen kopen en voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast. Dit heeft niks met onrecht te maken, maar zijn jaloezie en onzekerheid.
Als het allemaal zo'n probleem is voor de vriend van To dan had hij geen relatie moeten beginnen met haar.

To, ex en de kinderen zijn blijkbaar tevreden zo.
zimi schreef:
20-05-2020 17:00
Als dát vriend dwars zit dan zou hij kunnen zeggen dat hij het belachelijk vindt dat TO 6 hoog zit en dan zo'n duur cadeau krijgt.

In plaats daarvan zegt hij dat hij zoiets nooit iets voor haar zou kunnen kopen en voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast. Dit heeft niks met onrecht te maken, maar zijn jaloezie en onzekerheid.
Precies. Ten eerste weet vriend niet dat ex TO af en toe wat toe stopt en ten tweede zegt hij dat niet. Even los van de situatie tussen ex en TO toont vriend zich jaloers en manipulatief omdat hij zich aangetast voelt in zijn mannelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven