checken
donderdag 21 mei 2020 om 20:12
vrijdag 22 mei 2020 om 11:36
Ik bedoel qua striktheid. Mijn ouders waren vrij streng, ik mocht ook niet ergens heen zonder hun toestemming, ik moest op een bepaalde tijd meteen na school thuis zijn en mijn ouders moesten ook altijd mijn vriendjes en vriendinnen controleren en met mij gaat het nu nog prima.Trientje74 schreef: ↑22-05-2020 11:33Maar helemaal ongeschonden ben jij niet uit je opvoeding gekomen zo te lezen. Plus: jij kunt niet dezelfde opvoeding hebben gehad, want in jouw tijd waren er geen mobiele telefoons en internet (ga ik even gevoeglijk van uit dan he?).
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:18Als ze op die dag dat zegt weiger ik het om haar te laten gaan daarheen.
En hoe wil je dat precies gaan doen dan? ID in beslag nemen? Grenzen sluiten? Je dochter opsluiten?
Het advies wat mijn vader mij eens met een dikke knipoog gaf tav mijn overbezorgde moeder (die overigens bij lange na niet zo erg was als jij TO): ‘Je hoeft niet alles te vertellen. Wat niet weet, wat niet deert’.
En weet je: ik ben prima terechtgekomen
vrijdag 22 mei 2020 om 11:37
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:36Ik bedoel qua striktheid. Mijn ouders waren vrij streng, ik mocht ook niet ergens heen zonder hun toestemming, ik moest op een bepaalde tijd meteen na school thuis zijn en mijn ouders moesten ook altijd mijn vriendjes en vriendinnen controleren en met mij gaat het nu nog prima.
Geen idee of het prima met je gaat hoor. Je hebt blijkbaar grote problemen met vertrouwen.
En hoe is de band met je ouders?
vrijdag 22 mei 2020 om 11:38
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:37Dan mag ze rekenen op 6 maanden geen telefoon en 3 maanden straf op haar kamer.
Dan gaat ze wel bij haar vriendje wonen denk ik.
Want dit is echt buiten alle proporties en ik hoop nog steeds dat dit gewoon allemaal nep is.
Je geeft je dochter echt geen kans in het leven he?
vrijdag 22 mei 2020 om 11:38
vrijdag 22 mei 2020 om 11:39
Geen kans in het leven is een beetje overdreven, ze mag redelijk wat dingen met mijn toestemming.
Dat komt ze niet meer terug.
Wie gaat daar ook vrijwillig heen terug?
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:37Dan mag ze rekenen op 6 maanden geen telefoon en 3 maanden straf op haar kamer.
En jij denkt dat een 16 jarige dat accepteert?
Die zit dezelfde avond nog bij haar vader
vrijdag 22 mei 2020 om 11:40
Klinkt echt super liefdevol zegRektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:38Ik kom soms nog een kopje koffie drinken en kom vrijwel altijd langs bij hun verjaardagen.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:41
Ik heb niet alles gelezen(en ws ga ik daar dus al fout, maar het zijn 15 pagina's man).
De To geeft aan dat er in het verleden incidenten zijn geweest op internet, en nu weet ik niet wat voor incidenten en is het ws al besproken. Alleen voor mij ligt het er wel aan wat voor incidenten dit zijn.
Mijn beste vriendin houdt haar dochter ook zo kort en strak, alleen die was ervandoor met een 40 jarige pedo waar ze dus ook een 2e telefoon van kreeg. Dit was ook op het nieuws geweest want dochter was op dat moment 13.
Dan begrijp ik gewoon goed waarom je een kind zo strak houdt. Dochter van mijn vriendin laat het overigens gewoon toe en zou er nooit een wachtwoord opzetten. Maar goed, die mag ook niet op vakantie met vriendinnen maar heeft sindskort wel een zaterdag baantje.
De To geeft aan dat er in het verleden incidenten zijn geweest op internet, en nu weet ik niet wat voor incidenten en is het ws al besproken. Alleen voor mij ligt het er wel aan wat voor incidenten dit zijn.
Mijn beste vriendin houdt haar dochter ook zo kort en strak, alleen die was ervandoor met een 40 jarige pedo waar ze dus ook een 2e telefoon van kreeg. Dit was ook op het nieuws geweest want dochter was op dat moment 13.
Dan begrijp ik gewoon goed waarom je een kind zo strak houdt. Dochter van mijn vriendin laat het overigens gewoon toe en zou er nooit een wachtwoord opzetten. Maar goed, die mag ook niet op vakantie met vriendinnen maar heeft sindskort wel een zaterdag baantje.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:41
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:39Geen kans in het leven is een beetje overdreven, ze mag redelijk wat dingen met mijn toestemming.
Nee, ze heeft geen kans. Ze heeft geen kans zich te ontwikkelen tot een verantwoordelijke en weldenkende volwassene.
Ze heeft geen kans tot zelfontplooiing en om zelfvertrouwen en een goed zelfbeeld te ontwikkelen. Om dingen te leren met vallen en opstaan.
Om gezonde relatie's op te bouwen en grenzen te leren kennen en aangeven. En ik kan nog wel even doorgaan.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:42
Als je haar kan vinden. Die rent meteen zo ver mogelijk weg. En naar wie? Dat weet ze zelf niet want jij zorgt er wel voor dat ze geen netwerk heeft waar ze zich veilig voelt.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:37Dan mag ze rekenen op 6 maanden geen telefoon en 3 maanden straf op haar kamer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 22 mei 2020 om 11:43
Oh ja, ik was vergeten dat jij ook alleen maar 'stiekem' doet.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:40Dat meld ik dus ook niet, ze merkt gewoon die consequenties als ze thuiskomt.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:43
vrijdag 22 mei 2020 om 11:45
Liefdevol hoor. Je jaagt haar weg, zorgt dat ze geen netwerk of levenservaring heeft en dat is haar schuld. Maar goed, dan ben je meteen van haar af. Opgelost.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
oudblond wijzigde dit bericht op 22-05-2020 11:46
17.36% gewijzigd
vrijdag 22 mei 2020 om 11:45
En daar ga je dus fout. Het is niet haar schuld, het is een gevolg van jouw opvoeding.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:48
Dus als ze wegloopt en ze heeft geen veilige armen om in te vluchten dan vind je dat 'eigen schuld dikke bult', had ze maar niet weg moeten lopen?
Volgens mij draait dit allemaal veel meer om jouw ego en om je bezitsdrang en controledwang dan om liefde voor je dochter. Je komt echt intens eng, dominant en liefdeloos over.
Volgens mij draait dit allemaal veel meer om jouw ego en om je bezitsdrang en controledwang dan om liefde voor je dochter. Je komt echt intens eng, dominant en liefdeloos over.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:48
Dat To weinig liefdevol is wisten we al want ze heeft namelijk ook al gezegd dat als dochter bij haar vader wil gaan wonen ze bij TO er niet meer inkomt.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:49
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:40Dat meld ik dus ook niet, ze merkt gewoon die consequenties als ze thuiskomt.
Ze kent je heus wel. Die zie je gewoon niet meer.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:49
Gatverdamme....was eerst nog wel een beetje lacherig om TO, maar t is nu wel echt heel eng...Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
Eerst je dochter klein houden door alle controle, dan de deur uitjagen en vervolgens zeggen dat het haar eigen schuld heeft dat ze geen mensen heeft waar ze terecht kan....
Je bent eng. En het engste is nog dat je denkt dat je t goed doet.