checken
donderdag 21 mei 2020 om 20:12
vrijdag 22 mei 2020 om 11:50
Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
Wat een liefdevolle moeder ben je toch. En zo empathisch.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:50
Hoe kan dit meisje nou volwassen worden als ze niks mag?!
Als ze straks gaat studeren/op kamers gaat wordt ze totaal in het diepe gegooid, moet ze alles zelf uitzoeken.
Dat ze niet werkt, sport en met vriendinnen mag hangen na school ...
Ik had vanaf mijn 12e een krantenwijk, vanaf mijn 16e een zaterdag-baantje in de boekenwinkel.
Op mijn 15e ging ik voor het eerst met vriendinnen op vakantie naar een Stay-okay. En op mijn 16e gingen we in een huisje op een vakantie park. Op mijn 17e ging ik met mijn vriendje op vakantie, we gingen met de trein.
Al vanaf dat ik een klein meisje was doe ik aan team sport, dat is toch ook hoe je leert met andere mensen om te gaan en samen te werken, te delen!
Voelt ze zich niet eenzaam, zonder vriendinnen/teamgenoten/collega's?
De enige regel met betrekking tot de telefoon was dat ik hem beneden moest leggen als ik ging slapen, dit omdat ik anders tot veel te laat aan het appen was.
Als ze straks gaat studeren/op kamers gaat wordt ze totaal in het diepe gegooid, moet ze alles zelf uitzoeken.
Dat ze niet werkt, sport en met vriendinnen mag hangen na school ...
Ik had vanaf mijn 12e een krantenwijk, vanaf mijn 16e een zaterdag-baantje in de boekenwinkel.
Op mijn 15e ging ik voor het eerst met vriendinnen op vakantie naar een Stay-okay. En op mijn 16e gingen we in een huisje op een vakantie park. Op mijn 17e ging ik met mijn vriendje op vakantie, we gingen met de trein.
Al vanaf dat ik een klein meisje was doe ik aan team sport, dat is toch ook hoe je leert met andere mensen om te gaan en samen te werken, te delen!
Voelt ze zich niet eenzaam, zonder vriendinnen/teamgenoten/collega's?
De enige regel met betrekking tot de telefoon was dat ik hem beneden moest leggen als ik ging slapen, dit omdat ik anders tot veel te laat aan het appen was.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:51
Lees dit woord nog een keer. En dan nog eens. Net zo lang tot het doordringt.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
Inderdaad. Die vlucht op haar 18de verjaardag het huis uit. Als het niet al eerder is.
En ze heeft geen band met je, er is geen vertrouwen, geen respect, geen liefde, geen empathie, dus waarom zou ze naar je terug komen? Voor wat?
Dan is het dus niet erg meer als ze in verkeerde handen valt? Echt een liefdevolle moeder ben je. Gooi hem er maar weer inRektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:43Dat is dan haar eigen schuld, dan had ze maar niet weg moeten vluchten.
Such a beautiful place to be with Friends.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:52
Ik snap echt wel dat ouders overbezorgd zijn, maar dit is geen bezorgdheid, dit is echt pure dominantie, haast op het pesterige af.
Ik hoop voor dat meisje echt dat ze hier een beetje ongeschonden uitkomt en dat ze als ze achttien is snel een kamer vindt, een heleboel fijne vriendschappen sluit en deze giftige navelstreng kan doorknippen.
Ik hoop voor dat meisje echt dat ze hier een beetje ongeschonden uitkomt en dat ze als ze achttien is snel een kamer vindt, een heleboel fijne vriendschappen sluit en deze giftige navelstreng kan doorknippen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:53
Het engste is dat ze er genoegen in lijkt te scheppen. Een soort voldoening.atjuuh schreef: ↑22-05-2020 11:49Gatverdamme....was eerst nog wel een beetje lacherig om TO, maar t is nu wel echt heel eng...
Eerst je dochter klein houden door alle controle, dan de deur uitjagen en vervolgens zeggen dat het haar eigen schuld heeft dat ze geen mensen heeft waar ze terecht kan....
Je bent eng. En het engste is nog dat je denkt dat je t goed doet.
vrijdag 22 mei 2020 om 11:54
Susan schreef: ↑22-05-2020 11:52Ik snap echt wel dat ouders overbezorgd zijn, maar dit is geen bezorgdheid, dit is echt pure dominantie, haast op het pesterige af.
Inderdaad.
TO ga alsjeblieft naar de huisarts en vraag doorverwijzing voor hulp want je hebt echt problemen.
En misschien valt dan je relatie met je dochter ook nog wat te redden.
Ja precies, dat gevoel heb ik ook, het is echt pestgedrag, alsof ze het haar dochter bewust zo moeilijk mogelijk wil maken, gewoon omdat het kan.Trientje74 schreef: ↑22-05-2020 11:53Het engste is dat ze er genoegen in lijkt te scheppen. Een soort voldoening.
Don't waste your time on jealousy,
Omdat we er allemaal intrappen.Trientje74 schreef: ↑22-05-2020 11:53Het engste is dat ze er genoegen in lijkt te scheppen. Een soort voldoening.
Hebben jullie niet door dat het verhaaltje met hele kleine stapjes steeds extremer wordt?
vrijdag 22 mei 2020 om 11:56
Mijn eerste reactie was al dat ik dacht dat dit nep was. Dat hoop ik nog steeds. Maar ik heb eerder versteld gestaan van hoe sommige mensen kunnen denken en in elkaar steken...
anoniem_637d3aafe47f5 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 11:57
2.06% gewijzigd
vrijdag 22 mei 2020 om 11:58
Hoop ook dat dit niet echt is.....inclusief de licht autistische zoon....die zou, als dochter eenmaal weg is, maar zo het volgende slachtoffer kunnen worden.Trientje74 schreef: ↑22-05-2020 11:56Mijn eerste reactie was al dat ik dacht dat dit nep was. Dat hoop ik nog steeds. Maar ik heb eerder versteld gestaan van hoe mensen denken en in elkaar steken...
vrijdag 22 mei 2020 om 11:59
vrijdag 22 mei 2020 om 12:02
Ik hoop zo dat dit nep is.
Mijn ouders waren ook ontzettend streng. Ben daarom ook op mijn 16e weg gelopen van huis. Paar jaar geen contact gehad. En het wel weer geprobeerd. Totdat ze zich weer gingen bemoeien met mijn leven. Heb ze nu al jaren niet meer gezien. Wat een rust.
Als jij zo doorgaat raak jij je dochter kwijt. En mocht ze kinderen krijgen zal je je kleinkinderen ook niet zien opgroeien. Is dat wat je wil. Praat met haar over de gevaren van internet maar ze zal toch haar eigen fouten moeten maken. Daar leert ze alleen maar van.
Mijn ouders waren ook ontzettend streng. Ben daarom ook op mijn 16e weg gelopen van huis. Paar jaar geen contact gehad. En het wel weer geprobeerd. Totdat ze zich weer gingen bemoeien met mijn leven. Heb ze nu al jaren niet meer gezien. Wat een rust.
Als jij zo doorgaat raak jij je dochter kwijt. En mocht ze kinderen krijgen zal je je kleinkinderen ook niet zien opgroeien. Is dat wat je wil. Praat met haar over de gevaren van internet maar ze zal toch haar eigen fouten moeten maken. Daar leert ze alleen maar van.
vrijdag 22 mei 2020 om 12:02
Bij haar vader gaan wonen is geen weglopen, dat is een bloedverwant van haar en op haar leeftijd mag ze zelf kiezen bij wie ze wil wonen.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:59Ik hou heel erg van mijn dochter maar ze moet het niet wagen om weg te lopen.
vrijdag 22 mei 2020 om 12:04
Ze heeft toch maar €20, lijkt me bij verreweg niet voldoende voor een 16 jarige of koop jij nog steeds haar “goedgekeurde” kleding?
vrijdag 22 mei 2020 om 12:05
Geld is toch niet de enige reden voor een bijbaantje?
Zelfstandigheid en leren onafhankelijk te zijn, verantwoordelijkheid, arbeidsethos en noem maar op tellen ook mee.
En sparen, mag ze dat ook niet?
vrijdag 22 mei 2020 om 12:06
Inderdaad. Waar betaald ze haar dagjes weg van en het uitgaan?
Oh dat mag ze vast allemaal niet.
Een dagje met vriendinnen naar de Efteling is zeker ook ten strengste verboden?
vrijdag 22 mei 2020 om 12:08
Ik betwijfel het. Als je echt van je dochter houdt, wil je dat ze een zelfstandige gelukkige volwassene wordt. Die met vallen en opstaan leert haar eigen keuzes te maken. Of je die keuze als moeder nou zelf zou maken of niet.Rektmylife123 schreef: ↑22-05-2020 11:59Ik hou heel erg van mijn dochter maar ze moet het niet wagen om weg te lopen.
Dit is een afschuwelijke manier van klein en afhankelijk houden. Denk dat je haar meer ziet als een project dan als een persoon.