Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 22:07
Poetsen jullie alleen met water of ook tandpasta? Wij pas sinds deze week met tandpasta en daar is ze best happig op. Misschien nog andere tandpasta proberen anders? Of 2 tandenborstels gebruiken, één voor dreumes en één voor jou. Of liedje zingen.
Peuter vindt het interessant als we opnoemen wat ie die dag allemaal gegeten heeft. Dan poetsen we dat zogenaamd allemaal van z'n tanden af. Maar daar zijn ze misschien nog wat klein voor.
Peuter vindt het interessant als we opnoemen wat ie die dag allemaal gegeten heeft. Dan poetsen we dat zogenaamd allemaal van z'n tanden af. Maar daar zijn ze misschien nog wat klein voor.
zaterdag 23 mei 2020 om 22:25
Hier was het gedoe en nog steeds soms. Wat hier helpt;
Ze mag de tube tandpasta vasthouden
We zingen 3x het tandenpoetsliedje en dan is het klaar met poetsen. Dat weet ze inmiddels.
Haar aan het lachen maken zodat dr mond open is.
Ze zet zelf de tandenborstel terug en zwaait ernaar *tot morgen*. Als ze toch gefrustreerd was tijdens het poetsen, is het hierna over.
zaterdag 23 mei 2020 om 22:51
Hahaha mijn dochter (17mnd) doet dat nepslapen ook :'-) en ook stopt ze een zoefzoef varken in de oven of pan van dr keukentje wat ze zelf hilarisch vind (we eten nauwelijks vlees dus waar dat vandaan komt?!)Daanstje schreef: ↑15-05-2020 15:36
Wat ik trouwens echt super leuk vind, is dat zoon humor begint te ontwikkelen. Hij doet dan bijvoorbeeld precies het tegenover van wat ik aan hem vraag, of stopt een Duplo diertje in een pan. Hij begint dan heel hard om zichzelf te lachen *hahahaha, neeee, brabbelbrabbel, hahaha, ohohoh*
Het toppunt is hem sochtends als ik hem uit bed ga halen. Kom ik binnen, zeg ik 'Goedemorgen knappe vent, lekker geslapen? Kom je uit bedje?' gaat zoon weer liggen en snurk geluiden maken. Loop ik weg, begint ie te nep lachen
Als ik mn fiets uit de schuur pak , moet ze wachten bij het muurtje maar gaat ze zich verstoppen om vervolgens na een "waar is *** nou?!" Van mijn kant met een grijns te voorschijn te komen. De inktvis uit een boekje noemt ze papa om daar vervolgens met een boevengezichtje bij te kijjen. Uhh?
En niet zozeer humor maar onze dochter heeft een heel foute muzieksmaak. Die gaat los op frans bauer

En wat is ook heel schattig vind is dat ze voor zichzelf klapt als ze vind dat ze een prestatie heeft geleverd. Volgens mij doen veel kinderen dat maar ik vind het heel aandoenlijk. En ook wel "wijs" we mogen onszelf ook vaker complimenten geven net als onze dreumessen

zondag 24 mei 2020 om 09:18
Echt heerlijk om te lezen allemaal, wat zijn ze toch schattig op deze leeftijd
Zoontje haalt ook van die grapjes uit, dan gaat ie ineens op de grond liggen met z'n armpjes onder zich alsof ie slaapt, dan ga ik een slaapliedje zingen en springt ie ineens op 'tadaaa!' hee je bent nog wakker! En dat dan 5x achter elkaar
Hij brengt me soms stapels knuffels, dan lig ik helemaal bedolven, en speelgoed stapelen op m'n schoot, heel lief! En dan een lieve zoen van hem erb bovenop met het geluidje 'hmmmmwa' nou dan kan je me wegdragen
Tandem poetsen trouwens geen tips, hij doet niets liever haha, hij pakt ook onze tandenborstels af als ie erbij kan en dan doet ie het alvast zelf!
Wij gebruiken Woezel en Pip tandpasta dat lijkt ie lekker te vinden, maar onze eigen tandpasta dus ook.
We laten hem altijd eerst zelf poetsen (kauwen op de tandenborstel) en daarna doen we het zelf na.

Zoontje haalt ook van die grapjes uit, dan gaat ie ineens op de grond liggen met z'n armpjes onder zich alsof ie slaapt, dan ga ik een slaapliedje zingen en springt ie ineens op 'tadaaa!' hee je bent nog wakker! En dat dan 5x achter elkaar

Hij brengt me soms stapels knuffels, dan lig ik helemaal bedolven, en speelgoed stapelen op m'n schoot, heel lief! En dan een lieve zoen van hem erb bovenop met het geluidje 'hmmmmwa' nou dan kan je me wegdragen

Tandem poetsen trouwens geen tips, hij doet niets liever haha, hij pakt ook onze tandenborstels af als ie erbij kan en dan doet ie het alvast zelf!
Wij gebruiken Woezel en Pip tandpasta dat lijkt ie lekker te vinden, maar onze eigen tandpasta dus ook.
We laten hem altijd eerst zelf poetsen (kauwen op de tandenborstel) en daarna doen we het zelf na.
zondag 24 mei 2020 om 09:37
Wat heerlijk om te lezen van andere dreumes humor! Heerlijk hoe klein maar toch ook wijs ze al zijn!
Tandenpoetsen; hier helpt een vast ritueel (douchen, aankleden, vitamine druppels, tandenpoetsen, verhaaltje en slapen). Het hoort er dus gewoon bij. Verder zing ik 2x een tandenpoetsliedje, 1x voor de onderkant en een keer voor de bovenkant. Daarna mag hij zelf nog even poetsen.
In tijden dat het drama was ging man bijvoorbeeld ook z'n eigen tandenpoetsen, tegelijk met dreumes. Of lieten we dreumes onze tanden poetsen en konden wij daarna iets makkelijker zijn tanden poetsen. Ook nam hij een tijdje een knuffel mee die ook moest tanden poetsen. Dus we hebben ook een tandenborstel voor de knuffels in de badkamer staan
Het is soms een beetje zoeken wat werkt, maar enige vorm van regie en controle geven helpt vaak wel bij dingen die kindjes (en volwassenen, mensen überhaupt
) niet prettig vinden, niet overzien of niet willen. En de aanhouder wint
Tandenpoetsen; hier helpt een vast ritueel (douchen, aankleden, vitamine druppels, tandenpoetsen, verhaaltje en slapen). Het hoort er dus gewoon bij. Verder zing ik 2x een tandenpoetsliedje, 1x voor de onderkant en een keer voor de bovenkant. Daarna mag hij zelf nog even poetsen.
In tijden dat het drama was ging man bijvoorbeeld ook z'n eigen tandenpoetsen, tegelijk met dreumes. Of lieten we dreumes onze tanden poetsen en konden wij daarna iets makkelijker zijn tanden poetsen. Ook nam hij een tijdje een knuffel mee die ook moest tanden poetsen. Dus we hebben ook een tandenborstel voor de knuffels in de badkamer staan

Het is soms een beetje zoeken wat werkt, maar enige vorm van regie en controle geven helpt vaak wel bij dingen die kindjes (en volwassenen, mensen überhaupt
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)

maandag 25 mei 2020 om 23:39
Wij moeten ook erg lachen om onze dreumes. Ze paradeert graag door de kamer met een sjaal of een theedoek en verstopt zich achter het gordijn. Echt heel schattig. Maar de Oscar voor drama kan ook naar haar. Als ze iets niet krijgt of mag komt de pruillip, huilen en gooit ze zichzelf dramatisch op de grond. Gelukkig is het ook snel weer over. Ik hoop dat het minder word als ze echt gaat praten. Ze lijkt duidelijk op mij.
Ik kwam er vorige week achter dat ze al een kies heeft en er nog twee aan het doorkomen zijn. Ook denk ik dat de hoektanden onder niet zo lang meer op zich laten wachten. Ik voelde daar ook al wat. Ze lijkt er niet zo veel last van te hebben gelukkig. Tandenpoetsen gaat wel goed hier. Ik zing meestal een liedje.
Ik kwam er vorige week achter dat ze al een kies heeft en er nog twee aan het doorkomen zijn. Ook denk ik dat de hoektanden onder niet zo lang meer op zich laten wachten. Ik voelde daar ook al wat. Ze lijkt er niet zo veel last van te hebben gelukkig. Tandenpoetsen gaat wel goed hier. Ik zing meestal een liedje.

woensdag 27 mei 2020 om 22:52
Vandaag heb een blunder begaan. Mijn arme kind was totaal overstuur. Ik had haar in haar stoeltje gezet met een leeg vel papier en kleurpotloden. Er kwam nog niet veel op papier, maar het ging wel goed en ze vond het ook leuk. Dus ik had mijn telefoon op tafel gezet en was een filmpje aan het maken van haar. Leuk voor opa en oma.
Zoals dat met die kleintjes gaat, ging ze op de potloden kauwen. Paar keer gezegd dat ze het potlood niet mocht opeten en dan ging het weer uit haar mondje. Tot ze een stukje van de punt van de oranje afbijt. Ik dat stukje uit haar mond vissen. Daar was ze het uiteraard totaal niet mee eens. Dus bijten en huilen. Ik haar afleiden met een ander stuk speelgoed en toen ging het wel weer. Mijn telefoon was toen nog aan het filmen.
Toen kwam mijn grote fout. Ik ging het filmpje samen terug kijken. Ze vind filmpje van zichzelf altijd geweldig. Deze dus niet. Toen het stukje kwam waar ze ging huilen raakte ze helemaal over haar toeren. Ik moest haar echt knuffelen en troosten. Ik had die heftige reactie niet verwacht, maar andere filmpjes zijn natuurlijk altijd vrolijk. Daarna heeft ze wel weer vrolijk gespeeld. Ieder geval weer een wijze les geleerd, maar het was wel zielig om haar zo overstuur te zien.
Zoals dat met die kleintjes gaat, ging ze op de potloden kauwen. Paar keer gezegd dat ze het potlood niet mocht opeten en dan ging het weer uit haar mondje. Tot ze een stukje van de punt van de oranje afbijt. Ik dat stukje uit haar mond vissen. Daar was ze het uiteraard totaal niet mee eens. Dus bijten en huilen. Ik haar afleiden met een ander stuk speelgoed en toen ging het wel weer. Mijn telefoon was toen nog aan het filmen.
Toen kwam mijn grote fout. Ik ging het filmpje samen terug kijken. Ze vind filmpje van zichzelf altijd geweldig. Deze dus niet. Toen het stukje kwam waar ze ging huilen raakte ze helemaal over haar toeren. Ik moest haar echt knuffelen en troosten. Ik had die heftige reactie niet verwacht, maar andere filmpjes zijn natuurlijk altijd vrolijk. Daarna heeft ze wel weer vrolijk gespeeld. Ieder geval weer een wijze les geleerd, maar het was wel zielig om haar zo overstuur te zien.
donderdag 28 mei 2020 om 15:47
Ach wat sneu Tara ! Bizar hè hoe ze zichzelf herkennen en dus ook zo reageren.
Hoe oud is jouw dreumes? Potloden zie ik hier nog niet gebeuren
Soms heb ik het idee dat we haar misschien nog wat te klein behandelen , alsof ze nog een baby is.
Ze loopt ook gewoon wat achter in haar ontwikkeling, qua kruipen, staan etc
Ondertussen gaat ze wel zelfstandig staan
Ik maak me er niet druk om Ik laat haar maar gewoon haar gang gaan Het komt wel goed denk ik dan En dat is tot nu toe ook gebleken
Zo slaapt ze ook nog steeds bij ons Maar ze ligt altijd in haar eigen bedje en als ik ‘s ochtends wakker word zit ze rechtop in bed te brabbelen Dus ik heb nou niet het idee dat ze super afhankelijk is
Ze gaat op tijd naar bed en gaat dan gewoon slapen zonder ons erbij
We gaan nu wel richting eigen bed werken want soms wordt ze wakker als wij naar bed gaan en dat vind ik wel zielig
Hoe oud is jouw dreumes? Potloden zie ik hier nog niet gebeuren
Soms heb ik het idee dat we haar misschien nog wat te klein behandelen , alsof ze nog een baby is.
Ze loopt ook gewoon wat achter in haar ontwikkeling, qua kruipen, staan etc
Ondertussen gaat ze wel zelfstandig staan
Ik maak me er niet druk om Ik laat haar maar gewoon haar gang gaan Het komt wel goed denk ik dan En dat is tot nu toe ook gebleken
Zo slaapt ze ook nog steeds bij ons Maar ze ligt altijd in haar eigen bedje en als ik ‘s ochtends wakker word zit ze rechtop in bed te brabbelen Dus ik heb nou niet het idee dat ze super afhankelijk is
Ze gaat op tijd naar bed en gaat dan gewoon slapen zonder ons erbij
We gaan nu wel richting eigen bed werken want soms wordt ze wakker als wij naar bed gaan en dat vind ik wel zielig

donderdag 28 mei 2020 om 16:53
Ze is nu 15,5 maand. Misschien nog net te jong voor het tekenen, maar als ze een pen te pakken krijgt probeert ze het wel. Ik had van die dikke potloden gekocht. We oefenen wel gewoon af en toe. Mijn man houd haar ook nog een beetje klein en ik overschat soms een beetje wat ze al kan. Uiteindelijk doen ze het inderdaad toch wel in hun eigen tijd. Druk maken die ik mij dus ook niet zo.
Ze slaapt hier wel in haar eigen kamer, maar het ledikantje heeft hier tot een maand of 8/9 naast het grote bed gestaan. We vonden dat erg fijn. Toe begon ze onrustig te worden van ons en hebben we haar toch maar verhuisd. Dat ging eigenlijk meteen wel goed. Al zijn er periodes geweest dat ze de halve nacht alsnog tegen mij aan lag. Ze ligt de laatste week wel wat meer te kletsen in bed voor ze in slaap valt, maar daarvoor was het 10 seconden huilen en dan in slaap vallen. Wij moeten er vooral een beetje aan wennen dat we haar even moeten laten gaan.
Hebben andere trouwens nog een box staan? Ik moet eerlijk zeggen dat het ding voornamelijk knuffelbeesten opslag is, maar af en toe zetten we haar er nog wel even in. Als ze echt niet aan mijn been mag hangen tijdens het afgieten van de aardappelen bijvoorbeeld. Aan de ene kant wil ik het ding nu wel kwijt, maar het is toch nog wel handig.
Ze slaapt hier wel in haar eigen kamer, maar het ledikantje heeft hier tot een maand of 8/9 naast het grote bed gestaan. We vonden dat erg fijn. Toe begon ze onrustig te worden van ons en hebben we haar toch maar verhuisd. Dat ging eigenlijk meteen wel goed. Al zijn er periodes geweest dat ze de halve nacht alsnog tegen mij aan lag. Ze ligt de laatste week wel wat meer te kletsen in bed voor ze in slaap valt, maar daarvoor was het 10 seconden huilen en dan in slaap vallen. Wij moeten er vooral een beetje aan wennen dat we haar even moeten laten gaan.
Hebben andere trouwens nog een box staan? Ik moet eerlijk zeggen dat het ding voornamelijk knuffelbeesten opslag is, maar af en toe zetten we haar er nog wel even in. Als ze echt niet aan mijn been mag hangen tijdens het afgieten van de aardappelen bijvoorbeeld. Aan de ene kant wil ik het ding nu wel kwijt, maar het is toch nog wel handig.
donderdag 28 mei 2020 om 18:36
Box heb ik al niet meer sinds hijb7 maanden is ofzo haha. Kleuren vind hij ook weleens leuk om te doen. Hier ook bijna 16 maanden. En
Honing, wil ze zelf al meer of vind ze het wel prima? Hier wil hij alles wat zijn grote broer doet, dus hier doet hij vaak dingen die misschien nog niet helemaal voor zijn leeftijd zijn.
Honing, wil ze zelf al meer of vind ze het wel prima? Hier wil hij alles wat zijn grote broer doet, dus hier doet hij vaak dingen die misschien nog niet helemaal voor zijn leeftijd zijn.
donderdag 28 mei 2020 om 19:24
Haha Tara dat filmpje. Hier vindt ze filmpjes van zichzelf ook super interessant.
De box hebben wij met kerst weggehaald om plaats te maken voor de kerstboom
Kleuren met een potlood heb ik een paar weken geleden geprobeerd maar toen stopte ze het steeds in haar mond. Misschien wel leuk om weer eens te proberen, ze is bijna 16 maanden.
De box hebben wij met kerst weggehaald om plaats te maken voor de kerstboom

Kleuren met een potlood heb ik een paar weken geleden geprobeerd maar toen stopte ze het steeds in haar mond. Misschien wel leuk om weer eens te proberen, ze is bijna 16 maanden.

donderdag 28 mei 2020 om 19:43
De box was hier al heel snel weg. Ik geloof zo rond de 6/7 maanden. Wat een sta in de weg en ze lag toch alleen maar op de grond te kijken naar haar broer of op mij geplakt in de draagdoek. Wat een ruimte gaf het toen die weg was!
Ik herken wel wat snorgirl zegt. Dreumes doet ook veel dingen die je misschien niet zo snel doet met een dreumes als het je eerste is. Kleuren doet ze eigenlijk sinds ze aan de salontafel kan staan (zo rond de 11 maanden). Omdat peuter daar kleurt en dan doet ze gewoon gezellig mee. Ze kan ook al eventjes de doppen van pennen en stiften halen. Ze vindt het ook erg leuk.
Ze klimt inmiddels op de bank en kan er ook redelijk zelfstandig vanaf. Al verwacht ik de komende weken nog wel de nodige ongelukken.
In de speeltuin klimt ze zelf op een glijbaan (ook een hoge) en gaat er ook zelf vanaf. Ik vind dat zo zo, maarja hou ze maar eens tegen he.
Inmiddels 2 ondertandjes door hoera. Het verbaast me niks dat ze van tanden poetsen niks moet weten. Althans, ze zit zelf graag met dat ding in haar mond maar als ik er wat mee wil dan wordt ze nijdig. Komt vast ook wel goed.
Ik herken wel wat snorgirl zegt. Dreumes doet ook veel dingen die je misschien niet zo snel doet met een dreumes als het je eerste is. Kleuren doet ze eigenlijk sinds ze aan de salontafel kan staan (zo rond de 11 maanden). Omdat peuter daar kleurt en dan doet ze gewoon gezellig mee. Ze kan ook al eventjes de doppen van pennen en stiften halen. Ze vindt het ook erg leuk.
Ze klimt inmiddels op de bank en kan er ook redelijk zelfstandig vanaf. Al verwacht ik de komende weken nog wel de nodige ongelukken.
In de speeltuin klimt ze zelf op een glijbaan (ook een hoge) en gaat er ook zelf vanaf. Ik vind dat zo zo, maarja hou ze maar eens tegen he.
Inmiddels 2 ondertandjes door hoera. Het verbaast me niks dat ze van tanden poetsen niks moet weten. Althans, ze zit zelf graag met dat ding in haar mond maar als ik er wat mee wil dan wordt ze nijdig. Komt vast ook wel goed.
donderdag 28 mei 2020 om 19:43
Hier ook de box met 7 maanden weggedaan, hij lag er toch nooit in. Dreumes is hier 19 maanden inmiddels, stopt nu eindelijk een stuk minder in zijn mond. Kleurpotloden en klei gaan er niet meer in gelukkig. Qua speelgoed wordt hij veel meer uitgedaagd dan grote zus destijds, gewoon omdat het er nu al is van zijn zus. Hij wordt steeds doller op stoeien, wat zijn zus niet perse leuk vindt. Hoe wilder hoe beter voor hem.
donderdag 28 mei 2020 om 20:03
Box is hier ook al lang weg, leuk om te lezen over al die verschillen. Onze dreumes vind kleuren ook leuk, soms gaat er wel eens een potlood of stempel in zijn mond maar meestal valt het mee. Op het kdv zijn ze ook dagelijks aan het knutselen dus hij kent het wel. Klei wordt hij echt blij van en dat stopt hij niet meer in zijn mond omdat hij weet dat ik het dan opruim.
We hebben ook zo'n bord waar je op kan tekenen met een soort magnetische pen en het dan weer kan uitvegen (geen idee hoe het heet maar toen wij jong waren was dat ook al populair) Hij weet nu hoe hij daar zelf mee kan tekenen en het kan wegvegen, top! Als het er niet toevallig voor peuter lag zou ik dat nooit aan dreumes hebben gegeven.
Overigens doet hij al deze activiteiten niet langer dan 5-10minuten dan is hij er wel weer klaar mee.
Verder is het geen durfal, waar onze peuter op deze leeftijd al lang zelf op en af de glijbaan ging (ook op de rug met hoofd naar beneden van de hoge) durft hij pas sinds kort van een heel laag glijbaantje.
Sinds kort gaat het lopen beter, dan lijken ze ook meteen een stuk ouder.
Jullie nog leuke plannen met Pinksteren?
We hebben ook zo'n bord waar je op kan tekenen met een soort magnetische pen en het dan weer kan uitvegen (geen idee hoe het heet maar toen wij jong waren was dat ook al populair) Hij weet nu hoe hij daar zelf mee kan tekenen en het kan wegvegen, top! Als het er niet toevallig voor peuter lag zou ik dat nooit aan dreumes hebben gegeven.
Overigens doet hij al deze activiteiten niet langer dan 5-10minuten dan is hij er wel weer klaar mee.
Verder is het geen durfal, waar onze peuter op deze leeftijd al lang zelf op en af de glijbaan ging (ook op de rug met hoofd naar beneden van de hoge) durft hij pas sinds kort van een heel laag glijbaantje.
Sinds kort gaat het lopen beter, dan lijken ze ook meteen een stuk ouder.
Jullie nog leuke plannen met Pinksteren?

donderdag 28 mei 2020 om 20:22
Onze dreumes kan wel een half uur met een pen en een blaadje bezig zijn haha.
Een magnetisch tekenbord bedoel jij denk ik. Die hebben wij ook maar alleen voor lange auto ritten om het leuk te houden. Maar dan vindt hij de Aqua doodle ook leuk denk. Vinden ze hier allebei er leuk, helaas hebben we maar 1 zo'n pen.
Pinksteren: om de banden met de opa's en oma's weer wat aan te halen gaat dreumes en peuter weer logeren. Maar dan nu allebei bij de andere opa en oma. Als het goed gaat (vorige keer trok peuter het maar matig maar die zit ook absoluut niet goed in zn vel) gaan ze twee nachtjes.
Vriend en ik gaan lekker chillen, naar t strand, uitgebreid bbqen (hij heeft zo'n kamado), te veel wijn drinken, te laat naar bed, uitslapen. Dat soort dingen. Even weer gewoon vriend en vriendin zijn en niet mama en papa.
Zondag moet de hond naar de trimmer en maandagochtend dan hopelijk nog uitslapen en komen de koters in de loop vd ochtend weer thuis en hebben we nog een heerlijk warm en zonnig dagje met elkaar
Een magnetisch tekenbord bedoel jij denk ik. Die hebben wij ook maar alleen voor lange auto ritten om het leuk te houden. Maar dan vindt hij de Aqua doodle ook leuk denk. Vinden ze hier allebei er leuk, helaas hebben we maar 1 zo'n pen.
Pinksteren: om de banden met de opa's en oma's weer wat aan te halen gaat dreumes en peuter weer logeren. Maar dan nu allebei bij de andere opa en oma. Als het goed gaat (vorige keer trok peuter het maar matig maar die zit ook absoluut niet goed in zn vel) gaan ze twee nachtjes.
Vriend en ik gaan lekker chillen, naar t strand, uitgebreid bbqen (hij heeft zo'n kamado), te veel wijn drinken, te laat naar bed, uitslapen. Dat soort dingen. Even weer gewoon vriend en vriendin zijn en niet mama en papa.
Zondag moet de hond naar de trimmer en maandagochtend dan hopelijk nog uitslapen en komen de koters in de loop vd ochtend weer thuis en hebben we nog een heerlijk warm en zonnig dagje met elkaar

donderdag 28 mei 2020 om 20:34
Lief dat je het vraagt. Het wisselt. We zijn allebei niet het zonnetje in huis. Ik door de corona maatregelen en m'n intensieve, emotioneel zware werk vanaf m'n zolder moeten doen. Vriend zit bij een stage waar hij het niet naar z'n zin heeft. En dat icm structureel slaap tekort en zo goed als geen me time is gewoon niet zo'n lekkere combi. Maar we weten dat we van elkaar houden en dat er weer betere tijden komen. Zo'n weekend is dat wel belangrijk.
donderdag 28 mei 2020 om 20:37
Ja grappig al die verschillen.
Misschien toch eens potloden proberen. Ze vindt vingerverf wel leuk. Ze speelt en bouwt nu wel met duplo Eerst was het alleen uit elkaar trekken wat wij maakten maar nu “ bouwt” ze ook zelf
Man werkt dit weekend , hij loopt flink achter door het vele thuis zijn van dreumes tijdens Corona gebeuren.
Ze gaat nu wel naar kdv maar nog niet naar opa en oma.
Ik ga het weekend lekker met haar op pad, wandelen , fietsen en genieten van de zon.
Misschien toch eens potloden proberen. Ze vindt vingerverf wel leuk. Ze speelt en bouwt nu wel met duplo Eerst was het alleen uit elkaar trekken wat wij maakten maar nu “ bouwt” ze ook zelf
Man werkt dit weekend , hij loopt flink achter door het vele thuis zijn van dreumes tijdens Corona gebeuren.
Ze gaat nu wel naar kdv maar nog niet naar opa en oma.
Ik ga het weekend lekker met haar op pad, wandelen , fietsen en genieten van de zon.
donderdag 28 mei 2020 om 20:46
Wat leuk om te lezen waar jullie dreumessen zich graag mee bezig houden! Onze dochter kan zichzelf goed vermaken, maar nog niet echt met speelgoed. Geef haar een beker en iets wat je erin en eruit kan halen en ze is helemaal blij. Of op de bank klimmen, kruipen, lopen, langs de meubels aflopen, trap klimmen dat soort dingen. Lekker motorisch bezig dus. De boerderij van little people vindt ze trouwens wel echt heel leuk. En de xylofoon ook.
De box is hier met 10 maanden weg gegaan. Ze zat er al lang niet meer in, maar ik dacht steeds dat ik hem zou missen als ie weg zou zijn. Maar dat was helemaal niet zo. Als dochter rustig ergens mee bezig is, kan ik prima even naar de wc oid. Als ik naar boven ga voor de was, dan gaat ze mee. Of ik doe dat als ze ligt te slapen. Inderdaad zo fijn om die ruimte weer terug te hebben!
Dat klinkt heerlijk Teckel! Man en ik hebben onlangs date-avond (met uitslaapochtend) gehad op onze huwelijksdag en we kunnen daar dan echt weer even op teren. Inderdaad weer even partners ipv ouders. Ik voel me na zo'n date echt weer meer verbonden.
Wij gaan langzaamaan weer wat sociale contacten oppakken. Zaterdag komt een bevriend stel bij ons bbqen. Ze hebben ook een peuter, dus de kinderen kunnen lekker samen spelen. Zij is inmiddels al op de helft van haar zwangerschap en ik heb haar nog niet gezien sinds ik weet dat ze zwanger is. Zo gek is dat. En zondag denk ik lekker stukje fietsen met de kinderen. Eendjes, koeien, paarden kijken, dat vinden ze zo leuk. Verder nog niet zoveel plannen. Misschien even bij de opa's en oma's langs. En met water kliederen denk ik
.
De box is hier met 10 maanden weg gegaan. Ze zat er al lang niet meer in, maar ik dacht steeds dat ik hem zou missen als ie weg zou zijn. Maar dat was helemaal niet zo. Als dochter rustig ergens mee bezig is, kan ik prima even naar de wc oid. Als ik naar boven ga voor de was, dan gaat ze mee. Of ik doe dat als ze ligt te slapen. Inderdaad zo fijn om die ruimte weer terug te hebben!
Dat klinkt heerlijk Teckel! Man en ik hebben onlangs date-avond (met uitslaapochtend) gehad op onze huwelijksdag en we kunnen daar dan echt weer even op teren. Inderdaad weer even partners ipv ouders. Ik voel me na zo'n date echt weer meer verbonden.
Wij gaan langzaamaan weer wat sociale contacten oppakken. Zaterdag komt een bevriend stel bij ons bbqen. Ze hebben ook een peuter, dus de kinderen kunnen lekker samen spelen. Zij is inmiddels al op de helft van haar zwangerschap en ik heb haar nog niet gezien sinds ik weet dat ze zwanger is. Zo gek is dat. En zondag denk ik lekker stukje fietsen met de kinderen. Eendjes, koeien, paarden kijken, dat vinden ze zo leuk. Verder nog niet zoveel plannen. Misschien even bij de opa's en oma's langs. En met water kliederen denk ik

donderdag 28 mei 2020 om 20:54
Heerlijk Maud. Gezellig dat je mee gekomen bent naar het dreumes topic. Onze kindjes schelen evenveel met elkaar, das wel leuk om te lezen. Waar jij zat qua fase zat ik 3 maanden geleden hihi. Het is nu wel iets pittiger vind ik, omdat dreumes echt een eigen mening krijgt. En ook best hard slaat en duwt...
Oh en van de week moest ik zo lachen. We waren even naar de diertjes gelopen om de resten groente en fruit schillen te geven. Peuter vindt dat he-Le-maal de bom. Dreumes werd HYSTERISCH vanuit de wandelwagen. Echt what the hell dacht ik. Ze vond de schapen en de geiten echt heeeeel erg eng. Dat ken ik helemaal niet van peuter.
Oh en van de week moest ik zo lachen. We waren even naar de diertjes gelopen om de resten groente en fruit schillen te geven. Peuter vindt dat he-Le-maal de bom. Dreumes werd HYSTERISCH vanuit de wandelwagen. Echt what the hell dacht ik. Ze vond de schapen en de geiten echt heeeeel erg eng. Dat ken ik helemaal niet van peuter.
donderdag 28 mei 2020 om 20:57
Oh dat was hier ook laatst! Dreumes was zo bang voor een paard... Ik dacht dat peuter dat helemaal niet had maar die zelfde nacht werd ze wakker met een nachtmerrie. Ze had gedroomd over dat paard en was heel hard geschrokken toen hij een bepaald geluid had gemaakt.Teckeltje88 schreef: ↑28-05-2020 20:54Heerlijk Maud. Gezellig dat je mee gekomen bent naar het dreumes topic. Onze kindjes schelen evenveel met elkaar, das wel leuk om te lezen. Waar jij zat qua fase zat ik 3 maanden geleden hihi. Het is nu wel iets pittiger vind ik, omdat dreumes echt een eigen mening krijgt. En ook best hard slaat en duwt...
Ik heb een fijn druk weekend op de planning. Morgenavond borrelen met een vriendin, zaterdag komen vrienden met twee kids op bezoek, zondag naar de dierentuin met de kinderen en avonds met een andere vriendin pizza eten in het park. Tussendoor heb ik ook nog wat werk wat gedaan moet worden maar ik ga ook veel tijd nemen voor de kinderen.
envelop wijzigde dit bericht op 28-05-2020 20:58
0.68% gewijzigd