Stomme schoonouders.
woensdag 27 mei 2020 om 21:02
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
donderdag 28 mei 2020 om 23:02
donderdag 28 mei 2020 om 23:03
Pffffff.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 mei 2020 om 23:04
Snap je nu echt niet dat als er 6 mensen moeten douchen tussen 6-8 dat je daar over moet afstemmen?strings-attached schreef: ↑28-05-2020 22:36Zo zie ik het ook. Maar van TO moeten er blijkbaar vaste tijden worden afgesproken, gegoten in cement.
donderdag 28 mei 2020 om 23:04
Wat pffff?
donderdag 28 mei 2020 om 23:05
YagaBaba schreef: ↑28-05-2020 23:02Wij hebben ook geen vaste plaatsen. Zitten eigenlijk iedere dag wel ergens anders inderdaad. En als iemand gaat zitten waar toevallig jouw glas staat of bestek ligt, of de beker waar jij het liefste uit drinkt zo, dan geeft die persoon dat gewoon even door naar de plek waar je wel gaat zitten.
En dat zou je opgeven voor een schoonkind die een vaste plaats wil en ook een vast persoon naast en tegenover zich ?
Wij hadden wel tijden voor de badkamer als we s ochtends allemaal weg moesten. Hielden daarbij wel rekening met de vriendin van mijn zoon uiteraard, maar zij ging meestal tegelijk met hem. Ik heb wel twee badkamers, maar tegelijk douchen kan de ketel niet zo goed aan.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 28-05-2020 23:05
0.46% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 mei 2020 om 23:05
Waarom moet ze iets oplossen wat voor niemand een probleem is, behalve voor schoondochter? Waarom moet een compleet gezin zich aanpassen aan één persoon die er niet eens woont?
Echt als dat kind zich serieus daar druk om kan maken heeft ze een heel gelukkig leven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 28 mei 2020 om 23:06
Al wil ze op haar hoofd gaan staan op die stoel.
Het is haar stoel.
Zij beslist waar ze zit.
En de rest van de gezinsleden ook.
Na 15 jaar en een huwelijk laat ik "de echte familie" nog altijd beslissen wie waar zit bij mijn schoonfamilie.
En neem ik de vrije plaats. Ik weet intussen dat schoonmoeder graag op plaats X zit, mijn man graag op plaats Y, zijn broer graag op plaats Z, ... en dat de aangespoelden toch echt als laatsten zien wat er nog over is.
En nope, ik kom ook al niet aan de koffie als niemand mij die serveert.
Ik ben te gast, dan ga ik niet ineens de lijnen uitzetten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 28 mei 2020 om 23:07
Man o man o man.
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar hier zitten we al jaren op dezelfde plaatsen. Of nou ja, we zijn vorig jaar een keer ergens gewisseld. Pannen staan op tafel of op het aanrecht. Iedereen heen en weer lopen wil ik niet hebben. En hier koken ik of man, want de kinderen (iets jonger nog) zijn naar school/sport/vriendjes. Is dat nu ook al raar?
Ik zie mezelf ook als ze 18 zijn niet ‘rouleren’ met koken hoor. Heus, ze koken al af en toe sinds ze 11 zijn, maar rouleren gaat het nooit worden
donderdag 28 mei 2020 om 23:07
Je bent best een drammerdAlecta schreef: ↑28-05-2020 23:00Wat het douchen betreft: ik (niet zo van de schema's dus) weet 's avonds echt nog niet of en wanneer en hoe lang ik de badkamer nodig heb. Ik zou het best wel ongemakkelijk vinden om dat te melden. Andersom en haar man zouden ook gewoon kunnen melden dat de badkamer van dan tot dan bezet is. Komt op het zelfde neer, maar voelt net even anders.
donderdag 28 mei 2020 om 23:08
Het zou op mij als schoondochter wel wat ouderwets en star overkomen. Maar het zou geen seconde in mijn hoofd opkomen om daar iets van te zeggen, wel er een vraag over stellen aan vriend, mocht ik er nog aan denken.lollypopje schreef: ↑28-05-2020 23:05Waarom moet ze iets oplossen wat voor niemand een probleem is, behalve voor schoondochter? Waarom moet een compleet gezin zich aanpassen aan één persoon die er niet eens woont?
Echt als dat kind zich serieus daar druk om kan maken heeft ze een heel gelukkig leven.
donderdag 28 mei 2020 om 23:08
En dan moeten ze in diezelfde badkamer waarschijnlijk ook nog hun haar kammen, make-uppen, na 't ontbijt hun tanden poetsen, ... en kan je soms wel met 2 of 3 man tanden poetsen en je haar kammen, maar uiteraard niet als Miss spontane Snowflake in de buurt is.
Is dit nu later?
donderdag 28 mei 2020 om 23:09
Als mijn schoonkind graag een vaste plek wil, moet ze daar lekker gaan zitten. Ik kan niet garanderen dat ze telkens tegenover dezelfde zit, maar ze mag best een vaste plek.
Het gaat alleen niet om wat ik zou willen, het gaat om hoe ver TO wil gaan. En daarin heeft iedereen zijn grenzen. Ik zou me ook niet door een 20 jarige snotneus in mijn eigen huis de wet laten voorschrijven, hoor.
Ik zou wel rekening houden met mijn kind en met het feit dat hij verliefd is, maar zeker niet ten koste van alles.
donderdag 28 mei 2020 om 23:10
Lachattenoir schreef: ↑28-05-2020 22:56Welke nog meer?
Tot nu to haal ik er 2 uit;
-Omdat ze het vervelend vindt dat iedereen steeds dezelfde plek kiest aan tafel
-Omdat ze spontaan wil kunnen douchen in de ochtend
Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
We aten om half zes omdat kind3 moest vakkenvullen om zes uur en zij arriveerde om tien over half. Hoogst verbaasd dat we al begonnen waren.
Ik had gewoon het eten klaar op tijd zoals afgesproken. Zoons waren om kwart over vijf thuis dus prima te doen.
donderdag 28 mei 2020 om 23:10
Dat is prima. Maar jij verwacht niet dat een heel gezin zich aan jou aanpast.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 28 mei 2020 om 23:11
Echt hoezo gaan mensen verzinnen dat ze heus wel anders kunnen douchen en zitten? Hoe zie je dat voor je. Alle koters aan tafel: ‘vanaf nu eten we als vriendin er is. Ga je sporten of werken dan eet je maar eerder als het nodig is, we beginnen pas echt als zij is aangekomen. Vanaf nu gaan we elke avond ergens anders zitten aan tafel en ik schep niet meer op’
Echt?
Echt?
donderdag 28 mei 2020 om 23:12
Hoe gaat dat dan in jouw gezin als dit ouderwets en star is? Wat is ouderwets en star aan wat to doet?
donderdag 28 mei 2020 om 23:13
Dus zij wil eigenlijk dat 6 mensen koud eten eten en "spontaan 10 minuten later eten" omdat zij te laat komt?Andersom schreef: ↑28-05-2020 23:10Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
We aten om half zes omdat kind3 moest vakkenvullen om zes uur en zij arriveerde om tien over half. Hoogst verbaasd dat we al begonnen waren.
Ik had gewoon het eten klaar op tijd zoals afgesproken. Zoons waren om kwart over vijf thuis dus prima te doen.
Waarbij er ook nog 1 is die dan te laat op zijn werk is?
wissewis wijzigde dit bericht op 28-05-2020 23:14
7.94% gewijzigd
Is dit nu later?
donderdag 28 mei 2020 om 23:14
Wij met 4 ook, en dan ben ik doorgaans uiterst flexibel. Maar ik dwing regelmatig de koters om s avonds te douchen. Als we alle 4 om 8:10 de deur uit moeten is het nogal kut als je zelf om 6:45 opstaat, ontbijt, je kleren pakt en je treft om 7:30 een puber aan onder de douche die net z’n bed uit rolt en om 7:45 staat de 2e er onder. Niet handig. Dus moeten we afstemmen. Want niet iedereen kan tegelijk om 7:30 douchen
donderdag 28 mei 2020 om 23:15