Stomme schoonouders.
woensdag 27 mei 2020 om 21:02
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
donderdag 28 mei 2020 om 22:47
Uh nee, het waren er meer. In mijn ogen van ongeveer hetzelfde niveau. Niet dat we haar gediscrimineerd of beledigd hebben ofzo. We hebben haar ook niet buitengesloten.
donderdag 28 mei 2020 om 22:48
Iedereen zit elke keer ergens anders aan de eettafel ?Alecta schreef: ↑28-05-2020 22:36Geen flauw idee. Ik hecht zelf totaal niet aan vaste plaatsen, ik probeer mij nu een beetje in te leven in dit probleem.
Dat bij de keuken zitten: dat was bij ons handig, toen de kinderen jong waren, maar bij oudere kinderen zie ik het voordeel niet. Die lopen toch gewoon zelf naar de keuken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 mei 2020 om 22:51
Met hoeveel personen woon jij in 1 huis ? En binnen hoeveel tijd gaat iedereen douchen-eten-de deur uit ? En wie kan bij wie zo de badkamer binnen lopen ?strings-attached schreef: ↑28-05-2020 22:36Zo zie ik het ook. Maar van TO moeten er blijkbaar vaste tijden worden afgesproken, gegoten in cement.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 mei 2020 om 22:53
donderdag 28 mei 2020 om 22:53
De moeder van m'n ex was best lief. Wel heel zweverig, paracetamol was troep en daar ging je dood van. Kruidenthee was de oplossing. En ze bracht m'n ex altijd ontbijt op bed. Elke dag. Ook als ik er sliep. Altijd brood met jam en hij vond het allemaal helemaal prima. Vond het zooo ongemakkelijk, hij was 20 of 21 toen. En maar vreemd vinden dat ik thuis wel naakt sliep maar daar niet.
M'n huidige schoonouders zijn amazing. Hele lieve betrokken mensen die een mening geven als je ernaar vraagt. Als ik het huis roze met groen zou verven zou m'n schoonmoeder zeggen 'vrolijke kleur', veel contrast' zonder nare bedoeling '. Voel me heel fijn bij m'n schoonouders en ga voor sommige dingen liever naar hun dan naar m'n eigen ouders. M'n vriend is niet zo happy met z'n schoonouders en dat snap ik best
M'n huidige schoonouders zijn amazing. Hele lieve betrokken mensen die een mening geven als je ernaar vraagt. Als ik het huis roze met groen zou verven zou m'n schoonmoeder zeggen 'vrolijke kleur', veel contrast' zonder nare bedoeling '. Voel me heel fijn bij m'n schoonouders en ga voor sommige dingen liever naar hun dan naar m'n eigen ouders. M'n vriend is niet zo happy met z'n schoonouders en dat snap ik best
donderdag 28 mei 2020 om 22:54
strings-attached schreef: ↑28-05-2020 22:36Zo zie ik het ook. Maar van TO moeten er blijkbaar vaste tijden worden afgesproken, gegoten in cement.
Nee hoor! Niet in cement. De bus wacht niet, dus de jonge lui hebben ook vaste tijden.
donderdag 28 mei 2020 om 22:55
Ja, vaak wel. De pubers hebben nog weleens irritaties, dus die rouleren een beetje.
donderdag 28 mei 2020 om 22:55
Maar waarom zou je 's avonds gaan douchen als het al jaren prima 's ochtends loopt?Alecta schreef: ↑28-05-2020 22:53Badkamerprobleem (ik ben zelf niet zo van de schema's, dus dat reserveren is ook niet zo mijn ding). We zitten hier weleens met 8 mensen en 1 badkamer (helaas) en dat is ook krap. We douchen hier 's avonds: dan ben je doorgaans veel flexibeler in je tijd en is er minder haast.
Maar Miss nonchalante spontane Snowflok zich gewoon niet wil aanpassen.
Laat Miss Snowflok dan maar 's avonds of thuis douchen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 28 mei 2020 om 22:56
Welke nog meer?
Tot nu to haal ik er 2 uit;
-Omdat ze het vervelend vindt dat iedereen steeds dezelfde plek kiest aan tafel
-Omdat ze spontaan wil kunnen douchen in de ochtend
donderdag 28 mei 2020 om 22:57
Nee, niet dat het moet veranderen. Maar het is toch een punt dat het weleens verfrissend kan zijn anders te zitten?
Iets zegt me dat schoondochter niet bereid gaat zijn om 's avonds te gaan douchen ipv 's ochtends..Alecta schreef: ↑28-05-2020 22:53Badkamerprobleem (ik ben zelf niet zo van de schema's, dus dat reserveren is ook niet zo mijn ding). We zitten hier weleens met 8 mensen en 1 badkamer (helaas) en dat is ook krap. We douchen hier 's avonds: dan ben je doorgaans veel flexibeler in je tijd en is er minder haast.
Alecta schreef: ↑28-05-2020 22:53Badkamerprobleem (ik ben zelf niet zo van de schema's, dus dat reserveren is ook niet zo mijn ding). We zitten hier weleens met 8 mensen en 1 badkamer (helaas) en dat is ook krap. We douchen hier 's avonds: dan ben je doorgaans veel flexibeler in je tijd en is er minder haast.
Helemaal mee eens, maar kan ik haar douchen in de ochtend dan wel verbieden als ik geen tijd mag afspreken? Is dat dan wel gastvrij?
donderdag 28 mei 2020 om 22:58
Dan gaat ze dus maar thuis douchen of ongedoucht naar school / werk.
Van een dagje niet douchen ga je niet dood.
Is dit nu later?
donderdag 28 mei 2020 om 22:59
Zo benoemde ze dat niet. Ze benoemde dat ze het opvallend vond dat je als gast meteen koffie gaat zetten voor iedereen. Dat ze zich heel vrij gedroegTanteOlivia schreef: ↑28-05-2020 22:47Ben jij altijd degene die kookt? Koken je kinderen nooit? Het klinkt alsof zij een stuk zelfstandiger is dan jouw kinderen (omdat je benoemt dat je het zo bijzonder vindt dat ze koffie zet), klopt dat?
Jij blijft overal een bizarre draai aan geven hè?
donderdag 28 mei 2020 om 23:00
Wat het douchen betreft: ik (niet zo van de schema's dus) weet 's avonds echt nog niet of en wanneer en hoe lang ik de badkamer nodig heb. Ik zou het best wel ongemakkelijk vinden om dat te melden. Andersom en haar man zouden ook gewoon kunnen melden dat de badkamer van dan tot dan bezet is. Komt op het zelfde neer, maar voelt net even anders.
donderdag 28 mei 2020 om 23:00
En waarom zou jij als nieuwkomer dat punt moeten maken?
donderdag 28 mei 2020 om 23:02
Wij hebben ook geen vaste plaatsen. Zitten eigenlijk iedere dag wel ergens anders inderdaad. En als iemand gaat zitten waar toevallig jouw glas staat of bestek ligt, of de beker waar jij het liefste uit drinkt zo, dan geeft die persoon dat gewoon even door naar de plek waar je wel gaat zitten.
Wij hadden wel tijden voor de badkamer als we s ochtends allemaal weg moesten. Hielden daarbij wel rekening met de vriendin van mijn zoon uiteraard, maar zij ging meestal tegelijk met hem. Ik heb wel twee badkamers, maar tegelijk douchen kan de ketel niet zo goed aan.