Stomme schoonouders.
woensdag 27 mei 2020 om 21:02
Vroeger kon je je schoonouders gewoon stom vinden, schreef iemand in het andere schoonouders-topic van vanavond.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
En inderdaad ook ik vond mijn schoonouders destijds stom. Mijn onwijs leuke vent had/heeft ouders waar ik niet zo veel mee heb. De gewoontes en gebruiken waren daar thuis zo anders dan ik gewend was en dat vond ik stom. Na vijfendertig jaar vind ik nog steeds dingen stom, maar ik zie en zag dat vooral als mijn manco. Schoonouders zijn mensen die toevallig in de package-deal zitten bij je partner en daar ga je respectvol mee om.
Regelmatig lees ik hier topics waar de meest vreselijke diagnoses op schoonouders worden geplakt. Of topics waar schoonouders geconfronteerd moeten worden met hun 'gebreken'
Voor een kwestie die nu hier speelt vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat. Kwestie leg ik in volgende post beknopt uit om herkenning te voorkomen.
donderdag 28 mei 2020 om 23:15
Het lijkt mij vooral de eerste keer dat ze moet meedraaien in een wat groter gezin.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 28 mei 2020 om 23:16
En je had van tevoren laten weten dat jullie rond die tijd gingen eten?Andersom schreef: ↑28-05-2020 23:10Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
We aten om half zes omdat kind 3 moest vakkenvullen om zes uur en zij arriveerde om tien over half. Hoogst verbaasd dat we al begonnen waren.
Ik had gewoon het eten klaar op tijd zoals afgesproken. Zoons waren om kwart over vijf thuis dus prima te doen.
Echt wat een vreselijke zeurmiep.
Man o manTh∅rdis schreef: ↑28-05-2020 23:07Man o man o man.
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar hier zitten we al jaren op dezelfde plaatsen. Of nou ja, we zijn vorig jaar een keer ergens gewisseld. Pannen staan op tafel of op het aanrecht. Iedereen heen en weer lopen wil ik niet hebben. En hier koken ik of man, want de kinderen (iets jonger nog) zijn naar school/sport/vriendjes. Is dat nu ook al raar?
Ik zie mezelf ook als ze 18 zijn niet ‘rouleren’ met koken hoor. Heus, ze koken al af en toe sinds ze 11 zijn, maar rouleren gaat het nooit worden
Het is ook maar net hoe de pet hier staat. Normaal gesproken buitelt men hier over elkaar heen om de to erop te wijzen: waar is de man/kinderen in dit verhaal?
Waarom zit jij op je vaste stek bij de keuken, omdat je snel in de keuken wezen moet? Blablabla...
Maar nu is sowieso schoondochter de gebeten hond. Typisch.
Ze heeft na zes maanden onhandig iets geprobeerd bespreekbaar te maken.
O dat had ik ook gedaan. Prima als je later bent, dan schuif je later aan, maar als er iemand weg moet dan eten we op tijd. Ook raar trouwens, zeuren over flexibiliteit maar wel raar opkijken als ze zelf een beetje flexibel moet zijn.Andersom schreef: ↑28-05-2020 23:10Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
We aten om half zes omdat kind3 moest vakkenvullen om zes uur en zij arriveerde om tien over half. Hoogst verbaasd dat we al begonnen waren.
Ik had gewoon het eten klaar op tijd zoals afgesproken. Zoons waren om kwart over vijf thuis dus prima te doen.
Klinkt inderdaad nogal prinsesserig.
donderdag 28 mei 2020 om 23:17
Pffft nou voor haar een leer voor de volgende keer! Dat ze hier over durft te beginnen.Andersom schreef: ↑28-05-2020 23:10Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
We aten om half zes omdat kind3 moest vakkenvullen om zes uur en zij arriveerde om tien over half. Hoogst verbaasd dat we al begonnen waren.
Als kind3 niet zou moeten vakken vullen, had ik in jullie geval wel nog even gewacht.
donderdag 28 mei 2020 om 23:18
Wat een raar vooroordeel.lollypopje schreef: ↑28-05-2020 23:15Is ze enig kind ofzo dat ze niet gewend is rekening te houden met anderen?
Niet dat dat een excuus is, want er zijn genoeg enigstkinderen die het wel kunnen.
Ja, ik kook altijd. Ik ben, zonder Corona, altijd het eerst thuis. Of ik ben vrij. Ik vind koken leuk, doe het niet onverdienstelijk, en ik vind het belangrijk dat de kinderen, ook als ze werken of sporten een goed maal krijgen.
Wat een onzin.Janiva schreef: ↑28-05-2020 23:16Man o man
Het is ook maar net hoe de pet hier staat. Normaal gesproken buitelt men hier over elkaar heen om de to erop te wijzen: waar is de man/kinderen in dit verhaal?
Waarom zit jij op je vaste stek bij de keuken, omdat je snel in de keuken wezen moet? Blablabla...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En dan kan iedereen koud eten vreten omdat Miss Princess zich niet aan afspraken kan houden?
Prima dat haar bus te laat is.
Maar dat hoeft niet het probleem te zijn van 5 anderen met honger en warm eten voor hun neus.
Is dit nu later?
Wat totaal niet aan haar was om bespreekbaar te maken. De taakverdeling is totaal irrelevant. Want heeft helemaal niets te maken met de punten die schoondochter aandraagt.Janiva schreef: ↑28-05-2020 23:16Man o man
Ik kook ook 9/10 keer. Ik ben het eerst thuis, heb geen reistijd. Moet ik dat aanpassen als er een schoondochter komt?
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 23:19
8.50% gewijzigd
donderdag 28 mei 2020 om 23:19
Nou, inderdaad.. goede vraag.lollypopje schreef: ↑28-05-2020 23:15Is ze enig kind ofzo dat ze niet gewend is rekening te houden met anderen?
Niet dat dat een excuus is, want er zijn genoeg enigstkinderen die het wel kunnen.
donderdag 28 mei 2020 om 23:19
Dat mag je vinden
donderdag 28 mei 2020 om 23:20
Lachattenoir schreef: ↑28-05-2020 23:16En je had van tevoren laten weten dat jullie rond die tijd gingen eten?
Echt wat een vreselijke zeurmiep.
Ja, dat had ik. Ik had ook nog verteld waarom een hoe stipt we daar dan in zijn.
(Ik stuur niet mijn eigen kind zonder eten naar zijn werk omdat zij wat later is. )
Dat is natuurlijk een beetje het punt. Er wordt door veel mensen gedaan alsof je je maar aan te passen hebt aan alle regels en niets in te brengen hebt. Ik vind het stiekem wel verfrissend dat vriendin deze punten naar voren brengt en ik kan er wel om lachen. En soms kan iemand best een punt hebben. Soms ook niet en dan kun je ook prima uitleggen dat je de inbreng waardeert, maar dat jullie je redenen hebben om het niet zo te doen.YagaBaba schreef: ↑28-05-2020 23:09Als mijn schoonkind graag een vaste plek wil, moet ze daar lekker gaan zitten. Ik kan niet garanderen dat ze telkens tegenover dezelfde zit, maar ze mag best een vaste plek.
Het gaat alleen niet om wat ik zou willen, het gaat om hoe ver TO wil gaan. En daarin heeft iedereen zijn grenzen. Ik zou me ook niet door een 20 jarige snotneus in mijn eigen huis de wet laten voorschrijven, hoor.
Ik zou wel rekening houden met mijn kind en met het feit dat hij verliefd is, maar zeker niet ten koste van alles.
Ik weet niet hoe het gesprek verlopen is en waarom de vriendin niet meer komt, dus daar kan ik niet zinnigs over zeggen. Maar dat de vriendin door het merendeel hier als een verwende snowflake wordt neergezet kan ik, op basis van wat hier beschreven is, niet helemaal begrijpen (misschien is het helemaal terecht hoor, ik was er per slot van rekening niet bij).
Ze heeft geluk dat ze überhaupt nog mee mocht eten.. Had ze wel haar excuses aangeboden voor het feit dat ze te laat was? En het überhaupt even laten weten dat ze wat later kwam?Andersom schreef: ↑28-05-2020 23:10Ze vond het raar dat wij om half zes waren gaan eten, terwijl zij er nog niet was terwijl ze gezegd had dat ze om half zes zou komen.
donderdag 28 mei 2020 om 23:25
Tsja als er geen tijdsdruk is, had ik het persoonlijk even in de pan gelaten. Als ze even gebeld had tenminste dat het onverhoopt 10 minuten later zou worden: anders dikke pech voor haar.
Maar goed ik lees nu ook net het volgende bericht dat er een duidelijke afspraak was en zelfs incl reden waarom. Ja daaaag, echt zeg, dat ze hierover dúrft te beginnen.
En daarom niet meer langskomen nu.
donderdag 28 mei 2020 om 23:26
En natuurlijk heb je je maar aan te passen als nieuwe aanhang. Tot op zekere hoogte, maar je hebt idd niets in te brengen over etenstijden, regels en afspraken die voor de thuiswonende kinderen gelden. Vragen mag altijd, flexibiliteit is een mooi iets, maar een heel gezin vragen zich aan te passen aan jouw voorkeuren is een fiks hiaat in je opvoeding. Met dat soort mensen kun je niet op vakantie of een weekendje weg
Nee en nee.
Haar opmerking op dat moment: 'jeetje zijn jullie nu al begonnen, het is pas tien over half zes.'
donderdag 28 mei 2020 om 23:27
Ik zou trouwens als 18-jarige puberella eerder mijn vriendje dan mijn schoonmoeder vervloekt hebben over dat eten.
Die had op zijn minst toch 10 minuten kunnen wachten met eten zodat we gezellig samen konden eten en koud eten konden eten
.
Die had op zijn minst toch 10 minuten kunnen wachten met eten zodat we gezellig samen konden eten en koud eten konden eten
Is dit nu later?
donderdag 28 mei 2020 om 23:28
Dat belooft voor de latere familie-feestjes.
Lijkt mij het type dat altijd en eeuwig te laat is.
En die er rustig om 3 uur doorkomt als je 1 uur zegt.
En dan niet snapt dat niet iedereen daar happy mee is.
Is dit nu later?