Satijnen dekbedovertrek
zaterdag 30 mei 2020 om 10:38
Hallo, ik zou graag alles op mijn bed van satijn willen. Kussenslopen heb ik al. Ik ben dus nog op zoek naar een dekbedovertrek of matrashoes.
Ik wil geen zijde vanwege het dierenleed dat daar achter zit.
Er is heel veel op de markt, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag satijn van hoogwaardige kwaliteit.
Wie kan mij helpen?
Ps: het gaat me niet om katoen satijn (want dat heb je blijkbaar ook) , maar om "puur" satijn (de gladde stof)
Ik wil geen zijde vanwege het dierenleed dat daar achter zit.
Er is heel veel op de markt, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag satijn van hoogwaardige kwaliteit.
Wie kan mij helpen?
Ps: het gaat me niet om katoen satijn (want dat heb je blijkbaar ook) , maar om "puur" satijn (de gladde stof)
zaterdag 30 mei 2020 om 10:52
Dit. De rest is polyester, en daar wil je nog niet in begraven zijn.
Verder: het mooiste is toch om zowel je dekbed als je slopen hetzelfde te laten zijn. Dus TO, je slopen kan je toch al beter op MP zetten.
zaterdag 30 mei 2020 om 10:57
Polyester zorgt ervoor dat je enorm gaat zweten. Is dat echt wat je wil?angelwings19 schreef: ↑30-05-2020 10:52Weer wat geleerd
Ik heb meteen even gekeken waar mijn kussenslopen van zijn gemaakt. Polyester satijn. En met die hoezen ben ik heel tevreden.
Zit er nog verschil in kwaliteit bij polyster satijn of iets waar ik op moet letten?
zaterdag 30 mei 2020 om 10:58
Dat dus. Je wil echt, heel heel heel echt niet slapen onder een polyester dekbed. Niet eens in de winter, laat staan in de zomerpuntillita schreef: ↑30-05-2020 10:56Maar TO, een kussen daar lig je óp en een dekbed lig je ónder. Je zweet je kapot onder polyester.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:07
zaterdag 30 mei 2020 om 11:11
Ik lig nu onder een heel zachte dekbedovertrek van lyocell of zoiets. Gekocht bij de Ikea. Daar kun je ook gewoon de stoffen goed voelen, omdat ze uithangen.
Als je echt een specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde gladde en zachte stof, heb je helaas niet meer zoveel keus in de opdruk/het motief, is mijn ervaring.
Bij de lidl of aldi, maar ook bij duurdere zaken hebben ze ook wel eens 'satijnen' beddengoed, dat voor mij te ruw is. Zeker wanneer m'n huid geïrriteerd is. Maar van polyester krijg ik gelijk uitslag. Ook bij kleren. Polyester lijkt me ook juist niet goed voor het haar. Daar wordt het toch statisch van?
Als je echt een specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde gladde en zachte stof, heb je helaas niet meer zoveel keus in de opdruk/het motief, is mijn ervaring.
Bij de lidl of aldi, maar ook bij duurdere zaken hebben ze ook wel eens 'satijnen' beddengoed, dat voor mij te ruw is. Zeker wanneer m'n huid geïrriteerd is. Maar van polyester krijg ik gelijk uitslag. Ook bij kleren. Polyester lijkt me ook juist niet goed voor het haar. Daar wordt het toch statisch van?
Later is nu
zaterdag 30 mei 2020 om 11:19
Dekbedhoes van jersey anders iets voor jou? Dat glimt niet maar is wel heel zacht. Wehkamp heeft er meerdere.
En de Hema heeft dekbedhoezen van ‘zacht katoen’.
zaterdag 30 mei 2020 om 11:33
Ik weet het, ik ben een zeikerd, maar het zachte katoen van de Hema was voor mij niet zacht. Nadeel is ook dat veel van die winkels hun dekbedhoezen strak ingepakt hebben, zodat je niet goed kunt voelen hoe het nu écht voelt. De jersey is 's winters inderdaad wel lekker, maar is lastig opmaken.
Later is nu
zaterdag 30 mei 2020 om 11:46
Wat Hema 'zacht katoen' noemt vind ik zelf echt schuurpapier. Het katoensatijn of de overtrekken uit de Hotel collectie zijn wel zacht.puntillita schreef: ↑30-05-2020 11:19Dekbedhoes van jersey anders iets voor jou? Dat glimt niet maar is wel heel zacht. Wehkamp heeft er meerdere.
zaterdag 30 mei 2020 om 12:21
Leen bakker en Kwantum verkopen ook dat echte gladde satijn.angelwings19 schreef: ↑30-05-2020 10:52Weer wat geleerd
Ik heb meteen even gekeken waar mijn kussenslopen van zijn gemaakt. Polyester satijn. En met die hoezen ben ik heel tevreden.
Zit er nog verschil in kwaliteit bij polyster satijn of iets waar ik op moet letten?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
zaterdag 30 mei 2020 om 12:30
puntillita schreef: ↑30-05-2020 11:53Wassen met een goede scheut azijn helpt ook een beetje tegen dat schuurpapier (bij handdoeken tenminste) zonder die vieze wasverzachtermeur.
Azijn lost de zeepresten op, en die zeepresten kunnen de was hard laten aanvoelen. Het verzacht dus geen stof die van zichzelf al ruwer is.