Mokken!
vrijdag 29 mei 2020 om 23:19
Ja. Mokken!
Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.
Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink.
Ik had 6 hele mooie witte mokken op voet van Zara Home, maar daar heb ik er nu nog maar 1 van. Die barstten dus spontaan en er braken stukjes af, maar ze waren heel fijn! De thee bleef niet eeuwig heet er in en ze waren lekker groot. Helaas zijn ze niet meer te koop. Verder heb ik nog 2 mokken van Rituals, jaren geleden gekregen:

(niet mijn foto)
Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.
Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.
Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij.
Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.
Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink.
(niet mijn foto)
Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.
Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.
Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij.
zondag 31 mei 2020 om 20:38
Op dit moment overal 60+ euro, zegt Google.Snoesje666 schreef: ↑31-05-2020 20:24Ik vond ze poepieduur, 40 euro, maar sommige winkels durven nog meer te vragen...
zondag 31 mei 2020 om 20:56
Ik ben fervent kringloper, vandaar dat ik serviesgoed al snel duur vind.
Maar ik ben er blij mee, dus het was het geld waard.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 31 mei 2020 om 20:56
Vind ze ook zo mooi, maar ik drink warme dranken uit dubbelwandige glazen, ook wel grote.Nummer*Zoveel schreef: ↑31-05-2020 16:15Ik las vandeweek al mee, en googlede zelf ook eens rond, maar ik vond niets echt leuk. Totdat jij dus vanmiddag deze postte! Ik hou enorm van XXL-mokken, en helemaal met kleur.
Voor wie ook interesse heeft, op Amazon UK zijn ze aanzienlijk goedkoper te vinden dan hier in NL, en dan vooral als je een set van meerdere koopt. Ik heb net een set van 8 (patroon “Forest Bird Song”) uit deze serie gekocht, en dat kost incl. verzendkosten naar NL £ 38,- (dus net iets meer dan 4 tientjes in Euro).
Als ik ze zou kopen is het puur voor de heb.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 31 mei 2020 om 20:58
Klopt wel, maar het zijn mokken. Denk dat het anders is als je ze voor je hebt staan. Dan zou je er een schotel formaat ontbijtbord bij moeten hebben :-d
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 31 mei 2020 om 21:12
Ik ga ze inderdaad wel echt gebruiken. Mijn grootste mokken nu zijn bekers zonder oor, en dat is niet altijd praktisch. Dubbelwandig glas gebruikt mijn man altijd, maar dat vind ik weer niet prettig drinken. Ik vind het wel fijn om aan de beker te kunnen voelen hoe warm de inhoud is, en in de winter is het lekker om je handen eraan te warmen.
zondag 31 mei 2020 om 21:16
Zijn ze alle 8 hetzelfde?Nummer*Zoveel schreef: ↑31-05-2020 16:15Voor wie ook interesse heeft, op Amazon UK zijn ze aanzienlijk goedkoper te vinden dan hier in NL, en dan vooral als je een set van meerdere koopt. Ik heb net een set van 8 (patroon “Forest Bird Song”) uit deze serie gekocht, en dat kost incl. verzendkosten naar NL £ 38,- (dus net iets meer dan 4 tientjes in Euro).
zondag 31 mei 2020 om 21:24
Ja, ze hadden ook wel sets met 2 verschillende of met 4 en dan 2x2, maar die waren in verhouding dan wel weer een stukje duurder. Alles los kopen kan natuurlijk ook, maar de gemiddelde prijs per enkele mok is het duurst en varieert ook per kop. Gelukkig vond ik dit design ook de leukste, dus toen was ik er wel uit.
zondag 31 mei 2020 om 21:36
Ook helemaal mijn smaak! Welke merken zijn dit?
zondag 31 mei 2020 om 21:52
Ik hou van mokken! Maar wel robuustere dan die ik hier voorbij zie komen. Ik heb er een aantal van Keith Brymer Jones. Het zijn vrij basis gebroken witte mokken, met in van die typemachineletters een woord erop: bitch; drama queen, bastard, WTF en nog zoiets. Doen het ook leuk bij visite
.
Mag ik al plaatjes? (edit: nee)
https://mintminimall.nl/wp-content/uplo ... .59.10.jpg
matchatealatte wijzigde dit bericht op 31-05-2020 21:55
Reden: ik mag nog lang geen plaatjes...
Reden: ik mag nog lang geen plaatjes...
1.40% gewijzigd
zondag 31 mei 2020 om 21:54
zondag 31 mei 2020 om 21:55
MatchaTeaLatte schreef: ↑31-05-2020 21:52Ik hou van mokken! Maar wel robuustere dan die ik hier voorbij zie komen. Ik heb er een aantal van Keith Brymer Jones. Het zijn vrij basis gebroken witte mokken, met in van die typemachineletters een woord erop: bitch; drama queen, bastard, WTF en nog zoiets. Doen het ook leuk bij visite.
Mag ik al plaatjes?
Ik weet niet of ik alle teksten even leuk vind, maar de mok zelf vind ik wel erg leuk!
zondag 31 mei 2020 om 21:57
Even hier spammen! overig/haal-hier-je-200-berichten/list_ ... 382418/108MatchaTeaLatte schreef: ↑31-05-2020 21:52Ik hou van mokken! Maar wel robuustere dan die ik hier voorbij zie komen. Ik heb er een aantal van Keith Brymer Jones. Het zijn vrij basis gebroken witte mokken, met in van die typemachineletters een woord erop: bitch; drama queen, bastard, WTF en nog zoiets. Doen het ook leuk bij visite.
zondag 31 mei 2020 om 21:58
zondag 31 mei 2020 om 22:19
zondag 31 mei 2020 om 22:25
ali-express geloof ik te bestellen
Hier gezien https://www.workjuice.nl/aliexpress-kan ... koffiemok/
De grote blauwe is er ook in het rose
zondag 31 mei 2020 om 22:58
Die kun je makkelijk bij de kringloop vinden. Ze staan er regelmatig
zondag 31 mei 2020 om 23:03
Quote Ugli: Ik ben er inmiddels uit dat ik deze wil:

Nu nog beslissen of ik alles wit doe of een paar kleurtjes kies en of ik er 2 of 4 wil. Als ik witte neem wil ik er denk ik 2 en anders neem ik 4 kleurtjes (roze, mint, geel en wit).
[/quote]
@Ugli, heb je gezien dat bij Wehkamp elke 2e mok voor de halve prijs is? (alle kleuren)
https://www.wehkamp.nl/urban-nature-cul ... =typeahead

Nu nog beslissen of ik alles wit doe of een paar kleurtjes kies en of ik er 2 of 4 wil. Als ik witte neem wil ik er denk ik 2 en anders neem ik 4 kleurtjes (roze, mint, geel en wit).
[/quote]
@Ugli, heb je gezien dat bij Wehkamp elke 2e mok voor de halve prijs is? (alle kleuren)
https://www.wehkamp.nl/urban-nature-cul ... =typeahead
confhettie wijzigde dit bericht op 31-05-2020 23:06
19.00% gewijzigd