Mokken!

29-05-2020 23:19 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja. Mokken!

Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.

Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink. :proud: Ik had 6 hele mooie witte mokken op voet van Zara Home, maar daar heb ik er nu nog maar 1 van. Die barstten dus spontaan en er braken stukjes af, maar ze waren heel fijn! De thee bleef niet eeuwig heet er in en ze waren lekker groot. Helaas zijn ze niet meer te koop. Verder heb ik nog 2 mokken van Rituals, jaren geleden gekregen:

Afbeelding
(niet mijn foto)

Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.

Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

Afbeelding

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:
Afbeelding

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.

Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij. :)
Snoesje666 schreef:
30-05-2020 21:37
Gooi jij alles in de kliko, Pejeka? Waarom niet naar de kringloop?

Ik ben meer verbaasd dat Pejeka Senseo drinkt...

On topic: ik heb allerlei soorten mokken en ik vind het leuk. Reclame, krijgertjes, grappige mokken, van alles. Ik heb zelfs nog een mok die ik van mijn lieve tante kreeg toen ik (in 1997) mijn rijbewijs haalde :heart:
Oriander schreef:
30-05-2020 18:49
O ja, werkgevermokken, die zijn zo lelijk. Ik gebruik ze soms expres, want anders hebben ze geen kans om ooit te breken.
De meeste mokken die ik ooit gehad heb van een werkgever zijn direct weggegooid wegens lelijkheid. Minus 1, was een hele leuke werkgever en de mok zelf was ook leuk (met krijt beschrijfbaar).

Behalve die mok heb ik geen mokken. Gebruik ze niet en kan ze ook niet kwijt in mijn minikeuken.
Soepkommen met een oor wil ik trouwens nog wel. Heb nu simpele IKEA-kommen, maar daar zit geen oor aan.
aaaanne schreef:
30-05-2020 23:34
Ik vind dat de Wereldwinkel soms leuke mokken heeft. Maar het kan erg wisselen.

Bij jouw OP dacht ik aan het Japanse winkeltje http://www.japansewinkeltje.nl/artikelen-keramiek. Daar heb ik ooit kommetjes van gekregen en hoewel ze er erg fragiel uitzien gaan ze al lang mee.
Wat een geinig winkeltje! Alleen wel weinig mokken (wel een boel dingen die ik nog nooit gezien heb haha, ook leuk).
Snoesje666 schreef:
31-05-2020 12:04
Mijn vader vroeg zich af waarom hij altijd mokken kreeg (die we zelf ook gebruiken) en ik voor mijn oma de kopjes met schoteltjes uit de kast haalde.

Tsja, verschil moet er zijn.
:)
Verschil als in dat je vader de betere deal kreeg vind ik, in die kopjes past niks. :lol:

Ik heb 1 werkgevers mok die nu al weken wordt gegijzeld op kantoor. Die staat er eigenlijk om mijn plekje aan te geven en als decoratie omdat ik eigenlijk niks mag hebben staan op mijn flex plek maar ik een mok geoorloofd vind. Ik weet op dit moment niet of ik ooit nog naar dat kantoor terug keer, dus misschien blijft hij daar wel tot in de eeuwigheid.

Ik heb ook een niet-zo-grote keuken maar als ik echt desperate voor ruimte word doe ik gewoon 4 van mijn 6 bier-en-wijn glazen weg want waarom ik die in godsnaam heb gekocht mag joost weten. Ik drink geen druppel, niemand in mijn familie en vriendenkring drinkt een druppel. Ik vond het zo logisch toen ik mijn uitzet bij elkaar aan het zoeken was. O_o Misschien moet ik schijt hebben en mijn sinas uit wijnglazen gaan drinken gewoon omdat het kan.

Ik ben er inmiddels uit dat ik deze wil:

Afbeelding

Al heb ik ook lang getwijfeld over 1 van jullie suggesties. Die ene langere bekers met verticale ribbels. Heb de link al weggeklikt dus de afbeelding zit nu in de diepe krochten van het internet.

Nu nog beslissen of ik alles wit doe of een paar kleurtjes kies en of ik er 2 of 4 wil. Als ik witte neem wil ik er denk ik 2 en anders neem ik 4 kleurtjes (roze, mint, geel en wit).
Portobello heeft ook mooie, elegante mokken, inhoud 35cc
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
31-05-2020 14:38
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wauw, die zijn mooi.
Ik drink het liefst uit kopjes en mokken met een witte binnenkant, dus dat is altijd al een eis. Ik heb van deze serie de mokken en ontbijtborden (van alles wat): Maxwell & Williams Kilburn

Afbeelding

Afbeelding
Tickel schreef:

Ik las vandeweek al mee, en googlede zelf ook eens rond, maar ik vond niets echt leuk. Totdat jij dus vanmiddag deze postte! Ik hou enorm van XXL-mokken, en helemaal met kleur.

Voor wie ook interesse heeft, op Amazon UK zijn ze aanzienlijk goedkoper te vinden dan hier in NL, en dan vooral als je een set van meerdere koopt. Ik heb net een set van 8 (patroon “Forest Bird Song”) uit deze serie gekocht, en dat kost incl. verzendkosten naar NL £ 38,- (dus net iets meer dan 4 tientjes in Euro).
pejeka schreef:
30-05-2020 08:58
Ik heb net twee weken geleden zeker 50 mokken weggegooid. In alle soorten en maten. Mijn kast groeide dicht met mokken. Het was een tijd lang mode of "een leuk idee" om mokken cadeau te doen. Dan kreeg je de zoveelste mok met een zakje chocolaatjes erin, of de zoveelste mok met "passend opschrift" of een mok met je initiaal erop, of een kerstpakket waarin dan alwéér twee mokken zaten (mét een thee- en koffiepakketje), enz. Ik heb me door een minstens 30-40 jaar aan mokken heen geworsteld. De oudste die ik vond, waren 5 mokken (achtkantig, met het opschrift "Coffee") die ik ooit medio jaren '80 kocht toen ik op mezelf ging wonen (de 6e was al een keer gesneuveld), gevolgd door een mok op voet met mijn initiaal erop met bijpassend porseleinen theelepeltje met óók mijn initiaal erop (gekregen van een tante toen ik op mezelf ging wonen, nooit gebruikt, want niet praktisch), een andere mok (alweer met mijn initiaal erop) die ik eind jaren '80 kreeg van een toenmalige collega met snoepjes erin, en ga zo maar door tot aan het heden. Allemaal weggekiept.

Hoe oud bent u eigenlijk?
Nummer*Zoveel schreef:
31-05-2020 16:15
Ik las vandeweek al mee, en googlede zelf ook eens rond, maar ik vond niets echt leuk. Totdat jij dus vanmiddag deze postte! Ik hou enorm van XXL-mokken, en helemaal met kleur.

Voor wie ook interesse heeft, op Amazon UK zijn ze aanzienlijk goedkoper te vinden dan hier in NL, en dan vooral als je een set van meerdere koopt. Ik heb net een set van 8 (patroon “Forest Bird Song”) uit deze serie gekocht, en dat kost incl. verzendkosten naar NL £ 38,- (dus net iets meer dan 4 tientjes in Euro).
Die Portobello's zijn inderdaad mooi zeg, zeker die met die blommen. Ben er ook helemaal weg van.
Tickel schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een leukerds! Alleen ‘mis’ ik dan een schotel vanwege het model denk ik, dat roept die verwachting op.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor veldspaatporselein, dan blijven mokken langer heel. Ik heb een hekel aan missende stukjes.
Cateautje schreef:
31-05-2020 17:29
Die Portobello's zijn inderdaad mooi zeg, zeker die met die blommen. Ben er ook helemaal weg van.

Ik heb met blommen en een vogeltje besteld. En ze zijn ook heel praktisch, want ze mogen in vaatwasser en magnetron. Ideaal dus voor een kop warme chocomel (of een lekker grote cappuccino).
Nummer*Zoveel schreef:
31-05-2020 18:03
Ik heb met blommen en een vogeltje besteld. En ze zijn ook heel praktisch, want ze mogen in vaatwasser en magnetron. Ideaal dus voor een kop warme chocomel (of een lekker grote cappuccino).
Gefeliciteerd met je aankoop. Geniet ervan. :)
Cateautje schreef:
31-05-2020 18:12
Gefeliciteerd met je aankoop. Geniet ervan. :)
Dankje! Ik verheug me er op :)
Ik heb vorig jaar 8 nieuwe koffie/theemokken gekocht bij AH. Gebroken wit met een reliëfmotiefje, waarvan er vier verschillend zijn. Van dezelfde serie ook 8 nespresso/senseokopjes gekocht.
Ik hou ze een beetje netjes voor visite (niet in de vaatwasser) en voor dagelijks eigen gebruik hebben van die groene stapelmokken van IKEA. (waarvan ik hoop dat ze snel kapotvallen)

Eigenlijk heb ik een landelijk/romantische smaak. Als de IKEA -mokken kapot zijn ga ik voor iets heel anders. Emma Bridgewater vind ik ook erg leuk,maar errug duur.....
Ook heb ik nog wat mokken van Jet met dieren er op zoals roodborstje, koolmees, eekhoorn enz.
@Nemain: die jij laat zien vind ik ook heel erg mooi.
@LadyDay: die mokjes van HK-Living zijn van nu en ik heb nog kop en schoteltjes in dezelfde stijl maar dan origineel uit de jaren zeventig ;) . Ze lijken er sprekend op.
Timetraveler schreef:
30-05-2020 18:38
https://www.damesvandethee.nl/c-2606448 ... e-designs/

Ik heb wat van deze lijn; ik vind ze snoezig.

Ooow deze vind ik ook superleuk.
pejeka schreef:
30-05-2020 17:16
Nu ik erover nadenk, gebruik ik ook bijna nooit mokken. We hebben kleine bekertjes die onder de Senseo passen voor als we snel een kop koffie willen, maar die dingen zijn nauwelijks mokken te noemen. En verder hooguit een keer als ik warme chocolademelk wil ofzo. Maar verder, ik zou niet weten waarvoor ik die dingen zou moeten gebruiken.

Ik drink graag ouderwetse filterkoffie (tegenwoordig heel trendy "slow-coffee" geheten O_o ) en dat drink ik uit een mok. Lekker veel en in de winter kan ik er knus mijn handen aan warmen. ;)
TO, mooie mokken waar je voor hebt gekozen!

Wij hebben zelf een retro look (met bijpassende koffie/thee pot) van Cabanaz:
https://www.optafel.com/c-2622817/cabanaz/
Ik word heel hebberig van dit topic.....
Mijn mooiste theekopjes. Ook groot genoeg voor cappuccino.

Op de porseleinen lepeltjes staan de broekjes afgebeeld.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
31-05-2020 19:26

Afbeelding

Zo mooi!!
Snoesje666 schreef:

Afbeelding

Oooh deze zijn wel heel bijzonder....
Snoesje666 schreef:

Afbeelding
Deze heb ik al heel lang in gedachte. Vind ze geweldig, die badderende dames.
Ik vond ze poepieduur, 40 euro, maar sommige winkels durven nog meer te vragen...

Daarom heb ik ze gekocht van mijn verjaardagsgeld, een mooi cadeautje voor mezelf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven