Mokken!

29-05-2020 23:19 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja. Mokken!

Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.

Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink. :proud: Ik had 6 hele mooie witte mokken op voet van Zara Home, maar daar heb ik er nu nog maar 1 van. Die barstten dus spontaan en er braken stukjes af, maar ze waren heel fijn! De thee bleef niet eeuwig heet er in en ze waren lekker groot. Helaas zijn ze niet meer te koop. Verder heb ik nog 2 mokken van Rituals, jaren geleden gekregen:

Afbeelding
(niet mijn foto)

Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.

Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

Afbeelding

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:
Afbeelding

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.

Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij. :)
Ik hebben een aantal van die urban nature culture mokken, wat hoge
glazen van Ikea voor als ik een latte drink maar mijn favoriete mokken zijn mijn Starbucks mokken die ik meeneem van vakantie. Mijn hele kast staat er vol
mee en elke keer denk ik weer terug aan de bestemming van de desbetreffende mok. En oja voor visite die niet van grote mokken houdt heb ik simpele, witte kopjes gehaald bij de Ikea.
pijnboompitjes wijzigde dit bericht op 30-05-2020 17:06
0.50% gewijzigd
Afbeelding

Deze vind ik ook leuk, "want" mijn ouders hadden vroeger een pastelservies. De Hema had ooit zo'n pastellijn.
Oriander schreef:
30-05-2020 16:51
Deze is leuk voor Redbulletje:

Afbeelding

:-D
Daar dacht ik ook al aan toen ik zat te neuzen op de site.

Leuke site trouwens, al word ik er wel een beetje hebberig van. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Nu ik erover nadenk, gebruik ik ook bijna nooit mokken. We hebben kleine bekertjes die onder de Senseo passen voor als we snel een kop koffie willen, maar die dingen zijn nauwelijks mokken te noemen. En verder hooguit een keer als ik warme chocolademelk wil ofzo. Maar verder, ik zou niet weten waarvoor ik die dingen zou moeten gebruiken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik herken dat, op zoek naar een goede mok. Zelf ben ik een kringloop-zoeker maar de mokken daar zijn niets voor mij. Ik wil een fijne mok! Met een lekker handvat.

Ik heb nu mokken van Rorstrand swedish grace met een klein ribbeltje. Porselein, dus erg sterk en het voelt ook niet te dik aan, dat vind ik namelijk niet fijn bij het drinken. Ze zijn er in allerlei pastelkleuren of wit en ook in groot en ‘normaal’. Met oor.

Bijvoorbeeld hier https://www.nordicnest.nl/merken/rorstr ... gJ-FvD_BwE
Ik houd ook van zulke mokken. Van mij hoeft het niet zo fijn:

Afbeelding
Ik heb veel mokken. Ik gebruik ze voor koffie en thee.

Ik haal ze bij de kringloopwinkels. Super goedkoop en na verloop van tijd doe ik ze weg en koop ik weer nieuwe bij de kringloop.
https://www.damesvandethee.nl/c-2606448 ... e-designs/

Ik heb wat van deze lijn; ik vind ze snoezig.
pejeka schreef:
30-05-2020 17:16
Nu ik erover nadenk, gebruik ik ook bijna nooit mokken. We hebben kleine bekertjes die onder de Senseo passen voor als we snel een kop koffie willen, maar die dingen zijn nauwelijks mokken te noemen. En verder hooguit een keer als ik warme chocolademelk wil ofzo. Maar verder, ik zou niet weten waarvoor ik die dingen zou moeten gebruiken.
Ieuwwwwww, Senseo. Dat vind ik nou niks voor jou, PJ!

On topic: ik heb een paar mokken, 4 ofzo, en allemaal oerlelijk. Een oude werkgever, Sparta, ‘mummy I love you’ en dat soort meuk. Is voor mijn kruidenthee, dat moet in grote sloten. Koffie drinken we gewoon uit kopjes.
Lorelai schreef:
30-05-2020 18:38
Ieuwwwwww, Senseo. Dat vind ik nou niks voor jou, PJ!

On topic: ik heb een paar mokken, 4 ofzo, en allemaal oerlelijk. Een oude werkgever, Sparta, ‘mummy I love you’ en dat soort meuk. Is voor mijn kruidenthee, dat moet in grote sloten. Koffie drinken we gewoon uit kopjes.
Oh, die Senseo zwengel ik aan als ik in de ochtend snel even een kop koffie wil. Bezoek krijgt behoorlijke koffie :)

Thee drink ook nooit uit mokken. Ik zet een pot thee en voor mezelf schenk ik dan thee in een theeglas als ik alleen ben, als er bezoek is komen de kopjes uit de kast. Maar het meest armoedige wat ik me kan voorstellen is een mok heet water met een theezakje erin.
Timetraveler schreef:
https://www.damesvandethee.nl/c-2606448 ... e-designs/

Ik heb wat van deze lijn; ik vind ze snoezig.
Ik vind ze ook snoezig.
Ik heb er al één uitgekozen:

Afbeelding
Lorelai schreef:
O ja, werkgevermokken, die zijn zo lelijk. Ik gebruik ze soms expres, want anders hebben ze geen kans om ooit te breken.
Oriander schreef:
30-05-2020 18:49
O ja, werkgevermokken, die zijn zo lelijk. Ik gebruik ze soms expres, want anders hebben ze geen kans om ooit te breken.
Die kans krijgen ze bij mij ook niet. Die gaan meteen de kliko in.
pejeka schreef:
Melk
Gooi jij alles in de kliko, Pejeka? Waarom niet naar de kringloop?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb deze. Lekker groot voor thee.
het model is apart en de kleur mooi.
Er zijn ook nog andere kleuren.

https://www.hema.nl/koken-tafelen/servi ... 22307.html
Visite die niet van grote mokken houdt heeft bij mij dikke vette pech. :proud: Ze mogen blij zijn dat ik een Dolce Gusto voor ze heb met koffie cupjes, want ik drink zelf geen koffie en ik kon blijkbaar geen koffie zetten met die veel goedkopere filterdingen (ik zag altijd wanhopige blikken als ze mijn bakjes teer kregen, later de smoesen "we hebben thuis al op" en nog wat later wat "grapjes" van mijn vader over muurtjes metselen, bedoeld als stille hint).

pejeka schreef:
Thee, warme chocomelk en gewone melk drink ik er mee. Koffie drink ik niet, maar als ik dat zou drinken zou ik dat vast ook uit een kekke mok drinken. Ik heb geen kopjes en al helemaal geen kop-met-schotel combi's in huis. Te klein en die schoteltjes vind ik veel te wiebelig om mee te lopen (al staat het wel heel schetig).

Oh leuk die Emma! Hema is stepping up their game met designs, ik vind ze normaal altijd zo stom maar die vind ik wel leuk.

Aaah die met die beestjes er op zijn schattig! Ik denk alleen dat ik die ook zat word...Ik zag toevallig bij TK Maxx vandaag ook van die leuke mokken met beestjes er op, maar toch maar niet gedaan. Ben ook weer naar de Acion geweest, waar geen drol was. En naar de Kringloop, die dicht bleek omdat het warmer dan 23 graden was??? Nou dan niet hoor. :(
GinnyJones schreef:
30-05-2020 10:07
Word je daar niet enorm onrustig van? Ik zie het ook bij mijn moeder in de kast, 4 gebloemde borden die nog van mij geweest zijn, 2 wat grotere blauwe, nog een grijze en dan nog 2 met een gele bloemetjes rand die ook weer net een andere grootte zijn. Kopjes en glazen idem, van alles wat. Ik fantaseer soms gewoon om daar de kasten leeg te smijten en iets voor haar te kopen dat bij elkaar past en rust en eenheid in de kastjes schept.
Ik heb soms een groene dag, of een grote-kop dag, of een drankje waarvan ik graag een kleine kop wil. Handig als je een mok kan uitzoeken die bij je bui past :D En als ze ook nog van verschillende mensen komen dan heb je er ook nog herinneringen bij, leuk!
Ik vind dat de Wereldwinkel soms leuke mokken heeft. Maar het kan erg wisselen.

Bij jouw OP dacht ik aan het Japanse winkeltje http://www.japansewinkeltje.nl/artikelen-keramiek. Daar heb ik ooit kommetjes van gekregen en hoewel ze er erg fragiel uitzien gaan ze al lang mee.
Mijn vader vroeg zich af waarom hij altijd mokken kreeg (die we zelf ook gebruiken) en ik voor mijn oma de kopjes met schoteltjes uit de kast haalde.

Tsja, verschil moet er zijn.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oriander schreef:
30-05-2020 18:21
Ik houd ook van zulke mokken. Van mij hoeft het niet zo fijn:

Afbeelding
Deze heb ik ook maar daar drink ik geen warme dranken in maar melk, smoothie en ijskoffie. Terwijl ze in een chocolademelk kerstpakket zaten geloof ik.
Pejeka, wat zonde dat je ze niet naar de kringloopwinkel hebt gebracht! Zoals je leest had je er nog een hoop mensen blij mee kunnen maken. Kijk, ik snap wel dat je mokken met je naam erop liever in de kliko gooit, maar al die kerst/pasen/dieren/whatever mokken hadden nog mooi gerecycled kunnen worden.
pamelacourson schreef:
30-05-2020 07:26
Ik ben altijd benieuwd waarom sommige mensen zo’n enorme kop koffie of thee nemen. Drink je hem dan zo snel op? Als ik een grotere kop koffie heb, is die al koud als ik op de helft ben. Dan loop ik liever een keer extra op en neer voor een extra kopje. Ik neem aan dat de meeste mensen warme koffie toch lekkerder vinden dan koude. Maar goed, ik drink meestal espresso, ben dus sowieso niet van de grote hoeveelheden ;)
Ja ik drink veel en snel, liefst per halve liter, anders voelt het 'onaf'. Ik drink mijn koffie thuis met een flinke hoeveelheid koude melk dus ik kan altijd meteen beginnen met drinken.

Buiten de deur bestel ik altijd latte macchiato en dan hoop ik op een zo groot mogelijk glas. :)
Java schreef:
31-05-2020 12:20
Pejeka, wat zonde dat je ze niet naar de kringloopwinkel hebt gebracht! Zoals je leest had je er nog een hoop mensen blij mee kunnen maken. Kijk, ik snap wel dat je mokken met je naam erop liever in de kliko gooit, maar al die kerst/pasen/dieren/whatever mokken hadden nog mooi gerecycled kunnen worden.
En dat terwijl Pejeka zelf als vrijwilliger in een kringloopwinkel werkt.
Java schreef:
31-05-2020 12:25
Ja ik drink veel en snel, liefst per halve liter, anders voelt het 'onaf'.
Voor mij ook geen kleine kopjes, dan blijf ik heen en weer lopen.
Java schreef:
31-05-2020 12:25
Buiten de deur bestel ik altijd latte macchiato en dan hoop ik op een zo groot mogelijk glas. :)
:high5:

Dat wordt een groots moment, als ik "straks" voor het eerst sinds corona weer "gewoon" op een terrasje een latte bestel.

Edit: Sorry, zitten we net zo fijn over mokken te praten en dan moet ik er weer corona bij halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven