Mokken!

29-05-2020 23:19 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja. Mokken!

Mijn stash is gereduceerd tot maar 3 mokken nadat ik er een aantal stuk gemept heb en er een aantal spontaan zijn gebarsten, dus ik ben op zoek naar nieuwe.

Nu heb ik best wel een mokken tik, ik ben heel picky in waar ik mijn thee en warme chocomelk uit drink. :proud: Ik had 6 hele mooie witte mokken op voet van Zara Home, maar daar heb ik er nu nog maar 1 van. Die barstten dus spontaan en er braken stukjes af, maar ze waren heel fijn! De thee bleef niet eeuwig heet er in en ze waren lekker groot. Helaas zijn ze niet meer te koop. Verder heb ik nog 2 mokken van Rituals, jaren geleden gekregen:

Afbeelding
(niet mijn foto)

Nadeel van deze is dat er geen oortje aan zit en hij dus niet meer vast te pakken is als je hem flink vol giet.

Ik heb nu deze op het oog van Clayre & Eef. Lijkt op wat ik had/heb van Zara Home maar dan met spikkels en iets andere details:

Afbeelding

En deze van Urban Nature Culture, hebben ze in een heleboel kleuren:
Afbeelding

Van die standaard witte mokken vind ik saaaai, theeglazen blijven eeuwig heet en dubbelwandige glazen heb ik menig maal mijn toetje aan verbrand.

Wat ik met dit topic wil? Vrij weinig, ben wel benieuwd welke mokken jullie mooi en fijn vinden, misschien zit er een leuke tussen voor mij. :)
Mermedina schreef:
31-05-2020 22:58
Die kun je makkelijk bij de kringloop vinden. Ze staan er regelmatig :-D
Bij mij staat-ie op het werk in de keukenkast bij alle mokken die door mij en collega's afgedankt zijn voor thuis, maar ook op het werk wordt-ie niet gekozen om uit te drinken.
Die Portobello met flamingo's er op is leuk! De ultieme zomer mok. Als ik 10 of 20 mokken zou kopen, zou ik die wel kopen denk ik en dan van elk design 1 (je hebt er een heleboel zag ik op Google) en dan een hele kast vol. :heart:

Afbeelding

Zijn die kopjes met naakte vrouwen er op 40 euro per stuk of per set? Ik vond 10-20 euro per mok al best aan de prijs. o_o

Die mokken met die ironische quotes er op zijn baas haha. Ik zou best een WTF mok willen. :')

Ik heb de mokken besteld, in de aanbieding dus mooi meegenomen! 1e keer dat ik iets bij Bijenkorf koop, dat vond ik altijd zo'n rijke mensen winkel. Nu voel ik me een rijk mens. :D Deze kleurtjes zijn het geworden:

Afbeelding

Ik was tempted om de bijpassende theetips erbij te bestellen, maar die bestaat niet voor de gele mok (echt wie bedenkt dat), dus daar kan mijn OCD niet tegen. Dan maar niet haha, waren pittig dure theetips ook en ik heb er nog 3 dus is prima zo
Confhettie schreef:
31-05-2020 23:03
@Ugli, heb je gezien dat bij Wehkamp elke 2e mok voor de halve prijs is? (alle kleuren) :idee:

https://www.wehkamp.nl/urban-nature-cul ... =typeahead
Oh nondeju zie nu pas je post. o_o Ik heb even snel gekeken want ik zou nog kunnen annuleren, maar ze hebben de mintkleurige en gele niet zag ik. Komt goed uit haha.
Mooi Ugli!

Ik drink altijd thee uit eeuwenoude-niet-kapot-te-krijgen-Pickwicktheeglazen, maae ben door jouw topic serieus aan het overwegen om mezelf een mooie kop kado te doen :D
De Portobello’s zijn ook heel mooi.
Drankjes smaken serieus lekkerder uit het juiste glas/mok en ontbijtjes eten fijner uit de juiste kom! Met borden en bestek ben ik dan weer niet zo moeilijk haha.

Jaa ik zou die graag willen maar ik wilde er maximaal 4 en dan vind ik het net lullig staan in mijn keukenkastje of zo. Met dat soort kopjes wil ik een glazen servieskast vol of niet.

Had ook nog even getwijfeld over deze van Pip:

Afbeelding
Vorig jaar fietste ik met koningsdag 3 keer langs een "kraampje" in de voortuin bij iemand. De derde keer, alles was verder al weg, ben ik er maar gestopt.
De meisjes waren erg enthousiast en ik zag leuke mokken staan. Ik had nog 1 euro dus ik vraag: wat kost een mok? Ow nou alles moet weg doe maar een bod. Tja ik had geen idee of dit action mokken waren dus ik zeg nou ik heb nog 1 euro.
Oooh nou das prima en hop ik kreeg alle 4 de mokken mee. En ze zijn geweldig! Ze drinken zo fijn en zijn zo enorm leuk!

Blijken van douwe egberts te zijn en redelijk collectors items te zijn.

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Leuk dat het gelukt is, Ugli. Veel plezier ermee!
IBIopviva schreef:
01-06-2020 08:33
En ze zijn geweldig! Ze drinken zo fijn en zijn zo enorm leuk!
[/img]

Altijd leuk als je zo’n fijn koopje kunt scoren waar je lang blij mee blijft!
Ugli schreef:
31-05-2020 23:42
Als ik 10 of 20 mokken zou kopen, zou ik die wel kopen denk ik en dan van elk design 1 (je hebt er een heleboel zag ik op Google) en dan een hele kast vol. :heart:

Afbeelding

Ja, van alles eentje is het leukst! Maar als ik zo even keek, dan zijn ze niet allemaal even makkelijk verkrijgbaar, zelfs niet bij de fabrikant. Dat zou dan echt een langduriger verzamelproject worden.

Zijn die kopjes met naakte vrouwen er op 40 euro per stuk of per set? Ik vond 10-20 euro per mok al best aan de prijs. o_o

Per set van 4 toen zij ze kocht (nu voor 60+ euro per 4 te koop).
Leuk zo'n deal! Maakt ze extra leuk altijd vind ik. Ik heb een super mooi schilderijtje wat echt geschilderd is (als in, je ziet de brush strokes dus het is echt een orgineel, geen print) op de kop getikt voor maar 5 euro bij de kringloop.

Ja dat idee kreeg ik ook bij die Portobello's, dat het van die collectors dingen zijn. Maakt het juist extra leuk vind ik. Ooit he als ik een servieskast heb, ga ik die dingen sparen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven