Vraag het de mods.
woensdag 27 mei 2020 om 20:42
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is
. We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.
Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.
We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.
Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.
We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.
Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.
Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.
Voorlopig is dit een proef van een maand.
Met vriendelijke groet,
Het moderator team.

Update 14 juni
Beste forummers,
We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is

Moderators
Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies
ICT
Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.
Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.
Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 1 juni 2020 om 12:58
Precies. Maar na 35 keer is het alleen maar heel irritant.
maandag 1 juni 2020 om 13:01
fashionvictim schreef: ↑31-05-2020 23:56Ik heb een tijd geleden een aha-erlebnis gehad: ik denk dat een heleboel van ons serieus een deel van onze medeforummers chronisch overschatten.
Wat wij eerder vandaag bijvoorbeeld nog irritant forumgedrag noemden kan namelijk net zo makkelijk zwakbgaafdheid zijn en ik denk dat het dat veel vaker is dan we ons realiseren.
....en nu ben ik vergeten wat ik er op wou zeggen.
missie_m wijzigde dit bericht op 01-06-2020 23:16
0.73% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

maandag 1 juni 2020 om 13:14

maandag 1 juni 2020 om 13:16
Sommigen zijn ware kunstenaars in het nemen van omwegen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 1 juni 2020 om 13:21
Het is prima om van gedachten te wisselen over hoe het nu gaat, hoe het ging en hoe het zou moeten gaan, en er is ook niks mis mee om elkaar aan te spreken op wat er gezegd wordt. Het is alleen niet relevant in dit topic om te kijken hoeveel mensen een +1 kunnen doen. Dat veroorzaakt alleen maar kampjes en ik denk dat we uiteindelijk allemaal een fijner forum met een betere communicatie willen.
Dus spreek je eigen gedachten uit.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

maandag 1 juni 2020 om 13:26

Welke saaie taalfout heb ik gemaakt dan?
Overigens: Moggiewilluh.

Edit: Ik zie het al. Ik probeer met volle gratie mijn Rotterdamse natte T te vermijden.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 13:27
16.27% gewijzigd

maandag 1 juni 2020 om 13:27

maandag 1 juni 2020 om 13:27
Jij zou topics echt in goede banen kunnen leidenModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 13:21Het is alleen niet relevant in dit topic om te kijken hoeveel mensen een +1 kunnen doen. Dat veroorzaakt alleen maar kampjes en ik denk dat we uiteindelijk allemaal een fijner forum met een betere communicatie willen.

maandag 1 juni 2020 om 13:43
ModeratorViva schreef: ↑01-06-2020 10:22Wij lezen alles na, dus op zich is het niet nodig om dingen bold te maken. Daarnaast vind ik het ook wel nuttig om de gesprekken die nu plaatsvinden te volgen, omdat dat ook inzicht geeft. Het is alleen jammer dat het vooral dezelfde forummers steeds zijn. Ik zou ook graag anderen willen horen hoe zij hier naar kijken.
Okay, nieuwe forummer op dit topic dan.
Weet alleen niet of ik heel veel kan of zal toevoegen, want forum ook al lang mee en heb in het verleden ook wel kritiek op beleid geleverd etc. Om te beginnen: heel fijn dat dit topic er is! En dan vooral de manier waarop jullie, de twee mods, er mee om gaan. Echt een zucht van opluchting hier. Eindelijk eens gewóón kunnen praten met elkaar. Het geeft hoop.
Heel veel is al gezegd voor mij. Eigenlijk al meteen in het begin. Marana kwam met een goede uitleg, dus die quote ik voor het gemak:
Marana schreef: ↑27-05-2020 22:28Dit komt ook door het staffen en het niet goed interpreteren van de regels. Waardoor het steeds moeilijker wordt om alles te handhaven, en het aantal stafjes alleen maar toeneemt.
Een voorbeeldje: in de regels stond eerst dat enquetes en vragenlijsten voor schoolopdrachten niet mochten. Toen werden er ook andere huiswerkopdrachten gestaft met de opmerking 'schoolopdracht'. Nadat verscheidene malen in het mod-topic is gemeld dat huiswerkopdrachten die geen vragenlijst zijn niet tegen de huisregels waren en dus ten onrechte werden verwijderd (en de TO's ten onrechte verbannen), werd aan de regels toegevoegd dat huiswerkopdrachten helemaal niet mogen.
Ander voorbeeldje: je mag niet vragen om een diagnose. Maar alles wat maar enigszins vragen naar iets medisch is, werd gestaft. Terwijl de antwoorden over het algemeen heel juist waren: 'ga naar de huisarts met deze vraag'. Volgens de huisregels mocht je niet vragen naar diagnoses, maar er wordt nu dus gemodereerd op 'medisch advies', waarover niets in de huisregels stond. En dus is het nu wel aan de huisregels toegevoegd.
Derde voorbeeldje: omdat discussies over Zwarte Piet op racisme uitliepen wat blijkbaar niet gemodereerd kon worden is aan de huisregels toegevoegd dat je het niet over Zwarte Piet mag hebben.
Allemaal voorbeelden waaruit duidelijk blijkt dat jullie het jezelf alleen maar lastiger maken met het modereren, en jullie jezelf steeds meer stafjes op de hals halen.
Maak de huisregels weer eenvoudig. Verbied enquetes, diagnosestelling (waarbij degene die een diagnose stelt dus de regel overtreedt, en niet degene die een topic opent met een vraag naar ervaringen of zo) en racisme, en handhaaf alleen op enquetes, diagnosestelling en racisme.
Zo hoef je geen stafjes meer af te handelen mbt huiswerk, medische vragen en zwarte piet. Veel duidelijker, veel minder stafjes. Staft iemand nog wel, dan stuur je diegene een bericht dat huiswerk/medisch advies/zwarte piet wel mag zolang het geen enquête/diagnose/racisme is, en diegene stopt vanzelf met staffen.
Dus: minder regels, maar wel eenvoudiger.
Verder neig ik er sterk naar om te zeggen dat anoniem staffen niet meer mogelijk moet zijn. Maar misschien is het al voldoende als een bericht vaker dan één keer gestaft kan worden (ja, graag! als het staffen blijft).
Een moderator per pijler (of een paar pijlers) lijkt me ook niet verkeerd. Die zit dan meer 'in de materie' en kent de forummers beter.
Maar ik vermoed dat er dan meer moderators moeten komen en ik weet niet of daar budget voor is.
Mooi bruggetje naar het volgende: wat is het beleid van Sanoma?
Het is al een paar keer aangestipt, maar ik denk dat het voor ons én voor het modteam van belang is om te weten wat het beleid is van Sanoma t.a.v. dit forum. Waarom het forum in stand houden, welke doelgroep wil men bereiken, en met welke strategie? Het is evident dat het forum geld op moet leveren, maar ook daarvoor geldt dat er vaak op een doelgroep gemikt wordt. De Lees ook lijkt op een bepaalde doelgroep te wijzen.
Er wordt door een bepaalde groep forummers vaak gefoeterd op de Lees ook. Maar wellicht blijkt uit de statistieken gewoon dat er veel op geklikt wordt. En past het volgens Sanoma precies in de strategie. Laat dat ons weten. Dan kunnen 'we' (oude garde, fossielen of recent actieve 40-plussers (ik noem maar wat)) ons er bij neerleggen. Dan weten we gewoon dat dit is wat Sanoma doet om het forum in de lucht te houden en dus inkomsten te vergaren.

maandag 1 juni 2020 om 13:45
Het is natuurlijk een onmogelijke opgave om dat in ieder ontspoord topic te doen. Daar is dit forum veel te groot voor.doornroosje9 schreef: ↑01-06-2020 13:31Volledig mee eens. Ik hoop zo dat er een serieuze verandering komt hier!
Als lid kan je daar helaas weinig van zeggen, want dan is het En jij gaat dat bepalen?