Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Envelop schreef:
06-06-2020 09:00
Ja het is al bijna zover bij jullie Snowgirl! Heel erg leuk maar ook wel weer gek lijkt mij, fijn dat hij er zelf aan toe lijkt te zijn. Lijkt me ook gek dat het zo snel erna al zomervakantie is.

@due, wat fijn dat jullie zo snel al gesetteld zijn! Goed vooruitzicht ook straks 12 dagen naar een park in Nederland.

Wij gaan over drie weken een weekend kamperen met vrienden, ik kijk er enorm naar uit maar vraag me ook wel af hoe we alles mee gaan krijgen in de auto. In augustus gaan we weer 2 weken kamperen, maar liefst 20min rijden vanaf ons huis ;-D Als we dan niet alles meekrijgen rijden we gewoon een keer op en neer.
Ook lekker. Wij hebben wasmachine en droger in ons huisje dus hoeven kwa kleding niet zoveel mee te nemen. En hebben een Renault Grand Scenic dus veel plek.
Ik wil eigenlijk ook een keukentje voor haar kopen, maar man vind het nog te vroeg. Wat we wel echt nodig hebben is een speelgoedkist. Ik had alles in een plastic opbergbak gedaan, maar ze vond het ook heel leuk om daar in te gaan zitten. Daar kon hij niet zo goed tegen. Nu ligt alles in een hondenmand die de hond nooit gebruikt. Ik heb alleen nog niks gevonden wat we mooi en groot genoeg vonden.

Ze wil nu ook met van alles helpen. De vaatwasser uitruimen gaat wel aardig, maar bij het inruimen haalt ze hem weer net zo hard leeg. Met stofzuigen loopt ze vooral in de weg net als de hond. Ze gooit nu ook dingen in de prullenbak als ik het vraag en dat verminderd de drama momentjes aanzienlijk. Nu laat ik haar om dezelfde reden ook dingen op het aanrecht zetten. Nu nog aanleren met boekjes in de kast zetten, want dat is nog wel een drama. Met een aantal mag ze niet spelen, want ze maakt ze stuk. Ze heeft een paar goedkope waar ze wel mee mag spelen en dat zijn nu losse bladzijden geworden.

Echt praten doet ze nog niet. Alleen mama, ja en nee. Brabbelen wel. De hele dag door. Ze vind het ook erg leuk om tegen het meisje in de spiegel te kletsen. Ze heeft volgens mij nog niet door dat ze het zelf is. Maar ik las dat dat vanaf 1,5 ongeveer komt en dat is ze pas over 2 maanden.
tara82 schreef:
06-06-2020 22:45
Ik wil eigenlijk ook een keukentje voor haar kopen, maar man vind het nog te vroeg. Wat we wel echt nodig hebben is een speelgoedkist. Ik had alles in een plastic opbergbak gedaan, maar ze vond het ook heel leuk om daar in te gaan zitten. Daar kon hij niet zo goed tegen. Nu ligt alles in een hondenmand die de hond nooit gebruikt. Ik heb alleen nog niks gevonden wat we mooi en groot genoeg vonden.
Uhm, onze dreumes klimt ook in zijn grote speelgoedkist dus dat lost het probleem misschien niet op :facepalm:.

Onze dreumes doet niks liever dan deurtjes openen dus die zou je heel blij maken met keukentje denk ik. (Maar wij hebben geen plek, en echt al te veeel speelgoed)
@Tara hier een keukentje gegeven voor dr 1e verjaardag. Ze vermaakte zich eerst vooral met de deurtjes open en dicht doen en de spulletjes erin en eruit. Nu is ze aan het roeren in de pannen en brengt ze ons ei haha. Maar het is ook leuk om samen te "koken" en "fruit te snijden" in het keukentje en ze zo ook steeds meer woorden kent.
Een echt rollenspel is het niet maar het keukentje valt wel in de smaak.
Hier wordt al wel wat gezegd, papa, mama, eten, drinken, op (naam broer), opa, oma, die enz. Ook af en toe een woord dat ik denk oo ken je dat ook al. Zo anders dan zijn broer. Die was wel stukje later met praten.

Wij hebben ook een keukentje, hij heeft er nu allemaal auto's in gestopt
Naar dit topic was ik al maanden op zoek en echt nooit gevonden😅
Dochter wordt in augustus alweer 2 jaar!
Zijn sinds vorige week rustig begonnen met 'zindelijkheidstraining'. Ze geeft uit zichzelf aan dat ze gepoept heeft en ze voelt het als ze plast. Wc en potje vind ze leuk, maar alleen met kleding én luier aan, met blote billen is het een ramp. Dus we zetten haar af en toe gewoon zo op de wc.
Geen idee nog hoe we het serieuzer gaan aanpakken, komt tijd komt raad. Ze hoeft nog niet per se😊
Ga vandaag even bijlezen in dit topic
Fijn Sue, dat jullie zijn gesetteld!

Fijn dat je oudste ook echt toe is aan school, snowgirl!

Dochter heeft een keukentje als kraamcadeau gehad. Inderdaad de deurtjes open en dicht doen en spulletjes in en uitladen vindt ze nu super leuk.
Keukentje is echt al leuk vanaf 1 hoor! Wij hebben een winkel en dat is voor beide kinderen (1 en 3) een succes.

@due, wij gaan echt kamperen dus het is vooral de tent, bedden kookspul etc wat plek in neemt.
Due-scimmie schreef:
06-06-2020 23:43
Uhm, onze dreumes klimt ook in zijn grote speelgoedkist dus dat lost het probleem misschien niet op :facepalm:.
Ik vind het niet erg dat ze er in wil zitten. Alleen is een stevige kist dan wel nodig.

Ze heeft die vierkante speeltent van de IKEA. De leukste manier om er in te komen vind ze om een van de gaten bovenop te doen en dan de tent een beetje te vouwen en er via dat gat in te kruipen. Of door gewoon de hele tent over zichzelf heen te zetten. Heel grappig om haar bezig te zien.

In de keuken vind ze alles dicht doen leuk. Ook als je nog niet klaar bent met iets pakken. Ik denk nu alleen nog maar meer dat ze het leuk zou vinden als ik jullie ervaringen zo hoor. Als ik een leuke vind op marktplaats gaat man er wel in mee.
navy-blue schreef:
06-06-2020 14:29
Bruschetta dat steeds fruit willen hebben herken ik. Wat lief dat hij zo graag met zijn keukentje speelt. Ik kan me je topic herinneren over het slapen. Hoe gaat het nu?
Er zat eerst echt verbetering in, maar nu zitten we volgens mij middenin de 18 maanden slaapregressie, dus het slapen gaat weer erg slecht! As we speak geef ik hem borstvoeding in de hoop dat ie z'n middagslaapje doet, terwijl we eerst alleen nog een ochtend- en avondvoeding deden.. in de avond zijn we ook zo weer 1.5u zoet en de afgelopen 3 nachten heeft hij in ons bed geslapen :/. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Bruschetta_ schreef:
07-06-2020 12:26
Er zat eerst echt verbetering in, maar nu zitten we volgens mij middenin de 18 maanden slaapregressie, dus het slapen gaat weer erg slecht! As we speak geef ik hem borstvoeding in de hoop dat ie z'n middagslaapje doet, terwijl we eerst alleen nog een ochtend- en avondvoeding deden.. in de avond zijn we ook zo weer 1.5u zoet en de afgelopen 3 nachten heeft hij in ons bed geslapen :/. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Ook hier een drama slaper.
You're not alone.
Wel echt vervelend he als je dan zo'n terugval hebt terwijl het eerst wat beter ging.
Pff voor jullie ook balen Yellow!

Ja zeker, we waren juist zooo blij dat het echt wat beter ging en we meerdere uren achter elkaar slaap kregen. Helaas slaapt ie nu nog niet :( vrees dat zelfs het middagslaapje lastig wordt vandaag.
Jee wat balen Bruschetta, en Yellow ook. Hopelijk gaat het na de slaapregressie weer beter.
Slapen is hier laatste tijd ook weer zeer matig. Vannacht ging het goed maar vaker zien we haar ieder uur of in hele erge gevallen elk half uur of zitten we er enkele uren naast. Leuk is anders. Peuter is een erg vroege vogel op het moment dus die combinatie is matig.

Dreumes eet sinds vrijdag volledig met de pot mee. Ben heel trots op haar, vooral waar ze vandaan komt. Ze had echt een enorme aversie tegen vast voedsel maar daar is niks meer van te merken. Drinken gaat steeds vaker gewoon uit een Rietjesbeker ipv fles. Alleen melk wil ze echt uit een flesje. Ik vind het geen ramp, gaat vanzelf over denk ik.
Teckeltje88 schreef:
07-06-2020 13:42

Dreumes eet sinds vrijdag volledig met de pot mee. Ben heel trots op haar, vooral waar ze vandaan komt. Ze had echt een enorme aversie tegen vast voedsel maar daar is niks meer van te merken. Drinken gaat steeds vaker gewoon uit een Rietjesbeker ipv fles. Alleen melk wil ze echt uit een flesje. Ik vind het geen ramp, gaat vanzelf over denk ik.
:thumbsup: goedzo teckeldreumes!

Hier ook (nog steeds) melk uit een fles. Ze kan uit een gewone beker drinken. En op de opvang drinkt ze melk uit een beker en gaat ze zonder fles naar bed. Ach... ik maak me er niet zo druk om. Ze wordt lekker ontspannen van een flesje drinken bij me op schoot ;-)
Bruschetta_ schreef:
07-06-2020 12:59
Pff voor jullie ook balen Yellow!

Ja zeker, we waren juist zooo blij dat het echt wat beter ging en we meerdere uren achter elkaar slaap kregen. Helaas slaapt ie nu nog niet :( vrees dat zelfs het middagslaapje lastig wordt vandaag.
*hug*

Hier slapen we iedere nacht naast dreumes omdat ze in complete paniek wakker wordt en alleen durft te slapen- zo lijkt het- als we bij dr slapen.

Afgelopen nacht werd ze ook meermaals wakker maar zonder paniek..er komen 4 tanden en een kies door dus dat zal het verklaren. Maar toen kon ik dr gewoon een kusje geven en in bed leggen. Ze accepteerde het zonder morren.

Hoewel bijna iederr nacht bij je dreumes op de kamer slapen natuurlijk nog steeds niet top is, is dit al heel positief. We zijn (ook) van ver gekomen met een oversture en ontroostbare baby die enorm slaapgebrek opliep. Toen ze 9mnd was is ze zelfs opgenomen ter observatie in het zkh (ze liep al bij kinderarts voor iets anders).
Ik ben dus heel blij dat we inmiddels allemaal slapen snachts. Al is het bij dreumes op de kamer.
Ik weet hoe slaapgebrek voelt en hoop dat het voor jullie ook snel beter wordt @bruchetta en @teckeltje
Jaaa, ik wil ook nog zo'n keukentje voor dreumes. Tijdje geleden waren we bij vrienden die zo'n IKEA-versie hadden en ze vond het prachtig. Vooral de kastjes open en dicht doen en spulletjes erin en eruit. Maar eens op marktplaats kijken, volgens mij staan er genoeg. En dan ook maar eens de box opruimen. Ze zit er eigenlijk nooit meer in, hij doet vooral dienst als speelgoedopslag :$
Pff voor jullie ook pittig Yellow! Ook een soort verlatingsangst misschien? Hebben jullie je bed naar haar kamer verplaatst, of andersom? Hier slaapt hij de afgelopen paar nachten gewoon in ons bed. We leggen hem dan op het dekbed in z'n eigen slaapzak, ook geen ideale situatie want je ligt toch verkrampt. Maar goed, beter dan de de hele nacht amper slapen.

Wij hebben ook het ikea-keukentje via marktplaats gekocht, er stonden er genoeg op idd!

Qua opbergruimte voor speelgoed hebben wij een oude scheepskist gehaald (ook via mp). Kan ik echt aanraden! Meer dan genoeg ruimte, en ik vind het als item ook leuk staan. Moet je wel van oude spullen houden natuurlijk ;).
Net op marktplaats een leuke bank met opbergruimte gevonden. Hele vrolijke kleurtjes en ook nog eens dichtbij. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd, dus hopelijk kan ik hem snel ophalen. Ik hoop dat ik de eerste ben die reageert. Ons plan is om de boekenkast te vervangen door hoge planken zodat haar speelhoek nog wat groter word.
Oh meiden, slaapgebrek is zo k*t! Ik hoop echt dat het snel beter gaat, dikke knuffel voor jullie.

Onze peuter heeft tijden zeer weinig geslapen en dat vond ik echt zwaar, we zijn nu nog iedere nacht blij dat ze beiden goed slapen. Het leven wordt er echt leuker op...

Wij hebben gisteren een elektrische moederfiets gekocht, kan echt niet wachten tot die binnen is en ik makkelijk met beide kinderen een eind kan fietsen.
Ik geloof dat mijn referentiepunt wat goed slapen is na 3 jaar heel laag is. Wij slapen al 3,5 jaar niet door en een nacht van 5 uur met maar 2 keer wakker is een goede nacht :facepalm:. En er beland altijd wel minimaal een kind bij ons.
Welke is het geworden envelop?

Slaapgebrek is idd echt killing. Ik word ook elke ochtend echt verrot wakker met hoofdpijn. Alsof ik een hele fles wijn heb gedronken de avond tevoren. Vreselijk. Het is een combi van stress en slaapgebrek. Niet geweldig.

Maar we hebben een heel leuk weekend gehad. Dreumes at vanavond niet zo geweldig. Halverwege begon ze naar een banaan te wijzen. Dus die maar gegeven. Peuter moest ook een tonaan (echt waar hij haalt hij die woorden vandaan) maar het loloen (meloen). Kon ik lekker de zalm opeten haha. Morgen nog een dagje met m'n schatjes samen en dan een werkweek van 4 dagen voor de boeg waarvan ik er 2 (!!!!!) naar kantoor kan. Voor het eerst sinds de maatregelen. Ik kijk er naar uit.
Ow jaloers teckel. Wij mogen nog voor onbepaalde tijd niet naar kantoor :-( en lijkt me zo fijn om gewoon weer eens collega's te zien zonder computerscherm ertussen.
Ai Due wat heftig!
Hier natuurlijk maar 1 kind en ook gelukkig een ( redelijk) goede slaapster met natuurlijk af en toe wel kuren.

We zijn net 2 dgn weg maar onze dochter voelde vanmiddag warm, 37,8 ... vanavond zonder pcm ging het wel weer
Mocht ze koorts krijgen dan gaan we naar huis. Je moet dan binnen blijven en dat doen we liever thuis, dus dan hup hier de auto in en thuis er weer uit en in quarantaine.... Duimen dat het een incident was en ze niet ziek wordt Zou zo sneu voor haar zijn
Due-scimmie schreef:
07-06-2020 20:05
Ik geloof dat mijn referentiepunt wat goed slapen is na 3 jaar heel laag is. Wij slapen al 3,5 jaar niet door en een nacht van 5 uur met maar 2 keer wakker is een goede nacht :facepalm:. En er beland altijd wel minimaal een kind bij ons.
Onze kinderen slapen ongeveer hetzelfde denk ik. Sinds de oudste (bijna 4) er is heb ik nog nooit een nacht doorgeslapen. Inmiddels slaapt zij wel echt best goed (en door, in eigen bed zelfs) maar dreumes is nog erger dan zijn zus. Al 19 maanden wordt hij snachts minstens 3 keer (en maximaal 10 keer) wakker helaas.

Oh en ik ben ook benieuwd welke fiets het is geworden Envelop! Ik ben ook op zoek naar een elektrische maar inmiddels wat afgestapt van perse moederfiets. Als het maar een fijne stabiele is waar een dubbele standaard op kan (stuur vast vind ik geen vereiste). Ben benieuwd waar je geslaagd bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven