Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
zussel schreef:
07-06-2020 20:14
Onze kinderen slapen ongeveer hetzelfde denk ik. Sinds de oudste (bijna 4) er is heb ik nog nooit een nacht doorgeslapen. Inmiddels slaapt zij wel echt best goed (en door, in eigen bed zelfs) maar dreumes is nog erger dan zijn zus. Al 19 maanden wordt hij snachts minstens 3 keer (en maximaal 10 keer) wakker helaas.
Ja onze peuter slaapt soms door, dreumes heeft nog meerdere keren borstvoeding in de nacht maar dat ga ik na zomervakantie afbouwen denk ik. Bij peuter was ik toen gewoon alweer zwanger dus liep terug, hoe ik dat nu ga doen geen idee. Weer zwanger doen we maar niet :lol:. Man gaat afspraak bellen voor sterilisatie maar vind het wel beetje eng :-$ . Toen heb ik gemeld dat ik twee buikoperatie heb gehad waarbij zijn (oké onze) kinderen uit mijn buik zijn gesneden dus dat dit daarbij vergeleken kwa operatie waarschijnlijk meevalt.
Due-scimmie schreef:
07-06-2020 20:05
Ik geloof dat mijn referentiepunt wat goed slapen is na 3 jaar heel laag is. Wij slapen al 3,5 jaar niet door en een nacht van 5 uur met maar 2 keer wakker is een goede nacht :facepalm:. En er beland altijd wel minimaal een kind bij ons.
Ahhh herkenbaar. Alleen alleen niet zo lang als jij. Maar herinner me ook de tijd dat ik heel gelukkig was als we 5 uur slaap haalden. Als die 5 uur aan 1 stuk waren hadden we helemaal een perfecte nacht. Respect hoor, al 3.5 jaar. Ik zal niet vragen hoe je t volhoudt want je hebt niet bepaald keuze he...
Peuter sliep tot hij 1 was verschrikkelijk slecht. Toen ik zwanger was van de jongste heeft hij ook nog een periode gehad waarin hij totaal niet sliep zowel s' nachts als overdag niet (kwam wel door zijn astma medicatie) hebben toen heel zijn ritme weer moeteb opbouwen met melatonine. Nu is hij dus nog net geen 4 en slaapt top. Dreumes slaapt stukken beter als peuter deed. Weleens fases dat het niet goed gaat, maar vaak gelukkig dus wel.
Yellow, Due en Zussel
Wat ongelooflijk vervelend (understatement of the year) dat jullie zoveel slaapgebrek hebben.
Hier met vlagen een slechtere nacht, maar dat is niks in vergelijking met wat jullie meemaken.

Dochter krijgt voor haar 2e verjaardag een Ikea keukentje. Moet maar eens op marktplaats kijken voor een keukentje wat al versierd is. Wij zijn niet zo creatief..
Ach, ik denk dat je van gebroken nachten als je doorslapen gewend bent net zo moe kunt worden. Hier heb ik ze vanochtend om 7 uur wakker moeten maken O_O maar kwam omdat ze zaterdagnacht veelw te weinig hadden geslapen. Wel met nachtelijke onderbrekingen maar alleen van dreumes echt. Peuter sliep met aai over de bol door.
Pfoe, die nachten, dat klinkt echt heftig. over het algemeen gaat het goed hier qua slapen. Wel is het erg wisselend hoelang hij slaapt. Soms klokje rond, soms is een nacht van 9 of 10 uur blijkbaar genoeg. Sommige nachten is hij ineens 2 uur achter elkaar wakker en dan slaapt hij vaak wel uit. Maar ik merk wel dat ik niet teveel van die nachten achter elkaar kan hebben omdat ik dan totaal niet functioneer op het werk en m'n aandacht niet op de weg kan houden (rij gemiddeld 3 uur op een dag als ik werk). Maar ja, kan me moeilijk ziek melden met zulke dagen..
Gisteren wilde hij smiddags in eens niet slapen. Heeft er 2 uur over gedaan om in slaap te vallen en toen 3 kwartier geslapen. Terwijl dat middagdutje voor mij als een vakantie voelt op sommige dagen. Dus hopelijk gaat meneer die er nog niet afhalen :-]
Sterkte voor iedereen met slechte nachten :hug:. Wij doen er ook aan mee. Het ging een tijdje heel goed hier, maar nu slapen ze alweer een week beide slecht. Of ja, ze worden wakker en belanden bij ons in bed, waardoor wij niet goed slapen. Ons bed is maar 1.40 m, dus is echt te knus met z'n vieren.

Teckel; super goed van dochter! Ik kan me je zorgen nog goed herinneren, maar fijn dat het goed is gekomen!

Due; hoe ben jij onder die sterilisatie? Ik heb je weleens zien schrijven dat je er nog wel een zou willen, maar je man niet.
Ja slaapgebrek is echt killing! Wij hebben tijden gehad dat ik al blij was als hij een uur achter elkaar sliep (tot ongeveer 3 maanden terug), als ik daaraan terug denk kan ik me ook niet voorstellen hoe ik dat volhield op m'n werk!

Gelukkig slaapt hij nu vaak wel 3 of 4u achter elkaar, ook al is het bij ons in bed. Dat scheelt echt al een heel stuk, hoewel ik niet kan wachten op de tijd dat hij gaat doorslapen ;)

Hier is zoontje vandaag voor het eerst in 3 maanden weer naar de gastouder toe! Het leek gelukkig goed te gaan bij het wegbrengen, hij ging lekker spelen. Het voelt nu heel gek om thuis te werken zonder hem.
maud85 schreef:
08-06-2020 09:11
Due; hoe ben jij onder die sterilisatie? Ik heb je weleens zien schrijven dat je er nog wel een zou willen, maar je man niet.
Ik was twee maanden terug 6 dagen overtijd en schoot goed in de stress :-$ dus heb man vanaf toen juist aangespoord om de afspraak te maken zodra het weer kon.
Na peuter was ik met 15 maanden gepland weer zwanger maar nu is het goed zo.
Ik sluit me alvast bij jullie aan, want volgende week heb ik ook een dreumes in huis :cheer2:

Maar ik heb alvast een vraag. De oudste was een dramatische slaper, maar bij de jongste ging het wel redelijk. Tot een week of 2 geleden. Ze wordt 's nachts wakker (dit kan net zo goed om 22.00 als om 3.00 uur zijn) en kan dan niet meer slapen. Van de oudste herinner ik me dat ze dan lag te kletsen, maar de jongste huilt bijna non-stop. Flesje, koud/warm, schone luier, knuffelen, niets helpt. Eigenlijk is negeren het beste, want als ik er naartoe ga is het drama als ik weg ga alleen maar groter. Na 1,5 tot 2 uur valt ze meestal weer in slaap en de rest van de nacht slaapt ze door.

Is dit een bekende fase rond 1 jaar? Ze kan nog niet staan dus er zit wel wat frustratie.
Due-scimmie schreef:
08-06-2020 09:30
Ik was twee maanden terug 6 dagen overtijd en schoot goed in de stress :-$ dus heb man vanaf toen juist aangespoord om de afspraak te maken zodra het weer kon.
Na peuter was ik met 15 maanden gepland weer zwanger maar nu is het goed zo.
Haha dat is wel een duidelijke bevestiging dat het inderdaad goed is zo. Fijn dat jullie op één lijn zitten nu hierover.
Fiona, bij ons was ze rond 1 jaar ook vaak s nachts wakker met huilen. Naar haar toe gaan maakte het vaak erger maar ik kon haar ook niet laten huilen. Eerst gaf nog vaak bv wat wel helpt maar ik wilde daar ook vanaf s nachts. Geen echte tips behalve dat ze op gegeven moment een houding had gevonden op ons hoe ze in slaap viel. Terugleggen ging dan niet al te makkelijk dus ook 10 minuten haar zo vast houden en dan rustig terug leggen op hoop van zegen. En toen ineens was het s nachts wakker worden en huilen weer voorbij.
Er kwamen bij haar toen kiezen door dus ik vermoed daar een relatie mee in ons geval. Tanden heeft ze niet zo'n lasten gehad maar kiezen dus wel.
Sterkte!
Weetiknogsteedsniet, hoe lang heeft die fase bij jullie geduurd? Ze heeft nog maar 1 (half) tandje, dus het kan daar wel mee te maken hebben. Ik zie verder alleen nog niets doorkomen.
Wat rot Fiona. Onze dreumes heeft ook van die fases. De eerste was rond 8 maanden door de 8 maanden slaap regressie. Dat was heel heftig dat weet je nog wel geloof ik. Rond 1 jaar kan ik het me niet zo herinneren maar sinds haar verjaardag heeft ze wel extreem last van haar tanden. Ze heeft ook pas 1 half tandje en zie de rest echt schemeren onder het tandvlees dus daar zal ze ongetwijfeld last van hebben. Als ze meerdere keren huilend wakker wordt geef ik altijd een zetpil en een beetje dentinox. Als ze in bed blijft huilend ga ik er even naast zitten tot ze rustig is. Dan loop ik weg. Na 1 minuut huilen terug, dan na 2 minuten etc. Heeft nooit langer dan 5 min huilen geduurd. Erbij blijven/ernaast liggen heeft een poos gewerkt maar nu gaat ze daar juist enorm van keten. Dus we doen het nu zo. Slopend ja, maar gelukkig is het niet elke nacht.
Fiona, naar mijn gevoel toendertijd vrij lang maar zal in de praktijk wel minder zijn geweest ':) Het duurde wel even voor de vier kiezen door waren ik denk ruim een maand, misschien twee.
Hoi Fiona :hello:!

Wij hebben ook drama met slapen momenteel. Zijn jullie inmiddels over naar 1 slaapje? Ik twijfel om daar naartoe te gaan werken. Ik las hier eerder dat dat zorgde voor betere nachten bij een aantal. Maar eigenlijk lijkt ze die overdag nog wel nodig te hebben. Ik ben eigenlijk nooit zo van het sturen in ritme. Maar dit ben ik ook wel beu.
Ja hielp hier wel Maud, ook drama met inslapen was daardoor over. Ze was 13 maanden toen we over gingen. In het begin was het pittig, vooral de ochtend. Om 1030 stortte ze compleet in. Maar na een paar weken was dat eigenlijk over. Inmiddels is het helemaal geen issue meer. Enige waar ik rekening mee houdt is dat we om 1730 eten omdat ze anders te moe is om te eten. Op internet lees ik dan dat ze pas op 18 maand naar 1 slaapje gaan maar ik ken echt alleen maar dreumesen (nu en toen peuter nog een dreumes was) die vanaf 14 maanden echt structureel op 1 slaapje zitten.
Overigens op kdv deed ze nog een tijdje 2 slaapjes maar nu ook al een tijd 1. Vind 't heel fijn en kan nu bijna niet wachten tot zij ook klaar is met slapen zodat we daar geen rekening mee hoeven te houden meer.
Ik sluit me helemaal bij teckeltje aan. Slapen ging meteen vele malen beter met 1 slaapje, en dat was ook rond 13 maanden.

Slaapgebrek is zo ontzettend killing. Het gaat nu gelukkig al een tijd vrij goed maar ik ben de angst voor een terugval nog niet kwijt. Alsof mijn lijf het nog niet helemaal vertrouwd. Herkent iemand dat of ben ik een aansteller? :-) Sterkte iig voor iedereen met nachtbrakers!

Ik geniet op het moment vooral erg van al het kletsen van mijn ventje. Het worden nu ook echt zinnetjes: mama helpen, zelluf doen, daar woef zitten (helaas luistert de hond niet naar zijn orders :lol: ).
Heel herkenbaar PV. Elke x als ik haar 's nachts hoor gaat m'n hartslag omhoog en voel ik (lichte) paniek. Uit angst dat het weer zo slecht wordt als tijdens de 8 maanden slaap regressie.
Dank voor jullie ervaringen! Dochter is nu ook 13 maanden. We kunnen het sowieso proberen natuurlijk. Zoon was ook net na het jaar over op 1 slaapje, maar die had wel beduidend minder slaap nodig dan dochter.

Positivevibes; ik word juist grootmoedig van goede slaapperiodes 😅. Ik denk dan steeds dat we erdoor zijn en het vanaf dan echt beter wordt. Maar na een tijdje komen we toch weer in een dip. Wat me dan wel helpt is dat ik inmiddels weet dat we er ook weer uitkomen.
Hier dus dreumes van 16 maanden die bij 1 slaapje soms nog maar 15/30 minuten sliep op een dag en dan s' nachts ging keten. Dus die doet vaak nog 2 dutjes. Nu af en toe weigert hij en op de opvang doet hij ook maar 1 slaapje.
Wij zijn met 11 maanden ofzo naar één slaapje gegaan. Hij is nu 18maanden en ik merk dat wanneer hij langer dan 2 uur slaapt het avonds drama is. Meestal slaapt hij korter en anders maken we hem na 2 uur wakker.
Onze dreumes ging ook met 13 maand ofzo naar één slaapje. In het begin had ze er wel wat moeite mee soms om het tot de lunch te redden maar gaat nu wel prima. Enige probleem is dat als we aan het eind van de ochtend iets doen waar je lekker bij kan slapen (wandelen in de wagen, autorijden) ze dan wel gaat slapen. Dat duurt alleen meestal maar heel even en dan wil ze 's middags niet meer slapen.

En 's avonds inslapen is eigenlijk zelden een probleem, ongeacht middagslaapje. Maar ze komt nog wel bijna elke nacht ergens een keer. Geen drama's meestal, maar wel vrij consequent iedere nacht :|
Teckeltje88 schreef:
08-06-2020 21:43
Ja hielp hier wel Maud, ook drama met inslapen was daardoor over. Ze was 13 maanden toen we over gingen. In het begin was het pittig, vooral de ochtend. Om 1030 stortte ze compleet in. Maar na een paar weken was dat eigenlijk over. Inmiddels is het helemaal geen issue meer. Enige waar ik rekening mee houdt is dat we om 1730 eten omdat ze anders te moe is om te eten. Op internet lees ik dan dat ze pas op 18 maand naar 1 slaapje gaan maar ik ken echt alleen maar dreumesen (nu en toen peuter nog een dreumes was) die vanaf 14 maanden echt structureel op 1 slaapje zitten.
Overigens op kdv deed ze nog een tijdje 2 slaapjes maar nu ook al een tijd 1. Vind 't heel fijn en kan nu bijna niet wachten tot zij ook klaar is met slapen zodat we daar geen rekening mee hoeven te houden meer.
Be careful what you wish for 😂
Dochter hebben we laten stoppen met middagslaap toen ze 18 maanden was... We waren tot 12 uur bezig 's nachts om dr in slaap te krijgen op een gegeven moment. Toen geprobeerd haar overdag niet meer te laten slapen. En ging ze weer tussen 7 en 8 normaal slapen.
Inmiddels zitten we nu al zo' n 3 a 4 maanden zonder middagslaap... Pretty heavy shit ;-)
Ik verwacht dat onze dreumes voor zijn tweede verjaardag zal stoppen met zijn middagslaapje. Nu maar 1 slaapje en dat is vaak maar 1,5 uur, of ik moet hem thuis opnieuw in slaap voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven