Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
02-06-2020 14:45
Volgens mij heeft 999 hier meegelezen toen ik over de outlet schreef dat ze beter een soort keuzepakket kunnen maken. Paar prijscategorien maken en daar dan overal een uit kiezen.
dat hebben ze nu dus, 3 spellen kiezen, en 20% korting
Ik vind het nog geen geweldige aanbieding. Maar dat komt misschien omdat zeker driekwart al in de kast staat hier.
Tiana_76 schreef:
02-06-2020 15:12
Ik vind het nog geen geweldige aanbieding. Maar dat komt misschien omdat zeker driekwart al in de kast staat hier.
nee ik kon er ook geen 3 bij elkaar vinden die ik echt hebben wou, maar voor de beginspelers wel leuk
De juf van een van mijn kinderen neemt afscheid na dot schooljaar. Ze speelt graag spelletjes met de kinderen en nu lekker het mij leuk om een spel te geven wat ze met meerdere kinderen tegelijl kan spelen. Zoals weerwolven. Dit speelt ze geregeld. Heeft iemand hier een tip voor een leuk spel?
Dit spel is leuk en op een pedagogische manier in te zetten met de hele klas:

https://www.bol.com/nl/p/spiegel-jezelf ... oductImage

En anders zou ik kijken naar partyspellen die je in teamverband kunt spelen zoals 30 seconds junior of Pictionary.
Leuk tip! Dank je wel. Ik zet hem alvast in mijn winkelwagen.
saboteur is misschien ook leuk, of regenwormen, of take 5
In dezelfde categorie als Weerwolven vinden wij Spyfall ook heel erg leuk.

EDIT: Ik zie dat Bol.com alleen een Engelstalige versie verkoopt. Weet niet hoe geschikt dat is voor kinderen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:31
0.00% gewijzigd
Komkommerig schreef:
20-06-2020 21:27
Heeft iemand het nieuwe spel Parijs van 999games al geprobeerd? Het heeft een leuke prijs en de beschrijving is interessant maar ik kan er nog geen ervaringen van vinden :)
nee, niet geprobeerd, maar als ik dat filmpje zie, lijkt t wel leuk
https://www.youtube.com/watch?v=JSbyYx_QMlE
de prijs van 999 op zijn site is trouwens niet anders dan andere sites
Een vraagje... Zijn er Engelstalige spellen dat echte aanraders zijn? Nooit echt naar gekeken, want dan moet ik de Nederlandse uitleg al online kunnen vinden. Nu dus wel eens benieuwd naar.
niloe schreef:
21-06-2020 20:58
Een vraagje... Zijn er Engelstalige spellen dat echte aanraders zijn? Nooit echt naar gekeken, want dan moet ik de Nederlandse uitleg al online kunnen vinden. Nu dus wel eens benieuwd naar.
Eigenlijk zijn bijna alle Nederlandstalige spellen eerst in het engels uitgegeven
Denk aan Dominion, Wingspan, Raiders of the Northsea, Everdell. Allemaal leuke spellen
Vandaag "Railroad Ink" gespeeld. Leuk! Kort spel, kan alleen of met meerdere, nu met 4 gedaan. Aanrader!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
niloe schreef:
Burgle Bros!! Ik zweer bij Burgle Bros. Ik vind het het leukste spel allertijden. Is niet héél erg taal afhankelijk: alleen spelregels en de namen van de ruimtes die het speelbord vormen, maar die leer je snel genoeg.
nlies schreef:
21-06-2020 21:33
Eigenlijk zijn bijna alle Nederlandstalige spellen eerst in het engels uitgegeven
Denk aan Dominion, Wingspan, Raiders of the Northsea, Everdell. Allemaal leuke spellen
Klopt. Maar ik doelde nu eigenlijk op spellen die nog níet in het Nederlands zijn uitgegeven. Dat ik weer eens een nieuwe lading kan uitzoeken.
niloe schreef:
22-06-2020 19:32
Klopt. Maar ik doelde nu eigenlijk op spellen die nog níet in het Nederlands zijn uitgegeven. Dat ik weer eens een nieuwe lading kan uitzoeken.
https://boardgamegeek.com/geekpreview/2 ... ugust-2020
Ik denk dat je dan eens op boardgamegeek moet kijken. Vooral nu er dit jaar geen Spiel is, zal daar meer te vinden zijn.
Of je moet via kickstarter, dus al betalen voor het spel uit kan komen, iets kunnen vinden. Maar dat blijft een gok natuurlijk
Vanavond spellenclub. benieuwd hoe het gaat. Er zouden ook buitenspellen zijn
nlies schreef:
23-06-2020 19:17
Leuk! Heel veel plezier!!
Green17 schreef:
23-06-2020 19:23
Leuk! Heel veel plezier!!
dank je
nlies schreef:
23-06-2020 19:17

Hoe was het?
LunchLover schreef:
24-06-2020 00:17
Hoe was het?
Was gezellig, in Essen. Waren met 12 waarvan de helft kubb gespeeld heeft (buiten) , dus we hadden de ruimte binnen
S7rin schreef:
21-06-2020 23:52
Burgle Bros!! Ik zweer bij Burgle Bros. Ik vind het het leukste spel allertijden. Is niet héél erg taal afhankelijk: alleen spelregels en de namen van de ruimtes die het speelbord vormen, maar die leer je snel genoeg.
Bedankt voor de goede tip!
niloe schreef:
Absoluut! Robinson Crusoe is een briljant spel. Expert spel en je moet bereid zijn vaak dood te gaan haha.
Dice hospital ook erg goed.

Zelf net Sherlock Holmes consulting detective gekocht. Onwijs leuk.
Je engels moet wel voldoende zijn maar zeer de moeite waard!
Jixxy-1 schreef:
24-06-2020 22:58
Absoluut! Robinson Crusoe is een briljant spel. Expert spel en je moet bereid zijn vaak dood te gaan haha.

Deze staat ook op mijn verlanglijst! Goed te horen dat hij de moeite waard is. Misschien is "Detective" ook iets voor je. Zelfde genre.
Jixxy-1 schreef:
24-06-2020 22:58

Bedankt! Kan ik wat mee :)
LunchLover schreef:
25-06-2020 22:36
Deze staat ook op mijn verlanglijst! Goed te horen dat hij de moeite waard is. Misschien is "Detective" ook iets voor je. Zelfde genre.
Van Detective staan er ook twee "stand alone" test-cases online als PnP. Zijn iets korter dan de cases in het originele spel, maar al met al zijn we er toch een paar uren mee zoet geweest:

https://boardgamegeek.com/filepage/1886 ... y-free-kit (Natural Causes)

https://antaresdatabase.com/scenario/select?id=6 (Suburbia)
s7rin wijzigde dit bericht op 27-06-2020 08:32
14.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven