Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Mikiniki schreef:
15-06-2020 11:28
@mazikeen: oooh tijd zat! Gewoon rustig verder kijken.
Dan ben je straks in 1x klaar.. Tenminste, dat hou ik mij zelf maar voor :)

@shiver: verstandig dat je hebt afgezegd. Vooral als hij zo pushte, zou ik ook niet blij van worden

@julus: hoe is het bij jou? Nog contact?

@viv: nieuwe week,nieuwe kansen dan maar! Ik heb er maar voor mijn eigen gevoel een half jaar voor uitgetrokken.
Dat zou wel moeten kunnen lukken.

Hier dit weekend toch nog even langs gegaan bij mn ex..
Niet handig. Maar mis 'm zo en de kinderen ook. Pfff.
Fijn elkaar weer gezien te hebben, triest om daarna je weer te realiseren dat je geen toekomst hebt.
Waarom kan het dan niet gewoon he.. Zo frustrerend.
Binnenkort toch maar echt de stappen zetten om verder te daten, anders kom ik nooit los (en dus ook geen kind op de langere termijn)
Dat is echt confronterend en triest. Het is echt afkicken en dat is niet makkelijk. Zit een vriendschap er tzt in?
Julus schreef:
15-06-2020 13:03
Vandaag op mijn initiatief kort contact gehad. Hij had het druk en ik stelde voor om vanavond te bellen want er is nog geen woord gezegd over de date. Vond hij prima. Krijg niet de indruk dat hij die behoefte heeft. Uberhaupt niet aan contact.
Het lijkt er op dat hij nu heeft ervaren hoe het is om hard van stapel te lopen voordat je iemand gezien hebt. En dat dan anders is dan de werkelijkheid. Het is iig een groot contrast met voorheen en dat is nooit zo positief.
We hebben het een kans gegeven :)
Wat jammer Julus. Voor jou geldt dat ook toch? Tenminste jullie leken beide wat terug te komen op de eerdere intensiteit.
Campercamping: ik snap heel goed dat je niet echt weet hoe je ermee om moet gaan, ik vind dat ook altijd wel lastig. Komt dan over als een sollicitatie inderdaad. Humor is altijd goed maar het moet wel van de grond komen en niet te lang doorgaan, en het moet matchen. Ik reageer na een paar grappen (of wanneer ik het zat ben of geen scherp weerwoord meer heb) meestal met: maar nu weer even serieus grapjas, wat zijn verder je hobby's naast de lolbroek uithangen? (Bijvoorbeeld)

Mikiniki: oh wat naar... Je ex missen terwijl je wel nog achter je keuze staat is heel dubbel. Maar je groeit eroverheen, echt waar. Geef het de tijd. Misschien is een tijdje geen contact met ex een optie?
Mazikeen666 schreef:
15-06-2020 13:12
Ik reageer na een paar grappen (of wanneer ik het zat ben of geen scherp weerwoord meer heb) meestal met: maar nu weer even serieus grapjas, wat zijn verder je hobby's naast de lolbroek uithangen? (Bijvoorbeeld)
Oh dat is eigenlijk wel een prima reactie ja :)
Ik ben nieuw hier op het forum en heb (voor mijn gevoel) even de behoefte om mijn gedachte met jullie te delen.

Na een relatie van 8 jaar wat eerder dit jaar helaas strandde, ben ik al een tijdje aan het daten met een nieuw persoon.

Voor ons was dit erg spannend, aangezien we beiden nog nooit online hadden gedate. Ongeveer 4 weken geleden zagen wij elkaar voor het eerst in het echt, waarna wij elkaar tot nu toe 7 keer hebben gezien.

Zelf merkte ik al vrij snel een klik en de andere persoon merkte de aantrekkingskracht ook af en toe (vooral tijdens de date van vorig weekend), maar nog niet volledig. Dit valt uiteraard te begrijpen, want je kan ook geleidelijk aan naar elkaar toe groeien.

Gisteren kwam het voor mij toch wel een beetje uit de lucht vallen dat zij nu al aangaf dat het er toch niet inzit. Voor mijn gevoel is deze keuze veel te snel gemaakt. Heeft er iemand hier ervaringen mee? Zo ja, heb je nog bepaalde tips?

Alvast bedankt!
Zij heeft het echt een kans willen geven maar zal gemerkt hebben dat ze er niet vol voor kon gaan. Voor jou was er wel al direct meer gevoel en als dat bij haar niet kwam is het ongelijkwaardig. Het is heel rot want je hoopt anders. Voor jou ook niet leuk als zij er niet voor kan gaan toch? Je kunt het heel gezellig hebben maar net iets missen.
Qiyara schreef:
15-06-2020 13:10
Wat jammer Julus. Voor jou geldt dat ook toch? Tenminste jullie leken beide wat terug te komen op de eerdere intensiteit.
Hij was direct al erg enthousiast en sprak ook snel zijn gevoel uit. Ik kon dat niet. Voor mij zit het dus anders maar ik denk dat hij nu ook meer op mijn spoor zit. Dat denk ik te merken maar dat moet besproken worden.
Hij wist dat ik geen uitspraken kon doen voordat ik hem gezien had. Voor hem was dat anders. Wat ik zelf vaak had is dat ik tijdens daten erg enthousiast was maar eenmaal thuis dat gevoel wegzakte. Misschien is dit bij hem aan de orde. Ik ga het horen.
Waarvoor wil je precies tips? Als zij het niet voelt, voelt ze het niet. Ook dat is haar goed recht. Laat haar los, als ze zich toch nog bedenkt neemt ze wel contact op. Je kan nog aangeven van dit voor jou uit het niks komt en haar ruimte geeft en mocht ze zich bedenken dat je er bent. Maar ik zou er niet op wachten.

En pfoe een relatie van 8 jaar die eindigt is ook niet niks.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks inderdaad bij haar aangeven dat ze gerust contact met mij kan opnemen indien ze zich bedenkt (geef haar wel de ruimte), maar kijk in de tussentijd ook verder.

Wij hebben allebei wel de intentie om elkaar anders op een 'vriendschappelijke manier' af en toe te zien, aangezien we veel interesses delen. Dat is eigenlijk ook al iets waard :)
Julus schreef:
15-06-2020 13:05
Dat is echt confronterend en triest. Het is echt afkicken en dat is niet makkelijk. Zit een vriendschap er tzt in?
Ja dat denk ik op zich wel. Al vraag me ik wel af hoe dat dan werkt, vooral met een nieuwe partner in beeld.
Maar is zeker afkicken. Vooral als ik dan thuis ben, hij me appt met hoe fijn hij het vond om me te zien etc.
Pff. 🙈

Al merk ik wel dat het steeds beter gaat. Sta inderdaad nog wel steeds achter mijn keuze.
Maar had zo graag gewild dat hij daarin met mij mee kon..
Julus schreef:
15-06-2020 13:03
Het lijkt er op dat hij nu heeft ervaren hoe het is om hard van stapel te lopen voordat je iemand gezien hebt. En dat dan anders is dan de werkelijkheid. Het is iig een groot contrast met voorheen en dat is nooit zo positief.
Had dat in mijn beginperiode ook eens. Heel hard van stapel gelopen, wat we toen allemaal zeiden tegen elkaar! :facepalm:
Dan stonden we voor elkaars neus en... niets... hoe gênant was dat! Heb het nooit meer gedaan.
Veluwe91 schreef:
15-06-2020 14:48

Gisteren kwam het voor mij toch wel een beetje uit de lucht vallen dat zij nu al aangaf dat het er toch niet inzit. Voor mijn gevoel is deze keuze veel te snel gemaakt. Heeft er iemand hier ervaringen mee? Zo ja, heb je nog bepaalde tips?

Alvast bedankt!
Nee hoor, ze gaat daar goed over nagedacht hebben. Haar interesse is weg en dat kan. Geen tips behalve aanvaarden.
Ik ben ook weer even terug van weggeweest. Heb wel af en toe nog even meegelezen. Bij mij gaat het daten ook moeizaam. Ik heb een paar maanden terug iemand in t echt leven leren kennen. Paar maanden mee omgegaan, super lieve jongen met een hart van goud. Maar ik heb het een paar weken terug toch afgekapt. Ik voelde "het" gewoon niet. Dan heb je iemand die alles voor elkaar heeft, en dan voel ik het weer niet. Jammer maar doorgaan. Ik heb weer wat dates gehad, met iemand van begin dit jaar leren kennen. Was heel gezellig, en hij was heel enthousiast. Laatste date die we hadden was leuk, maar merkte toch iets toen hij wegging. Het voelde niet goed voor mij. Mijn gevoel zat toch goed, want hij is ineens afstandelijk geworden. Ik vertelde hem wel, dat ik het vaak afkap bij mannen. Ik merkte wel dat hij daar onzeker van werd. Vragen of ik dat bij hem zou doen, en of ik verliefd op hem zou kunnen worden.
Misschien dat hij daardoor terughoudend is geworden. Heb hem nog een paar x geappt, maar blijf die muur voelen. Dus is het voor mij klaar. Ik ga niet achter iemand aan. Het is graag of niet, al snap ik er echt niks van.
Ik heb zometeen een nieuwe eerste date op het programma. Ben benieuwd.
Attraverso schreef:
15-06-2020 18:27
Had dat in mijn beginperiode ook eens. Heel hard van stapel gelopen, wat we toen allemaal zeiden tegen elkaar! :facepalm:
Dan stonden we voor elkaars neus en... niets... hoe gênant was dat! Heb het nooit meer gedaan.
Ja zoiets doe je 1x. Dat is ook de reden dat ik het nooit over seks wil hebben voordat ik iemand gezien heb.

Anyway, elkaar gesproken en heel eerlijk geweest allebei. We gaan laten bezinken en komende week aankijken of en wat we nog willen. Eind deze week bellen we weer.
Snow2018 schreef:
15-06-2020 18:39
Ik ben ook weer even terug van weggeweest. Heb wel af en toe nog even meegelezen. Bij mij gaat het daten ook moeizaam. Ik heb een paar maanden terug iemand in t echt leven leren kennen. Paar maanden mee omgegaan, super lieve jongen met een hart van goud. Maar ik heb het een paar weken terug toch afgekapt. Ik voelde "het" gewoon niet. Dan heb je iemand die alles voor elkaar heeft, en dan voel ik het weer niet. Jammer maar doorgaan. Ik heb weer wat dates gehad, met iemand van begin dit jaar leren kennen. Was heel gezellig, en hij was heel enthousiast. Laatste date die we hadden was leuk, maar merkte toch iets toen hij wegging. Het voelde niet goed voor mij. Mijn gevoel zat toch goed, want hij is ineens afstandelijk geworden. Ik vertelde hem wel, dat ik het vaak afkap bij mannen. Ik merkte wel dat hij daar onzeker van werd. Vragen of ik dat bij hem zou doen, en of ik verliefd op hem zou kunnen worden.
Misschien dat hij daardoor terughoudend is geworden. Heb hem nog een paar x geappt, maar blijf die muur voelen. Dus is het voor mij klaar. Ik ga niet achter iemand aan. Het is graag of niet, al snap ik er echt niks van.
Jammer van de dates. Als er eenmaal ergens twijfel is in geslopen is het lastig om nog onbevangen verder te gaan. Die muur is zelfbescherming natuurlijk. En dan gaat er een knop om waarmee ook gelijk het fijne gevoel weg kan zijn. Het heeft weinig zin om dan te blijven proberen, tenzij hij zelf achter je aankomt. Maar dan is er misschien al teveel "kapot" om onbevangen verder te daten.

Veel plezier zometeen!
Attraverso schreef:
15-06-2020 18:27
Ja dat lijkt me idd wel echt gênant.. zit je daar met je goede gedrag🙈
Snow2018 schreef:
15-06-2020 18:39
Leuk om weer wat van je horen 😊

Je verhaal is herkenbaar hoor, het is lastig als iemand alles lijkt te hebben maar je het gewoon niet voelt. Je hebt er goed aan gedaan om dat af te kappen! Jammer dat laatste date er onzeker van werd, klinkt alsof je gewoon een stoere zelfverzekerde vent zoekt die zich niet uit het veld laat slaan door jou 😁 Hopelijk meer succes vanavond!
Karratha schreef:
09-06-2020 19:21
Haha ik heb er zeker wat aan! En ook geen probleem om daar antwoord op te geven hoor.

Het is zeker geen slechte ervaring met eerdere relaties. Ik heb 2 relaties gehad in mijn leven, maar de laatste al uit 2012.
Sinds dien ben ik vrijgezel.

Ik ben als persoon denk ik een introvert die ook extraverte kanten heeft. Ik heb regelmatig in het weekend echt wel een uitje/verzetje
nodig met vrienden, dat vind ik belangrijk. Maar verder heb ik best wel een rijke innerlijke belevingswereld. Ik analyseer best veel dingen in mijn hoofd en denk veel over dingen na. Daarnaast vind ik het fijn om interessante boeken / documentaires etc. te lezen. In tegenstelling tot wat. veel mensen hebben, heb ik bijvoorbeeld niet heel sterk de behoefte om met iemand te delen wat ik allemaal heb beleefd op mijn dag. Sterker nog : als ik thuis kom na een drukke dag, vind ik het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken en lekker in mn up een beetje te rommelen. Ik zou dan ook niet per sé nog hoeven aan te horen wat een ander heeft meegemaakt..

Heb ook niet per se een persoon nodig om mee te debatteren of om ruggespraak te krijgen over bepaalde onderwerpen, om feedback te krijgen. Ik heb in mijn hoofd hoe ik bepaalde dingen graag wil hebben en heb zelf denkend voor sommige beslissingen al uren nagedacht en alle voors/tegens tegen elkaar afgestreept om zo zelf tot een conclusie te komen en daar sta ik dan ook achter en vertrouw/geloof ik in. Dit zijn toch onderwerpen waarvan je vaak hoort van mensen dat ze graag een partner zouden hebben, maar ik vind het juist fijn om dat zelf allemaal uit te vogelen.

Aan de andere kant, dat gevoel dat ik had in mijn laatste relatie in 2012 dat je je zo fijn / thuis voelt bij een persoon, dat is ook wel weer fijn. Maar soms vraag ik me af of ik dat nog wel kan. Ik merk wel dat ik mezelf nu op mijn 31e veel moeilijker open stel dan ik deed op mijn 22e.
Beetje late reactie, ik ben nu aan het bijlezen. Ik herken mezelf heel erg in je. Ik heb weinig met small talk en hele gesprekken gebaseerd op niet onderbouwde meningen. Mijn vader is met pensioen en ik merk dat zijn wereld kleiner wordt en dus zijn belevingswereld begint te krimpen tot wat hij gezien heeft op tv en wat er op straat gebeurt. Ik heb daar erg veel moeite mee. Hij doet dat mede om contact te maken, maar daar hoef je voor mij echt niet voor te praten. Het ergert me alleen maar, merk ik.

Je klinkt idd als een behoorlijke introvert. Die heeft de neiging om alles intern op te lossen en idd heeft alleen iemand nodig als hij ergens niet helemaal uitkomt. Dan is communicatie noodzakelijk, verder is het een tool geen doel. Ik kan me ook hele dagen vermaken met allerlei projectjes en ik vind dat veel leuker dan het hebben van een relatie. Het boeit me te weinig.

Wellicht heb je dat ook. Het verklaart ook het feit dat je zo'n angstig gevoel hebt als iets te dichtbij komt. Heb je dat meestal als iemand toenadering tot jou zoekt, maar je je er eigenlijk niet uiterlijk toe aangetrokken voelt? Voor mij werkt het ook alleen als ik op iemand afstap, anders gaat het binnen een paar maanden geheid fout, want dan verlies ik aantrekkingskracht en dus mijn interesse. Herken je dat?
Nee toch maar niet :)
Toch uiteindelijk impulsief vandaag een date met iemand anders gehad. Wel bij hem thuis vanwege omstandigheden. Achteraf gezien misschien niet heel handig, maar goed. Het was zo’n fijn gesprek, hij stelde echt de juiste vragen. Na lange tijd weer. Maar tegelijkertijd wilde hij heel graag intiem zijn, steeds vragen om een knuffel / zoen etc. Ik zei nee en dan stopte die wel. Maar ik voelde totaal geen aantrekkingskracht en voelde me ook ongemakkelijk als hij dichtbij me fysiek wilde komen. Hebben jullie dit ook weleens? ‘Mentaal’ heel goed klikken maar fysiek echt niets willen van een ander? Geven jullie een tweede date dan toch nog een kans om te kijken of het kan komen? Hij heeft al aangegeven dat er voor hem veel aantrekkingskracht is en het niet ‘aan kan’ als ik het platonisch hou. Dus niet per se seks, maar ‘alleen’ een zoen vond ik nu ook lastig. Terwijl ik bij mijn vorige date niet van hem af kon blijven, waar misschien de wijn ook een rol in had..Vind het wel jammer.
Ben weer thuis, maar dit gaat niks worden voor mij. Ik heb het idee dat hij nog niet over zijn laatste relatie heen Is, en daar heb ik geen trek in.
Hij voelde zich ook afgewezen dat ik niet wou zoenen. Nu vind ik dat niet erg op de eerste date, maar ik hou er niet van om dat in een zaak te doen, waar ook andere mensen bijzitten. Ben geen 18 meer. Zo kijk ik er dan tegenaan.
Leek ook wel of hij ongemakkelijk was, kan er niet zo me vinger op leggen. Jammer, maar door.
Campercamping schreef:
15-06-2020 11:28
Vind ik ook hoor! alleen ik hoop wel van ganze harte dat het dus met een knipoog is, en dat het niet echt een figuur is die zichzelf geweldig vindt en dat ik als het ware mag solliciteren voor een date met hem :D Je weet maar nooit, het blijft toch tinder.

Overigens ben ik dan denk ik niet zo'n snelle denker, want loop dus vast bij dit soort vragen :D
Ik moet hier dan even op reageren, want als vrouwen niet kunnen banteren, dan ben ik meteen mijn interesse kwijt. Het getuigt dan snel kunnen denken, risico durven nemen en van zelfspot.

Het eerste wat bij mij opkwam, is een reactie als: nou als je bij mijn hond komt eten dan krijg je gewoon Whiskas, maar als jij bij mij komt eten, krijg je Whiskas besprenkeld met rozenblaadjes. Als ik daarmee heel die hond niet meteen naar de achtergrond schuif, dan kan ik gewoon niet anders dan twijfelen aan jouw smaak...
2 tegenvallers vanavond dus.. en allebei willen ze zoenen. Ik vind dat wel weer typisch, bij mij wilden ze ook altijd de eerste date al zoenen. Maar ik doe dat niet op een eerste date, tenzij het echt heel goed gaat maar nog niet voorgekomen, en dan waren ze ook teleurgesteld/beledigd. Ik ben blij dat ik dat principe voor mezelf heb, scheelt een hoop spijt achteraf of onbegrip als het toch niks wordt. Er wordt wel hoop gecreëerd namelijk..dus goed dat jullie beide het niet hebben gedaan!

@muis. Ja dat mentaal klikken maar fysiek niet dat heb ik ook vaker. En dan kan je wel vrienden blijven maar van 1 kant is er dan altijd een andere verwachting. Ik heb het weleens een tweede kans gegeven om te kijken of het toch nog kwam, maar dat was bij mij nooit het geval. Vervelend ook dat hij steeds vroeg om fysiek contact.. bleef hij daar steeds op doorvragen?

@snow hoe merkte je dat hij nog niet over zijn ex heen is?
Muis12345 schreef:
15-06-2020 22:51
Toch uiteindelijk impulsief vandaag een date met iemand anders gehad. Wel bij hem thuis vanwege omstandigheden. Achteraf gezien misschien niet heel handig, maar goed. Het was zo’n fijn gesprek, hij stelde echt de juiste vragen. Na lange tijd weer. Maar tegelijkertijd wilde hij heel graag intiem zijn, steeds vragen om een knuffel / zoen etc. Ik zei nee en dan stopte die wel. Maar ik voelde totaal geen aantrekkingskracht en voelde me ook ongemakkelijk als hij dichtbij me fysiek wilde komen. Hebben jullie dit ook weleens? ‘Mentaal’ heel goed klikken maar fysiek echt niets willen van een ander? Geven jullie een tweede date dan toch nog een kans om te kijken of het kan komen? Hij heeft al aangegeven dat er voor hem veel aantrekkingskracht is en het niet ‘aan kan’ als ik het platonisch hou. Dus niet per se seks, maar ‘alleen’ een zoen vond ik nu ook lastig. Terwijl ik bij mijn vorige date niet van hem af kon blijven, waar misschien de wijn ook een rol in had..Vind het wel jammer.
Ja dit heb ik ook gehad. We hadden een enorme klik maar ik moest er niet aan denken om met hem te zoenen. Ik vrees dat het dan weinig zin heeft om weer af te spreken. Er moet wel iets zijn. Jammer maar hier ga je niet blij van worden denk ik.
Snow2018 schreef:
15-06-2020 22:58
Ben weer thuis, maar dit gaat niks worden voor mij. Ik heb het idee dat hij nog niet over zijn laatste relatie heen Is, en daar heb ik geen trek in.
Hij voelde zich ook afgewezen dat ik niet wou zoenen. Nu vind ik dat niet erg op de eerste date, maar ik hou er niet van om dat in een zaak te doen, waar ook andere mensen bijzitten. Ben geen 18 meer. Zo kijk ik er dan tegenaan.
Leek ook wel of hij ongemakkelijk was, kan er niet zo me vinger op leggen. Jammer, maar door.
Jammer maar je weet of voelt heel duidelijk dat dit niks wordt. Dat is ook wel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven