Tips voor haar in cabrio
zaterdag 20 juni 2020 om 14:31
Hoi allemaal!
Sinds kort hebben ik en vriend een cabrio aangeschaft. We rijden al een maand rond met dit heerlijke weer, en zijn erg blij met onze aanschaf. Echter: mijn haar ziet er na een korte rit uit als een gefohnde poedel die bewerkt is met de stijltang.
Ik ben nu op zoek naar een fijne oplossing. Mijn haar 'kreukt' vrij snel, dus als ik het op locatie los wil doen kan ik geen elastiekje in, want dat heb ik meteen een bobbel in mijn haar. Zo'n invisibobbel(?) werkt ook niet, die draait zo erg in mijn haar dat ik ze standaard uit moet knippen. Iemand nog leuke suggesties? Om maar standaard een borstel en haarlak in de auto te hebben liggen vind ik ook weer zo wat..
Sinds kort hebben ik en vriend een cabrio aangeschaft. We rijden al een maand rond met dit heerlijke weer, en zijn erg blij met onze aanschaf. Echter: mijn haar ziet er na een korte rit uit als een gefohnde poedel die bewerkt is met de stijltang.
Ik ben nu op zoek naar een fijne oplossing. Mijn haar 'kreukt' vrij snel, dus als ik het op locatie los wil doen kan ik geen elastiekje in, want dat heb ik meteen een bobbel in mijn haar. Zo'n invisibobbel(?) werkt ook niet, die draait zo erg in mijn haar dat ik ze standaard uit moet knippen. Iemand nog leuke suggesties? Om maar standaard een borstel en haarlak in de auto te hebben liggen vind ik ook weer zo wat..
zaterdag 20 juni 2020 om 14:37
zaterdag 20 juni 2020 om 14:37
Ravenna_90 schreef: ↑20-06-2020 14:37Heb ik over nagedacht inderdaad! Maar ik ben benieuwd of er ook een oplossing is die iets minder.... Kak is. Ik krijg bij zo'n sjaaltje meteen het gevoel alsof ik een bijpassende chihuahua moet hebben in een hondenhandtas a la legally blonde
zaterdag 20 juni 2020 om 14:38
Dan ben je wel meteen klaar.Ravenna_90 schreef: ↑20-06-2020 14:37Heb ik over nagedacht inderdaad! Maar ik ben benieuwd of er ook een oplossing is die iets minder.... Kak is. Ik krijg bij zo'n sjaaltje meteen het gevoel alsof ik een bijpassende chihuahua moet hebben in een hondenhandtas a la legally blonde
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 20 juni 2020 om 14:50
Ik zou dus gewoon denken even in een staart of knot. Maar goed, dan zie je die bobbel. Hel op aarde natuurlijk. Helm op? Badmuts op?
Of zo een haarklem?
https://www.kruidvat.nl/zenner-stay-in- ... TsQAvD_BwE
Of zo een haarklem?
https://www.kruidvat.nl/zenner-stay-in- ... TsQAvD_BwE
zaterdag 20 juni 2020 om 14:51
blijft dat zitten dan? ik zou denken dat die ook zo weg waait*2020* schreef: ↑20-06-2020 14:42https://www.etsy.com/nl/market/cabrio_hoed
Kijk deze zijn wel leuk!
zaterdag 20 juni 2020 om 14:59
Pet!
Ik weet niet hoe lang je haar is, maar om het wapperen onder de pet door nog tegen te gaan nog trucs:
- [kaaklijn/schouderlengte] schuifspeldjes achter je oren voor voorste plukken
-[op of net over schouders] strakke vlecht in je nek (met een elastiekje dan wel, maar in de punt)
- [echt lang] losse vlecht, die terug hangen over je schouder, evt. onder de gordel stoppen
Rijd ze! Heerlijk!
Ik weet niet hoe lang je haar is, maar om het wapperen onder de pet door nog tegen te gaan nog trucs:
- [kaaklijn/schouderlengte] schuifspeldjes achter je oren voor voorste plukken
-[op of net over schouders] strakke vlecht in je nek (met een elastiekje dan wel, maar in de punt)
- [echt lang] losse vlecht, die terug hangen over je schouder, evt. onder de gordel stoppen
Rijd ze! Heerlijk!
zaterdag 20 juni 2020 om 15:05
Ligt echt heel erg aan de auto, of je er last van hebt en op welke plaats. Bij tweezitters meestal sowieso meer wind, en de oude bakkies hebben vaak geen windscherm... Geen idee wat voor cabrio TO heeft, maar het luxeprobleem bestaat echt hoor!
Oh en TO: *geen* haarlak spuiten als je ook nog terug gaat met de cabrio. Daarna heb je één grote klont, echt waar.
Oh en TO: *geen* haarlak spuiten als je ook nog terug gaat met de cabrio. Daarna heb je één grote klont, echt waar.
tunamelt wijzigde dit bericht op 20-06-2020 16:13
Reden: Ging iets mis met de opmaak
Reden: Ging iets mis met de opmaak
0.94% gewijzigd
zaterdag 20 juni 2020 om 15:42
Dank voor de tips! Ik heb ontzettend dun en fijn haar, wat waanzinnig snel in de klit schiet, dus misschien heb ik er sneller last van. Pet en schuifjes klinkt als een goed plan! Ik vind die laatste link ook wel leuk, maar betwijfel of dat goed houd. En misschien een haarband met van die stukken stof eraan, zodat ik dat vast kan vlechten? Of wint mijn ijdelheid het nu van praktisch denken..
Het gaat om een Ford mustang cabrio, een tweezits inderdaad. En ik las iets over de klep omhoog zetten? Bedoel je de zonneklep?
Het gaat om een Ford mustang cabrio, een tweezits inderdaad. En ik las iets over de klep omhoog zetten? Bedoel je de zonneklep?