Feedback cadeau vriend
zaterdag 27 juni 2020 om 08:54
Dag allemaal,
Eigenlijk maar een klein probleempje hier, maar ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan want ik twijfel erover of en hoe.
Van mn vriend heb ik een ketting met hangertje gekregen, aardig ding en hij was er trots op dat ie het uitgezocht had, goede kwaliteit enzo.
Nu herkende Ik het direct van een bekende Chinese site. En hij vindt zelf dat ik daar geen sieraden (of überhaupt dingen) moet kopen want dat is troep.
Nu zijn er de volgende opties mbt zijn cadeau:
- hij heeft het uit china. Op de ethische dingen na in principe geen probleem en cadeau technisch niet feedbackwaardig.
- hij heeft het voor een hogere prijs in een Nederlandse winkel gekocht.
Dit zou ik dus zonde van het geld vinden en ik heb ergens het gevoel dat ik hem daarvoor moet behoeden voor een volgende keer dat ie iets koopt. Het levert mij mogelijk wat op (het gevoel dat ie teveel betaalt voor een product in de toekomst), maar mogelijk ook niet, want ik schat hem minder in staat China VS niet-China te herkennen met dit soort dingen. Ik weet ook niet of hij het erg vindt als het een veelvoud gekost heeft.
Qua ‘mannendingen’ is hij daar beter in.
Nadeel van feedback geven:
Als hij inderdaad via een secundaire verkoper gekocht heeft, zal ik het cadeau voor hem devalueren als ik zeg dat het China spul is. Dat zeg ik omdat ik hem ken. Dat zou hij niet leuk vinden, hij is wel krenkbaar op dat gebied.
Feedback mbt cadeau zelf: het is wat grover dan ik normaal draag (hij had het niet opengemaakt nog en zei hij zelf ook). Het is leuk genoeg om wel te dragen zo nu en dan, maar zal geen vervanging worden voor mn ‘vaste ketting’. Ik geloof ook niet dat je verwacht dat dit mn vaste ketting zal worden.
Samenvatting:
- vriend willen behoeden voor mogelijk te dure aankopen tov waarde (mijn doel)
- gevoel van devalueren van cadeau en krenking zal een gevolg zijn maar niet het doel, maakt het niet wenselijk.
Zouden jullie dit aangeven en hoe en waarom?
Eigenlijk maar een klein probleempje hier, maar ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan want ik twijfel erover of en hoe.
Van mn vriend heb ik een ketting met hangertje gekregen, aardig ding en hij was er trots op dat ie het uitgezocht had, goede kwaliteit enzo.
Nu herkende Ik het direct van een bekende Chinese site. En hij vindt zelf dat ik daar geen sieraden (of überhaupt dingen) moet kopen want dat is troep.
Nu zijn er de volgende opties mbt zijn cadeau:
- hij heeft het uit china. Op de ethische dingen na in principe geen probleem en cadeau technisch niet feedbackwaardig.
- hij heeft het voor een hogere prijs in een Nederlandse winkel gekocht.
Dit zou ik dus zonde van het geld vinden en ik heb ergens het gevoel dat ik hem daarvoor moet behoeden voor een volgende keer dat ie iets koopt. Het levert mij mogelijk wat op (het gevoel dat ie teveel betaalt voor een product in de toekomst), maar mogelijk ook niet, want ik schat hem minder in staat China VS niet-China te herkennen met dit soort dingen. Ik weet ook niet of hij het erg vindt als het een veelvoud gekost heeft.
Qua ‘mannendingen’ is hij daar beter in.
Nadeel van feedback geven:
Als hij inderdaad via een secundaire verkoper gekocht heeft, zal ik het cadeau voor hem devalueren als ik zeg dat het China spul is. Dat zeg ik omdat ik hem ken. Dat zou hij niet leuk vinden, hij is wel krenkbaar op dat gebied.
Feedback mbt cadeau zelf: het is wat grover dan ik normaal draag (hij had het niet opengemaakt nog en zei hij zelf ook). Het is leuk genoeg om wel te dragen zo nu en dan, maar zal geen vervanging worden voor mn ‘vaste ketting’. Ik geloof ook niet dat je verwacht dat dit mn vaste ketting zal worden.
Samenvatting:
- vriend willen behoeden voor mogelijk te dure aankopen tov waarde (mijn doel)
- gevoel van devalueren van cadeau en krenking zal een gevolg zijn maar niet het doel, maakt het niet wenselijk.
Zouden jullie dit aangeven en hoe en waarom?

zaterdag 27 juni 2020 om 09:14
Was dat niet over die ketting voor moederdag?
Dat vond ik wel een ander verhaal.
Die TO had al een ketting aangewezen die ze graag wilde hebben, maar ze kreeg uiteindelijk iets totaal anders.. en ook nog betaald van hun gezamenlijke rekening.

zaterdag 27 juni 2020 om 09:17
Nou dit dus. Jemig, wat vermoeiend zegMaud*de*Braose schreef: ↑27-06-2020 08:56Bloody hell. Maak je vaker zo'n issue van kleine dingen?
De manier waarop je schrijft klinkt alsof je een analyse loslaat op een complex probleem. Hoe de mensheid, gezien de toenemende overbevolking, in de toekomst gevoed kan worden bijvoorbeeld.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:19
Jij schrijft dat je het "op de ethische dingen" na geen probleem vindt als hij het in China haalt. Wat zijn die ethische dingen dan? In ieder geval niet zo belangrijk kennelijk, want als hij er hier in Nederland een hogere prijs voor heeft betaalt, vindt je dat wel "zonde". Wat nou als hij het precies andersom ziet: dat hij liever het risico neemt dat hij "teveel" betaalt dan die "ethische dingen enzo" . Zo ben ik zelf namelijk ook, dus mij zou het niet kunnen schelen dat mijn ding voor een habbekrats op Wish staat.
Verder vind ik dat je het echt veel te groot maakt, je hoeft namelijk überhaupt geen feedback te geven op een kadootje. Bij voorkeur niet, gewoon dankjewel zeggen volstaat.
Verder vind ik dat je het echt veel te groot maakt, je hoeft namelijk überhaupt geen feedback te geven op een kadootje. Bij voorkeur niet, gewoon dankjewel zeggen volstaat.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:20
Tjee, dit zegt niets over je vriend maar alles over jou. Waar haal je de behoefte om zulke hoge maatstaven te hanteren vandaan? Kun je niet 'blij' zijn met een cadeau die uit het hart van je vriend gegeven is, zonder te analyseren? Dat is best sneu. Weet dat mannen anders zijn in smaak dan vrouwen. Het feit dat hij zoveel moeite voor je heeft gedaan is attent en daar kun je dankbaar voor zijn. Bekritiseer je vriend niet om z'n cadeau, daarmee verpest je het gewoon.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:22
De algehele conclusie is dus het erbij laten. Dat is toch een goede conclusie en een van de opties. Waarom moet er zo bij afgebrand worden?
Ik krijg het gevoel dat het argument ‘niet krenken‘ zwaarder weegt dan ik dacht.
Ik krijg het gevoel dat het argument ‘niet krenken‘ zwaarder weegt dan ik dacht.
Dat is dan weer jouw invulling. Ik ben niet ontevreden en ik vind hem leuk.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:23
Omdat jij het cadeau van je vriend afbrand en 1,5 miljard Chinezen beledigt.
Hoe zou jij het vinden om hier een topic terug te vinden over een cadeau dat jij bijv aan een vriendin hebt gegeven?
Je zou het toch volstrekt onuitstaanbaar vinden om zoiets terug te lezen?
Hoe zou jij het vinden om hier een topic terug te vinden over een cadeau dat jij bijv aan een vriendin hebt gegeven?
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-06-2020 09:25
56.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:24
China is de werkplaats van de wereld. Komt het eindproduct daar niet vandaan, dan toch een groot deel van de onderdelen.
Verder heb ik de regel dat ik nooit kritiek lever op een cadeau. De ander is hoopvol dat jij het mooi vindt, maar met wat moeite kan hij daar wel achter komen: hoe vaak gebruik je het? Zet je het in de kast of pal voor je op een mooie tafel? Dus ik zeg niets maar wil hij het echt weten dan komt hij het ook wel te weten.
Iets anders is het als jullie dat cadeau zelf betaald hebben; dan zou ik instructies geven wat ik wil hebben, maar is het als lieve attentie bedoeld, dan zeur ik niet.
Verder heb ik de regel dat ik nooit kritiek lever op een cadeau. De ander is hoopvol dat jij het mooi vindt, maar met wat moeite kan hij daar wel achter komen: hoe vaak gebruik je het? Zet je het in de kast of pal voor je op een mooie tafel? Dus ik zeg niets maar wil hij het echt weten dan komt hij het ook wel te weten.
Iets anders is het als jullie dat cadeau zelf betaald hebben; dan zou ik instructies geven wat ik wil hebben, maar is het als lieve attentie bedoeld, dan zeur ik niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 27 juni 2020 om 09:29
Nou ik dus niet, want ik zou blij zijn dat iemand overdenkt of die zn gedachtes wel of niet moet delen met een dierbare, om gekrenkt zijn te voorkomen, tegenover eventuele voordelen. Anders zou ik het niet zo benoemd hebben hier.viva-amber schreef: ↑27-06-2020 09:23Omdat jij het cadeau van je vriend afbrand en 1,5 miljard Chinezen beledigt.
Ik weet al dat ik hier speciaal in ben, anders had dit verhaal hier niet bestaan. Ik ben gewoon sociaal niet zo handig.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:31
zaterdag 27 juni 2020 om 09:34
Nee, dat blijkt. Wanneer je voor jezelf echt wilt weten wat die ketting is dan loop je even binnen bij een juwelier en vraag je of de ketting echt is, maar eerlijk gezegd: ik zou er vooral blij mee zijn en hem dragen. De intentie achter het cadeau zegt namelijk 100X meer dan de financiele waarde of waar deze gemaakt is.
Je vriend heeft het met zorg uitgekozen omdat hij je iets moois wilde geven. Dat hij daar niet 100% in is geslaagd in jouw ogen maakt zijn goede intenties er niet minder om. Ik zou niets zeggen over die ketting behalve 'dank je wel'.
Sommige situaties verdienen het niet om dood geanalyseerd te worden.
Je vriend heeft het met zorg uitgekozen omdat hij je iets moois wilde geven. Dat hij daar niet 100% in is geslaagd in jouw ogen maakt zijn goede intenties er niet minder om. Ik zou niets zeggen over die ketting behalve 'dank je wel'.
Sommige situaties verdienen het niet om dood geanalyseerd te worden.
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-06-2020 09:41
6.41% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 27 juni 2020 om 09:34
zaterdag 27 juni 2020 om 09:39
Speciaal maar op een negatieve manier. Sociaal onhandig kan charmant zijn, of lief schattig. Bij jou niet, jij komt zeikerig en mierenneukerig over. Is direct en niet leuk, maar hopelijk valt het kwartje en besef je dat je niet slim en sociaal bezig bent met je vriend.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-06-2020 14:00
0.32% gewijzigd
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:42
Ja zo ging het dus niet. Het is zo verpakt dat het waarschijnlijk van een Nederlandse webshop komt en de herkomst is niet besproken, want ik weet dat dat niet hoort.
Ik heb oprecht dankbaar bedankt voor het mooie gebaar (dat is ook wat telt) en heb niets gedeeld van mn gedachten die hier staan.
En ik ben denk ik wel een gevoelsmens, ik word namelijk best geraakt door sommige harde uitspraken hier.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:43

Van mijn eerste vriendje ooit een tweedehands ring gehad. Voor mijn leeftijd was het veel te volwassen, maar wat was ik er blij mee. En nu heb ik hem nog steeds. ik draag hem niet maar ik vind hem prachtig (ben ook 20 jaar ouder
Soms gewoon blij zijn met het gebaar.
anoniem_372936 wijzigde dit bericht op 27-06-2020 09:47
90.86% gewijzigd

Dan hier een tip: Geef nooit feedback. Feedback is een modewoord voor negatief commentaar verstopt in een suikerlaagje. Het is alleen constructief als de ander om feedback vraagt. Dat is nu niet het geval, dus kom uit je hoofd en voel je blij dat je vriend aan je heeft gedacht.
zaterdag 27 juni 2020 om 09:44
Ik weet al wat je vriend voor zijn verjaardag wil hebben: nieuwe vriendin, desnoods uit China.Pindakaasjes schreef: ↑27-06-2020 09:03Mijn hemel!
Ik zou jou nog niet eens een fles badschuim of bos bloemen voor je verjaardag durven geven denk ik!
Komt er meteen een golf van observeren,
devalueren, feedback geven of een ethische discussie los!!.
Love is the meaning of life