Make up basics
zondag 28 juni 2020 om 10:11
Nou ben ik toch al 50 en ik merk dat ik nog veel niet snap van make up. Ik gebruik dagverse, bb crème, foundations, bronzen, blush. Maar primer, highlighter, beauty blender, geen idee. En ook: hoe kies je de juiste kleuren en hoe maak je schaduwen?
Zijn dit dingen die jullie gewoon weten of is er een plek waar ik advies kan krijgen?
Ben benieuwd!
Zijn dit dingen die jullie gewoon weten of is er een plek waar ik advies kan krijgen?
Ben benieuwd!
zondag 28 juni 2020 om 10:18
Een primer doe je op voor je je make up doet zodat deze langer en beter blijft zitten. Een highlighter gebruik je op de plekken die je wil highlighten. Een beauty blender gebruik je om je make-up te blenden.
Kijk eens op youtube wat make up tutorials of bezoek een visagist, zou ik zeggen.
Overigens vind ik dingen als contouren en highlighten, maar zelfs foundation, algauw teveel voor de normale doordeweekse dag.
Kijk eens op youtube wat make up tutorials of bezoek een visagist, zou ik zeggen.
Overigens vind ik dingen als contouren en highlighten, maar zelfs foundation, algauw teveel voor de normale doordeweekse dag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 28 juni 2020 om 10:42
Heel veel you tube filmpjes kijken. Ik kan je Sarah Marikh aanbevelen, alleen dan van alles wat zij doet, de helft doen (want zij is nog een jonge meid).
Ook filmpjes over mature make-up kijken, omdat wij toch meer rimpels hebben, en je die met foundation soms benadrukt.
Ook filmpjes over mature make-up kijken, omdat wij toch meer rimpels hebben, en je die met foundation soms benadrukt.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 28 juni 2020 om 10:53
YouTube tutorials kijken, van dames of heren die een beetje op je lijken of dezelfde leeftijd of skintone hebben.
Ik gebruik geen primer, voegt niks toe, heel soms baby pores van Maybelline maar met dit weer..
Ik vind eigenlijk alle make up hopeloos, ik ben 48 en dan is het helemaal zo smerig zo'n zweterig make up hoofd met van die poriën.
Dan liever naturel er niet uitzien zeg maar.
Altijd:
Gezicht bij douchen wassen met soapbar voor gezicht van N. A. E.
Gezichtscreme, nu vichy
- oogschaduw primer, ik gebruik nu een miskoop concealer, van elf.
- Blush vaak
-oogschaduw
- eyeliner
-wenkbrauw pommade, nu van revolution
-mascara
Afhalen in de avond met een wasbaar doekje van de hema met micellair water rond 19 u
Voor het naar bed gaan een toner, ik heb Thayer. Soms nog een extra crème maar vaak te lui.
Make up normaal weer:
-soms concealer
- ordinary serum foundation.
- concealer voor onder je ogen.
Ik heb nu van die blotting paper tegen glim, werkt best goed om in je tas te hebben.
Ik gebruik geen primer, voegt niks toe, heel soms baby pores van Maybelline maar met dit weer..
Ik vind eigenlijk alle make up hopeloos, ik ben 48 en dan is het helemaal zo smerig zo'n zweterig make up hoofd met van die poriën.
Dan liever naturel er niet uitzien zeg maar.
Altijd:
Gezicht bij douchen wassen met soapbar voor gezicht van N. A. E.
Gezichtscreme, nu vichy
- oogschaduw primer, ik gebruik nu een miskoop concealer, van elf.
- Blush vaak
-oogschaduw
- eyeliner
-wenkbrauw pommade, nu van revolution
-mascara
Afhalen in de avond met een wasbaar doekje van de hema met micellair water rond 19 u
Voor het naar bed gaan een toner, ik heb Thayer. Soms nog een extra crème maar vaak te lui.
Make up normaal weer:
-soms concealer
- ordinary serum foundation.
- concealer voor onder je ogen.
Ik heb nu van die blotting paper tegen glim, werkt best goed om in je tas te hebben.
zondag 28 juni 2020 om 10:59
Als je oogschaduw wil proberen: ik vond die doosjes met 4 kleuren erin altijd heel handig.
Bijvoorbeeld revolution heeft nu online heel leuke en die zijn goed betaalbaar. Die hele xx lijn lijkt me een goed iets om mee in te stappen, foundationin tig kleuren, concealer ook, Blush...
Ik kijk altijd op swatches en dan het merk en dan zie je mensen die het op hun arm hebben geprobeerd. Verder staat er onderin vaak een beschrijving van de kleur. Maargoed, foundation online kopen blijft moeilijk
Ik laat me als ik echt wat wil hebben adviseren in de Mac, en koop daar dan wat (belangrijk want we willen volgende keer wel weer advies natuurlijk) . Voordeel is dat je dan online met die kleur weer heel makkelijk kunt vergelijken met andere merken, je hebt sites waarop mensen helemaal hebben uitgezocht welke tinten van welk merk met elkaar matchen.
Bijvoorbeeld revolution heeft nu online heel leuke en die zijn goed betaalbaar. Die hele xx lijn lijkt me een goed iets om mee in te stappen, foundationin tig kleuren, concealer ook, Blush...
Ik kijk altijd op swatches en dan het merk en dan zie je mensen die het op hun arm hebben geprobeerd. Verder staat er onderin vaak een beschrijving van de kleur. Maargoed, foundation online kopen blijft moeilijk
Ik laat me als ik echt wat wil hebben adviseren in de Mac, en koop daar dan wat (belangrijk want we willen volgende keer wel weer advies natuurlijk) . Voordeel is dat je dan online met die kleur weer heel makkelijk kunt vergelijken met andere merken, je hebt sites waarop mensen helemaal hebben uitgezocht welke tinten van welk merk met elkaar matchen.
zondag 28 juni 2020 om 11:32
YouTube filmpjes kijken. Ik vind zelf Lisa Eldridge heel fijn om naar te kijken.
Ben zelf ook tegen de 50 en heb veel geexperimenteerd. Primer voegt niets toe voor mij en highlighter vind ik bij jonge meiden nog wel okay maar maakt van mijn hoofd een discobal.
Oogschaduw vind ik ook tricky. Ik draag liever subtiele mascara en eyeliner en dan een wat meer uitgesproken lippenstift.
Ben zelf ook tegen de 50 en heb veel geexperimenteerd. Primer voegt niets toe voor mij en highlighter vind ik bij jonge meiden nog wel okay maar maakt van mijn hoofd een discobal.
Oogschaduw vind ik ook tricky. Ik draag liever subtiele mascara en eyeliner en dan een wat meer uitgesproken lippenstift.
zondag 28 juni 2020 om 11:33
Met mijn mineral foundation vind ik het juist beter zitten zonder primer.Madeliefjees schreef: ↑28-06-2020 11:27Een primer is heel belangrijk voor de houdbaarheid van de make up. Als je gaat schilderen zonder eerst grondverf te gebruiken, houdt het ook niet.
zondag 28 juni 2020 om 11:38
Waarom gebruik je een bb cream en foundation? Meestal is het of het een of het ander. Ik zou dan of bb cream gebruiken met concealer voor plekjes die meer dekking nodig hebben of foundation met daaronder een laag goede dagcreme of primer om je huid te beschermen voor verstopping.
Een beauty blender is geen noodzaak, sommige mensen zweren nog altijd bij vingers (wel goed handen wassen eerst!) of kwasten. Highlighter breng je ongeveer gelijk aan als blush of bronzer. Je kan op internet veel plaatjes vinden van waar je op je gezicht wat gebruikt (ook om eventueel te contouren). Ik zou een paar youtube filmpjes kijken, er is genoeg te vinden!
Een beauty blender is geen noodzaak, sommige mensen zweren nog altijd bij vingers (wel goed handen wassen eerst!) of kwasten. Highlighter breng je ongeveer gelijk aan als blush of bronzer. Je kan op internet veel plaatjes vinden van waar je op je gezicht wat gebruikt (ook om eventueel te contouren). Ik zou een paar youtube filmpjes kijken, er is genoeg te vinden!
zondag 28 juni 2020 om 12:12
zondag 28 juni 2020 om 12:15
Die Engelse termen vind ik dan ook belachelijk. Blenden , contouren , highlighten. ( Jij zegt het letterlijk na) Niet gek dat de meeste mensen niet weten wat iets doet en waar het hoort.lux- schreef: ↑28-06-2020 10:18Een primer doe je op voor je je make up doet zodat deze langer en beter blijft zitten. Een highlighter gebruik je op de plekken die je wil highlighten. Een beauty blender gebruik je om je make-up te blenden.
zondag 28 juni 2020 om 12:36
Als ik op zoek ben naar nieuwe make up ga ik altijd naar de Douglas.
Daar kunnen ze je goed informeren en brengen ze make up aan zodat je kan zien hoe het staat.
Als je zeker wil zijn dat ze tijd voor je hebben kan je van te voren even bellen en vragen of ze je willen adviseren in de winkel.
En youtube tutorials inderdaad om op je gemak nog eens te kijken en te oefenen thuis.
Daar kunnen ze je goed informeren en brengen ze make up aan zodat je kan zien hoe het staat.
Als je zeker wil zijn dat ze tijd voor je hebben kan je van te voren even bellen en vragen of ze je willen adviseren in de winkel.
En youtube tutorials inderdaad om op je gemak nog eens te kijken en te oefenen thuis.
zondag 28 juni 2020 om 14:21
Ligt er maar net aan. Ik heb een vrij normale huid, en ik heb nog nooit echt een groot verschil gemerkt tussen wel of geen primer. Mijn make up houdt prima, maar meestal moet er halverwege de dag even een klein waasje poeder overheen.Madeliefjees schreef: ↑28-06-2020 11:27Een primer is heel belangrijk voor de houdbaarheid van de make up. Als je gaat schilderen zonder eerst grondverf te gebruiken, houdt het ook niet.
Ik gebruik dus zelden primer.
Maar to, als je highlighter en oogschaduw wil gebruiken, kijk dan inderdaad eens wat filmpjes op YouTube. Daar kun je veel van leren. Maar het is niet verplicht, hè. Als je prima tevreden bent zonder highlighter is dat ook goed. Het móet niet. Maar experimenteren is leuk, dus gewoon proberen. Eerst wat filmpjes kijken, dan beginnen met bijvoorbeeld een highlighter van Essence of zo. Dat kost weinig, is meestal heel aardige kwaliteit en zo zie je vanzelf of het iets voor je is.
Experimenteren is het handigst als je dat doet in de avond, voordat je je make up eraf gaat halen. Niet's morgens vlak voor een belangrijke afspraak.
zondag 28 juni 2020 om 14:25
Op zich eens, maar dat is wat in die branche gebruikelijk is. Alleen al het woord make up. Een contour is trouwens een vrij normaal woord in Nederland, alleen wordt het dan hier tot werkwoord gebombardeerd. Als je hier in Nederland een highlighter wil gaan kopen, zou ik niet weten hoe je het zou moeten noemen als je het woord highlighter niet wil gebruiken.
zondag 28 juni 2020 om 14:40
Zeker eens met dat je alleen moet gebruiken wat je zelf vindt dat mooi/nodig is.Luci_Morgenster schreef: ↑28-06-2020 14:30Of je smeert alleen op je gezicht wat je echt nodig of mooi vindt. Ik gebruik nu juist steeds geen primer of zelfs foundation. Highlighters ook niet of blush of lippenstift ect. Maakt echt niet veel mooier, vind ik.
Ook als je het wel goed aanbrengt![]()
Het zal per persoon verschillend zijn. Qua smaak sowieso, maar ook qua uiterlijk. Ik heb een behoorlijk bleke huid en vind mezelf echt mooier met een veegje blush. Ik vind dat ik dat nodig heb omdat ik er anders bleek en flets uit zie. Maar dat is dan wel zo gedaan dat mensen niet denken: jeetje kijk die blush! Maar zonder dat ontbreekt er iets in mijn gezicht. Bij jou dan waarschijnlijk niet.
zondag 28 juni 2020 om 14:43
Ik gebruik ook geen primer, highlighter en ik contour ook niet.
foundation breng ik aan met mijn vingers, gebruik ook geen beauty blender.
Ik doe eerst bb cream, dan een goeie foundation. Dan blush en poeder ik de boel af.
Wat oogpotlood en mascara.
Het ligt eraan wat je met make up wil bereiken.
Als je echt je gezicht wil veranderen is bijvoorbeeld contouring wel een ding.
Ik gebruik make up om er frisser en beter uit te zien, ik lijk altijd moe.
Daarom is voor mij met name een goeie foundation en blush belangrijk.
De lieve dames van de Douglas zijn echt een aanrader hoor.
Ik heb gebruik van makeup niet echt van huis meegekregen, dus het is dankzij hen dat ik er een beetje leuk bij kan lopen.
Ik gebruik bijvoorbeeld op hun aanraden al jaren geen zwarte oogpotlood meer, maar donkergroen. Zou ik zelf nooit aan gedacht hebben, maar het compenseert mooi mijn wat rode huid rond mijn ogen.
Als ik voor die stellages vol makeup sta zie ik door de bomen het bos niet meer
foundation breng ik aan met mijn vingers, gebruik ook geen beauty blender.
Ik doe eerst bb cream, dan een goeie foundation. Dan blush en poeder ik de boel af.
Wat oogpotlood en mascara.
Het ligt eraan wat je met make up wil bereiken.
Als je echt je gezicht wil veranderen is bijvoorbeeld contouring wel een ding.
Ik gebruik make up om er frisser en beter uit te zien, ik lijk altijd moe.
Daarom is voor mij met name een goeie foundation en blush belangrijk.
De lieve dames van de Douglas zijn echt een aanrader hoor.
Ik heb gebruik van makeup niet echt van huis meegekregen, dus het is dankzij hen dat ik er een beetje leuk bij kan lopen.
Ik gebruik bijvoorbeeld op hun aanraden al jaren geen zwarte oogpotlood meer, maar donkergroen. Zou ik zelf nooit aan gedacht hebben, maar het compenseert mooi mijn wat rode huid rond mijn ogen.
Als ik voor die stellages vol makeup sta zie ik door de bomen het bos niet meer
zondag 28 juni 2020 om 16:16
Ik gebruik nooit een primer.
Wel een goede creme en minerale poedermakeup.
Blijft mooi, zweet niet weg, glimt niet en je voelt het niet zitten.
Vergeet niet je oogleden en ooghoeken.
Verder een minerale bronzer. Heel klein beetje in de vorm van een drie en omgekeerde drie van je voorhoofd naar je jukbeen naar je kin.
Duurt drie mnuten en maakt een wereld van verschil.
Eventuele rode plekjes kun je nog wegwerken met een minerale concealer.
Wel een goede creme en minerale poedermakeup.
Blijft mooi, zweet niet weg, glimt niet en je voelt het niet zitten.
Vergeet niet je oogleden en ooghoeken.
Verder een minerale bronzer. Heel klein beetje in de vorm van een drie en omgekeerde drie van je voorhoofd naar je jukbeen naar je kin.
Duurt drie mnuten en maakt een wereld van verschil.
Eventuele rode plekjes kun je nog wegwerken met een minerale concealer.
zondag 28 juni 2020 om 19:26