Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Vivi, succes met (te)recht zetten, dan is het hem meteen duidelijk!

Julus, ( nog ) niet op Paiq, het is zeker een leuk medium en kletsen ging me altijd wel goed af, afhankelijk van de persoon aan de andere kant uiteraard.
Heb daar de leukste dates wel vandaan gevist toen, hoewel ook via Tinder wel hoor.

Eigenlijk helemáál geen zin om me weer in die scene te moeten begeven, ik was juist zo blij er vanaf te zijn.
Misschien is het er de tijd nog niet voor en ik merk dat ik het heerlijk vind om alleen te zijn maar van de andere kant is een fijne klik met vrouwelijk gezelschap zeker niet onprettig.
Keuzes, keuzes... als ik hier zo eens lees dan kriebelt het wel een beetje om er iets voor te doen.
hallo Allemaal

Ben weer terug van weggeweest
en ja ik ben single ben 45 jaar
en eigenlijk vermaak ik me wel..

Het is goed zo.
Ik heb geen zin meer om nog moeite te doen om een leuke partner te vinden.
Ik zit al lang in de fase van acceptatie.
zo denk ik erover
pluk de dag
Wat fijn forumautist dat je het zo voelt!

Bij mij is momenteel het tegenovergestelde waar. Ik ben de oudste van de drie kinderen van mijn ouders. Mijn jongere siblings hebben allebei een relatie. Zoals nu, voelt het toch raar. Met het slechte weer van de laatste 1,5 week ga ik 's avonds niet meer echt iets doen, en lig eigenlijk vrijwel elke avond om 20:00 in mijn bed, wel met laptop (beetje youtuben enzo). En dan vind ik het toch een treurig idee : ik altijd maar alleen in mijn appartement, en vrijwel iedere andere leeftijdsgenoot met partner. Het komt denk ik ook door corona en dat ellendige thuis werken (waarvan ik vandaag hoorde dat het waarschijnlijk t/m eind december blijft), waardoor het best confronterend en eenzaam is allemaal.
Hele mindset aan het veranderen, en nog bezig met dat verandering. Het belangrijkste verandering is dat ik geleerd heb is om mij vooral te richten op mijn eigen geluk en kracht, dat mijn gevoel iets is dat je moet verdienen. Ik tolereer geen enkele bullshit meer.

Ik ben mij ook meer bewust, hoe positief de verandering is die ik nu meemaak. Hoeveel ik eigenlijk echt waard ben en dit ook steeds meer zichtbaar word hoe meer ik mijzelf zichtbaar maak. Ik was iemand die liever op de achtergrond bleef, wat ik nog steeds wel fijn vind, maar ook geleerd hoeveel voordelen soms op het voorgrond te treden kan bieden. Eerst vond ik het als cerebraal persoontje dom, maar sinds ik de waarde zie en dingen benader vanuit kracht, mentaal of fysiek, krijg ik alleen maar positieve responses op alle onderdelen van mijn leven. Ik zit ook stukken lekkerder in mijn vel en lach veel meer. Wat ook tegenstrijdig is is dat sterker worden ook gepaard gaat met groei van inlevingsvermogen.
Daar ben ik weer, was geslaagd! Eerst even bij hem thuis, wat gekletst en 1 van z’n huisgenoten/goede vriend ontmoet. Daarna naar foodhal met allerlei spelletjes, voelde heel relaxed en gelachen met elkaar. Af en toe een subtiele aanraking, kusje etc. Nog even weer terug bij hem geweest, wat meer geknuffeld maar gewoon netjes gehouden. Voelde nog wat te snel om stapje verder te gaan, maar was ook goed zo. Beetje spanning opbouwen 😇 Allebei wel laten merken dat we leuk vonden en volgende keer zal wel een ‘thuis date’ worden denk ik.

Nog geen mega verliefdheid/wow, maar wel een fijne kriebel en gevoel dat je bij elkaar in de buurt wil zijn. Daar draait het ook om denk ik uiteindelijk!
Leuk Vivi! Die fijne kriebel is het belangrijkste, dan komt de rest daarna vanzelf wel. Ook heel positief dat je zijn huisgenoot hebt ontmoet. Probeer ook ervan te genieten ♥️
@Vivi: Klinkt weer als een geslaagde date! Echt leuk dat het zo goed verloopt tussen jullie.
En ik denk idd ook dat belangrijk is dat je gewoon samen wil zijn en iig een kriebel hebt. Verliefdheid kan altijd nog wel komen, misschien is het ook lastiger omdat je ergens nog een beetje een muur om je heen hebt?
Mats, lastig die afweging en ik ken hem ook. Eigenlijk totaal geen zin hebben in het hele gedoe, maar als je niks doet blijf je alleen. Tenzij je er op vertrouwt dat je iemand gaat tegenkomen.
Ik heb de middenweg gekozen: ik sta op Paiq en Ematching maar ben niet erg actief. Af en toe een gesprekje is leuk, wanneer je wil.

Ritmo, ik snap wat je bedoelt. Maar focussen op wat anderen wel hebben en jij niet helpt niet. Dit is nu eenmaal zoals het nu is, je situatie. Die kan elk moment anders zijn, net zoals hun sitatie trouwens.

Vivi, leuke date heb je weer achter de rug. Bij elkaar willen zijn en een kriebel voelen is meer dan genoeg om die echte vonk te laten overslaan. Het klinkt mij in de oren alsof dat wat je nu al hebt ook al genoeg is. Vonk of niet, dit is al erg mooi.
aktasam schreef:
09-07-2020 22:31
Hele mindset aan het veranderen, en nog bezig met dat verandering. Het belangrijkste verandering is dat ik geleerd heb is om mij vooral te richten op mijn eigen geluk en kracht, dat mijn gevoel iets is dat je moet verdienen. Ik tolereer geen enkele bullshit meer.

Ik ben mij ook meer bewust, hoe positief de verandering is die ik nu meemaak. Hoeveel ik eigenlijk echt waard ben en dit ook steeds meer zichtbaar word hoe meer ik mijzelf zichtbaar maak. Ik was iemand die liever op de achtergrond bleef, wat ik nog steeds wel fijn vind, maar ook geleerd hoeveel voordelen soms op het voorgrond te treden kan bieden. Eerst vond ik het als cerebraal persoontje dom, maar sinds ik de waarde zie en dingen benader vanuit kracht, mentaal of fysiek, krijg ik alleen maar positieve responses op alle onderdelen van mijn leven. Ik zit ook stukken lekkerder in mijn vel en lach veel meer. Wat ook tegenstrijdig is is dat sterker worden ook gepaard gaat met groei van inlevingsvermogen.
Dat je iets moet verdienen ben ik het mee eens, al vind ik het wel moeilijk
pluk de dag
Een man op paiq vroeg of we naar app of kik kunnen. Wat denken jullie: vreemdgangeralert? Dat is mijn eerste gedachte bij kik altijd. Want wat moet je anders met kik als je whatsapp hebt?
Hij zegt 5 jr single te zijn.
Naar whats app zou ik prima vinden, veel makkelijker dan zo'n app. Maar kik zou ik wel een beetje raar vinden eigenlijk. Dat zou ik ook niet doen (en ik heb niet eens kik).
Julus schreef:
10-07-2020 12:07
Een man op paiq vroeg of we naar app of kik kunnen. Wat denken jullie: vreemdgangeralert? Dat is mijn eerste gedachte bij kik altijd. Want wat moet je anders met kik als je whatsapp hebt?
Hij zegt 5 jr single te zijn.
Ohw wantrouwende gedachte. Hij vraagt toch ook app? Tal van vrouwen die niet gelijk hun nummer willen geven, daar is kik dan ideaal voor en hij lijkt me gewoon voorzichtig. Ik heb ook kik gehad en ben geen vreemdganger hoor..
Precies mijn gedachte. Ik heb geen kik, waarom zou ik? En als we als anonieme mensen contact moeten hebben is dat al een slechte basis. Blijft over de vraag waarom hij kik heeft. Of hij is een vreemdganger of hij heeft contact met vreemdgangers. Is er nog een andere reden?
Waarom zou je kik willen als je gewoon whats app hebt? Ik associeer het ook met iets geheims eigenlijk. Want waarom zou je je nummer niet geven? Bevalt het niet, dan blokkeer je toch gewoon en ben je er ook vanaf.
Ik ken mensen met Kik waarvan ik absoluut zeker weet dat ze geen vreemdgangers zijn, dus ik zou er niet zo argwanend over zijn.

Sowieso, beter niet al teveel invullen voor een ander, daarmee saboteer je je eigen potentiele geluk... :)
@Julus, als hij ook app voorstelt zal het vast goed zijn.

@Vivi, klinkt goed en leuk!
Klinkt goed Vivi!

Hier heel rustig op date gebied, en het bevalt me wel. Nog wel aan het appen met een jongen waarmee het contact al was voor ik mijn Tinder had verwijderd, dat is gezellig.

Jules, ik zou niet zo veel achter dat zoeken. Hij geeft meerdere opties dus dan zou ik gewoon kiezen voor waar je het minst achter zoekt.
O echt? Ik wist niet dat kik zo vaak werd gebruikt, anders dan voor anoniem contact. Ik stelde voor om te appen maar heb niks meer gehoord :-D
Iemand had op mijn quiz gereageerd. Openingszin: op een oude fiets moet je het leren ( hij is jonger). Diepe zucht.
Julus schreef:
10-07-2020 19:08
Iemand had op mijn quiz gereageerd. Openingszin: op een oude fiets moet je het leren ( hij is jonger). Diepe zucht.
Hoppa! Die krijgt de prijs voor meest kansloze zin op de datingsites.
Ja! Of: deksel op zijn neus. Kneus.

En ik maar denken dat ik mijn portie kneuzen al gehad heb.

Jij nog sappig datenieuws?
Heerlijk al die dates en kriebels! Ik geniet mee.

Jullie hebben gelijk wat betreft de ex, knopen moeten doorgehakt worden. Ga binnenkort dit gesprek ook met hem aan. Ik zit wel met een gek dilemma: ik ben eerlijk geweest over dat ik nu wel aan het daten ben. Dat vond hij fijn om te weten, hij weet dan waar hij aan toe is. Wel maakte hij een opmerking dat hij het gek vond dat ik dit al meteen in Corona periode deed. Hij zegt dat hij daar zelf totaal niet mee bezig is. Nou ben ik er via social media achtergekomen dat die al een langere periode contact heeft met een meisje en nu ook met zijn ex. Prima, dat kan. Maar ik vind het wel erg dat hij daarover tegen mij liegt terwijl hij van mij wel de waarheid verwacht. Ik heb er moeite mee om dit te laten rusten, wat zouden jullie doen? Ik zou dit nml ook wel mee willen nemen in het gesprek. Of ik er wat mee bereik? Denk het niet. Maar het zou mij wel rust geven denk ik om het uit te spreken.

Verder rustig op zoek naar nieuw werk en lekker rustig aan het doen. Wel weer wat leuke gesprekken op tinder, maar nog geen concrete date. Behalve ‘your place or my place?’ :’) Valt me wel op dat er veel expats zitten op tinder, jullie ook?
Ik heb overigens nooit eerder van Paiq gehoord, denk dat ik dat ook maar een keer ga proberen. Hinge is het ook niet voor mij. Uiteindelijk kom ik altijd weer terug op tinder.. maar of dat het beste platform is, ik weet het niet.
Ik heb trouwens ook altijd de angst op tinder dat ik praat met mannen die vrienden van elkaar zijn en elkaar over gesprekken vertellen. Of zijn dat alleen mijn gedachten die te ver doordenken?:’)
Julus schreef:
10-07-2020 22:32
Ja! Of: deksel op zijn neus. Kneus.

En ik maar denken dat ik mijn portie kneuzen al gehad heb.

Jij nog sappig datenieuws?
Ehmm zie de man vanuit de andere kant van het land zondag weer. En heb lexa ontdekt! Nog niet heel sappig dus :biggrin:
Muis12345 schreef:
10-07-2020 23:52
Ik heb overigens nooit eerder van Paiq gehoord, denk dat ik dat ook maar een keer ga proberen. Hinge is het ook niet voor mij. Uiteindelijk kom ik altijd weer terug op tinder.. maar of dat het beste platform is, ik weet het niet.
Ik heb trouwens ook altijd de angst op tinder dat ik praat met mannen die vrienden van elkaar zijn en elkaar over gesprekken vertellen. Of zijn dat alleen mijn gedachten die te ver doordenken?:’)
Ik ben daar nooit zo bang voor, van wat ik heb begrepen doen mannen dat niet zo, vrouwen wel. En vroeger kon je gemeenschappelijke Facebook vrienden zien en toen had ik die angst ook maar dat kan al een tijdje niet meer.

Ik vind Tinder/Happn het fijnst, maar ik ben nog vrij jong en woon in een grote (studenten)stad dus er is hier altijd wel wat te swipen. Zet hem meestal op 2km en raak dan nog niet uit geswiped.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven