Het creatieve DIY topic
woensdag 8 juli 2020 om 20:58
Plaats al je leuke DIY ideeën of uitwerkingen in dit topic!
Wat lijkt je leuk om te maken? Waar heb je deze ideeën op gedaan? Hoe ver ben je? Waar heb je je materialen gekocht?
Ik ben sinds enkele maanden aan het haken. Momenteel nog met garen van de Zeeman (wat ik straks weg ga gooien aangezien dat mega pluist). Ik zou heel graag willen leren hoe fair isle te haken voor kussens, dekentjes, plantenzakken etc. Ik heb hiervoor een boek aangeschaft, maar ik vind het nog erg onduidelijk.
Verder zag ik een aantal leuke dingen op Pinterest voorbij komen om te maken:
- regenboog sleutelhanger: https://pin.it/3B1ud5Q
- naamkrans: https://pin.it/2ewYGeL
Wie o wie heeft er nog meer leuke plannen/ideeën of is momenteel al met een heel leuk DIY item aan de slag?
Wat lijkt je leuk om te maken? Waar heb je deze ideeën op gedaan? Hoe ver ben je? Waar heb je je materialen gekocht?
Ik ben sinds enkele maanden aan het haken. Momenteel nog met garen van de Zeeman (wat ik straks weg ga gooien aangezien dat mega pluist). Ik zou heel graag willen leren hoe fair isle te haken voor kussens, dekentjes, plantenzakken etc. Ik heb hiervoor een boek aangeschaft, maar ik vind het nog erg onduidelijk.
Verder zag ik een aantal leuke dingen op Pinterest voorbij komen om te maken:
- regenboog sleutelhanger: https://pin.it/3B1ud5Q
- naamkrans: https://pin.it/2ewYGeL
Wie o wie heeft er nog meer leuke plannen/ideeën of is momenteel al met een heel leuk DIY item aan de slag?
zaterdag 11 juli 2020 om 17:21
@Degenen die workshops volgen: waar vind je zulke dingen? Hier in het dorp worden volgens mij ook wel dingen gedaan maar hoe moet ik er achter komen wanneer en waar er wat te doen is? Hier is geen overzichts website ofzo en ik ken niet veel mensen dus geen idee hoe ik er achter kom dan.
Meestal via-via. Iemand deelt foto’s van een workshop, of wordt er in getagd op FB.
Misschien een keer op een lokale pagina vragen of iemand tips daarvoor heeft?
Of open hier op het forum een topic, met in welke regio je wat zoekt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 11 juli 2020 om 17:24
Ja dat is wel een goede tip. Ik kan wel eens op Facebook rondneuzen. Ik heb wel een account nog waar ik niks mee doe, kan hier idd wel handig voor zijn.
Op forum behoud ik zover dat kan toch liefst iets meer anonimiteit
Goeie tip thanx!
zaterdag 11 juli 2020 om 20:54
Ja dat heb ik ook in de schilderspullen winkel wel eens mee gedaan idd. Rest koop ik online of bij action
zondag 12 juli 2020 om 17:07
Leuk insectenhuis maar over insecten ben ik meestal niet te spreken. Vorig jaar omstreeks deze tijd had ik een enorme rouwmugjesplaag. Ze vlogen je onbeschaamd in je neus en in je ogen en fladderden voor je beeldscherm. Dus ik ben sindsdien behoorlijk bekoeld t.o.v. insecten.
Dan moet het maar zoals het kan
zondag 12 juli 2020 om 17:13
zondag 12 juli 2020 om 22:34
Is er iemand ervaren met naaien? Het lijkt mij superleuk om te leren (ik heb ooit eens een satijnen overslagdoek genaaid). Ik zou kledingstukken willen naaien of babykleertjes. Nu zag ik in de folder van de Lidl dat er een Singer naaimachine in de aanbieding komt. Is de Singer serenade M320L iets voor een beginner?
zondag 12 juli 2020 om 22:44
Hi schatkaart, leuk idee! Zelf ook (beginnend) naaister.Schatkaart schreef: ↑12-07-2020 22:34Is er iemand ervaren met naaien? Het lijkt mij superleuk om te leren (ik heb ooit eens een satijnen overslagdoek genaaid). Ik zou kledingstukken willen naaien of babykleertjes. Nu zag ik in de folder van de Lidl dat er een Singer naaimachine in de aanbieding komt. Is de Singer serenade M320L iets voor een beginner?
Ik heb het ‘vroeger’ (rond mijn 12e....) geleerd op de machine van mijn moeder en heb later een tijdlang een antieke loeizware machine uit een erfenis gebruikt. Toen lang niets.
Nu sinds een tijdje de Singer 1507, deze;
https://www.trekpleister.nl/singer-1507 ... /p/2531957
Ik wachtte toen te lang met kopen en waren ze uitverkocht, maar heb een zgan exemplaar voor maar 30,- op marktplaats gekocht en ben er mega blij mee. Kunt er bijna niets aan mis doen en de automatische draad insteek functie en het afsnijden mechanisme is geniaal! Even boekje lezen en je kunt zo aan de slag.
Dat type dat jij noemt ken ik niet, maar ik denk wel, hoe minder hij kan, hoe minder je verkeerd kan instellen. En sowieso dit soort dingen altijd ff op marktplaats checken
zondag 12 juli 2020 om 23:01
Ik heb inmiddels wat voorbeelden gezocht van beide hobby's en vind dat echt ontzettend leuk en mooi zeg! Vooral het porselein stippen, mocht ik me ooit erg vervelen dan ga ik daar zeker wat mee doenYildizlar schreef: ↑11-07-2020 07:49Calamity wat ik gemaakt heb is best herkenbaar omdat ik dit wel eens deel met familie en vrienden . Maar bv een gepersonaliseerde kaasplank of een hertenkop op een stuk steigerhout . Als je op Pinterest op pyrografie zoekt zie je veel voorbeelden . Voor het stippen heb ik wat workshops bij stipstijl gevolgd daar vind je ook veel van op internet . Dat is heel kleurrijk ik ben meer van de rustige kleuren en patronen .
Jouw hotel is echt gaaf en idd die egeltjes wat een leuk detail !
Ik adviseer je een kat.
zondag 12 juli 2020 om 23:08
Beetje rare reactie dit. Die insectenhuizen zijn niet gemaakt om rouwmugjes te huisvesten maar vooral om bijen en hommels te helpen. Die hebben het zwaar o.a. doordat Nederlandse tuinen steeds meer vertegelen en door verdelgingsmiddelen die gebruikt worden in de land- en tuinbouw en helaas ook door sommige mensen in hun tuinen.tv-icoon schreef: ↑12-07-2020 17:07Leuk insectenhuis maar over insecten ben ik meestal niet te spreken. Vorig jaar omstreeks deze tijd had ik een enorme rouwmugjesplaag. Ze vlogen je onbeschaamd in je neus en in je ogen en fladderden voor je beeldscherm. Dus ik ben sindsdien behoorlijk bekoeld t.o.v. insecten.
Insecten zijn nuttige beestjes, natuurlijk is het vervelend als ze overlast veroorzaken maar dat staat natuurlijk helemaal los van zo'n insectenhuis en het feit dat de mensheid niet (meer) zou bestaan als er geen insecten, waaronder bijen, meer zijn.
Ik adviseer je een kat.
zondag 12 juli 2020 om 23:16
Met babykleertjes, zeker voor jongetjes (broekjes) ben je voor 99% met rekbare tricot bezig. Dan zou je meer hebben aan een machine met een lockfunctie (of een lockmachine). Op dit soort instapmodellen zit dat zogenaamd wel maar is niet stevig genoeg.Schatkaart schreef: ↑12-07-2020 22:34Is er iemand ervaren met naaien? Het lijkt mij superleuk om te leren (ik heb ooit eens een satijnen overslagdoek genaaid). Ik zou kledingstukken willen naaien of babykleertjes. Nu zag ik in de folder van de Lidl dat er een Singer naaimachine in de aanbieding komt. Is de Singer serenade M320L iets voor een beginner?
Dit soort naaimachines is prima om mee te beginnen: gordijnen omzomen, jurkjes of rokjes van katoen, verkleedkleren, vlaggetjesslinger, enz.
Ik zou ook even op MP kijken. Zat genoeg mensen die enthousiast zo’n Singer of Toyota kopen en het vervolgens niet gebruiken.
maandag 13 juli 2020 om 09:16
Oh God een naaimachine heb ik ooit in een vlaag van verstandsverbijstering op marktplaats gekocht . Misschien toch ook eens onder het stof uit trekken en via YouTube mezelf wat aanleren .
Ik heb ook ernstig last van teveel kopen qua hobbyspul ik kan jaren nog haken met de wol/katoen die ik heb liggen . De plaatselijke wolwinkel legt nog net de rode loper niet uit als ik er aan kom
Ook herkenbaar voor jullie ?
Ik heb ook ernstig last van teveel kopen qua hobbyspul ik kan jaren nog haken met de wol/katoen die ik heb liggen . De plaatselijke wolwinkel legt nog net de rode loper niet uit als ik er aan kom
Ook herkenbaar voor jullie ?
maandag 13 juli 2020 om 09:45
@Hobbelster. Hier staan er in het lokale krantje vaaķ advertenties voor cursussen die in het dorp te doen zijn. Bij jou mischien ook?Hobbelster schreef: ↑11-07-2020 16:55Leuk dat met hout zeg!
Toen wij gingen trouwen heb ik gezocht naar een leuke herinnering die de gasten op ons feest konden maken en daar kwam op mijn online zoektocht ook geregeld het branden in hout naar voren als idee.
Helaas Vond mijn man het echt helemaal niks om zoiets te doen en hebben wij behalve wat foto’s en de gekregen kaarten, helemaal geen tastbare herinnering door gasten gemaakt. Wel jammer had het leuk gevonden en ook omdat mij dat branden ook erg leuk lijkt om te doen.
@Degenen die workshops volgen: waar vind je zulke dingen? Hier in het dorp worden volgens mij ook wel dingen gedaan maar hoe moet ik er achter komen wanneer en waar er wat te doen is? Hier is geen overzichts website ofzo en ik ken niet veel mensen dus geen idee hoe ik er achter kom dan.
Google helpt vooralsnog ook niet erg...
Gelukkig zelf nog genoeg liggen maar voor het sociale aspect lijkt het me wel leuk (en gezond...) om ook eens met wat anderen samen te knutselen.
Ik heb vandaag de eerste 4 armbandjes geregen! Blanke nagellak op de knoopjes. Ze liggen nu te drogen. Word er helemaal blij van! In het kader van besparen extra blij dat ik geen nieuwe heb gekocht (wel 80 meter elastische draad maar ach kan nu wel mega veel -kapotte- armbandjes fiksen en maken!)
maandag 13 juli 2020 om 11:16
Geen idee, zal eens aan m’n man vragen, die leest die krantjes namelijk wélother-smother schreef: ↑13-07-2020 09:45@Hobbelster. Hier staan er in het lokale krantje vaaķ advertenties voor cursussen die in het dorp te doen zijn. Bij jou mischien ook?
zaterdag 1 augustus 2020 om 20:18
Up!
En als antwoord op je vraag, nee, maar als je een goed voorbeeld hebt enconstructief zorgt dat het dragend is dan lijkt me dat prima te kunnen. Kunt ook goedkope kringloop stoel kopen, slopen, namaken, kijken hoe de constructie is bijv.