Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 juli 2020 om 22:27
Yep dit idd. Ik hoop dat het zo blijft.Abyss schreef: ↑11-07-2020 21:53die 2.0 gaat vroeg of laat ook gekletst worden gok ik..
Maar goed. Misschien is het wel prima zo.
Want hoe je het went of keert we zien in 2.0 nu toch ook wel wat andere gezichten.
alleen zijn de discussies nog niet echt bijzonder.. maar wellicht komt dat nog de komende twee weken.
Vooralsnog kan niemand ongelukkig zijn. want napraat is er nog.. waar alles hetzelfde is. en nog een extra napraat zonder het geklets.. (althans vooralsnog)
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 11 juli 2020 om 23:05
Als dat al ter sprake was dan was dat geklets nou niet bepaald hét probleem hè

Ik hoop niet dat het intrappen van die open deur mijn vraagstelling ondermijnt.
zaterdag 11 juli 2020 om 23:14
Jawel, want als mensen wilden napraten hadden ze geen zin om eerst door pagina's geklets te scrollen voordat ze wisten way er die dag gebeurd was.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 11 juli 2020 om 23:28
Mee eens. Beide topics naast elkaar zou prima moeten kunnen.

zaterdag 11 juli 2020 om 23:28
Ik ben uitstekend in staat om mijn eigen zaken te regelen. En verrassing: ik blijf toch!!!!Poppy_del_Rio schreef: ↑11-07-2020 09:38Mijn brandende vraag: waarom kan een forummer die hier op anoniem wilde, eerst nog een middag scheldend tekeergaan op een toon waar anderen allang voor geband zouden worden, en daarna nota bene door een mod worden gevraagd of ze nog wel op anoniem wil? Waarna ze opnieuw scheldend tekeergaat.
Wat zit daar dan achter? Waarom is het hier niet gelijke monniken, gelijke kappen?
zaterdag 11 juli 2020 om 23:33
Oh joy. Nou ja, maar even wachten op je volgende bannetje dan.Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:28Ik ben uitstekend in staat om mijn eigen zaken te regelen. En verrassing: ik blijf toch!!!!

zaterdag 11 juli 2020 om 23:36
Ik herhaal hier graag even de vraag die ik onder mijn tweede Nick niet mocht stellen. Het antwoord dat jullie gaven was namelijk niet compleet. Waarom blijft de laster over andere forummers staan? Waarom mag ene Murmur rare opmerkingen over mij maken en krijgt ze geen ban? Waarom gaat Fashion Victim over de tong en blijft dat staan? Waarom mag er gepraat worden over mensen die zich nier kunnen verdedigen omdat zij een ban hebben? Waarom gedogen jullie getreiter?Mibimi schreef: ↑11-07-2020 12:38Beste mods,
Waarom zijn er hier diverse praat en kletstopics waar de gewone (en rechtvaardige) regels gehanteerd worden en een praat topic ( napraat 132) waar andere regels zijn? Alsof het nog een napraat topic is wat het niet meer is. Kan dit topic geen andere naam krijgen en geen aparte status? Waarom bijvoorbeeld mogen in het genoemde topic mensen uren en uren en op de meest beledigende wijze besproken worden en wordt er dan eindelijk ( vanmorgen) ingegrepen maar blijven alle beledigingen staan? Is d
Ik kijk uit naar jullie antwoord.
Vragen vragen vragen.
Opnieuw kijk ik uit naar het antwoord.

zaterdag 11 juli 2020 om 23:39
Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:36Ik herhaal hier graag even de vraag die ik onder mijn tweede Nick niet mocht stellen. Het antwoord dat jullie gaven was namelijk nblabla.
Nee gek hè dat je tijdens een ban niet even met je andere nick mocht forummen.
Werkelijk

zaterdag 11 juli 2020 om 23:46
Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:36Ik herhaal hier graag even de vraag die ik onder mijn tweede Nick niet mocht stellen. Het antwoord dat jullie gaven was namelijk niet compleet. Waarom blijft de laster over andere forummers staan? Waarom mag ene Murmur rare opmerkingen over mij maken en krijgt ze geen ban? Waarom gaat Fashion Victim over de tong en blijft dat staan? Waarom mag er gepraat worden over mensen die zich nier kunnen verdedigen omdat zij een ban hebben? Waarom gedogen jullie getreiter?
Vragen vragen vragen.
Wat snap je niet aan het concept "ban"?

zaterdag 11 juli 2020 om 23:53
Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:51De vraag was aan de moderator toch? Wat snap jij niet aan de titel van dit topic?
Weinig. Klopt.

zaterdag 11 juli 2020 om 23:53
Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:38Ik krijg alleen een ban als ik dat zelf wil. Ik ben ook uitstekend in staat om mijn eigen Posts zodanig te plaatsen dat ik bereik wat ik wil.
Vriendelijke groet.
Mods manipuleren bedoel je?
zondag 12 juli 2020 om 09:04
Om dezelfde reden als waarom deze post gewoon mag.Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:36Ik herhaal hier graag even de vraag die ik onder mijn tweede Nick niet mocht stellen. Het antwoord dat jullie gaven was namelijk niet compleet. Waarom blijft de laster over andere forummers staan? Waarom mag ene Murmur rare opmerkingen over mij maken en krijgt ze geen ban? Waarom gaat Fashion Victim over de tong en blijft dat staan? Waarom mag er gepraat worden over mensen die zich nier kunnen verdedigen omdat zij een ban hebben? Waarom gedogen jullie getreiter?
Vragen vragen vragen.
Laster nog wel.......

David Dunning
David Dunning
zondag 12 juli 2020 om 09:05
Je verveelde je toch?
David Dunning
David Dunning

zondag 12 juli 2020 om 09:30
Ik had toch echt begrepen dat hier vragen gesteld werden en dat daar dan tzt een antwoord op kwam. Elders, bijvoorbeeld in een kletsgroepje dat ten onrechte nog napraat heet, mag er commentaar gegeven worden. Liefst wel met respect. Wees dus zo vriendelijk om mijn vraag niet onder te laten sneeuwen met sneren die voortkomen uit een gevoel van (begrijpelijke) teleurstelling en frustratie Ik zal hier ook niet meer reageren. Sowieso vind ik op mijn scherm zitten op een mooie dag, zonde. Ik kijk dus vanavond of er antwoord is.
Vriendelijke groet M
Vriendelijke groet M

zondag 12 juli 2020 om 09:50
Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:28Ik ben uitstekend in staat om mijn eigen zaken te regelen. En verrassing: ik blijf toch!!!!
Gezellig!!!!
zondag 12 juli 2020 om 09:51
Dit is toch precies hetzelfde als de verwijten naar napraat toe? De mods nemen beslissingen, maar het is nooit goed. Nu ook weer 'ten onrechte'. Waarom ten onrechte? Waarom zouden er geen twee napraattopics mogen zijn? Omdat jij dat niet leuk vindt? En hoe moeten de mods er precies voor zorgen dat iedereen alles leuk vindt?Waterman26 schreef: ↑12-07-2020 09:30Ik had toch echt begrepen dat hier vragen gesteld werden en dat daar dan tzt een antwoord op kwam. Elders, bijvoorbeeld in een kletsgroepje dat ten onrechte nog napraat heet, mag er commentaar gegeven worden. Liefst wel met respect. Wees dus zo vriendelijk om mijn vraag niet onder te laten sneeuwen met sneren die voortkomen uit een gevoel van (begrijpelijke) teleurstelling en frustratie Ik zal hier ook niet meer reageren. Sowieso vind ik op mijn scherm zitten op een mooie dag, zonde. Ik kijk dus vanavond of er antwoord is.
Vriendelijke groet M
Life is short. Eat dessert first.

zondag 12 juli 2020 om 10:27
Oh, hoe gaat dat in zijn werk?Waterman26 schreef: ↑11-07-2020 23:38Ik krijg alleen een ban als ik dat zelf wil. Ik ben ook uitstekend in staat om mijn eigen Posts zodanig te plaatsen dat ik bereik wat ik wil.
Vriendelijke groet.

zondag 12 juli 2020 om 10:33
Is het niet zo dat de vragen aan de mods hier gesteld worden, en alle reacties van forummers op die vraag thuis horen in napraat? Je weet wel... dat topic waar nagepraat mag worden? Nu zijn er 4 topics die hetzelfde gebruikt worden. Maakt het niet veel duidelijker.
anoniem_391739 wijzigde dit bericht op 12-07-2020 10:35
5.16% gewijzigd