Napraattopic 132

11-07-2020 08:59 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het is duidelijk dat bar weinig mensen modereer-ervaring hebben. Hoe kun je in hemelsnaam modereren op groepsgedrag? Dat is gewoonweg niet te doen. Je kunt alleen oproepen om on-topic te gaan of zo, maar massaal berichten verwijderen omdat het groepsgedrag is, kan niet.
En daarbuiten bestaat de groep volgens hetzelfde bericht ook niet. Ingewikkeld.
Bulbul schreef:
12-07-2020 00:06
Maar we kunnen toch helemaal niet napraten, we hebben geen tijd voor andere topics als napraat zo hard gaat.

Ik heb niet eens tijd voor napraat. Ben een dagje weg, is er een nieuwe die ook al 32 pagina's ver is. :|
En vandaag wilde ik eigenlijk naar buiten. Wat nu?
Later is nu
Marana schreef:
12-07-2020 09:27
Het is duidelijk dat bar weinig mensen modereer-ervaring hebben. Hoe kun je in hemelsnaam modereren op groepsgedrag? Dat is gewoonweg niet te doen. Je kunt alleen oproepen om on-topic te gaan of zo, maar massaal berichten verwijderen omdat het groepsgedrag is, kan niet.
En daarbuiten bestaat de groep volgens hetzelfde bericht ook niet. Ingewikkeld.

Exact. Er wordt mods gevraagd de wereld te verbeteren. En veel zien de inconsequentie van hun vraag ook helemaal niet. Gezellig samen een groepje definiëren als schuldige is ook niet bepaald positief groepsgedrag. Zelfs een beetje onsmakelijk.
-Shifty- schreef:
12-07-2020 09:36
Gezellig samen een groepje definiëren als schuldige is ook niet bepaald positief groepsgedrag. Zelfs een beetje onsmakelijk.
Wat je hier doet is een primitief afweersysteem om je zelfbeeld te berschermen Shifty, maar daar kun je niks aan doen. :rofl:
De vraag aan de mods is eigenlijk : willen jullie svp iets doen aan forumdynamiek want het stoort mij bij het wegzetten van een groepje als schuldige.
-Shifty- schreef:
12-07-2020 09:36
Exact. Er wordt mods gevraagd de wereld te verbeteren. En veel zien de inconsequentie van hun vraag ook helemaal niet. Gezellig samen een groepje definiëren als schuldige is ook niet bepaald positief groepsgedrag. Zelfs een beetje onsmakelijk.
Ze zoeken gewoon een zondebok. En het is overduidelijk dat ze die gevonden hebben in een vaag "groepje of niet groepje met dynamiek, maar in ieder geval betreft het wel hullie van de napraat".
Inderdaad heel onsmakelijk.
Maud*de*Braose schreef:
12-07-2020 09:53
Ze zoeken gewoon een zondebok.
De vraag is alleen waarvoor. Ik heb wel een idee hoor, maar als ik dat schrijf ben ik weer aan het bashen.
Ik snap het niet meer hoor. Volgens mij wordt de sfeer op het forum wel negatief beïnvloed, maar niet door de mensen die veel hier schrijven.
Eerst koffie of eerst bijlezen?
Eerst koffie :rolling:
VANTA schreef:
12-07-2020 10:12
Ik snap het niet meer hoor. Volgens mij wordt de sfeer op het forum wel negatief beïnvloed, maar niet door de mensen die veel hier schrijven.
Nope.
Ik zal het nog een keer uitleggen ondanks het mooie weer en geen zin om op de iPhone te tikken.
Stel dat ik met 15 vriendinnen drie keer per week in een koffiezaak luid ga zitten kletsen. We hebben enorme lol en gillen van de lach. Zeker omdat een aantal van ons de gewoonte heeft om steeds heel hard te roepen wat we die dag gegeten hebben. Een verwijzing naar een oude grap uit onze jeugd. Hahahaha.
De overige bezoekers van de zaak ergeren zich, we nemen veel plaats in en maken lawaai. Een paar van ons hebben de gewoonte om andere sneue café bezoekers na te doen. Hahahaha. Op zich zijn wij allemaal toffe wijven. We hebben goede banen, we zijn goed voor onze oude moeder, we brengen ons glas naar de glasbak. Maar als groep..
De eigenaar van de zaak vindt het ook moeilijk. Okay, wij consumeren veel en geven vette fooi. Maar de andere klanten klagen en blijven zelfs weg. In het stadje noemt men zijn zaak al ‘de oude wrijven bar’.
Wat moet er nu gebeuren? Moeten de 15 dames de zaak uitgegooid worden na een paar waaschuwingen? Moet er een soort gedooghoekje in de zaak ingericht worden waar ze kunnen doen wat ze willen? Of zouden de 15 vriendinnen elkaar eens aan kunnen kijken en hun gedrag veranderen?
Wat denken jullie?
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 12-07-2020 10:30
Reden: Hinderlijke taalfout
0.20% gewijzigd
Waterman26 schreef:
12-07-2020 10:26
Ik zal het nog een keer uitleggen ondanks het mooie weer en geen zin om op de iPhone te tikken.
Stel dat ik met 15 vriendinnen drie keer per week in een koffiezaak luid ga zitten kletsen. We hebben enorme lol en gillen van de lach. Zeker omdat een aantal van ons de gewoonte hebben om steeds heel hard te roepen wat we die dag gegeten hebben. Een verwijzing naar een oude grap uit onze jeugd. Hahahaha.
De overige bezoekers van de zaak ergeren zich, we nemen veel plaats in en maken lawaai. Een paar van ons hebben de gewoonte om andere sneue café bezoekers na te doen. Hahahaha. Op zich zijn wij allemaal toffe wijven. We hebben goede banen, we zijn goed voor onze oude moeder, we brengen ons glas naar de glasbak. Maar als groep..
De eigenaar van de zaak vindt het ook moeilijk. Okay, wij consumeren veel en geven vette fooi. Maar de andere klanten klagen en blijven zelfs weg. In het stadje noemt men zijn zaak al ‘de oude wrijven bar’.
Wat moet er nu gebeuren? Moeten de 15 dames de zaak uitgegooid worden na een paar waaschuwingen? Moet er een soort gedooghoekje in de zaak ingericht worden waar ze kunnen doen wat ze willen? Of zouden de 15 vriendinnen elkaar eens aan kunnen kijken en hun gedrag veranderen?
Wat denken jullie?

Ik denk dat jullie elkaar gek maken, dat denk ik.
Lady*Voldemort schreef:
12-07-2020 10:06
De vraag is alleen waarvoor. Ik heb wel een idee hoor, maar als ik dat schrijf ben ik weer aan het bashen.
Ik heb wel zin in een beetje bashen, heb toch een vertaalopdracht gekregen waar ik druk mee moet zijn, dus ach.
cookielover wijzigde dit bericht op 12-07-2020 10:33
0.67% gewijzigd
Ik zou een stuk of veel medestanders ronselen en met zijn allen tegen die lelijke ouwe wijven gaan lopen schreeuwen, een paar dagen lang. Dat zal ze leren, met hun groepsdynamiek.
Lady*Voldemort schreef:
12-07-2020 10:31
Ik zou een stuk of veel medestanders ronselen en met zijn allen tegen die lelijke ouwe wijven gaan lopen schreeuwen, een paar dagen lang. Dat zal ze leren, met hun groepsdynamiek.
Eigenlijk zouden ze daar een topic voor moeten maken.
Lady*Voldemort schreef:
:proud:
Lady*Voldemort schreef:

:rofl:
Murrmurr schreef:
12-07-2020 10:32
Eigenlijk zouden ze daar een topic voor moeten maken.
Hè ja
VANTA schreef:
12-07-2020 10:12
Eens.
Er zijn een paar schreeuwers, en volgens mij zijn die echt op één hand te tellen, die het allemaal héél gemeen vinden en tegen Het Groepje of De Kliek of zo zijn, en die vinden dat die Kliek in napraat zit. Dat is al jaren zo, zelfs voor napraat waren er al een paar die vonden dat er een Groepje was. Het 'grappige' is dat ik sinds napraat er is de regelmatige napraters heb zien verschuiven omdat er mensen stopten met forummen of actief napraten, en er anderen aanschoven. Ook de paar schreeuwerts zijn om de zoveel tijd veranderd. En ja, er zijn wat forummers die al heel lang forummen die of veel op napraat komen of die hard aan het schreeuwen zijn, maar over het algemeen is er veel te veel verloop om te kunnen spreken over een groepje of een kliek.

Uiteindelijk zijn het de schreeuwerts die de boel negatief beïnvloeden. Maar dat hebben ze niet door, want daar heb je zelfinzicht voor nodig. Roepen dat er een Kliek is, is veel makkelijker. Net zoals het voor conspiracy gekkies veel makkelijker is om de Illuminati de schuld te geven.
Lady*Voldemort schreef:
:lol:
Lady*Voldemort schreef:
:HA:
Lady*Voldemort schreef:
Vergeet de ellenlange betogen met geheven moraliserende vinger erbij niet. Anders loop je nog het risico dat die lelijke ouwe schreeuwwijven niet begrijpen wat je beoogt met je evangelisatiepoging.
Lady*Voldemort schreef:
Flink ben je. Daaaaag hè.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven