Napraattopic 132
zaterdag 11 juli 2020 om 08:59
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 12 juli 2020 om 10:38
Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑12-07-2020 10:34Eens.
Er zijn een paar schreeuwers, en volgens mij zijn die echt op één hand te tellen, die het allemaal héél gemeen vinden en tegen Het Groepje of De Kliek of zo zijn, en die vinden dat die Kliek in napraat zit. Dat is al jaren zo, zelfs voor napraat waren er al een paar die vonden dat er een Groepje was. Het 'grappige' is dat ik sinds napraat er is de regelmatige napraters heb zien verschuiven omdat er mensen stopten met forummen of actief napraten, en er anderen aanschoven. Ook de paar schreeuwerts zijn om de zoveel tijd veranderd. En ja, er zijn wat forummers die al heel lang forummen die of veel op napraat komen of die hard aan het schreeuwen zijn, maar over het algemeen is er veel te veel verloop om te kunnen spreken over een groepje of een kliek.
Uiteindelijk zijn het de schreeuwerts die de boel negatief beïnvloeden. Maar dat hebben ze niet door, want daar heb je zelfinzicht voor nodig. Roepen dat er een Kliek is, is veel makkelijker. Net zoals het voor conspiracy gekkies veel makkelijker is om de Illuminati de schuld te geven.
Ja, zo zie ik het ook.
Van het zalvende toontje van de 1 en het belerende toontje van de ander word ik niet vriendelijker merk ik.
zondag 12 juli 2020 om 10:39
Ik denk dat er ten eerste geen grote groep van vijftien vriendinnen is. Als je goed leest, zie je dat ook de vaste bezoekers hier elkaar regelmatig in de haren vliegen en dat er een paar zijn die goed in elkaars irritatiezone zitten. Er zijn er een paar bevriend ja, en die benoemen dat vaak. Dat vind ik ook weleens irritant maar daar forum ik gewoon omheen, of ik sla eens een hele Napraat over.Waterman26 schreef: ↑12-07-2020 10:26Ik zal het nog een keer uitleggen ondanks het mooie weer en geen zin om op de iPhone te tikken.
Stel dat ik met 15 vriendinnen drie keer per week in een koffiezaak luid ga zitten kletsen. We hebben enorme lol en gillen van de lach. Zeker omdat een aantal van ons de gewoonte heeft om steeds heel hard te roepen wat we die dag gegeten hebben. Een verwijzing naar een oude grap uit onze jeugd. Hahahaha.
De overige bezoekers van de zaak ergeren zich, we nemen veel plaats in en maken lawaai. Een paar van ons hebben de gewoonte om andere sneue café bezoekers na te doen. Hahahaha. Op zich zijn wij allemaal toffe wijven. We hebben goede banen, we zijn goed voor onze oude moeder, we brengen ons glas naar de glasbak. Maar als groep..
De eigenaar van de zaak vindt het ook moeilijk. Okay, wij consumeren veel en geven vette fooi. Maar de andere klanten klagen en blijven zelfs weg. In het stadje noemt men zijn zaak al ‘de oude wrijven bar’.
Wat moet er nu gebeuren? Moeten de 15 dames de zaak uitgegooid worden na een paar waaschuwingen? Moet er een soort gedooghoekje in de zaak ingericht worden waar ze kunnen doen wat ze willen? Of zouden de 15 vriendinnen elkaar eens aan kunnen kijken en hun gedrag veranderen?
Wat denken jullie?
Het is geen grote vriendinnengroep maar een stamtafel. En daar kun je zelf ook aan gaan zitten als je wilt, mijn ervaring is dat ze heus wel opschuiven. En ja, er maakt best weleens iemand een kutopmerking. Dat deed jij bijvoorbeeld een paar bladzijden terug ook. En wie uitdeelt, moet ook kunnen ontvangen.
Het fijne van een forum is natuurlijk dat de door jou ervaren herrie zich normaal gesproken beperkt tot bepaalde topics, of eigenlijk maar eentje: de napraat. Dus je kunt steeds naar deze napraat komen en je ergeren, of je kunt kijken of er elders op het forum topics zijn waar je je meer senang voelt.

zondag 12 juli 2020 om 10:39
LaFleurNoire schreef: ↑12-07-2020 10:36Vergeet de ellenlange betogen met geheven moraliserende vinger erbij niet. Anders loop je nog het risico dat die lelijke ouwe schreeuwwijven niet begrijpen wat je beoogt met je evangelisatiepoging.
Ja, die bedoel ik.

zondag 12 juli 2020 om 10:40
zondag 12 juli 2020 om 10:43

zondag 12 juli 2020 om 10:44
Eens.
Het doet mij een beetje denken aan van die anti-pest-lessen op school. Zalvend gedoe of schreeuwen want pesten is oh zo slecht, en daar werd de sfeer vervolgens niet beter van. Degenen die het hardst oreerden tegen pesten waren trouwens de grootste pesters vaak.

zondag 12 juli 2020 om 10:49
Zo eng!!Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑12-07-2020 10:47Je zou het bijna denken he?
Hoe durven die mensen het gezellig te hebben zonder mij! Gewoon erbij gaan staan? Ja nee, dat durf ik niet hoor, moet je eens zien wat een kliekje ze zijn met hun gezelligheid!
Weet je wat, ik zoek het probleem niet bij mezelf, nee, ik ga iedereen proberen te laten aanpassen aan mij!
zondag 12 juli 2020 om 10:53
Dat zie je hier toch ook. Het wordt vermomd als “bewustwording” maar het is gewoon ordinair pesten, porren en provoceren. Waarom zou je dit soort rare epistels neerplempem als je oprecht bezorgd bent over de dynamiek op dit forum? Toevallig net als de rust is wedergekeerd en er weer over is gegaan tot de orde van de dag?Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑12-07-2020 10:44Eens.
Het doet mij een beetje denken aan van die anti-pest-lessen op school. Zalvend gedoe of schreeuwen want pesten is oh zo slecht, en daar werd de sfeer vervolgens niet beter van. Degenen die het hardst oreerden tegen pesten waren trouwens de grootste pesters vaak.
En laten we wel wezen, deze heropvoeders zijn zelf nu ook niet bepaald toonbeelden van onbesproken gedrag en uitdragers van positieve forumdynamiek.

zondag 12 juli 2020 om 10:55
Goede opmerking.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑12-07-2020 10:44Eens.
De pesters hebben in eerste instantie altijd moeite met anti pest programma’s.

zondag 12 juli 2020 om 10:55
LaFleurNoire schreef: ↑12-07-2020 10:53Dat zie je hier toch ook. Het wordt vermomd als “bewustwording” maar het is gewoon ordinair pesten, porren en provoceren. Waarom zou je dit soort rare epistels neerplempem als je oprecht bezorgd bent over de dynamiek op dit forum? Toevallig net als de rust is wedergekeerd en er weer over is gegaan tot de orde van de dag?
En laten we wel wezen, deze heropvoeders zijn zelf nu ook niet bepaald toonbeelden van onbesproken gedrag en uitdragers van positieve forumdynamiek.
Klopt. Daar zitten een paar hele valse bij. En ik blijf erbij, met meerdere nicks.

zondag 12 juli 2020 om 10:58
Waterman26 schreef: ↑12-07-2020 10:55Goede opmerking.
De pesters hebben in eerste instantie altijd moeite met anti pest programma’s.
Wat als jij nu eens fijn naar 2.0 gaat? Waarom wil je meeschrijven op een topic waar je zo'n hekel aan de mensen daarin hebt?
Je mag ook doorgaan hoor, maar dan ga ik je staffen wegens onrust zaaien.

zondag 12 juli 2020 om 11:03
Goeiemorgen! Ik heb gisteren al iets leuks gedaan en ik ga morgen met vakantie, ik vrees dat ik vandaag moet werken. Ik ben al blij dat ik niet in een hippe wijk woon, anders zou de verleiding nog groter zijn. Heb jij nog plannen behalve het forum redden?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

zondag 12 juli 2020 om 11:05
Ik heb per ongeluk met twee mensen afgesproken maar wel in dezelfde stad dus ik ga zo met de trein (niet essentieel! Rijg me aan het spit) en maak er een Dagje van. Lunchen en wandelen en een hapje eten in de stad.
zondag 12 juli 2020 om 11:09
zondag 12 juli 2020 om 11:13
Het fijne aan een forum is dat er plaats genoeg is voor iedereen.Waterman26 schreef: ↑12-07-2020 10:26Ik zal het nog een keer uitleggen ondanks het mooie weer en geen zin om op de iPhone te tikken.
Stel dat ik met 15 vriendinnen drie keer per week in een koffiezaak luid ga zitten kletsen. We hebben enorme lol en gillen van de lach. Zeker omdat een aantal van ons de gewoonte heeft om steeds heel hard te roepen wat we die dag gegeten hebben. Een verwijzing naar een oude grap uit onze jeugd. Hahahaha.
De overige bezoekers van de zaak ergeren zich, we nemen veel plaats in en maken lawaai. Een paar van ons hebben de gewoonte om andere sneue café bezoekers na te doen. Hahahaha. Op zich zijn wij allemaal toffe wijven. We hebben goede banen, we zijn goed voor onze oude moeder, we brengen ons glas naar de glasbak. Maar als groep..
De eigenaar van de zaak vindt het ook moeilijk. Okay, wij consumeren veel en geven vette fooi. Maar de andere klanten klagen en blijven zelfs weg. In het stadje noemt men zijn zaak al ‘de oude wrijven bar’.
Wat moet er nu gebeuren? Moeten de 15 dames de zaak uitgegooid worden na een paar waaschuwingen? Moet er een soort gedooghoekje in de zaak ingericht worden waar ze kunnen doen wat ze willen? Of zouden de 15 vriendinnen elkaar eens aan kunnen kijken en hun gedrag veranderen?
Wat denken jullie?
Als mensen bij die groep vriendinnen willen aanschuiven, prima, gezellig, maar dan begin je niet met te roepen: wat een stelletje schreeuwerds zijn jullie zeg, jullie geven mij niet eens de kans om mee te doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 12 juli 2020 om 11:14
Ooh de verhaaltjes mogen maar één kant op?
Daaaaaaag hé.
zondag 12 juli 2020 om 11:15
Vind je het daar niet een beetje vroeg voor?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning