Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 13 juli 2020 om 12:47
Waterman26 schreef: ↑13-07-2020 12:22https://forum.viva.nl/relaties/ghostin ... ges/465351
Waarom toch altijd die vraag Hebben jullie seks gehad? Als een TO klaagt dat een man niets laat horen. Of dat klagen nu terecht is doet het er niet toe. Maar wat heeft seks er mee te maken? Dat klinkt als: je hebt jezelf te snel aan hem gegeven en bent nu waardeloos. Bah!!
Je wil dat de mods het bericht gaan aanpassen?

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

maandag 13 juli 2020 om 14:21
Nou, Niq, mijn broer en zoon hebben allebei autisme en dit soort opmerkingen hebben ze IRL vaak genoeg aan mogen horen. Ik vind het een kutopmerking en in plaats van haar uit te schelden meld ik het hier.

maandag 13 juli 2020 om 14:33
Het is al gestaft zie ik.
En mijn broer heeft ook autisme. Maar ik voel me er verder niet door aangesproken, en broer ook niet.
Net als dat ik me niet aangesproken voel als het over borderline gaat of manisch depressieven.
Maar het is wel zo dat blauwebessensap vooral haar angsten op Corona aan het ventileren is, dat viel me natuurlijk ook wel op.
Gelukkig heb ik geen angsten, anders voelde ik me daar ook niet door aangesproken.
En mijn broer heeft ook autisme. Maar ik voel me er verder niet door aangesproken, en broer ook niet.
Net als dat ik me niet aangesproken voel als het over borderline gaat of manisch depressieven.
Maar het is wel zo dat blauwebessensap vooral haar angsten op Corona aan het ventileren is, dat viel me natuurlijk ook wel op.
Gelukkig heb ik geen angsten, anders voelde ik me daar ook niet door aangesproken.
maandag 13 juli 2020 om 14:54
Mods, er is al eerder naar gevraagd in meld het de mods, maar ik kon jullie antwoord, if any, niet vinden, ook niet door jullie te loepen.
Mag je iemand (onterecht) racist noemen?
Racist genoemd worden is een serieuze beschuldiging en op racisme staat minstens een weekban (zie OP bantopic 2.0)
Bij onjuiste beschuldiging van racisme vind ik dat er gevolgen moeten zijn voor degene die de beschuldiging uitspreekt, als het plaatsen van rectificatie.
Mag je iemand (onterecht) racist noemen?
Racist genoemd worden is een serieuze beschuldiging en op racisme staat minstens een weekban (zie OP bantopic 2.0)
Bij onjuiste beschuldiging van racisme vind ik dat er gevolgen moeten zijn voor degene die de beschuldiging uitspreekt, als het plaatsen van rectificatie.

maandag 13 juli 2020 om 15:52
Nou ja, ze zal wrsch onder voorwaarden mogen forummen, dus ze loopt vanzelf stuk op deze manier.
Lief dat jullie het voor me opnemen trouwens.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 13 juli 2020 om 16:30

maandag 13 juli 2020 om 16:34
doornroosje9 schreef: ↑13-07-2020 16:30Dat is toch niet diegene die al die topics opende over mij 's nachts? Of heb ik het weer gewoon niet door?
Nee. Volgens mij niet.

maandag 13 juli 2020 om 16:36
Nee hoor.doornroosje9 schreef: ↑13-07-2020 16:30Dat is toch niet diegene die al die topics opende over mij 's nachts?
maandag 13 juli 2020 om 16:59
Ik zag dat deze vraag is ondergesneeuwd: de berichten worden geplaatst op tijd en datum. Dus als je om 11.00 uur de reactie wordt gepost, maar pas om 13.00uur goedgekeurd, wordt ie zichtbaar op 11 uur.Hexopbezemsteel schreef: ↑13-07-2020 07:50Hoe werkt dat met goedkeuren van je eerste berichten door de Mods, voordat ze zichtbaar worden? Blijven ze dan op de plaats staan waar je ze gepost hebt, of verplaatsen ze naar het einde van het draadje zodra ze zichtbaar worden?
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
maandag 13 juli 2020 om 17:11
Nee, die is het niet en nee, blijkbaar heb je het niet door.doornroosje9 schreef: ↑13-07-2020 16:30Dat is toch niet diegene die al die topics opende over mij 's nachts? Of heb ik het weer gewoon niet door?
David Dunning
David Dunning

maandag 13 juli 2020 om 17:58
Solomio schreef: ↑13-07-2020 10:58Mee eens.
Toch blijf ik het lastig vinden.
Ik snap dat mensen die alleen willen napraten zwaar geïrriteerd raken in de oorspronkelijke napraat.
Maar dat hele kliekjesverhaal irriteert me.
Ik lees en schrijf mee in 2.0, maar als het daar dan 'misgaat' kan er natuurlijk zomaar iemand beweren dat dat komt doordat de napraatkliek zich ook in 2.0 irritant gedraagt.
Dat zou voor mij een reden zijn om weg te blijven uit 2.0.
Maar aan de andere kant: als een aantal 1.0-posters ook in 2.0 meeschrijven en 2.0 wordt een succes, is dat juist weer een bewijs dat die napraatkliek ofwel niet bestaat, ofwel niet zo gevaarlijk is.
Want ook al zouden ze prima naast elkaar kunnen bestaan, er is een aantal posters dat aan elkaar gekoppeld wordt en dat is erg vervelend.
Spuit 11.
En verder: eens met Waterman.
maandag 13 juli 2020 om 19:58
Joh, laat gaan, ze is niet wijzer.Cookielover schreef: ↑13-07-2020 19:53Mods? Ik weet dat jullie niet er niet 24/7 zijn, maar maandag en zes uur later?
David Dunning
David Dunning
maandag 13 juli 2020 om 20:04
En “ die witte mevrouw vond ik een dik wijf “ ? Want als een zwarte man een zwetskous oid genoemd mag worden ( en lijkt me dat dat mag ) dan is iemand een dik wijf noemen ook niet zo gek, lijkt mij. Maakt het voor jou verschil dat er wit voor staat ? “ Dat dikke wijf praatte poep “ was wel oke geweest ?Jagersvrouw schreef: ↑13-07-2020 19:53Mods. Ik vind het wel storend als het gebruikelijk gaat worden om met termen als 'dikke witte wijven' te gooien. Ik ga het niet staffen maar ik vind wel racisme maatregelen 2 kanten op werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 13 juli 2020 om 20:19
Dat maakt voor mij zeker verschil. En een keer uit woede iets roepen kan ik nog begrijpen, want het onderwerp roept heftige emoties bij mensen op. Maar nu het vaker gebeurd vind ik het storend worden en hoor ik graag van de mods of dit soort termen toegelaten worden.blijfgewoonbianca schreef: ↑13-07-2020 20:04En “ die witte mevrouw vond ik een dik wijf “ ? Want als een zwarte man een zwetskous oid genoemd mag worden ( en lijkt me dat dat mag ) dan is iemand een dik wijf noemen ook niet zo gek, lijkt mij. Maakt het voor jou verschil dat er wit voor staat ? “ Dat dikke wijf praatte poep “ was wel oke geweest ?

dinsdag 14 juli 2020 om 16:06
Hoe lang duurt de ban als iemand drie keer de onnodig de OP wist?ModeratorViva (in het bantopic 2.0) schreef: ↑08-07-2020 12:44Waarschuwing. (Persoonlijke of in het topic)
a. Onnodig quoten/OP wissen, eerste keer wissen met tekst in verander vak dat het niet mag, de keer erna een waarschuwing en daarna een ban.