Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moirmel schreef:
15-07-2020 13:59

Oh, ik moet de eerste forummer nog tegenkomen die mij neersabelt in het napraattopic.
Wat gaat er dan gebeuren?
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2020 14:01
Wat gaat er dan gebeuren?
Wat zou er moeten gebeuren?
Een leuk dansje lijkt mij gepast?
Moirmel schreef:
15-07-2020 13:59
Beste, mijn eerste punt is nog steeds steekhoudend.

Ten tweede, ik bedoelde niet dat er op pjk werd gescholden tijdens deze discussie, maar wel dat dit bon ton was in dit topiic.
Hoe vaak zijn er ginds niet sneren, subtiele opmerkingen of ronduit beledigingen gemaakt naar andere leden? Dit niet erkennen is weinig anders dan je hoofd in het zand steken met de vrees dat je daarna niet langer populair zult zijn.
Jouw keuze.

Oh, ik moet de eerste forummer nog tegenkomen die mij neersabelt in het napraattopic.
Exact. Ik heb een aantal van dat soort sneren over mezelf via de mail aan de mods gemeld. Als t goed is, zijn ze verwijderd, dat werd toegezegd. Ik heb even niet meer de puf om het te controleren maar ik blijf het in de gaten houden.
Kijk, als ik iets van iemand vind, zeg ik het gewoon met naam en toenaam of noem een naam. Ik krijg dan een ban en vind dat terecht. Maar dan wil ik dat stiekeme gedoe niet lezen.

Niet dat ik zo gevoelig ben, maar het is stiekem gedrag: verwijzingen en insiders grapjes over forummers die wellicht terecht geband zijn en zich niet kunnen verdedigen. Ik kan desgevraagd wel wat namen noemen, maar ach. Laat ik eens 24 uur kunnen blijven.
Waterman26 schreef:
15-07-2020 17:54
Exact. Ik heb een aantal van dat soort sneren over mezelf via de mail aan de mods gemeld. Als t goed is, zijn ze verwijderd, dat werd toegezegd. Ik heb even niet meer de puf om het te controleren maar ik blijf het in de gaten houden.
Kijk, als ik iets van iemand vind, zeg ik het gewoon met naam en toenaam of noem een naam. Ik krijg dan een ban en vind dat terecht. Maar dan wil ik dat stiekeme gedoe niet lezen.

Niet dat ik zo gevoelig ben, maar het is stiekem gedrag: verwijzingen en insiders grapjes over forummers die wellicht terecht geband zijn en zich niet kunnen verdedigen. Ik kan desgevraagd wel wat namen noemen, maar ach. Laat ik eens 24 uur kunnen blijven.
Stiekem? Het wordt op napraat openlijk besproken. En dat mag ook gewoon.

Stop gewoon met schelden en en forum 'normaal' mee. Eerst kwam je stampend napraat binnen, oa daardoor is er nu een tweede topic geopend en sindsdien heb je er al twee bannen opzitten. Mss kan je nu ook eens naar je eigen aandeel kijken?
Life is short. Eat dessert first.
Het is natuurlijk ook wel lekker makkelijk klieren nu die banladder is opgeheven. Man man man.
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2020 18:48
Het is natuurlijk ook wel lekker makkelijk klieren nu die banladder is opgeheven. Man man man.
Ik denk dat de mods daar niet intrappen hoor. Na een paar bannen van 24u op korte tijd zal een forummer wel eens een weekban krijgen om af te koelen.
Jagersvrouw schreef:
13-07-2020 20:19
Dat maakt voor mij zeker verschil. En een keer uit woede iets roepen kan ik nog begrijpen, want het onderwerp roept heftige emoties bij mensen op. Maar nu het vaker gebeurd vind ik het storend worden en hoor ik graag van de mods of dit soort termen toegelaten worden.
Het was niet meer en niet minder dan een omschrijving van degene die ik in dat programma bedoelde. Als ik had gezegd " die witte kale kerel" was het toch ook geen schelden?

Die vrouw was een typische aso, een Tokkie zoals men dat hier op het forum graag noemt. Nu vind ik mensen Tokkie noemen dan weer niet zo netjes, dus hield ik het bij "wijf". Dat is namelijk iets anders dan een mevrouw, want dat was dat mens zeker niet.

Ze was dus en dik, en wit, en nogal aso.

Ik zal voortaan dus wel die dikke witte aso zeggen, mag dat wel?
Am Yisrael Chai!
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2020 18:48
Negatief forumgedrag noemen ze dat toch?
redbulletje schreef:
15-07-2020 12:18
. Het woord is afkomst en genderneutraal.
Dat eerste zeker niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 18:54
Het was niet meer en niet minder dan een omschrijving van degene die ik in dat programma bedoelde. Als ik had gezegd " die witte kale kerel" was het toch ook geen schelden?

Die vrouw was een typische aso, een Tokkie zoals men dat hier op het forum graag noemt. Nu vind ik mensen Tokkie noemen dan weer niet zo netjes, dus hield ik het bij "wijf". Dat is namelijk iets anders dan een mevrouw, want dat was dat mens zeker niet.

Laat die 'kleur' gewoon weg en klaar. Dat snap ik nooit zo goed, waarom mensen de behoefte hebben om de huidskleur te benoemen.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 18:54

Moet je eens proberen met dik, zwart en aso.

Provoceren om het provoceren is echt heel sneu. Maak dan gewoon je punt.
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 19:01
Laat die 'kleur' gewoon weg en klaar. Dat snap ik nooit zo goed, waarom mensen de behoefte hebben om de huidskleur te benoemen.
Nou, dat zal haar punt zijn he? Zogenaamd.

;-)

Geen fut meer voor.
Beste mod,

Kunnen jullie uitleggen waarom Redbulletje en ik eenban gekregen hebben voor schelden, maar dat de mensen die het volgende schreven:

"Wat een idioot"
"Wat een zielige mafkees"
"Onder de streep blijft dan gewoon een zwetskous over die net zo met de feiten omgaat als Trump."

niet geband zijn?

Waarom vinden jullie die uitspraken geen schelden? En als ze wel schelden zijn, gaan jullie degenen die ze geschreven hebben ook alsnog bannen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-07-2020 19:08
Beste mod,

Kunnen jullie uitleggen waarom Redbulletje en ik eenban gekregen hebben voor schelden, maar dat de mensen die het volgende schreven:

"Wat een idioot"
"Wat een zielige mafkees"
"Onder de streep blijft dan gewoon een zwetskous over die net zo met de feiten omgaat als Trump."

niet geband zijn?

Waarom vinden jullie die uitspraken geen schelden? En als ze wel schelden zijn, gaan jullie degenen die ze geschreven hebben ook alsnog bannen?

Jij ziet het verschil niet tussen 'kansenparel', 'wit wijf' en die voorbeelden die jij noemt?

Geloof ik niets van.
Iemand een foto van die vrouw?
doornroosje9 schreef:
Het was in de context van dat debat toch super relevant? Er werd van alles negatiefs gezegd over de gekleurde mensen die dingen gezegd hadden, maar over de witte mensen die ook allerlei rare uitspraken deden werd helemaal niks gezegd. Dat was het hele punt, ik vroeg aan DS1971 waarom hij wel zo tekeer ging over de zwarte man maar niet over die witte vrouw.

Hij gaf er later ook antwoord op, op die vraag, en beaamde dat het een domme ordinaire vrouw die ontzettend rare uitspraken deed was.
Am Yisrael Chai!
Luci_Morgenster schreef:
Moet je eens proberen met dik, zwart en aso.

Provoceren om het provoceren is echt heel sneu. Maak dan gewoon je punt.
ik was niet aan het provoceren om het provoceren, ik stelde een bloedserieuze vraag aan DS1971. En zei er nota bene bij dat omdat hij alleen de negatieve dingen van zwarte mensen benoemde, ik de balans dan wel even recht zou trekken door de extremen aan de witte kant te benoemen.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 19:10
Jij ziet het verschil niet tussen 'kansenparel', 'wit wijf' en die voorbeelden die jij noemt?

Geloof ik niets van.
wit en wijf zijn geen scheldwoorden, idioot en mafkees wel.

Dus ja, ik zie zeker verschil tussen die opmerkingen. Namelijk dat de mijne geen scheldwoorden zijn en de niet bestrafte opmerkingen wel.

Kansenparel en wit wijf zijn weliswaar denigrerend, maar zeker geen scheldwoorden. Zwetskous trouwens ook niet, ook dat is slechts denigrerend.

en voor de goede orde: de idioot, zielige mafkees en de zwetskous waren zwart en dat werd ook benoemd. Dat is nota bene WAAROM ik een wit persoon uit dat programma benoemde, omdat men alleen maar zat te schelden op de zwarte deelnemer.
Am Yisrael Chai!
De vraag is dus: waarom mag je een witte deelnemer geen "dik wijf" noemen, maar een zwarte deelnemer wel " idioot', 'zielige mafkees' en "zwetskous"?
Am Yisrael Chai!
Ik vind 'wijf' sowieso een scheldwoord, maar goed, geen idee hoe dat voor de rest overkomt eigenlijk. En zwart wijf vind ik ook niet kunnen, daar zit gewoon een oordeel achter. Gelukkig ben ik geen mod, want soms is het echt moeilijk modereren!
fashionvictim schreef:
15-07-2020 19:13
ik was niet aan het provoceren om het provoceren, ik stelde een bloedserieuze vraag aan DS1971. En zei er nota bene bij dat omdat hij alleen de negatieve dingen van zwarte mensen benoemde, ik de balans dan wel even recht zou trekken door de extremen aan de witte kant te benoemen.
Nee joh, niet in meegaan.
Het woord wijf vind ik denigrerend. Een woord waarmee je duidelijk wil laten zien dat je iemand niet erg hoog hebt zitten. Niet- beschaafd taalgebruik.
Julus schreef:
15-07-2020 19:25
Het woord wijf vind ik denigrerend. Een woord waarmee je duidelijk wil laten zien dat je iemand niet erg hoog hebt zitten. Niet- beschaafd taalgebruik.
Klopt. Maar wat is het verschil met idioot, zielige mafkees of zwetskous?
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 19:21
Ik vind 'wijf' sowieso een scheldwoord, maar goed, geen idee hoe dat voor de rest overkomt eigenlijk. En zwart wijf vind ik ook niet kunnen, daar zit gewoon een oordeel achter. Gelukkig ben ik geen mod, want soms is het echt moeilijk modereren!
Wat wil ik niet worden: politicus en moderator
Niet dat het iets uitmaakt wat ik vind, want jullie zijn toch overtuigd dat jullie bannen onterecht waren, maar ik vind dat wanneer iets stigmatiserend is of als zodanig gebruikt wordt, dat het dan banwaardig is. En daar voldeden al jullie uitspraken wel degelijk aan naar mijn idee.
Zielige mafkees heeft betrekking op 1 persoon en valt dus in een andere categorie. Ook een ongewenste categorie wat mij betreft, maar toch anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven