Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:54
Als je dat topic niet hebt gelezen, waarom kom je dan hier in dit topic om over mijn opmerking te klagen?
Ik klaag niet, ik reageerde op een post hier. Dik, wit wijf vind ik niet kunnen. Net zoals die opmerking van Redbulletje. Daar reageerde ik op. En dat ik dat iets heel anders vond dan idioot of die andere dingen (weet niet meer welke woorden precies).
Life is short. Eat dessert first.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 22:56
Ah, vandaar al die een-tweetjes met iemand die nota bene net geband is omdat ie het nodig vindt mij Racism-victim te noemen. En zo noemt ie me vast niet omdat ik een zwarte vrouw ben die over racisme klaagt, he?
En omdat jij zo erg tegen racisme bent en het bovendien in jouw napraattopic was heb je er direct melding van gemaakt, toch?
Bedoel je Abyss? Hij is toch niet racistisch???

Nou, dat mag ik hopen iig. Ik heb al gezegd, ik lees niet op Actueel. Daar word je niet vrolijk van.
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 22:56
Ik klaag niet, ik reageerde op een post hier. Dik, wit wijf vind ik niet kunnen. Net zoals die opmerking van Redbulletje. Daar reageerde ik op. En dat ik dat iets heel anders vond dan idioot of die andere dingen (weet niet meer welke woorden precies).
Dat weet je helemaal niet want je hebt dat topic niet gelezen. En daar gaan we weer, wederom zeg je hier iets over mijn post die over witte mensen ging, maar hou je je mond over al die posts over zwarte mensen.

Maar je bent heel erg tegen racisme, nu zie ik het inderdaad.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
15-07-2020 22:57

Nou, dat mag ik hopen iig. Ik heb al gezegd, ik lees niet op Actueel. Daar word je niet vrolijk van.
Het gebeurde in jouw napraattopic, hoor. Vind je zeker ook weer heel anders dan een vrouw op tv "dat dikke witte wijf" noemen.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:

Hij noemt FV 'Racism-victim' en heeft nergens gezegd dat hij tegen racisme is, dus dan is hij natuurlijk voor racisme!

Dat snap je toch wel, Roos?

:sarcastic: :sarcastic:
Cookielover schreef:
15-07-2020 23:01
Hij noemt FV 'Racism-victim' en heeft nergens gezegd dat hij tegen racisme is, dus dan is hij natuurlijk voor racisme!

Leg uit, wat zou hij anders met Racism-victim bedoelen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Het gebeurde in jouw napraattopic, hoor. Vind je zeker ook weer heel anders dan een vrouw op tv "dat dikke witte wijf" noemen.
Goh, is Roos TO van Napraat? Ik denk dat we alle topics over racisme waar jij in schrijft ook maar 'de topics van FV' moeten gaan noemen.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 23:00
Dat weet je helemaal niet want je hebt dat topic niet gelezen. En daar gaan we weer, wederom zeg je hier iets over mijn post die over witte mensen ging, maar hou je je mond over al die posts over zwarte mensen.

Maar je bent heel erg tegen racisme, nu zie ik het inderdaad.
Als je gelezen had wat ik geschreven had hierboven ergens is dat als iemand dat over een zwarte man geschreven had, hij of zij ook een ban verdiende.

En stop met mij te beschuldigen van niet tegen racisme te zijn. Dat ben ik nu wel zat. Jij kent mij niet, dus stop ermee.
Cookielover schreef:
15-07-2020 23:02
Goh, is Roos TO van Napraat? Ik denk dat we alle topics over racisme waar jij in schrijft ook maar 'de topics van FV' moeten gaan noemen.
Wat werd er dan met racismvictim bedoeld?
Am Yisrael Chai!
Ik geef het op. Fijne avond nog. Ik heb er genoeg van.
doornroosje9 schreef:

Ik heb ook niks gepost in dat topic hoor. reageerde ook enkel op wat er hier gezegd werd.
Maar dit was nog voordat de discussie ineens is gaan draaien naar racisme.

Het ging volgens mij om wat nu wel of niet als schelden werd ervaren.. of mafkees schelden is en of dikke witte wijf schelden is.
doornroosje9 schreef:
Als je gelezen had wat ik geschreven had hierboven ergens is dat als iemand dat over een zwarte man geschreven had, hij of zij ook een ban verdiende.

En stop met mij te beschuldigen van niet tegen racisme te zijn. Dat ben ik nu wel zat. Jij kent mij niet, dus stop ermee.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-07-2020 23:12
Reden: Op de man
13.24% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Vraag dat lekker aan Abyss zelf.
Ah, daar is ie al.
Cookielover schreef:

Mijn laatste PA taak voor vandaag ( want dat bedoelde je er denk ik mee ?)
Maar die nick wijzigen naar racism-victim, dat vind je dus zelf ok ?
doornroosje9 schreef:

Roos, laat gaan. Van iemand die de hele wereld alleen maar kan zien door een zwart/wit bril en alleen maar denkt in voor- en tegenstanders krijg je toch geen faire reactie.
fashionvictim schreef:
15-07-2020 23:03
Laat ik het dan anders formuleren: je bent duidelijk niet tegen racistische uitspraken die over mij gaan.
Ik ben vooral benieuwd wat voor racistische uitspraken er allemaal over jou gedaan worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Beste dames en enkele heer,

De discussie loopt uit de hand. Dus wil ik jullie verzoeken deze nu ook te beëindigen en hier een nachtje over te gaan slapen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 23:04
Dat eerste was een dom grapje van mij, sorry.

En nee, ik vind dat niet oké.
Cookielover schreef:
15-07-2020 22:06
HET WAS NIET OVER JOU.

Solo zei van niet, Roos zei van niet, de mod zei van niet, ik denk van niet en behalve jij en BGB was er verder ook niemand die dacht dat het racistisch tegen jou was.
Ho-ho, , er waren er zo uit mijn hoofd gelijk al 4 .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Billy_Mean schreef:
15-07-2020 23:04
Persoonlijk vond ik em goed gevonden.

Maar hij werd gegumd wegens 'negatieve naamsverbastering' o.i.d.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ModeratorViva schreef:
15-07-2020 23:07
Beste dames en enkele heer,

De discussie loopt uit de hand. Dus wil ik jullie verzoeken deze nu ook te beëindigen en hier een nachtje over te gaan slapen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Nou, omdat jij het bent :-D
Maud*de*Braose schreef:
15-07-2020 23:09
Nou, omdat jij het bent :-D

We hebben met je te doen na Mauds idee van hoe je erbij zit :proud:
fashionvictim schreef:
Wat ik met racism victim bedoelde.. Is heel simpel hoor. Dat jij heel veel dingen als racistisch ziet die niet racistisch zijn.

Wat bijna ironisch is.. aangezien je nu dat ook racistisch vindt.

Maar goed ik ben ervoor geband, want het was "naamverbastering"
Dus laten we het niet meer aanhalen en oprakelen.
Abyss schreef:
15-07-2020 23:10
Wat ik met racism victim bedoelde.. Is heel simpel hoor. Dat jij heel veel dingen als racistisch ziet die niet racistisch zijn.

Wat bijna ironisch is.. aangezien je nu dat ook racistisch vindt.

Maar goed ik ben ervoor geband, want het was "naamverbastering"
Dus laten we het niet meer aanhalen en oprakelen.
Dat maak ik zelf wel uit of ik je aanspreek op iets wat je over mij persoonlijk zegt.

Stel ik had hier verkrachtingservaringen gepost, had je me dan ook heel gevat rapevictim genoemd?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven