Vraag het de mods, deel 2.
maandag 22 juni 2020 om 15:05
En dan zitten we ineens in deel 2!
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Originele OP:
overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036
Nieuwe punten:
Reden van anonimiseren.
Update:
Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162
Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163
Update:
Beste forummers,
Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.
Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 15 juli 2020 om 23:33
Ik zie zojuist een post die wederom over de zielige zwarte mafkees gaat en ik klik voor het eerst op het filmpje;
DAT FILMPJE KOMT NIET EENS UIT DAT PROGRAMMA VAN JORT KELDER.
Er worden dus in dat topic pagina's lang de ergste dingen gezegd over een zwarte man, dat wordt bovendien breder getrokken naar alle zwarte mensen die klagen over racisme, en dat filmpje is gewoon fokking fake news. Komt uit een totaal ander programma, bevat geen context, is dus echt alleen bedoeld om zwarte mensen weer negatief te kunnen belichten, maar je mag vooral niet denken dat het racistisch bedoeld is.
Echt hoor, dat jullie dat niet zien.
Er worden dus in dat topic pagina's lang de ergste dingen gezegd over een zwarte man, dat wordt bovendien breder getrokken naar alle zwarte mensen die klagen over racisme, en dat filmpje is gewoon fokking fake news. Komt uit een totaal ander programma, bevat geen context, is dus echt alleen bedoeld om zwarte mensen weer negatief te kunnen belichten, maar je mag vooral niet denken dat het racistisch bedoeld is.
Am Yisrael Chai!

woensdag 15 juli 2020 om 23:35
Zeker. Ik vraag me af of dit een wens was van hen zelf of van Viva.Cookielover schreef: ↑15-07-2020 23:31Kan ook. Ik heb wel het idee dat ik bij deze mod met iemand aan het praten ben, net als met jou of iemand anders.
In plaats van tegen een muur. Maar dat komt ook wel voor bij forummers.

woensdag 15 juli 2020 om 23:36
fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 23:33Ik zie zojuist een post die wederom over de zielige zwarte mafkees gaat en ik klik voor het eerst op het filmpje;
Maar wat werd er dan gezegd? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

woensdag 15 juli 2020 om 23:36
Dat vraag ik mij dus ook af. Maar ik vind het verder niet zo belangrijk in die zin, dat ik me niet druk kan maken over dit soort zaken. En er ook niet over ga discussieren verder.

woensdag 15 juli 2020 om 23:38
Heel erg offtopic, maar is dat een onbewerkte foto van een oog? Zo ja, ik heb nog nooit zo'n bijzondere kleur gezien. Het is geel/ blauwig......

woensdag 15 juli 2020 om 23:39
Ik wil geen partypooper zijn maar volgens mij moet dit in napraat? Dat is hoe ik het begrepen heb. En dan doel ik op deze hele discussie.Georgia19zoveel schreef: ↑15-07-2020 23:36Maar wat werd er dan gezegd? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

woensdag 15 juli 2020 om 23:40
Ik heb geen idee. Ik heb hem gegoogled. Ik ga er vanuit dat het een bewerkte foto is.Georgia19zoveel schreef: ↑15-07-2020 23:38Heel erg offtopic, maar is dat een onbewerkte foto van een oog? Zo ja, ik heb nog nooit zo'n bijzondere kleur gezien. Het is geel/ blauwig......

woensdag 15 juli 2020 om 23:41
Ok. Of in napraat 1 met geklets tussendoor. Pff wat een gedoe al die topics.

woensdag 15 juli 2020 om 23:43
Er was ooit een Angel ( heette dat zo?), als forummer was zij een of andere kikker, drama vond ik dat.
En als het invloed heeft op welke staf serieus wordt genomen, of wie er een ban krijgt, of ( en daar gaat het nu over) hoe er met racisme wordt omgegaan, maakt het nogal wat uit.
Ben gewoon benieuwd.

woensdag 15 juli 2020 om 23:46
Enkel de Juuns schrijven mee onder een eigen nick. Zij zijn prima in staat objectief te zijn of zich uit de discussie te halen als ze dit niet langer kunnen zijn.
Ik vind het prettig om zakelijk en minder zakelijk af te kunnen wisselen. Het maakt het communiceren met elkaar aangenamer en eventuele muren kleiner.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 15 juli 2020 om 23:47
Ik ga morgen proberen om bij te komen in dat topic en indien nodig grijp ik in.fashionvictim schreef: ↑15-07-2020 23:33Ik zie zojuist een post die wederom over de zielige zwarte mafkees gaat en ik klik voor het eerst op het filmpje;

woensdag 15 juli 2020 om 23:48
Dat dus. En ik krijg er de zenuwen van dat je moet opletten wat je waar mag posten. Geen zin in.

woensdag 15 juli 2020 om 23:50
De angels is echt al lang geleden. Ik zou echt niet meer weten hoe of wat.Voornu schreef: ↑15-07-2020 23:43Er was ooit een Angel ( heette dat zo?), als forummer was zij een of andere kikker, drama vond ik dat.
En als het invloed heeft op welke staf serieus wordt genomen, of wie er een ban krijgt, of ( en daar gaat het nu over) hoe er met racisme wordt omgegaan, maakt het nogal wat uit.
Ben gewoon benieuwd.
We gaan meemaken hoe eea zich zal ontwikkelen. Ook benieuwd naar.

woensdag 15 juli 2020 om 23:51
En was dat jouw/ jullie eigen verzoek om zakelijk en persoonlijk te combineren?ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 23:46Enkel de Juuns schrijven mee onder een eigen nick. Zij zijn prima in staat objectief te zijn of zich uit de discussie te halen als ze dit niet langer kunnen zijn.
Ik vind het prettig om zakelijk en minder zakelijk af te kunnen wisselen. Het maakt het communiceren met elkaar aangenamer en eventuele muren kleiner.

woensdag 15 juli 2020 om 23:54
Ik ook. Ik hoor het wel als ik van het padje ben.Maud*de*Braose schreef: ↑15-07-2020 23:52Ik let niet heel erg op. Merk vanzelf wel hoe of wat. Ga daarheen waar interssante dingen spelen. Behalve napraat, daar ben ik sowieso.

donderdag 16 juli 2020 om 00:14
Thanks.ModeratorViva schreef: ↑15-07-2020 23:47Ik ga morgen proberen om bij te komen in dat topic en indien nodig grijp ik in.
Am Yisrael Chai!

donderdag 16 juli 2020 om 00:16
blijfgewoonbianca schreef: ↑16-07-2020 00:14Kunnen jullie even lezen in napraat 132 hoevaak en hoe gezellig het over mij en “ mijn mattie “ FV is gegaan vanavond, gisteren, eergisteren....
“ , heksen, hypocriet “ zijn zomaar even wat woorden die ik langs heb zien komen.
Bijvoorbeeld als in : het is hypocriet als je heksen op jezelf betrekt? Bedoel je zo iets?