Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Sta er toch wel van te kijken dat je zoveel kan vinden van iemand. Snap het wel hoor dat het kan, maar als ik mezelf of mn man Google komt er maar weinig naar boven. Bij mij 1 foto maar die staat tussen tig andere foto's die niks met mij te maken hebben. Dus iemand die mij niet kent heeft geen idee wie van die foto's ik ben. Verder een link naar mn Facebook. Maar ook naar een Facebook van iemand met dezelfde naam. En een link naar insta maar dat is ook iemand met dezelfde naam. Niet van mij. Verder is er zeer weinig te vinden, bij mn man nog minder. Echt geen tel.nrs of mailadressen.
tulpje21 schreef:
15-07-2020 12:07
Sta er toch wel van te kijken dat je zoveel kan vinden van iemand. Snap het wel hoor dat het kan, maar als ik mezelf of mn man Google komt er maar weinig naar boven. Bij mij 1 foto maar die staat tussen tig andere foto's die niks met mij te maken hebben. Dus iemand die mij niet kent heeft geen idee wie van die foto's ik ben. Verder een link naar mn Facebook. Maar ook naar een Facebook van iemand met dezelfde naam. En een link naar insta maar dat is ook iemand met dezelfde naam. Niet van mij. Verder is er zeer weinig te vinden, bij mn man nog minder. Echt geen tel.nrs of mailadressen.
Bij mij ook niet. Een link naar mijn Instagram, maar die is afgeschermd. En je kunt zien waar ik werk, maar dat is het. Bij afbeeldingen zie je alleen een foto van mijn broer :-D
pamelacourson schreef:
15-07-2020 12:11
Bij mij ook niet. Een link naar mijn Instagram, maar die is afgeschermd. En je kunt zien waar ik werk, maar dat is het. Bij afbeeldingen zie je alleen een foto van mijn broer :-D
Vandaar uit kun je verder zoeken: op site van je werk, of via je broer. Je kunt een foto door image search halen en dan kom je er mogelijk achter wie je broer is. Gaat ver hoor, maar kan dus vaak wel.
RosainVietnam schreef:
15-07-2020 12:50
Vandaar uit kun je verder zoeken: op site van je werk, of via je broer. Je kunt een foto door image search halen en dan kom je er mogelijk achter wie je broer is. Gaat ver hoor, maar kan dus vaak wel.
Nee hoor, want als je mijn naam Googlet krijg je allerlei foto's van mensen die ik niet eens ken, en mijn broer dus ergens op de 8e foto. Dan moet je dus al die foto's gaan uitpluizen. Ik denk niet dat ze daar wijzer van worden. En op de site van mijn werk staat alleen mijn naam, we hebben niet eens een kantoor. Maar goed, we gaan een beetje off topic.
Marana schreef:
10-07-2020 08:03
Bij een stel dertigers dat al 8 jaar bij elkaar is, is het een goeie gok dat er een kinderwens is.

Ik denk dat vriend iemand heeft afgewezen. Een gekkie.
Dit dus.
Zo wordt mijn man al jaren 'gestalkt' door een vrouw die hij jaren geleden heeft afgewezen.
Ze blijft maar berichten sturen met liefdesverklaringen, linkjes over snel en goedkoop scheiden, verklaringen over waarom ik niet bij hem zou horen, en vooral berichten die gaan over wat zij allemaal met hem zou willen doen.
Hij heeft haar al meermaals verzocht hiermee te stoppen, omdat hij niks van haar moet maar het schijnt niet door te dringen.
Om gek van te worden.
En dat is dan een volwassen vrouw met kinderen.
Mijn ex wordt ook door veel vrouwen gestalkt. Zo erg dat ik een van die vrouwen wel eens een mailtje heb gestuurd om te vragen of ze daarmee op wilde houden. Ze bleek helemaal niet te weten dat hij een vriendin had met wie hij samenwoonde. Laatst kreeg ik ook zo'n mailtje van een vreemde vrouw: zijn nieuwe vriendin.
Truusdemier1981 schreef:
15-07-2020 13:17
Dit dus.
Zo wordt mijn man al jaren 'gestalkt' door een vrouw die hij jaren geleden heeft afgewezen.
Ze blijft maar berichten sturen met liefdesverklaringen, linkjes over snel en goedkoop scheiden, verklaringen over waarom ik niet bij hem zou horen, en vooral berichten die gaan over wat zij allemaal met hem zou willen doen.
Hij heeft haar al meermaals verzocht hiermee te stoppen, omdat hij niks van haar moet maar het schijnt niet door te dringen.
Om gek van te worden.
En dat is dan een volwassen vrouw met kinderen.

Sorry maar :rofl:
Metallover schreef:
16-07-2020 13:47
Sorry maar :rofl:

Inderdaad :hihi:
Pindakaasjes schreef:
16-07-2020 16:43
Inderdaad :hihi:
:rofl:

Nu is het wachten op de eerste die zegt dat man vreemd is gegaan of die linkjes naar zichzelf stuurt
We weten inmiddels dat het de ex van mijn vriend was. Politie doet blijkbaar weinig met deze info omdat ze ons niets aangedaan heeft (Niet fysiek aangeraakt of in gezicht bedreigd). Als ze nu doorgaat doen ze wel iets. Dat weet zij ook.

Haar man (ja je leest het goed, die heeft ze) is op de hoogte en vertelde ons dat ze er doorheen zit en met haar gaat praten. Wij hebben haar niets aangedaan. Dus geen idee waarom ze dit gedaan heeft.

Ik vind het zo’n raar verhaal. En binnen deze korte tijd had ik niet verwacht te weten wie het was, echter leek het erop dat ze na een tijdje wilde dat wij wisten wie ze was.
Ow en voor de berichten weer gaan zijn dat mijn vriend vreemd gegaan is.. nee, dat is niet zo. Ze woont niet eens in Nederland. Ze gaan wel terug komen naar Nederland zei haar man.
Maar hoe kan zij nu weten dat jullie bezig zijn voor een (tweede) kind?
Wat goed, ik had eigenlijk niet verwacht dat je erachter zou komen. In de war, ja dat maakt wel sense. Eigenlijk best wel zielig voor haar en haar man ook, maar dit klinkt niet als een heel gevaarlijke situatie en het moet een opluchting zijn dat je het nu weet. Hoef je niet bij iedereen te gaan nadenken.
Jeetje wat een triest verhaal zeg en die man moet het nu allemaal maar rechtbreien.
.
cookielover wijzigde dit bericht op 17-07-2020 08:48
99.48% gewijzigd
Murrmurr schreef:
15-07-2020 14:33
Mijn ex wordt ook door veel vrouwen gestalkt. Zo erg dat ik een van die vrouwen wel eens een mailtje heb gestuurd om te vragen of ze daarmee op wilde houden. Ze bleek helemaal niet te weten dat hij een vriendin had met wie hij samenwoonde. Laatst kreeg ik ook zo'n mailtje van een vreemde vrouw: zijn nieuwe vriendin.
Hou dan ook op met hem te stalken!
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Zijn er mensen die denken dat hij nog steeds vreemdgaat? Misschien vliegt hij op en neer?
Het onderwerp is nu wel echt vanuit elke hoek uitgelicht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Rosalind schreef:
16-07-2020 20:32
Maar hoe kan zij nu weten dat jullie bezig zijn voor een (tweede) kind?
Dat heet nou een calculated guess.
Zo wat een verhaal. Blij dat jullie weten wie het is.
Je vriend had dus gelijk, die riep vanaf het begin dat het zijn ex was.
Verschillendesokken schreef:
16-07-2020 20:28
We weten inmiddels dat het de ex van mijn vriend was. Politie doet blijkbaar weinig met deze info omdat ze ons niets aangedaan heeft (Niet fysiek aangeraakt of in gezicht bedreigd). Als ze nu doorgaat doen ze wel iets. Dat weet zij ook.

Haar man (ja je leest het goed, die heeft ze) is op de hoogte en vertelde ons dat ze er doorheen zit en met haar gaat praten. Wij hebben haar niets aangedaan. Dus geen idee waarom ze dit gedaan heeft.

Ik vind het zo’n raar verhaal. En binnen deze korte tijd had ik niet verwacht te weten wie het was, echter leek het erop dat ze na een tijdje wilde dat wij wisten wie ze was.
Precies de reden waarom ik in dit soort topics vaak wijs op te hoge verwachtingen die mensen hebben van de politie.

Fijn dat je het weet. En fijn dat je zo rustig bent gebleven ondanks dat sommigen hier volgens mij zo'n beetje dachten dat je vriend een wandelende reclamezuil was voor Second Love.
Je hebt je niet gek laten maken!
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 17-07-2020 01:08
0.34% gewijzigd
Ben wel benieuwd hoe jullie erachter zijn gekomen. Ik neem aan dat ze niet haar naam heeft verteld.
lila01 schreef:
17-07-2020 00:22
Ben wel benieuwd hoe jullie erachter zijn gekomen. Ik neem aan dat ze niet haar naam heeft verteld.

Ben ik ook heel benieuwd naar.
Bedankt voor de reacties. Ik kan helaas niet overal op antwoorden, had jullie graag nog wat details gegeven maar dat kan niet. Misschien komt dat nog.

Wij hadden ook niet verwacht erachter te komen dus super fijn. Gelukkig inderdaad niet laten gek maken! Bedankt voor al de adviezen, het meedenken en lieve woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven