Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
21-07-2020 19:51
Nah, ik heb ruzie.

Op Digi :rofl:
Jezus :rofl:
nice
Lady*Voldemort schreef:
Nah, ik heb ruzie.

Nou, je bent ook wel erg onlief hoor.
En die ander is juist wel lief.
Stoute jij.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
Nah, ik heb ruzie.

Ik wou zeggen doe eens lief maar ik heb een godsgruwelijke hekel aan die uitspraak :proud: Bovendien heb je gewoon gelijk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Lady*Voldemort schreef:
Nah, ik heb ruzie.

:there: niet heel moeilijk hoor bij deze forummer. :roll:
herfstappeltaart schreef:
22-07-2020 08:32
:there: niet heel moeilijk hoor bij deze forummer. :roll:
De lol zat hem ook meer in het feit dat ik uitgerekend op Digi in de clinch raakte. Dat is toch wel de gezapigste pijler die je hier kunt vinden :proud:
Lady*Voldemort schreef:
22-07-2020 08:38
De lol zat hem ook meer in het feit dat ik uitgerekend op Digi in de clinch raakte. Dat is toch wel de gezapigste pijler die je hier kunt vinden :proud:
:P
Wat een boel jolijt ook in het preutsheidtopic dat feitelijk over dwang gaat en nu al twee bladzijden over de jacuzzi bij iemand thuis en in hoeverre je daar zelf van mag bepalen hoe mensen die gebruiken.
Lady*Voldemort schreef:
Nah, ik heb ruzie.

Dat vind ik knap!
ikBedoelHetGoed schreef:
22-07-2020 08:43
Wat een boel jolijt ook in het preutsheidtopic dat feitelijk over dwang gaat en nu al twee bladzijden over de jacuzzi bij iemand thuis en in hoeverre je daar zelf van mag bepalen hoe mensen die gebruiken.
Dat was quasi gezellig wel even idd...
Vreemd wel dat er verschillende opvattingen zijn over wat je bij jou thuis wel/niet wil. Geloof dat je dat nog altijd gewoon zelf mag bepalen? Of is dat iets raars?
ikBedoelHetGoed schreef:
22-07-2020 08:43

Ik vind het zo apart dat preutse ouders hun preutsheid vaak aan hun kinderen ophangen. Er hangt dan altijd meteen zo'n zweem van bescherming tegen pedo's en ongewenste intimiteiten aan vast. En uiteraard het; ja maar dadelijk staan ze bloot op het internet-argument. Het slaat die discussie meteen zo dood. Alsof je in het kamp van de pedo's en vieze engerds geduwd wordt als je niet zo preuts bent. Dan kan je toch geen normaal gesprek meer voeren over preutsheid?
Volgens mij gaat het topic überhaupt niet over preutsheid, Shifty, maar over dwang. En met dwang is in sommige gevallen wel wat mis.
Zowizo schreef:
22-07-2020 09:33
Dat was quasi gezellig wel even idd...
Vreemd wel dat er verschillende opvattingen zijn over wat je bij jou thuis wel/niet wil. Geloof dat je dat nog altijd gewoon zelf mag bepalen? Of is dat iets raars?
Eens met wat jij zegt. Ik vond de bijdrage over de jacuzzi niet zo nodig, maar om iemand met een jacuzzi die daarbij bepaalde regels hanteert te gaan uitmaken voor nare dingen, dat is nog veel onnodiger. En onaardig en raar en onterecht.

En zo bleef het nog lang onrustig en off-topic.
-Shifty- schreef:
22-07-2020 09:37
Ik vind het zo apart dat preutse ouders hun preutsheid vaak aan hun kinderen ophangen. Er hangt dan altijd meteen zo'n zweem van bescherming tegen pedo's en ongewenste intimiteiten aan vast. En uiteraard het; ja maar dadelijk staan ze bloot op het internet-argument. Het slaat die discussie meteen zo dood. Alsof je in het kamp van de pedo's en vieze engerds geduwd wordt als je niet zo preuts bent. Dan kan je toch geen normaal gesprek meer voeren over preutsheid?

Het ging niet over preutsheid maar over het feit dat een meisje van negen tegen haar zin haar onderbroek moest uittrekken.
Daarna volgde de hele preutsheid-discussie die niet ter zake doet.

Edit: hoewel, eigenlijk ook weer wel omdat de vraag van de TO was: "zijn wij preuts"...
Maar ik vind dat niet de vraag die van toepassing is op het verdere verhaal van TO.
TO stuurt de boel een beetje de verkeerde kant op met die titel
Murrmurr schreef:
22-07-2020 10:05

Precies.
ikBedoelHetGoed schreef:
22-07-2020 09:40
Volgens mij gaat het topic überhaupt niet over preutsheid, Shifty, maar over dwang. En met dwang is in sommige gevallen wel wat mis.

In de meeste gevallen zou ik durven zeggen. Maar ook die combinatie dwang+kinderen+bloot maakt het zeker niet beter. Die discussie ga ik echt niet aan, al helemaal niet in combinatie met dwang. Ik vind het een bij voorbaat overtrokken gepolariseerde discussie.

Qua overtrokken polarisatie vergelijkbaar met: 'ik vind jonge zeehondjes doodknuppelen zielig, vind jij ook dat geld voor asielzoekers beter naar natuurmonumenten kan gaan?'. Ik denk dan laat maar. Een dergelijke 'discussie' is niet bedoeld om er over te praten maar om bevestigd of verketterd te worden.

Misschien trek ik zelf nu iets te zwart/wit. Maar even om te illustreren waarom ik niet mee ga praten in een topic over dwang+kinderen+bloot.
Murrmurr schreef:
22-07-2020 10:05
Waarschijnlijk omdat ze in eerste instantie niet begreep dat ze er moeite mee had vanwege het dwangelement en vreesde dat ze preuts was. Zo'n topic is daarom hartstikke nuttig. Jammer dat het vervolgens een rare kant opgaat waar TO niks aan heeft.
Ik vind het een beetje apart allemaal hoor.. verplicht naakt en dan kregen ze een ijsje? :sarcastic:
Dubieus, dat ijsje. Een kind van 9 heeft het recht te beslissen over haar eigen lichaam als het gaat over naaktheid om een niet-medische reden. En omkopen met een ijsje maakt het nog erger.
-Shifty- schreef:
22-07-2020 10:12
In de meeste gevallen zou ik durven zeggen. Maar ook die combinatie dwang+kinderen+bloot maakt het zeker niet beter. Die discussie ga ik echt niet aan, al helemaal niet in combinatie met dwang. Ik vind het een bij voorbaat overtrokken gepolariseerde discussie.

Qua overtrokken polarisatie vergelijkbaar met: 'ik vind jonge zeehondjes doodknuppelen zielig, vind jij ook dat geld voor asielzoekers beter naar natuurmonumenten kan gaan?'. Ik denk dan laat maar. Een dergelijke 'discussie' is niet bedoeld om er over te praten maar om bevestigd of verketterd te worden.

Misschien trek ik zelf nu iets te zwart/wit. Maar even om te illustreren waarom ik niet mee ga praten in een topic over dwang+kinderen+bloot.
Ik probeer je te volgen, maar het lukt niet erg. In het topic staan twee reacties die ik heel sterk vind. De eerste gaat over het belang van kinderen leren dat ze grenzen mogen aangeven als het om hun lichaam gaat en dat niemand daaroverheen mag gaan. De tweede over wat je van de situatie zou vinden als jij zelf, als volwassene, naakt in de rij moest om te worden afgespoeld.
ikBedoelHetGoed schreef:
22-07-2020 10:14
Waarschijnlijk omdat ze in eerste instantie niet begreep dat ze er moeite mee had vanwege het dwangelement en vreesde dat ze preuts was. Zo'n topic is daarom hartstikke nuttig. Jammer dat het vervolgens een rare kant opgaat waar TO niks aan heeft.

Goed verwoord.
Nu zie ik op Tinder dus serieus een profiel langskomen met "1.86 and shrinking" :rofl: Ik denk dat het Bennie is
Is er al bekend wat de kant van het verhaal van de leiding is?
VANTA schreef:
22-07-2020 14:02
Is er al bekend wat de kant van het verhaal van de leiding is?
Ze hadden het niet zo bedoeld, was niet duidelijk dat kind het niet wilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven