Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Brent

Saul

Duuk

Juup

Ties

Siep/ Syb
Silvijn klinkt ook leuk. Maar vind ik net te hip, het moet iets ouderwetser.

Servaas?
quote:

Servaas?

Als in de zangeres zonder naam Mary Servaas ? (servaes)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Hallo

Ik ben op zoek naar een jongensnaam die bij Julian en Yannick (niet Janiek maar Yannick) past.

Iemand leuke suggesties? We hebben nog even maar er over fantaseren is altijd leuk (ben nu 10 weken)

Groetjes!Hee Marleen, wat leuk dat je weer zwanger bent, van harte. Wij zijn elkaar hier een keer tegen gekomen omdat mijn zonen ook Julian en Yannick heten. (Ik vermoed dat wij Yannick wel hetzelfde schrijven, maar iets anders uitspreken? bij ons zoals bij : Yannick Noah)

Wij hebben 11 maanden geleden een prachtige zoon gekregen en die hebben wij Quentin genoemd.

Wie weet is dat 'm ook voor jullie, zou ik persoonlijk wel een giller vinden.

Ook leuk vind ik:

Ian

Noah

Nathan

River

Tristan

Dat is wat snel even bij mij opkomt.

Veel succes en ik hoop te horen wat je ervan vindt!
Ik woon in amerika... mijn oudste heeft een amerikaanse naam Carson....en de 2e heet MAX op zijn nederlands.. als iemand hem hier MEX noemt roept ie..no I"M max it's duts (dutch) ...scheet
quote:Brent, mwoh

Saul, doet me wat engels aan

Duuk, idem

Juup, leuk!

Ties, te populair

Siep/ Syb, familielid heet zo
quote:

quote: mevrouwk reageerde

Servaas?

Servaas vind ik leuk!

Heb even gegoogled, maar is een (oud hollandse) jongens naam: 'hij die redt' (afgeleid van Servatius).
quote:

quote: borodini reageerde

quote: mevrouwk reageerde

Servaas?

Servaas vind ik leuk!

Heb even gegoogled, maar is een (oud hollandse) jongens naam: 'hij die redt' (afgeleid van Servatius).

kan, ik had gewoon glijk die gedachtte erbij :D
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hoi allemaal,

Over ruim 13 weken hopen mijn vriend en ik papa en mama te worden. Alles is al zo'n beetje geregeld, behalve de namen!

En das ook best handig om te hebben dacht ik zo:P

We hebben al wel vanaf dag 1 een jongensnaam, maar twijfelen nog ernsitg, vooral ik. Mij vriend kwam er mee, maar ik weet niet of het wat is hoor. Helaas heb ik ook geen andere alternatieven en op dit topic kom ik 'de' naam ook niet tegen.

De naam die we tot nu toe hebben is...schrik niet! Nesta

Het is geen doorsnee naam en dat wil ik ook niet, maar is dit niet een beetje te vraag ik me af. Ben toch bang voor de reacties van anderen. En dat terwijl ik me daar anders nooit iets van aantrek.

Nesta komt van Bob Marley. Zijn volledige naam was: Robert Nesta Marley.

Beiden zijn we gek op zijn muziek en mijn vriend had deze naam al jaren in gedachten (en daar wist ik niets van).

Wat vinden jullie ervan? Dan kan ik alvast een beetje peilen of de naam niet te vergezocht is of zo.

Nesta: wel/niet

Thanks!
quote:

Hoi allemaal,

Over ruim 13 weken hopen mijn vriend en ik papa en mama te worden. Alles is al zo'n beetje geregeld, behalve de namen!

En das ook best handig om te hebben dacht ik zo:P

We hebben al wel vanaf dag 1 een jongensnaam, maar twijfelen nog ernsitg, vooral ik. Mij vriend kwam er mee, maar ik weet niet of het wat is hoor. Helaas heb ik ook geen andere alternatieven en op dit topic kom ik 'de' naam ook niet tegen.

De naam die we tot nu toe hebben is...schrik niet! Nesta

Het is geen doorsnee naam en dat wil ik ook niet, maar is dit niet een beetje te vraag ik me af. Ben toch bang voor de reacties van anderen. En dat terwijl ik me daar anders nooit iets van aantrek.

Nesta komt van Bob Marley. Zijn volledige naam was: Robert Nesta Marley.

Beiden zijn we gek op zijn muziek en mijn vriend had deze naam al jaren in gedachten (en daar wist ik niets van).

Wat vinden jullie ervan? Dan kan ik alvast een beetje peilen of de naam niet te vergezocht is of zo.

Nesta: wel/niet

Thanks!

Tsja, mijn smaak is het niet (ik hou sowieso niet van jongensnamen die eindigen op een -a) maar ik vind dat dat er niet toe doet. Als jullie het beiden een hele mooie naam vinden zou ik zeggen, gewoon doen! Wat andere vinden is totaal niet boeiend vind ik, het is natuurlijk leuk als iedereen zegt, goh wat een mooie naam maar ja, dat krijg je sowieso niet voor elkaar want smaken verschillen (gelukkig!)

Vergezocht vind ik de naam overigens niet, de klank is heel toegankelijk en vriendelijk, en de spelling lekker eenvoudig (geen gekunselde naam) dus ik denk dat mensen er snel aan wennen (namen zijn vaak een kwestie van wennen!)

Ik ga ook geen lijstje met andere namen opperen, als ik jullie redenering lees, past deze naam prima bij jullie
Hey Anouk,

Normaal gesproken zou ik zeggen, je hebt helemaal gelijk. Wat een ander er van vindt boeit niet, als je het zelf maar mooi vind.

Dat is het nou juist denk ik, ik ben dus niet overtuigd. Het is ook niet echt een naam die normaal in mijn lijstje voor zou komen. Het is dus echt dat mijn vriend er mee kwam en we geen andere naam kunnen bedenken die we allbei echt veel leuker vinden van Nesta. (klinkt ook wel weer lekker stoer vinden wij)

Dus een lijstje met namen is altijd welkom, beetje nieuwe inspiratie.

Ik houd van namen die vriendelijk, toegankelijk en niet te doorsnee zijn en die toch een Nederlandse klank hebben. Een naam die je uitspreekt zoals hij geschreven wordt, ook belangrijk voor ons.En bovendien niet meer dan 2 lettergrepen hebben (lange achternaam)

Voor een meisje hebben we Kira bovenaanstaan. Mijn favo is Nikki of Kiki, maar vriend vindt dat niet wat. Kira zijn we beiden positief over. Maar das een ander topic (heb ik ook al daar gepost).

Kom maar op met je lijstje...

Groetjes.
Haha Anouk, die nu dat je schrijft dat je GEEN ander namen gaat opperen...;). Ik lees te snel (stiekem onder werktijd...)

Ook goed hoor!!
lekker bezig! die = zie
Otismeisje, ik vind ook niet dat je je wat van anderen moet aantrekken, als jullie Nesta uiteindelijk beiden een mooie naam vinden, dan moet je daarvoor gaan!

Je vraagt om andere suggesties... Lastig. Kijkend naar je favoriete meisjes naam kom ik hier op:

Mick(a)

Nout

Boet

Sorry, verder even geen inspiratie
hihi Otismeisje, als je graag een lijstje wil, dan krijg je een lijstje hoor :P

Rubin

Myrdin

Espen

Boas

Figo / Viggo

Tijl

Zeger

Otis

Quintus

Rajan (betekent overigens Koning)

Stenz

Chander

Kiran / Kieran

Redmar

Dante (streepje op de e)

Pascal

Rivas

Zeno

Rune

Jonas

Axel

Cyril

Ward

Eerst zo maar ff, ik zit ook op mn werk :$ Laat maar ff weten wat je hier van vindt, dan kan ik daarna misschien ergens op door gaan.....
Hallo,

Wie weet er een leuke jongensnaam bij Chris?

We vinden op dit moment Lucas leuk.

Maar een vriendin van me die een paar maanden eerder is uitgerekend vond die naam ook erg leuk dus....

Ook vinden we Tycho leuk.

maar 1 van onze katten heet Tigris en dat vind ik toch niet zo leuk klinken samen.

Ik zoek een leuke naam met 1 of 2 lettergrepen.

Alvast bedankt!

Groetjes Catnip
quote:Hallo,

Maar een vriendin van me die een paar maanden eerder is uitgerekend vond die naam ook erg leuk dus....

maar 1 van onze katten heet Tigris en dat vind ik toch niet zo leuk klinken samen.

Alvast bedankt!

Groetjes CatnipIk zal eens voor je kijken:

Loek

Viggo (ipv Tycho)

Mick

Giel

Jesper

Jens

Roel

Dinand

Alex

Bas

Brent

Jorrit

Lennart

Mees

Job

Laat maar ff weten of hier wat bij zit??
Ik heb maar 1 suggestie voor een jongensnaam, namelijk Rowin. Zo heet mijn zoon en ik vind het nog steeds een prachtige naam :D
quote:

quote: catnip reageerde

Hallo,

Alvast bedankt!

Groetjes Catnip

Ik zal eens voor je kijken:

Loek  mwah misschien dan Luke of Luuk

Viggo (ipv Tycho) Helemaal niks, sorry

Mick Wel leuk maar vriend vind het niks

Giel Beetje ouderwets

Jesper nee

Jens Leuk, maar nee

Roel ken een Roel en geen leuke

Dinand Te Groot BN gehalte

Alex Leuk maar vriend vind het niks

Bas te simpeltjes

Brent Vriend vind het niks

Jorrit Beetje een hockey naam

Lennart Nee

Mees Ken al teveel kindjes die zo heten

Job te bijbels

Laat maar ff weten of hier wat bij zit??

Owja, dat was ik nog vergeten te vertellen:

Het Neefje van mijn zoon die ongeveer even od is heet Rens.

Ze gaan veel met elkaar om.

Daarom wil ik liever geen naam van 1 lttergreep die op een S eindigd omdat je dan een Kwik, Kwek en kwak effect krijgt.

Voorbeeld: Chris, Rens en Lars (Lars vind ik ook erg leuk maar valt dus af)

Bedankt voor de namen.

Als je er nog meer weet, graag.

Groetjes Catnip
quote:Ik heb maar 1 suggestie voor een jongensnaam, namelijk Rowin. Zo heet mijn zoon en ik vind het nog steeds een prachtige naam :DIk persoonlijk vind Rowan of Roan leuker maar opzich een leuke naam.

Maar mijn vriend heet Johan en ik vind dat toch net teveel op elkaar lijken.

Wat vinden jullie???
Ik doe nog een poging voor je Catnip:

Huub

Tijn

Tijmen

Max

Kasper

Milo

Finn

Owen

Quintin

Joost

Brent

Roy

Silvan

Bram

Jannick

Jay / Jayden

Dion

o enne Rowan / Roan zou ik niet doen bij Johan inderdaad....
quote:

Ik doe nog een poging voor je Catnip:

Huub Ik ken een stomme huub

Tijn mwah

Tijmen ken al een hoop Thijmens

Max ken ook al een hoop maxen

Kasper een ander neefje heet Kasper

Milo vind ik een hondennaam

Finn wel aardig

Owen leuk

Quintin nee past niet zo bij Chris

Joost leuk

Brent nee

Roy jakkie

Silvan nee

Bram erg leuke naam maar zo heet mijn broertje al

Jannick schoonbroer heet Yannique

Jay / Jayden past niet zo bij Chris vind ik

Dion Celine

o enne Rowan / Roan zou ik niet doen bij Johan inderdaad....

Bedankt voor je mening.

Jammer want het is een leuke naam.

Misschien als vriendlief nu zijn naam veranderd.....
Nog 4 weken (als ik dat haal) en dan is het zover en ik weet het nog steeds niet. Dus ik ga het toch nog een keer vragen.

Wij hebben nu 3 laatste namen. En ik kan niet kiezen. Ik wil graag zo veel mogelijk meningen. Misschien helpt het en misschien ook helemaal niet :P

Maar doe een poging. dit zijn ze:

- Lennon

- Storm

- Joaquin

Ik ben benieuwd.....
quote:

Nog 4 weken (als ik dat haal) en dan is het zover en ik weet het nog steeds niet. Dus ik ga het toch nog een keer vragen.

Wij hebben nu 3 laatste namen. En ik kan niet kiezen. Ik wil graag zo veel mogelijk meningen. Misschien helpt het en misschien ook helemaal niet :P

- Lennon

- Storm

- Joaquin

Ik ben benieuwd..... Hey engeltje,

Jij komt toch ook op Flair?

Dat denk ik ivm de namen.

Jij verwacht toch een pindatje?:P

Ik zou gaan voor Lennon.

Storm nummer 2 en Joaquin vind ik helemaal niks.

Succes met kiezen!

Groetjes catnip
quote:

- Lennon

- Storm

- Joaquin

Ik ben benieuwd..... hoi Engel,

ik zou ook zeggen Lennon. Storm is wel heel mooi, maar redelijk populair en Joaquin vind ik net te lastig uit te spreken, maar ook dat zal wel wennen. Succes met kiezen! Misschien denk je na de bevalling wel: ja, dit is echt een ..., laat je je zoontje als t ware zelf kiezen.

iris

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven