Koriander heel erg vies !

24-07-2020 17:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoorde mensen wel eens zeggen van : “ieuw koriander is echt smerig “ en ik dacht altijd “ hoe kan een groente zo ontzettend vies zijn ...

en vandaag voor het eerst (bewust) koriander gegeten moest als garnering op een soep en ik vind het echt heel erg vies en misselijkmakend ...

Zijn er echt mensen die koriander lekker vinden ?

Koriander is echt vies

Totaal aantal stemmen: 216

Ja, bah (42%)
Nee, lekker (58%)
Vroeger vond ik het niet te eten, net als selderij. Tegenwoordig vind ik het heerlijk.
wij slapen nooit.
Yep, zeepsmaak hier. Als het in een gerecht zit, proeft alles naar zeep, brrr.
Life is short. Eat dessert first.
Echt heel vies. Zeepsmaak...Brrrrr.
Volgens de genetische test die ik heb gedaan (23andme) heb ik wel de genetische variant voor het proeven van de zepige smaak van koriander, maar ik heb er in het echte leven nog niet veel van gemerkt... Maar ik eet het ook te weinig denk ik :biggrin:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Snoesje666 schreef:
24-07-2020 17:51
Oh, herkenbaar! Een hap afwasmiddel.

KorianderZAAD (ketoembar) lust ik wel, maar de blaadjes...
:sick:
Heeft dat een heel andere smaak dan het blad, of alleen milder van smaak? Even nieuwsgierig :)
Ik vind het heerlijk, maar zal het als ik eters krijg nooit door een gerecht doen, maar het apart op een schaaltje erbij zetten.

Was wel grappig een tijd geleden sprak ik iemand en die zei dat ze in een bepaald restaurant niet meer ging eten. Het eten smaakte daar naar zeep. Heb haar verteld dat ze dat best kan doen, maar de gerechten met koriander moet laten staan. Geen idee of het echt doorgedrongen is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Someonenew schreef:
24-07-2020 17:56
Heeft dat een heel andere smaak dan het blad, of alleen milder van smaak? Even nieuwsgierig :)
heeft een heel andere smaak, iets citrusachtigs volgens mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heel heel heel erg smerig, ja. Ik lust vrijwel alles, maar dat is niet te doen. Verpest een gerecht echt totaal voor mij.
Ik ben zelfs lid van de I hate coriander Facebook groep :mrgreen:
Mermedina schreef:
24-07-2020 17:39
Heb ik dubbel pech. Ik ruik aspergepies en koriander smaakt naar zeep. Ligt aan mijn genen.
Heb jij even een rottig setje gekregen ;)
granny71 schreef:
24-07-2020 17:23
Enorm vies.
Heb ook wel gehoord dat je het of lekker of enorm vies (zeepsmaak) vindt.
Er schijnt geen middenweg te zijn.

Hier een soort middenweg: ik vind het wel naar zeep smaken, maar tegelijkertijd vind ik het echt héérlijk, hoe meer hoe beter.

Aspergepis kan ik ook ruiken, maar volgens mij gaat het er niet om óf je het kunt ruiken, maar dat het bij de ene persoon ruikt en mij de andere persoon niet.
+
Ik vind koriander echt niet lekker. Verpest het hele gerecht als het ergens op zit.
Someonenew schreef:
24-07-2020 17:56
De smaak is heel anders, je zou niet denken dat het van dezelfde plant komt.

In Indische gerechten gebruik je vaak 1 deel djinten (komijn) op twee delen ketoembar (korianderzaad).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
LīlyRose schreef:
24-07-2020 17:25
Brrrr. Aspergepis ruik ik dan weer niet. P
Hoe kun je dat niet ruiken?
pamelacourson schreef:
24-07-2020 18:12
Hoe kun je dat niet ruiken?
Geen idee. Ik ruik het niet.
Dana schreef:
24-07-2020 17:19
Schijnt genetisch bepaald te zijn, of je koriander lust.

Eerst vond ik het écht smerig en naar zeep smaken maar nu vind ik het heerlijk. Zijn mijn genen dan veranderd?
granny71 schreef:
24-07-2020 17:23
Enorm vies.
Heb ook wel gehoord dat je het of lekker of enorm vies (zeepsmaak) vindt.
Er schijnt geen middenweg te zijn.
Mwah, ik vind het niet vies en proef geen zeep. Maar ik vind het ook niet echt lekker. Gewoon neutraal. Het geeft voor mij geen meerwaarde aan een gerecht dus laat ik het vaak weg. Het overheerst zo en dat vind ik dan zonde van de andere smaken.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik vind het naar wiet ruiken en naar een mix van wiet en zeep smaken. Zo vies.
Als ik bij een kook programma zie dat ze met hele bossen strooien krijg ik al een reflex.
https://www.libelle.nl/mensen/actueel/n ... 2C%20OR6A2.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Het is toch algemeen bekend dat de een het wel lust en de ander niet?
Luci_Morgenster schreef:
24-07-2020 18:32
Het is toch algemeen bekend dat de een het wel lust en de ander niet?
Als je niet regelmatig vers gekookt maar bijvoorbeeld vooral uit zak en pakjes dan denk ik dat er mensen zijn die nog nooit verse koriander hebben geproefd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik vind koriander heerlijk, en begreep nooit dat mensen het naar zeep vinden smaken. Tot ik zwanger was... ja hoor, zeep! Het is een totaal andere smaak dan vóór ik zwanger was.
Heerlijk! Als we iets eten waar het bij past, gaat er standaard een heel bakje per twee personen doorheen. Man en kinderen (8 & 10) eten het ook graag.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
En nu heb ik dus zin in koriander! Net het avondeten op.. morgen curry dan maar!
Walgelijk. Koriander kan een gerecht voor mij compleet verpesten. Alsof ik een fles afwasmiddel aan het eten ben.
Echt superlekker!! Hoe kun je zoiets nou vies vinden?? Onbegrijpelijk! ;)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven