Napraat, deel 133 (met geklets)

19-07-2020 14:58 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 133!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
charlottew88 schreef:
24-07-2020 22:12
Ik stop een bepaald soort "mensen" ook in hokjes hoor. Personen die kinderen seksueel misbruiken/mishandelen,verkrachters,moordenaars,dierenmishandelaars die horen wat mij betreft in het hokje schorem van het ergste soort.
En zelfs dat is niet altijd zo.
LīlyRose schreef:
24-07-2020 22:12
Zonnen is sowieso niet oké.
Wat zeg je me nou? :-o
VANTA schreef:
24-07-2020 22:16
Wat zeg je me nou? :-o
Huidkanker. En dan hebben we het nog niet eens over waar je die arme kindertjes mee opzadelt.
VANTA schreef:
24-07-2020 22:11
Zo effe wat anders.

Topless zonnen op het strand met je kinderen erbij. Is dat oké?

Moeilijk. Ik ken het als normaal en niemand die daar van op keek. Tegenwoordig is het zeldzaam en kan het zomaar zijn dat je de aandacht trekt in de zin van opmerkingen of over je praten. Daar zou ik voor mezelf maling aan hebben, maar die kinderen kiezen er niet voor. Als je dat wil zou ik een rustig strand zoeken, die zijn er ook.

Heeft dus eigenlijk ook gewoon met preutsheid te maken. Helaas .
LīlyRose schreef:
24-07-2020 22:13
Zo vol is Nederland niet. Iedereen vindt vooral dat ie alles mag vinden en alles mag zeggen. Een side effect van de opmars van het internet en social media.
Nou, op europese, en wereldschaal is nederland wel degelijk erg vol. We zijn geen Mexico-stad, maar toch...

Sociale media en internet hebben wel een soort vliegqiel-werking, maar ook dat komt van 2 kanten. Er zijn natuurlijk mensen die over iets van vinden maar er zijn ook mensen die álles op internet kwakken.

Ik vind zelf vooral het goede voorbeeld in taalgebruik en omgangsvormen dat we van onze "rolmodellen" voorgeschoteld krijgen, zorgelijk. Van talkshowtafel tot 2e kamergebouw, het kan allemaal maar niet gek genoeg tegenwoordig.

Ik schreeuw toch ook niet naar mijn kinderen dat ze niet mogen schreeuwen.....?
jouw leven is een keuze
Ja joh, voor je het weet ben je dat kind met die moeder met twee tieten. Scarred for life!
2east schreef:
24-07-2020 22:22

Ik schreeuw toch ook niet naar mijn kinderen dat ze niet mogen schreeuwen.....?
Dat hoor ik mijn buurvrouw geregeld doen :lol:
VANTA schreef:
Zo effe wat anders.

Nee zeg, kinderen die borsten zien. Walgelijk, daar moet je ze tegen beschermen.
Maud*de*Braose schreef:
24-07-2020 21:49
Ja, dat veroordelen. Zo zonde.
In de jaren 80, toen ik tiener was, werd nederland gezien als vooruitstrevend en tolerant. Nu zal dat toen ook al minder zo zijn geweest dan veel mensen dachten. Maar we zijn volgens mij ook wel achteruit gegaan in de wil om tolerant te zijn.
Ik dacht dat ook altijd, maar ik vraag me nu wel af, wat er allemaal gezegd zou zijn als er toen ook facebook was. Veel mensen die nu heel hard schreeuwen op social media, waren ook jong in de jaren 80

Ik zat op een school waar veel 'alternatieven' rondliepen. Hanekammen en gescheurde kleding met veiligheidsspelden, dat soort types. Er liepen ook hele 'nette' jongeren tussen en verder alles daar tussenin en dat ging heel goed. Daarom dacht ik waarschijnlijk dat Nederland tolerant was (en vergeleken andere landen waren we dat misschien ook wel)
Later is nu
VANTA schreef:
Zo effe wat anders.

Ja
Waarom zou het zonder kinderen wel oké zijn en met je kinderen niet?
Later is nu
Dreamer schreef:
24-07-2020 22:24
Ik dacht dat ook altijd, maar ik vraag me nu wel af, wat er allemaal gezegd zou zijn als er toen ook facebook was. Veel mensen die nu heel hard schreeuwen op social media, waren ook jong in de jaren 80

Ik zat op een school waar veel 'alternatieven' rondliepen. Hanekammen en gescheurde kleding met veiligheidsspelden, dat soort types. Er liepen ook hele 'nette' jongeren tussen en verder alles daar tussenin en dat ging heel goed. Daarom dacht ik waarschijnlijk dat Nederland tolerant was (en vergeleken andere landen waren we dat misschien ook wel)
Ja dat. Toen was het "not done" om intolerante vuilspuierij te uiten en werd janmaat door velen met de nek aangekeken. Nu mag alles gezegd worden, hoe kortzichtig en haatdragend ook. Dat is echt veranderd.
VANTA schreef:
Zo effe wat anders.

Ik neemt mijn kinderen mee maar sauna en naaktstrand.......

Mijn mening in deze is irrelevant.
jouw leven is een keuze
2east schreef:
Nederland is vol. Let op ik zeg niet té vol, maar gewoon vol. Heel erg vol.

We zitten met z'n 17 miljoenen op 34.000 vierkante kilometer land. Da's 2 vierkante meter per persoon (een beetje Oekraïnse pluimveeboer houdt daar 40 kippen op, maar OK...).
Rekenen lijkt niet je sterkste kant.

Google zegt dat oppervlakte van NL 41.543 km2 is.
Dat is 41.543.000.000 m2.
Dat is bijna 2500 m2 per persoon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
24-07-2020 22:39
Rekenen lijkt niet je sterkste kant.

Google zegt dat oppervlakte van NL 41.543 km2 is.
Dat is 41.543.000.000 m2.
Dat is bijna 2500 m2 per persoon.
Da's inclusief water en gronden met bestemming natuur en landbouw
jouw leven is een keuze
2east schreef:
24-07-2020 22:41
Maar zelfs al ga je uit van jouw 34.000 km2, dan nog is er 2.000 m2 per persoon.

David Dunning
2east schreef:
24-07-2020 22:41

Hoe kunnen we nu maar 2 vierkante meter per persoon hebben. Terwijl ik vanaf mijn plek hier nu een cirkel met een straal van een kilometer kan trekken, en binnen die oppervlakte (6,28 km2) zitten nog geen 50 mensen.
Marana schreef:
24-07-2020 22:45
Hoe kunnen we nu maar 2 vierkante meter per persoon hebben. Terwijl ik vanaf mijn plek hier nu een cirkel met een straal van een kilometer kan trekken, en binnen die oppervlakte (6,28 km2) zitten nog geen 50 mensen.
Wat eenzaam! Tijd voor een feestje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oh dank Solo, dat dus eigenlijk gewoon
Ja Blondje! Kom je ook? :D
Dat zo'n cijfer niet gewoon uit google komt rollen als je het vraagt, dat is toch raar? Ik vind alleen m2 woonruimte per persoon of per huishouden.
Later is nu
Marana schreef:
2 vierkante meter dat is een soort bio-industrie voor mensen :cry:
I like being a mess. It's who I am.
AllyMcBeal schreef:
24-07-2020 22:50
2 vierkante meter dat is een soort bio-industrie voor mensen :cry:
Ja, dat zou sneu zijn.

Gelukkig klopt het niet.

David Dunning
Marana schreef:
Ik woon op 3 hectare met 4 mensen.....

Maar er wonen ook 87 gezinnen met 4 kinderen in flats in Amsterdam zuid-oost.
jouw leven is een keuze
2east schreef:
24-07-2020 22:51
Ik woon op 3 hectare met 4 mensen.....

Maar er wonen ook 87 gezinnen met 4 kinderen in flats in Amsterdam zuid-oost.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Jongens Dames en heren even wat ergs. De Vlamingen zijn oranje op de kaart van de ecdc. Dus quarantaine advies. Dag Doornroosje. En Oudblond niet meer ons land uit. :hug:

Daar zitten ze dan op hun 2 m2.
I like being a mess. It's who I am.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven