Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Raisingirl hoe is het op je werk? Heb je al wat meer lucht?
Alle reacties Link kopieren
Werkt heel makkelijk zie ik via die link van Birdist. Lijken nog genoeg plekken vrij in mijn regio.
Desnoods bestel ik hem zelf en laat ik hem ergens zetten. Wel voor eigen kosten dan, maar zo’ n vaart zal het wel niet lopen.
UDdec2020 schreef:
23-07-2020 21:06
Heeft iemand een update voor de tabel? :)
Ik kan er wel in, ben 30, 2e kindje en 30 december uitgerekend :-)
EllaBowie schreef:
23-07-2020 21:41
Ik kan er wel in, ben 30, 2e kindje en 30 december uitgerekend :-)

:lol: Schandalig want je schrijft al best wel wat mee. Ik (DaSilva) zet je er in.
UDdec2020 schreef:
23-07-2020 21:44
:lol: Schandalig want je schrijft al best wel wat mee. Ik (DaSilva) zet je er in.
Haha ik moet zeggen dat ik er niet aan gedacht had :lol: Dankjewel!
Ik heb daarnet een deurklink in mijn buik gehad, redelijk hard. :-|
Het was net boven mijn navel, dus rationeel weet ik wel dat het niet in de buurt van mijn kindje was, maar ik ben er toch even niet goed van.
Wat schrikken Onslow! o_o Er zal vast niks zijn qua locatie en baby :hug:
Ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is Onslow. Ben je er al wat geruster op?
Ik zit een beetje met dat we geen leuke naam weten voor onze baby. We hadden een shortlist maar van de drie bleven er twee over. De ene naam vind ik leuk en de andere naam vind mijn man leuk :-?

Ik ben heel kritisch op namen. Mijn man vind doorsnee namen prima en hij kijkt gek op van mijn voorstellen.

Daarnaast wil mijn man geen voorletter die hetzelfde is als onze namen. Zijn vader maakte vaak per ongeluk zijn post open. Ik wil weer geen namen die vaker dan zoveel keer gegeven zijn. Ik zat zelf bij 3 Saskia’s in de klas :biggrin:

Voor jongens vind ik het veel makkelijker om een naam te kiezen. Meisjes namen vind ik snel schel, aso of zo meisjemeisjesachtig.

Hebben jullie tips?
DaSilva86 schreef:
24-07-2020 21:36
Ik zit een beetje met dat we geen leuke naam weten voor onze baby. We hadden een shortlist maar van de drie bleven er twee over. De ene naam vind ik leuk en de andere naam vind mijn man leuk :-?

Ik ben heel kritisch op namen. Mijn man vind doorsnee namen prima en hij kijkt gek op van mijn voorstellen.

Daarnaast wil mijn man geen voorletter die hetzelfde is als onze namen. Zijn vader maakte vaak per ongeluk zijn post open. Ik wil weer geen namen die vaker dan zoveel keer gegeven zijn. Ik zat zelf bij 3 Saskia’s in de klas :biggrin:

Voor jongens vind ik het veel makkelijker om een naam te kiezen. Meisjes namen vind ik snel schel, aso of zo meisjemeisjesachtig.

Hebben jullie tips?
Geen tip maar herkenning.. Dat met die voorletter heb ik ook als eis, tenminste de voorletter van mijn man en oudste kind. Want die hebben dezelfde achternaam. Wij hebben nu een groeiend lijstje namen van 'geen bezwaar' en dat helpt hopelijk om aan wat namen te gaan wennen. Ik wil best tips met je uitwisselen maar dat doe ik liever per app of pb dan openbaar, kun je ook de andere namen van je kind makkelijker delen vind ik :)
Lastig DaSilva. Ik ben zelf maar gestopt tot wij ook weten wat het wordt. Want ik vind zowel jongens als meisjes vreselijk moeilijk. Ik vind weinig echt leuk of er is al iemand die we kennen die zo heet of het klinkt niet met de achternaam, iets in de trant van Peter Peters zegmaar.
We zijn van de stoere Hollandse namen. Het maakt ons niet uit of hij in een top 10 oid staat. Maar we houden niet van über hippe namen.

Je begrijpt het al, ik kan je dus moeilijk helpen. Ik vind de naam van onze dochter wel fantastisch en is zeker niet meisjemeisjes achtig maar die wil ik hier liever niet delen ☺️
Onslow15 schreef:
24-07-2020 15:22
Ik heb daarnet een deurklink in mijn buik gehad, redelijk hard. :-|
Het was net boven mijn navel, dus rationeel weet ik wel dat het niet in de buurt van mijn kindje was, maar ik ben er toch even niet goed van.
Wat schrikken! Gelukkig was het niet in de buurt van de baby, maar toch maar in de gaten houden even :-)

Qua namen hebben we ook gewacht tot dat we wisten of we een jongen of meisje kregen. 1 set namen is al moeilijk genoeg :lol: Wij zijn ook nog op zoek en ik ga ervan uit dat we net als vorige keer tot het einde blijven twijfelen :-P Houden van namen die niet heel vaak voorkomen maar ook niet té apart zijn. Op dit moment sla ik alle leuke namen die ik tegenkom op. Waarschijnlijk worden het 2 namen. De eerste wat makkelijker uit te spreken en schrijven en de tweede wat we mooi vinden maar te apart als eerste naam.
Het lastige vind ik ook de betekenis. Ik kwam laatst de naam Indica tegen wat ik best mooi vond, alleen dat blijkt een wietsoort te zijn :lol:
Uitwisselen van namen vind ik trouwens ook prima via pb :-)
Goedemorgen!
Ik heb de baby gisteren nog gevoeld gelukkig. Dat geeft wel geruststelling. Wel heb ik een echt pijnlijke plek in mijn buik, van zodra ik eraan kom. Vooral lastig om dochter te dragen.

Oh, dat van die namen is zo herkenbaar! Wij hebben een "namen die ermee door kunnen-lijst". We willen ook iets stoers, met een mooie betekenis. Een naam die niet te veel voorkomt, maar ook niet te bizar is. :D Zooo moeilijk.

Voor een meisje hadden we precies 1 naam die we mooi vonden, dus dat was makkelijk. :D Het is een naam die ook (en in België vaker) aan jongens wordt gegeven.

Dat van die voorletter herken ik niet. De post komt hier altijd toe met voor- en achternaam op de envelop.

Haha, moet ook lukken dat er net een wietsoort zo noemt, EllaBowie! :facepalm:
Oh @Onslow wat schrikken! Gelukkig dat je de kleine gevoeld hebt dat is toch een geruststelling.

Wat betreft namen, dat is hier ook nog een dingetje. We hadden allebei een hele lijst bekeken en er zit gewoon geen naam tussen die we beiden mooi vinden. Ik vind zijn namen gewoon echt niet mooi ook niet als ik het even laat bezinken en andersom dus ook, dus dat wordt echt nog wat, vooral voor een meisje :roll:
Ikhaatgeduld schreef:
24-07-2020 21:56
Lastig DaSilva. Ik ben zelf maar gestopt tot wij ook weten wat het wordt. Want ik vind zowel jongens als meisjes vreselijk moeilijk. Ik vind weinig echt leuk of er is al iemand die we kennen die zo heet of het klinkt niet met de achternaam, iets in de trant van Peter Peters zegmaar.
We zijn van de stoere Hollandse namen. Het maakt ons niet uit of hij in een top 10 oid staat. Maar we houden niet van über hippe namen.

Je begrijpt het al, ik kan je dus moeilijk helpen. Ik vind de naam van onze dochter wel fantastisch en is zeker niet meisjemeisjes achtig maar die wil ik hier liever niet delen ☺️
Jouw dochter heeft vast dezelfde naam als die van mij! ;)
-Janna- schreef:
25-07-2020 16:26
Jouw dochter heeft vast dezelfde naam als die van mij! ;)
Haha, blijken we allemaal dochters te hebben met dezelfde naam :mrgreen:
Dat zou zomaar kunnen Janna 😉.
Wij krijgen nu trouwens nog een meisje :)

We hadden al een jongens- en meisjesnaam toen ik net zwanger was. De meisjesnaam die het bij eerste dochter bijna werd en de jongensnaam die dochter had gekregen als ze een jongen was geweest. Het gedoe hebben we de vorige keer al gehad :P
Wat fijn al jullie reacties over namen :D Hadden wij maar zo’n lijstje met ‘geen bezwaar’ Birdist :facepalm: We zitten er echt in vast. Ik wil geen top10 100 naam en mijn man vindt mijn namen vaak raar. Ik durf onze namen die overblijven ook niet te PB’en omdat de naam die ik wil maar 8x sinds 1890 is gegeven :-| volgens het NVB.

Ik weet zelf ook niet beter dan dat opgroeien met een aparte naam een leuk iets is. Volgens mijn man is er niks mis mee maar mij leek het als kind super stom om dezelfde naam te hebben als een ander :$ Mijn man heeft zo’n doorsnee naam dat twee van zijn collega’s ook zo heten.

We gaan nu testdraaien met de naam die ik het leukst vind. Peuter vond het een hele leuke naam. Maar ik merk toch wat tegenstand bij manlief. Misschien moeten we terug naar de tekentafel.

Hebben jullie zelf ook een top10 achtige naam IHG? Uber hip hou ik trouwens ook niet van. Een tak van onze vrienden wonen op IJburg en die hebben allemaal een dubbele naam zoals de kinderen van Arie Boomsma. Dat vind ik hip.

Dan krijg je wel een heel relaxed kind Ellabowie :biggrin: Dat is dacht ik de relax variant van cannabis.

Fijn dat je de baby hebt gevoeld Onslow :heart: In Nederland krijg je post op je initialen en achternaam. Dus G.J. de Vries. Maar soms alleen met je eerste letter. En als er dan 2 G. de Vries op 1 adres wonen dan moet je gokken of die postcode jouw is.

Herkenbaar Molly (O) En voor een jongen weten we het wel. Maar dit is toch echt een meisje..

Janna, meid, wil je weer in de tabel? ;)
@DaSilva: Onze eigen namen staan niet in de top 10 of 100 volgens mij maar komen wel geregeld voor. Ik denk een jaar of wat geleden wel vaker. Ik zie niet dat mensen hun kinderen nu nog zo noemen maar vaker zie je nu afgekorte varianten er van zegmaar ☺️.
@DaSilva, klinkt als een hele coole naam! Ik heb ook een Victoriaanse guilty pleasure. Althans zo noemt mijn man die naam.
Birdist schreef:
26-07-2020 20:13
@DaSilva, klinkt als een hele coole naam! Ik heb ook een Victoriaanse guilty pleasure. Althans zo noemt mijn man die naam.

:rofl: Ik kreeg het verwijt dat ik gewoon een Grieks woordenboek had geopend bij de sectie ‘godinnen etc.’ :wtf:

Maar we hadden vandaag weer een gesprekje over namen en hebben 3800 meisjesnamen doorgelopen. Hij bleef haken bij Sophie. Ik zeg dat dat vast een top10 naam is. Best een leuke naam maar liever geen top10. Zegt mijn man ‘nee joh zó populair zal het niet zijn...’

Sophie staat op plek 1 :facepalm: https://wij.nl/zwanger-babynamen/artike ... amenteller
Ik ben nu echt wel benieuwd naar jullie namen. :-D

Sophie/Sofie was vroeger in België ook heel populair. Iedereen kent er wel één of meerdere. Wel een mooie naam inderdaad. :)

https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevol ... en-jongens Dit is de top 10 van België.

En oh jee! De Nederlandse top 5 van dubbele jongensnamen!!!! o_o
Leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met namen! Ik denk dat wij op een gegeven moment alle opties op papiertjes in een kamer hangen en dan er steeds naar kijken. Deden we vorige keer ook en leek iets te helpen :lol: Voor een meisje vind ik een stuk lastiger dan voor een jongen. Als jullie nog goeie websites hebben om op te kijken dan hoor ik het graag! ;)

Hoe gaat het verder met jullie? Binnenkort weer echo's zie ik, spannend!

Hier gaat het op zich goed. Ik ben er alleen achtergekomen dat het kan zijn dat m'n vitaminepillen ervoor zorgen dat ik misselijk ben en weinig wil eten. Blijkbaar is het een aardig hoge dosis (lager kon ik niet vinden met deze foliumzuur). Dus ik ga binnenkort nieuwe kopen, foliumzuur is nu toch wat minder belangrijk. Hopelijk heeft dat effect :-D Verder mag m'n vriend waarschijnlijk niet mee met de 20 weken echo wat ik heel jammer vind. Het is niet anders, maar wel balen. Hij vindt het ook echt jammer, aangezien hij nu wel heel weinig meekrijgt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven